Bodaajia foorumilla?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Talladega »

ah79 kirjoitti:Jep, mutta eri tunnari kuin täällä :) .
Samoin. Tosin ei kertaakaan pakkisfoorumilla tälle vuodelle.

Siis penkkihän on tärkkein liike ja toiseksi tärkein on hauis. Jaloille nyt ei niin väliä kun ne on niin raskaitakin reenata ja viimenen virhe on mennä keskivartalon lihoja harjottaan.. :wink:

Vakavasti ottaen, kahvakuulareeni vaikutaa ihan pätevälle hommalle. Onko kokemuksia?
9-3 Viggen #1487
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Talladega kirjoitti:Siis penkkihän on tärkkein liike ja toiseksi tärkein on hauis. Jaloille nyt ei niin väliä kun ne on niin raskaitakin reenata ja viimenen virhe on mennä keskivartalon lihoja harjottaan.. :wink:

Vakavasti ottaen, kahvakuulareeni vaikutaa ihan pätevälle hommalle. Onko kokemuksia?
Tuli ihan mieleen ku kesällä naurovat radio Rockin korporaatiossa Matti Esko Hytösen jaloille, kuulemma ku västäräkillä :mrgreen:

Kahvakuulat, mjooh tuli huomattua et sellasia on hommattu koulun salille eikä pikkunilkit oo niitä vielä ees varastanu. Harmi vaan ettei oo ehtiny käydä kokeilemassa kun on tullu panostettua nyt enemmän tuohon taistelulajitemmellykseen, mutta ehkä sitä taas tässä aamuhämärissä joskus..
KTM SD
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Onko kellään kokemuksia tosta p90x ohjelmasta???
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Vakavasti ottaen, kahvakuulareeni vaikutaa ihan pätevälle hommalle. Onko kokemuksia?
Ihan kivahan noilla on jumppailla, itellä 4, 8, 16 ja 24kg kuulat. Noitahan saa ainakin Kuopiossa Maksi makasiinista(2-16kg) ja ovat vähintään puolta halvempia kuin esim. Prismassa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

j0ne kirjoitti:
Vakavasti ottaen, kahvakuulareeni vaikutaa ihan pätevälle hommalle. Onko kokemuksia?
Ihan kivahan noilla on jumppailla, itellä 4, 8, 16 ja 24kg kuulat. Noitahan saa ainakin Kuopiossa Maksi makasiinista(2-16kg) ja ovat vähintään puolta halvempia kuin esim. Prismassa.
Kyllä olen muutaman treenin vetänyt kahvakuulilla ohjattuna ja ilman. Niillä saa mukavasti vaihtelevuutta sekä monipuolisia liikkeitä. Itse en ottaisi kahvakuulia koko reenin perustaksi, mutta muutama kerta viikossa toisi kyllä varmasti voimaa ropistoon. Huom! mitään perusteluita mulla ei tähän ole, kyllä varmasti pelkillä kuulillakin pärjää. Niillä saa helposti aktivoitua sellaisia lihaksia mitä tangolla ja painoilla ei muuten saisi. Ja olen nähnyt miten vahvoina pidetyt sällit ovat taistelleet 6 kiloa minua kevyempien painojen kanssa yksinkertaisissakin liikkeissä... Joten niiden käyttöä kyllä suosittelen, netti on pullollaan hyviä kuulaliikkeitä.

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niin en ole bodaaja, mutta oheistreeninä tulee käytyä salilla öbaut 3-6 krt/viikko. Menneinä vuosina kuntohuippu on ajoittunut helmikuun lopuille, nyt pyrin ajoittamaan sen touko-kesäkuulle. Tämän vuoden tulokset ainakin ovat erittäin hyviä suhteessa aikaisempiin. Ja koska puntti on mulle ainoastaan oheistreeni ja apulaji, niin en ole noihin maksimeihin oikeastaan koskenut. Mikäli parhaassa kunnossa yrittäisin tehdä eri liikkeistä maksimituloksen, niin voisipa ne olla peräti kohtuullisia omaan painoon/lihasmassaan nähden. Olen kuitenkin ruumiinrakenteeltani hoikka.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Olen kanssa harkinnut parin kevyen kahvakuulan hommaamista kotijumppaa varten, mutta pelottaa vain mistä kuulan saa hakea sen yhden kerran kun jossain heilautuksessa ote pettää :lol:.
#1970
porolla
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Touko 20, 2008 19:20
Paikkakunta: Kajaani/Liminka

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja porolla »

Täälläkin yks pakkislainen saabisti, ja wannabe bodari.

osta kerralla tarpeeksi iso kahvakuula niin ei kovin kauas lennä...
-87 Saab 9000 Turbo cc "Ruskia" Osina
-90 Saab 9000 Turbo cd "Musta" Käyttis
#4315
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja arvi »

Täälläki on yks pakkislainen joka ei kyllä oo salia nähnykkään varmaan pariin vuoteen mutta pikkunen kipinä on kytemässä taas jos minun rikkoontunu hauis vaan kestää... Eri nickillä oon pakkiksella hyörimässä ollu jo 2004 vuodesta.
bomberfighter
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 17:39
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja bomberfighter »

täytyy kait tunnustaa. 13v. Treeniä takana ja nyt 3 v vaihtelevaa treeniä ja taukoa.. Nyt on takana 2kk punttia ja juoksua. Paino on tasan sata..ja ei pahemmin massua...ja vartta on 177cm. Tavoite keväälle olis saada penkki takas 200kg toiselle puolelle ja rasvat mahdollisimman vähiin..mammalle vähän iloittavaa.

Pakkiksella olen samalla nimimerkillä kuten bomberfoorumillakin ja yleensä minne kirjaudunkin niin käytän tätä nickiä.
SAAB 9000 2T -89 STAGE 2
porolla
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Touko 20, 2008 19:20
Paikkakunta: Kajaani/Liminka

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja porolla »

arvi kirjoitti:Täälläki on yks pakkislainen joka ei kyllä oo salia nähnykkään varmaan pariin vuoteen mutta pikkunen kipinä on kytemässä taas jos minun rikkoontunu hauis vaan kestää... Eri nickillä oon pakkiksella hyörimässä ollu jo 2004 vuodesta.
Mun pitää tulla hakemaan sut mukaan joku viikonloppu...
-87 Saab 9000 Turbo cc "Ruskia" Osina
-90 Saab 9000 Turbo cd "Musta" Käyttis
#4315
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja arvi »

viikonloput on varattu muulle "seuratoiminnalle"
Kalervo Jankko
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Kalervo Jankko »

Itekkin on tullut pyörittyä pakkotoistolla jo useamman vuoden ja salilla tullut käytyä jo useamman vuoden kanssa kilpailumielessä,mutta sitten tuli lähettyä harmaisiin niin siinähän tietää miten miehelle käy.Nyt armeijasta päästyä on tarkotus aloittaa taas reenit,mutta ennen sitä on laitettava saapas kuntoon ku riesaa vaan ollu eikä tahdo kuljettaa ees salille asti.!
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Hiihtelin kilpaa vuoteen 2004, sitten innostuin punttien kolistelusta, pari vuotta sitä kesti mutta innostus lopahti kun kunto romahti. :lol: Nyt vuoden verran on taas treenattu puhtaasti kestävyyttä ensisijaisena tavoitteena maastopyöräily kisat sekä ehkä joku puolimaraton/maraton juosten. Ja kyllähän toi suksikin taas kulkee pitkästä aikaa.

Punttihommat ei oikein soveltunu meikäläiselle, liikaa hitaita lihassoluja, ei se voima meinannu tarttua vaikka treenasin, söin ja lepäsin mielestäni oikeassa suhteessa. Nyt ollaan ihan kuivan kesän oravia 176/70 kun parhaimmillaan 80 kg. Se proteiinin syöminen siinä ehkä eniten tökki, käytin kyllä palkkareita yms. mutta silti se meni vähän sellaiseen "pakkosyömiseen".
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Kalervo Jankko
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Kalervo Jankko »

"Pakkosyöminen" on mukavaa hommaa :) ,Mites minkälaisia tuloksia ootte tehny esim.penkki maastaveto kyykky, onko ihan tavoitteellista reeniä tuloksellisissa merkeissä??
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bodaajia foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Sukellusvene kirjoitti:Aiemmin vuosien treenit takana, lähinnä voimanostoa. Tuli aloitettua jo yläasteiässä. Ekan kerran pukkasin 130kg 16 vuotiaana penkiltä. Sittemmin hieman enemmän.
Sittemmin tuli taukoa erinäisten syiden takia. Nytten taas herätelty harrastusta 2 vuotta, siitä suurin osa liian pienillä painoilla ja välillä viikkoja välissä ettei ole treenailtu. Jalkavamma , työtapaturma haittaa jalkatreenin tekoa , sillä ei kyykätä tai edes vedetä maasta. Odotan toista leikkausta ja toivon että joskus tuo vielä kestää kyykyt ja juoksemisen.

Nyt hieman myöhemmin kuuluu parempaa tässä suhteen. Kahdesti operoitu polvi kestänyt paremmin kyykkyä tehdä. Oma ennätys on nyt 300kg, varusteina keltaraitasiteet, vyö ja kyykkykengät . Penkkiä tehnyt myös, tosin vielä uupuu entinen kunto. Viime keväänä 170kg kumminkin. Maastaveto laahannut kyykkyä jäljessä, liene se vähän noiden vanhojen loukkaantumisien syytä. Säännöllinen treenailu alkoi helmikuussa 2010. 2kk viimeisestä polvioperaatiosta.
Silloin teki tuskaa kyykky 20 kg tangolla . Ainoa mika muistuttaa on loksahtelu aamun ekoilla askelilla polvessa. Kuntopallojumppa kerran viikkoon pitänyt selkäkolotuksetkin loitolla. Treenikertoja tulee 2 nykyään/vk , välillä kolme.
900S(T5.5) M1991(KR)
Vastaa Viestiin