jyyrä kirjoitti:
Joskus jos akkuja ei ole ladattu pitkään aikaan voi olla että ne ei ota virtaa vastaan ollenkaan, ja laturi ilmoittaa että akku on viallinen. Näitä "kuolleita" akkuja pystyy "herättämään" henkiin tarjoamalla niille shokkihoitoa hieman isommalla jännitteellä esim.säädettävällä tasavirtalähteellä, mutta tämän saa tehdä sitten omalla vastuulla
Paitsi EI LITIUMAKUILLE.
RC-harrastajilla on paljon esimerkkejä räjähdysmäisesti palavista LitiumPolymeeriakuista.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
No niin... Tulihan se sieltä. Intin ensimmäinen flunssa siis.
Ei vaan viitti mennä näyttämään, ku palais kuitenkin mun tuurilla lomat ja teoriatunneilta ei sais olla tuntiakaan pois (olen siis C-kuskina...).
kalle37 kirjoitti:Bosch Akkuporakone.
Molemmat akut kestää ruuvata ihan 15 sekuntia.
Ei ole tarvinnut konetta puoleen vuoteen ja kun nyt tarvii on akut paskana.
Varmaan akut maksaa niin paljon että sillä hinnalla sais uuden koneen
Mulla meni vanhasta Bosch-koneesta 1Ah akut finaaliin aikoinaan.
1.5Ah Bosch-akut maksaa about 100€ joten ostin 12V sinisen pro-masiinan joka oli tarjouksessa 99€.
Myöhemmin isä kennotutti ne rikki menneet 1Ah akut 2Ah kennoille, työn teki Lapin Akut ja hintaa tuli 90€.
kalle37 kirjoitti:Bosch Akkuporakone.
Molemmat akut kestää ruuvata ihan 15 sekuntia.
Ei ole tarvinnut konetta puoleen vuoteen ja kun nyt tarvii on akut paskana.
Varmaan akut maksaa niin paljon että sillä hinnalla sais uuden koneen
Mulla meni vanhasta Bosch-koneesta 1Ah akut finaaliin aikoinaan.
1.5Ah Bosch-akut maksaa about 100€ joten ostin 12V sinisen pro-masiinan joka oli tarjouksessa 99€.
Myöhemmin isä kennotutti ne rikki menneet 1Ah akut 2Ah kennoille, työn teki Lapin Akut ja hintaa tuli 90€.
kalle37 kirjoitti:Bosch Akkuporakone.
Molemmat akut kestää ruuvata ihan 15 sekuntia.
Ei ole tarvinnut konetta puoleen vuoteen ja kun nyt tarvii on akut paskana.
Varmaan akut maksaa niin paljon että sillä hinnalla sais uuden koneen
Mulla meni vanhasta Bosch-koneesta 1Ah akut finaaliin aikoinaan.
1.5Ah Bosch-akut maksaa about 100€ joten ostin 12V sinisen pro-masiinan joka oli tarjouksessa 99€.
Myöhemmin isä kennotutti ne rikki menneet 1Ah akut 2Ah kennoille, työn teki Lapin Akut ja hintaa tuli 90€.
Kiitti vinkistä, mutta en aio sioittaa penniäkään tuohon boschiin.
Pitäis varmaan ostaa pansonic akkukone niitä on töissä pilvinpimein.
Vois lainata sitten akkua töistä jos sattuu oma hyytymään
Panasonic akkukone on muutenkin aika kestävän oloinen ainut mitä on oikeastaan rikki mennyt on pikaistukka.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
kalle37 kirjoitti:
Kiitti vinkistä, mutta en aio sioittaa penniäkään tuohon boschiin.
Pitäis varmaan ostaa pansonic akkukone niitä on töissä pilvinpimein.
Vois lainata sitten akkua töistä jos sattuu oma hyytymään
Panasonic akkukone on muutenkin aika kestävän oloinen ainut mitä on oikeastaan rikki mennyt on pikaistukka.
Jep noi panasonicit on kyllä todella laadukkaita (tai näin olen kuullut itsellä ei ole käyttö kokemusta, mutta joitain kymmeniä on tullut huollettua), myös Hitachi on todella hyvä ja pieni kokoinen, mutta niissä on ollut jonkin verran vaihteisto ja kytkin vikoja. Nämä panasonicit ja hitachit menee hinnallisesti aika korkealla, varsinkin jos ostaa niitä "ammatti" malleja mutta on ne kyllä hintansa arvoisiakin.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Töihin tullessa Länsiväylällä Espoonlahden liittymän kohdalla siirryn vasemmalle kaistalle, että liittymästä tulevat pääsevät helpommin. Harmaan Toyota Anjoviksen kuskin mielestä edellä ajavat eivät kiihdytä riittävän ripeästi ja hän päättää ohittaa mokomat hidastelijat vasemman kaistan kautta. Vilkkuahan siihen kaistanvaihtoon ei tarvita ja peilit on turhia, koska ne näyttävät vain takana tapahtuvaa...
Oli muuten mälli todella lähellä. Ilmaisin mielipiteeni suusanallisesti, mutta jos se ei sattunut kuulumaan, niin autoin asiaa valoilla ja äänimerkeillä.
-pete kirjoitti:Töihin tullessa Länsiväylällä Espoonlahden liittymän kohdalla siirryn vasemmalle kaistalle, että liittymästä tulevat pääsevät helpommin. Harmaan Toyota Anjoviksen kuskin mielestä edellä ajavat eivät kiihdytä riittävän ripeästi ja hän päättää ohittaa mokomat hidastelijat vasemman kaistan kautta. Vilkkuahan siihen kaistanvaihtoon ei tarvita ja peilit on turhia, koska ne näyttävät vain takana tapahtuvaa...
Oli muuten mälli todella lähellä. Ilmaisin mielipiteeni suusanallisesti, mutta jos se ei sattunut kuulumaan, niin autoin asiaa valoilla ja äänimerkeillä.
Jospa tojotisti oletti, että muut noudattavat lakia ja kun kerran oikealla kaistalla ei ollut ketään tulossa, niin ei vasemmallakaan kaistalla voi ketään olla. Aiheutit siis vaaratilanteen aivan itse.
Mimmi kirjoitti:Kokeilkaahan Makitaa (ja nimenomaan ammattimalleja).
Makitalla laatu heikentynyt ilmeisesti todella paljon. Kuulin tuossa, että uusi Makita kestää ammattikäytössä sellaset 1,5 vuotta... Eikä ilmeisesti yksittäis tapaus.
Mimmi kirjoitti:Kokeilkaahan Makitaa (ja nimenomaan ammattimalleja).
Kyllä mä taidan kumminkin panasonicin ostaa kun tuo akkujen saatavuus on niin hyvä
Eikä se 12v panasonic niin siivottoman kallis ole jotain 200€ tietämillä.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Sovin autokaupasta, mutta myyjä möi jollekin toiselle. Oli tullut kyttäiltyä pitkään kiesiä, ja tuo olisi ollut täydellinen..., Prätkän ketjujen piti tulla jo 2 vko sitten..., sopinu, että minulta ostetaan auto, ei kuitenkaan kuulu mitään. Ja myydystäkin autosta vittuillaan perään...
Sellainen yleisvitutus näihin peltikasoihin että kohta lähtee kaikki kouralla tai teen niistä nuotion ja ostan muovisen mopoauton
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
nalleolut kirjoitti:valot jotka näyttää päin honkia...noh itseppä asentanut ni saa ihan just sellasta ku sattuu tulemaan
nalleolut kirjoitti:asensin lisävalot tupliksen keulalle... ei ois uskonu että asennus on milli tarkkaa työtä....aikaa sain kulumaan 5h...
Niinpä
havaittua..... isojen valojen asennus tupliksen keulaan vaatii pohdintaa jotta konepelti mahtuu aukeamaan kokonaan. tämän seurauksena eilen illalla huomattua valoja ei saa säädettyä ollenkaan ylös että valaisisivat maantietä enenmmän kuin 5m. perkele. ja se milli juttu. 3 m12 mutteria lisävalo rautojen ja puskurin välissä oli liikaa ei menny puskin paikoilleen..... 2 m12 mutteria + 4 prikkaa oli just hyvä tai noh juu ja ei ...korkeus eroa noilla paketeilla on n.2mm.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659