ku MÄ olin intissä...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Tuha kirjoitti:PorPr / E-HK II/03 180 vrk jäksteri ilmoittautuu...

Meininki oli ihan OK ja oli siellä sitten Nordic Peace 03 harjoituskin ja sai pari viikkoa olla siviilit päällä metsässä majoittuneena.

Kertaamassakin olen käynyt kertaalleen, mutta siitäkin on jo useampi vuosi aikaa.
Naapurikasarmista päivää. :D
PorPr II/03 KrhK -> TjAu -> FRDF. 364 päivää tuli vietettyä, kun otin varmuuden vuoksi 11vrk poistumiskieltoa viimeisellä viikolla. Päästivät kuitenkin jo sunnuntaina pois, ettei tarvinnut ruveta maksamaan päivärahoja. :-D
Ihan mukavia muistoja, etenkin frdf-koulutuksesta. Paljonhan tuohon sotaleikkiin sisältyi turhaakin.

Kertaamassa tuli käytyä alkuvuodesta 2005, puolisen vuotta kotiutumisen jälkeen. Mielelläni lähdin, 3 viikkoa norjassa natosotaa larppaamassa. :lol:
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

2/93 KarPr / SissiK sot.arvo kersantti.
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Sama paikka, tosin eri nimellä jo silloin.
1/03.
Koulutus olisi voinut olla järkevöitetympää, mutta usein hyvin siellä aika kului.
Liikuntaakin sai heti aamusta alkaen, ei veltto elämä päässyt pulskistuttamaan :D
Mun mielestä mennyt nykyään homma mystiseksi kun sotilaita "koulutetaan" sauvakävelyllä 8O Kuulin myös että simputus olis kielletty :lol:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

II/02, Upinniemi: venenekuljettaja, alik.
Kivaa oli niin kauan kuin sitä kesti!
Kertaamassa 2004.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Meillä oli viikon pituinen sotaharjoitus ruotsin armeijan kanssa jossain hangon saarella...
päivällä pakkiruokailun jälkeen lähdettiin ammuntaharjoituksiin. Minä lämärinä lähdin lanssin kyydissä ammuntapaikalle... paikalle kun päästiin siinä kauniina kesäpäivänä lungisti istuen paarien päällä tupakkia polttaessa havahduin että, Missä v*tussa mun rynkky on? Voitte kuvitella mimmonen Fiilis oli :D Ja eikun juoksuksi ruokapaikalle (pari km) jonne olin aseen jättäny...
Paikalle päästyäni rynkkyä ei löytynyt mistään.... siinä vaiheessa oli pieni paniikin poikanen ilmassa :D Hetken päästä sotilasmestari paukahti paikalle ja kysy mitä sitä lääkintämies pyörii ku puolukka pil...a? nohevasti sotamies sanoo aseen kadonneen,ja sotilasmestari käy hakemassa löydetyn aseen keittiörakennuksesta :oops: onneksi ei tullut jälkiseuraamuksia...

Löytyykö kohtalontovereita? :D
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja Jussi »

sabatti 96 kirjoitti:Löytyykö kohtalontovereita? :D
Tuli kertaalleen etsittyä liki 16 h vitunmoisessa räntäsateessa erään sankarin pistoolia koko AUKin linjan voimin... että meillä pojilla oli sitten kivaa.

Toisen kerran etsittiin kvkk:n kahvaa vitunmoisessa vesisateessa 4 h, sekin oli tosi ikimuistoista.

Saattaa olla että ainakin osa porukasta huolehti aseistaan paremmin hetken aikaa noiden kokemusten jälkeen.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja mursu »

Itse vietin vuoden 2002 2.Jk:ssa santiksessa.

Tämä tarina ei tapahtunut omalle ryhmälle, vaan moottorimarssilla yhdelle Pasille ja sen miehistölle. Naurettiin kyllä monta kertaa tälle vielä ja nauretaan vieläkin. Kaikkihan tietää intistä nää legendat ja tornihuhut, tässä on ehkä yksi parhaista.

Eli lähdettiin Santiksesta kohti Niinisaloa leikkimään loppusotaa. Marraskuussa Helsingistä lähtiessä paistoi vielä kauniisti aurinko, kuin kesä olisi ollut. Jossain vaiheessa sitten katseltiin Pasien pienistä ikkunoista kun keli muuttui räntäsateeksi, välillä nukuttiin ja heräiltiin, katsottiin ulos ja oli ihan talvi, hyvä että eteensä pyryssä näki. Oli valmiiksi väsynyt ja jotenkin epätodellinen olo että mihinköhän Siperiaan ne oli meitä viemässä. Taas nukuttiin muutamia tunteja ja hetken päästä marssi pysähtyi johonkin jostain syystä... ilmeisesti kolmostien varteen.

Kuten tapoihin kuuluu, niin yksi kaveri yleensä herää ja jaksaa mennä katsomaan missä mättää. Näin oli käynyt myös naapuripasissa. Hetkenpäästä oli jantteri huutanut aivan kauhuissaan että "EI v**tu JÄTKÄT, EI SAATANA, MISSÄ VITUSSA ME OLLAAN!?". Koko miehistö sitten hyppäsi paniikissa ylös ja tähysteli niistä pasin tupakka-askin kokoisista ikkuinoista sen mitä näki. Keli ulkona oli todellakin muuttunut talveksi, lunta tuli aivan helvetisti, mutta kaiken huipuksi lumessa juoksi STRUTSEJA!

Meni koko loppusota aivan perseelleen kun naurettiin tuolle vähän väliä.
masamatalapaine
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 10:12
Paikkakunta: Savonlinna

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja masamatalapaine »

KymITR/RUK/KulJK I/99 reservin kersantti. Pahinta oli kun tuolta Haminan lepokodista piti siirtyä Auk:hon Vekerajärvelle. Voi sitä kärsimyksen päivää kun sinne betonihelvettiin saavuttiin. No siitäkin selvittiin ja kaiken kaikkiaan ihan positiivinen kokemushan tuo intti oli. :)
Volvo V50 1.6D Drive Kinetic Business -09
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja Holmes »

I/06 Satakunnan Lennosto. E-kuski. Hieno vuosi.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

1/08/PkPr Kontioranta/EHK CE-kuskina vuuen ja hiennoo oli. Kyllä se masi vua rengasta jaksaa polttaa ja kiipeää vaikka puuhun ketjut jalassa 8)
Sisun sk:t tuli tutuks, kuin myös bensa/diisseli tekat, masit, ategot, karhu sisut ja pari scaniaakin sekä valmetit ja sotkuautot ja lukuisia maastureita ja henkilöautoja. :D Hieno vuosi kaikenkaikkiaan, saipahan kourallisen lisää kavereita joihin kehtaa yhteyksiä pittee ja joiden kanssa aikaa viettää mielellään. :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

aero t7 kirjoitti:Sama paikka, tosin eri nimellä jo silloin.
1/03.
Koulutus olisi voinut olla järkevöitetympää, mutta usein hyvin siellä aika kului.
Liikuntaakin sai heti aamusta alkaen, ei veltto elämä päässyt pulskistuttamaan :D
Mun mielestä mennyt nykyään homma mystiseksi kun sotilaita "koulutetaan" sauvakävelyllä 8O Kuulin myös että simputus olis kielletty :lol:
Oliko Hypén tai Hämäläinen sulla kuvioissa mukana ?
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

1981-82: SavPr 1K / SavPr AUK tiedj./ RUK SissiK / Taisteluk. Tuusula / res ylil. ja varmaan nykyään joku kodinturvajoukkojen 10. luokan nostomies = huru-ukko-osasto :mrgreen:

Eipä noista ajoista jäänyt ikäviä muistoja. Fiiulla tultiin järjetöntä kyytiä Jämsään Mikkelistä. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita kertyi, onneksi oli tuuria.

Sen sijaan yksi mieleen jäänyt juttu oli Raukin loppusota, kun olimme pimeässä tiedustelemassa vihollisen leiriä ja muina miehinä painelimme vartijoiden välistä keskelle leiriä. Jossain vaiheessa oli pikkuisen kiire poistua paikalta, mutta oli siellä tovereillakin sen jälkeen ohjelmaa. :lol:

Rukin loppusodassa taas piti hiihtää järven jäällä vihollisen sotamies kiinni ja ottaa vangiksi, kun osoui vahingossa leiriimme. Eihän sitä olisi voinut päästää karkuun, kun hatutti jo ihan tarpeeksi, kun monta keraa oli yön aikana joudutta väistämään ja vaihtamaan leiriä. Kaveri taisi olla ihan oikeasti peloissaan, sen verran meitäkin harmitti ja oltiin kaikki aikas isoja jätkiä. No sodan jälkeen mentiin kyllä porukassa sotkuun kahville. Oli vaan kertonut omassa joukko-osastossaan, että "Ne sissit oli ihan hulluja, ne meinas oikeesti tappaa" No, otettiin vain kaverin Rynsesteri kaniin, kun päästettiin menemään, kun ite lähdettiin. Eipä meitäkään kiitelty aseen takavarikosta. Kyllä sen takaa-ajon aikana oli selvää, että vaikka päivä hiihdetään, niin karkuun et pääse. :lol:
# 419 Vesa Pohjalainen
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Alihankkija kirjoitti:
aero t7 kirjoitti:Sama paikka, tosin eri nimellä jo silloin.
1/03.
Koulutus olisi voinut olla järkevöitetympää, mutta usein hyvin siellä aika kului.
Liikuntaakin sai heti aamusta alkaen, ei veltto elämä päässyt pulskistuttamaan :D
Mun mielestä mennyt nykyään homma mystiseksi kun sotilaita "koulutetaan" sauvakävelyllä 8O Kuulin myös että simputus olis kielletty :lol:
Oliko Hypén tai Hämäläinen sulla kuvioissa mukana ?
Jep ,Lt Hypen oli, Hämäläinen ei tule mieleen.
Tätä ekaa on todella vaikea unohtaa, halusi tai ei :D Hieno mies näin vuosien jälkeenkin :lol: Hänen kanssaan "painiminen" oli mielenkiintoista jossain harjoituksessa.
Tästä miehestä muistaakseni liikku tornareita enempi kuin kestään muusta kapiaisesta vekaralla.. Ampunut ruokalan kattoon, ylennyskiellossa jne... :wink:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

siitähän ei kauaa ole kun intin kävin. mutta aero oli perseen alla jo silloin ;) ja ensimmäisen kerran ku tulin autolla armeijaan niin spollet tutkan kanssa parkkipaikalla ja pamautin 87km/h tutkaan parkkialueella :D siitä se selvitys sitten alkoi :) KaiPr 1/08 taistelupioneeri.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
TopiKatti
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Marras 06, 2009 20:10

Re: ku MÄ olin intissä...

Viesti Kirjoittaja TopiKatti »

II/05 Vekaranjärvi tst-pioneeri.
Vastaa Viestiin