Mitä näit liikenteessä tänään topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

georgahti kirjoitti:
jyyrä kirjoitti:...210hv ...kyllä se "NOILLA TEHOILLA" sutii vaikka kuivalla asvaltilla :lol:
LMAO
jyyrä kirjoitti:... jos kerran n.270hv ja 380nm ei saa Saabin renkaita sutimaan kakkosella (paitsi käännettäessä) vaikka renkaat on vain 225/45-17.
ja vetäviä pyöriäkin on vain 2 (onkos :saab: issa minkälainen lukko vai pitääkö ite hankkia kempin valmistama?) ja nekin "väärässä" päässä... :x
Hehee, jos valun hiljalleen kakkosvaihteella ja painan saapista tallan tiskiin niin edestä kuuluu "vitivitiviti" ja auto tahtoo lähteä kohti lähintä puuta ellen naama irvessä purista rattia kaksinkäsin ja koita vastata souteluun. :lol:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Tuli tikkurilassa tänään vastaan tällainen :
http://www.tuningnews.net/news/080502b/ ... -f-650.jpg

Voin sanoo että kyseisen "auton" etu grilli on melkein yhtä iso ku mun sc :) on se perk iso!! ;)
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Thorhammer kirjoitti:Tuli tikkurilassa tänään vastaan tällainen :
http://www.tuningnews.net/news/080502b/ ... -f-650.jpg

Voin sanoo että kyseisen "auton" etu grilli on melkein yhtä iso ku mun sc :) on se perk iso!! ;)
Helsingissä olen nähnyt kans tuollaisen, takalaudassa luki "If you like tiny, choose Hummer" :D Liekkö kyseessä sama auto? Ja on muuten kulkineella oikeesti kokoa.
#3834
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Nisse kirjoitti:
georgahti kirjoitti:Audistiset kuljettajat tekee mitä ihmeellisimpiä päättömyyksiä liikenteessä kun ne kuvittelevat että se on joku yliauto ja he itse ovat überkuljettajia.
Nähtävästi, tänään tuli taas yksi todiste siitä. Olin tosin itsekin hieman syyllinen, mutta vasta sen jälkeen, kun Audi oli provosoinut tarpeeksi kauan.

Eli odottelin valoissa ja rinnalle tuli A4, jossa jumalattoman isot tuplaputket ja ääni pahempi kuin meidän talouden raskaassa kalustossa. Vilkuili välillä Saabia kohti, mutta minä ajattelin kerrankin malttaa mieleni ja ajaa ihan nätisti. No, valot vaihtuivat ja Audi ponkaisi liikkeelle varmaan niin paljon kuin siitä autosta irti lähti. Ajelin ihan nätisti, jopa korostetun rauhallisesti, seuraaviin valoihin. Valot vihreäksi ja taas sama juttu.

No seuraavat valot taas punaisella ja Saab siihen Audin rinnalle odottelemaan vihreitä. Ajattelin, että jos nyt kerran kokeilee, niin eihän se mitään haittaa, yksi kerta on oikeastaan näköharha, ei sitä ole tapahtunutkaan. Valot vihreäksi ja eihän nyt mikään 1.8 A4 meinaakaan ruotsalaisen laatukulkineen perässä pysyä. Sain noin auton verran etumatkaa, kunnes aloin himmaamaan sitten seuraaviin valoihin, kun eihän vihreäaalto pysynyt meidän mukanamme. Audi tunki sitten samalle kaistalle taakseni ja kun pysähdyin valoihin, A4 oli ihan Saabin perseessä kiinni. Ei varmaan senttiäkään hänen etupuskurinsa ja Saban persauksen välissä. Ajattelin, että tässähän on hauska leikki ja lähdin jälleen valoista korostetun rauhallisesti liikkeelle. Vähän matkaa perässä ajettuaan Audi painoi töötti pohjassa vasenta kaistaa ohitseni ja luonnollisesti keskisormi pystyssä.

Tulihan sieltä ennen kääntymistä vielä yhdet valot. Audi kuitenkin tunki juuri ennen valoja oikealle kaistalle eteeni, jolloin minä hyppäsin vasemmalle ihan piruuttani. Vielä kerran kiihdytys auton verran Audin edelle, vilkku oikealle, kaistanvaihto ja tyylikäs poistuminen oikealle koulun pihamaalle.

Mistä se johtuu, että kun minulla on hauskaa liikenteessä, niin vastapuoli sylkee sappea ja näyttelee sentteriä? En minä ole paha ihminen, joskus vain hieman leikkisä.
Ole onnellinen ettei ollut A6 2.0dti sille et olis pärjännyt :lol:
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Nisse kirjoitti: Vähän matkaa perässä ajettuaan Audi painoi töötti pohjassa vasenta kaistaa ohitseni ja luonnollisesti keskisormi pystyssä.
Tota mä en ole ikinä ymmärtänyt, että jos lähtee itse provosoiden haastamaan ja sitten jääkin (kuten audi tässä tapauksessa), niin pitää vielä väkisin tunkea edelle ja tuo keskisormi nyt kaiken huippu. Harmittaahan se mutta jotain rajaa.. kai se sitten vaan käy niin lujaa luonnon päälle.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Mun isosiskolla on Audi A4. Pitäisikö nyt huolestua? Itekkin olen kerran sillä joutunut ajamaan mutta ei nostanut kusipää mittariani yli normaalien rajojen... :lol:
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Jos olisin oikein rikas sika niin olisin kyllä ehkä itsekkin ostanut jonkin A6 quattron kun olin autoa ostamassa mutta päädyin sitten Saabiin sen hinnan ja ominaisuuksien turvin. Myös audin A6 Quattron moottori valikoima on vähän heikko ja A4 on liian pieni, sekä vajaavetoinen Audi ei oikein sytytä varsinkin jos vertaa niiden hintaa esim.Saabiin että se niistä audi kaupoista :roll:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Jonni Peura kirjoitti:
Nisse kirjoitti: Vähän matkaa perässä ajettuaan Audi painoi töötti pohjassa vasenta kaistaa ohitseni ja luonnollisesti keskisormi pystyssä.
Tota mä en ole ikinä ymmärtänyt, että jos lähtee itse provosoiden haastamaan ja sitten jääkin (kuten audi tässä tapauksessa), niin pitää vielä väkisin tunkea edelle ja tuo keskisormi nyt kaiken huippu. Harmittaahan se mutta jotain rajaa.. kai se sitten vaan käy niin lujaa luonnon päälle.
En minäkään tuota ymmärrä, hävitty mikä hävitty :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Minä en ymmärrä yleensäkään sitä, että pitää kilpailla tien päällä, mutta minkäs sitä luonnolleen mahtaa. Onhan se tyhmää ja hävettää näin jälkikäteen, mutta toisaalta kyseisen Audi-pojan kyrsiintynyt ilme ja keskisormi kyllä piristävät mukavasti. Enemmän hänellä on hävettävää kuin minulla.

Korostetaan vielä, että kyseisellä tieosuudella ei ollut tapahtumahetkellä muuta liikennettä, vain Saab ja Audi.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

siiseli kirjoitti:
Thorhammer kirjoitti:Tuli tikkurilassa tänään vastaan tällainen :
http://www.tuningnews.net/news/080502b/ ... -f-650.jpg

Voin sanoo että kyseisen "auton" etu grilli on melkein yhtä iso ku mun sc :) on se perk iso!! ;)
Helsingissä olen nähnyt kans tuollaisen, takalaudassa luki "If you like tiny, choose Hummer" :D Liekkö kyseessä sama auto? Ja on muuten kulkineella oikeesti kokoa.
Hyvä teksti :) Ei kai noita montaa löydy suomesta. viime vuonna cruisingeissa ollessani tuollainen kertoi moottorin äänillään että tehoakin löytyy,suhisi ja murisi kiihdyttäen pressanlinnan ohi :)
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Joku rattikettu oli vetänyt prisman pihalla citikalla parkkeerauksen hieman pitkäksi ja ojaan suoraan. Siinä sitä miehissä ihmettelivät...
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Paikallisella nesteellä oli joku tehnyt "amerikan tempun"TM
Oli nykässyt pistoolin irti letkusta :D
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Vaajakosken motarilla lada kolinan. Kerran aikaisemmin olen moisen nähnyt itä naapurimme kilvissä. Delta autonkaan netti sivut ei kyseistä kapinetta tunne... Mielestäni perässä oli mallimerkintä m9, tiedä sit mistä tuo oli suomen kilpiin eksynyt.
#3834
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Joku ihmemerkkinen maasturi. Näytti kovasti Nissan X-Trailille, muttei ollut. Suomen kilvissä, lieni jokin Kiinan tekele.

Edit: Merkki oli Landmark
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sähköliike Koskelan pakettiauton taustapeilissä ns. tappituntumalla pitkän matkaa. Erehdyin ohittamaan tämän n. seittemääkymppiä 80 rajoituksella ajelleen tyypin ja paku jäikin jonnekin about puolen kilometrin päähän kunnes maantie loppui ja taajama alkoi. Siinä sitten 40-50km/h rajoituksilla ajeltiin, kun huomasin, että kys. paku ohitteli takanani ajelleita ja pääsi kuin pääsikin persiiseen kiinni. Ohikin yritti monta kertaa kun taajama loppui ja alkoi 60km/h alue, mutta ei Transitissa riittänyt vauhti tiukkoihin väleihin...Ilmeisesti ukolla tuli yhtäkkiä kova kahvihampaan kolotus, sillä kääntyi sitten kahvilakioskin pihaan takanani kun jatkoin kohti Paippisten kultaniittyjä. Ihme spedeilyä, itse ajelin koko ajan rajoitus +5...10km/h mittarinopeuksia ilman minkäänlaisia provoilevia kiihdytyksiä / jarrutuksia.

Lisähavaintona myös bussia pysäkillä odotelleen naisihmisen, joka tumppasi kauheella kiirellä kesken olleen tupakkinsa kun huomasi bussin tulevan. Harmi vaan että se bussi oli "siirtoajossa", joten neitokainen tumppaili tupakkinsa ihan turhaan :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Lukittu