Sanoisin, että miellyttävämpää on nukahtaa makuuvaunuun ja herätä 10:40, kuin ajaa yli 10h. 2 opiskelijana saamme vielä 80€ alennusta. Bussi kulkee junalta ja junalle. Autoa emme muutenkaan tarvitse, kun Chaletti on aivan rinteen juuressa ja hotelliin kiinni rakennettuna, pikku kauppa pohjakerroksessa ja kaikki palvelut vieressä. Ja siitä vaan sitten kylpytakki päällä omalta ovelta suoraan kylpylään, ilmaiseksi.Turbolag kirjoitti:miellyttävämpää. Perilläkin on ihan mukavaa jos on auto käytössä.
Saabilla rinteisiin
Re: Saabilla rinteisiin
Re: Saabilla rinteisiin
Ok, makunsa kullakin. Omasta mielestäni on kyllä mukavampaa lastata tavarat (joita laskettelureissulle kuitenkin aika paljon kertyy) kotipihalla autoon ja purkaa seuraavan kerran mökin oven edessä, ilman vaihtoja tai muita ikävyyksiä. Ajaminen on muutenkin mielestäni huomattavan mukavaa puuhaa, mutta ehkä olen yksin ajatusteni kanssa.saapasi kirjoitti: Sanoisin, että miellyttävämpää on nukahtaa makuuvaunuun ja herätä 10:40, kuin ajaa yli 10h. 2 opiskelijana saamme vielä 80€ alennusta. Bussi kulkee junalta ja junalle.
Samoin itsellä, rinteestä pääsee toki laskemaan suoraan mökille. Vähän parempia valikoimia ruuan ja etenkin juoman suhteen on kuitenkin mukava hakea vähän isommasta kaupasta; samoin siirtymän esimerkiksi Leville teen huomattavasti mieluummin omalla autolla kuin bussilla. Toki rahamiehet ajaa vaan taksilla...saapasi kirjoitti: Autoa emme muutenkaan tarvitse, kun Chaletti on aivan rinteen juuressa ja hotelliin kiinni rakennettuna, pikku kauppa pohjakerroksessa ja kaikki palvelut vieressä. Ja siitä vaan sitten kylpytakki päällä omalta ovelta suoraan kylpylään, ilmaiseksi.
E: Typoja.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Saabilla rinteisiin
Aikoinaan oli Subaru legacy,sillä oli mukava kotipuolessa ajella paikallisen laskettelukeskuksen rinteitä ylös ja alas.Kerran tuli tamppari rinnettä alas ja meitsi Subarulla rinnettä ylös,tamppari kuski pui nyrkkiä minä morjastin iloisesti
nelipyöräluisussa lumi pöllyten.Saabilla ei oo ollut rinteeseen mitään asiaa.
nelipyöräluisussa lumi pöllyten.Saabilla ei oo ollut rinteeseen mitään asiaa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabilla rinteisiin
Ikäväähän se ois ojassa nukkua.saapasi kirjoitti:Majoitus löytyy kaikista.
Täällä on sitten varmaan toinen yksin ajatustensa kanssa oleva Yksityisautoilla nämäkin liikkumiset on ollut tapana hoitaa, pitkälti samoista syistäkin.Turbolag kirjoitti:Ok, makunsa kullakin. Omasta mielestäni on kyllä mukavampaa lastata tavarat (joita laskettelureissulle kuitenkin aika paljon kertyy) kotipihalla autoon ja purkaa seuraavan kerran mökin oven edessä, ilman vaihtoja tai muita ikävyyksiä. Ajaminen on muutenkin mielestäni huomattavan mukavaa puuhaa, mutta ehkä olen yksin ajatusteni kanssa.
Viimeksi vajaa vuosi sitten tuli Levillä käytyä, varmaan ensi helmikuussa luvassa jotain vastaavaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabilla rinteisiin
Jos Lappiin on matka ruuhkasuomesta, niin mukavin vaihtoehto on kyllä autojuna. Kuskikin saapuu levänneenä perille, matkalla joutaa ottamaan parit gebarditkin jne. ja juna-asemalta pääsee majoituspaikalle ihan sillä omalla rakkaalla tojo...eiku Saapilla. Kaikista halvinta lystiähän tuo ei ole, mutta mukavuudessa vaikea voittaa.Turbolag kirjoitti:Ok, makunsa kullakin. Omasta mielestäni on kyllä mukavampaa lastata tavarat (joita laskettelureissulle kuitenkin aika paljon kertyy) kotipihalla autoon ja purkaa seuraavan kerran mökin oven edessä, ilman vaihtoja tai muita ikävyyksiä. Ajaminen on muutenkin mielestäni huomattavan mukavaa puuhaa, mutta ehkä olen yksin ajatusteni kanssa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabilla rinteisiin
Vko 49/09 Levillä, vko 52/09 Katinkulta Vuokatissa ja vko 14/10 Katinkulta Vuokatissa ja helmikuussa/10 pitkä viikonloppu Rukalla. Kaikki matkat tehty ja tehdään SAABilla
Re: Saabilla rinteisiin
Käytiin just tolla satkulla Kainuussa (starttas hyvin jopa -25'C!), mutta Enontekiön reissu kohtapuoliin taittuu kyllä lentokoneella. Ei kannata opiskelijan lähtee sinne asti yksin tolla kulutuksella suhaamaan. Tai muutenkaan ei kiinosta tuota matkaa yksin ajaa.
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Saabilla rinteisiin
Etelän "rinteissä" vietetään aikaa talvisin paljonkin. Yksi reissu perinteisesti Leville tai vastaaviin siinä lähellä ja talvilomalla ruka-vuokatti seudulla lasketaan.
Alppireissua on tullu suunniteltua jo pidempäänkin, ei vaan jaksaisi viikkoa laskea mäkeä jotenpitäisi olla sellainen kohde jossa on muutakin tekemistä.
Alppireissua on tullu suunniteltua jo pidempäänkin, ei vaan jaksaisi viikkoa laskea mäkeä jotenpitäisi olla sellainen kohde jossa on muutakin tekemistä.
9000CS 2,3
Re: Saabilla rinteisiin
Viime talvena olin kaverin kanssa Innsbruckissa, josta teimme päivän reissuja mm. Söldeniin, Kitzbüheliin ja Italian puolelle Val Gardenaan. Ajoaikaa yhteen suuntaan yleensä reilu tunti, eli päivä rinteessä, takaisin hotellille, ruokailu ja petiin. Varmaan Innsbruckissa olisi päivän tai pari saanut helposti kulumaan niin halutessaan.Saappi Kuski kirjoitti:Etelän "rinteissä" vietetään aikaa talvisin paljonkin. Yksi reissu perinteisesti Leville tai vastaaviin siinä lähellä ja talvilomalla ruka-vuokatti seudulla lasketaan.
Alppireissua on tullu suunniteltua jo pidempäänkin, ei vaan jaksaisi viikkoa laskea mäkeä jotenpitäisi olla sellainen kohde jossa on muutakin tekemistä.
Kolme kertaa aiemmin ollaan oltu pienemmissä paikoissa (Sölden, Zell am See ja Cervinia). Zell am Seestä teki porukan naisjäsen päiväreissun junalla muistaakseni Salzburgiin eli noinkin päivän voi käyttää, jos on hyvät liikenneyhteydet vieressä.
Ehdottomasti suosittelen Alpeille lähtöä, mutta sen verran pitää sanoa, että kovin korkealla sijaitsevia paikkoja kannattaa harkita. Ensimmäisellä kerralla olimme Söldenissä, kelit suosivat ja oli mahtavaa. Tuosta sitten mentiin vielä ylöspäin eli Cerviniaan lähelle 4000 m ja paskempaa reissua en voi kuvitella. Keli ylhäällä on todella usein hankala ja tuolla se pilasi koko reissun (Söldenissä pääsee huonossakin kelissä vielä nousemaan gondolilla alhaalta puoleen väliin ja se oli ihan mukavaa).
Cervinia/Valtournenche oli muutenkin todella surkea paikka ainakin lautailijan kannalta (rinteissä on kai tarkoitus lähinnä laskea ylhäältä alas eikä lykkiä lautaa ylämäkeen keskellä rinnettä). No, onneksi älysimme sentään yhtenä päivänä ajella Monte Rosaan, mikä olikin sitten lähes taivaallinen kokemus.
Tänä talvena oli muuten todella lähellä, ettei lähdetty Coloradoon tutustumaan (Vail, Aspen, Beaver Creek ja mitä näitä on)... SAS:lla oli pistekampanja joulukuussa ja lennot Economy Extrassa kahdelle Tampereelta Chicagoon olisi ollut 96 euroa. Chicagosta on vain vielä päivän ajomatka tai yksi lento rinteille ja oli käytännössä vain muutama tuntia aikaa tehdä päätös (tarjous voimassa vain 7.12.). Jäi väliin, lähinnä siksi että tuota 4 kk ikäistä tyttöä ja sen äitiä ei raaski jättää yksin reiluksi viikoksi. No, ehkäpä ensi talvena on uusi mahdollisuus.
Re: Saabilla rinteisiin
Tänä talvena jää väliin, mutta vuosi sitten tuli käydyksi Levin maisemissa. Hiihto, laskettelu tai lautailu ei kiinnosta pätkääkään, vaan sen sijaan panostin suoraan "after ski"-aktiviteetteihin.
Molemmat kuvat suunnilleen samasta kohdasta Levin huipulta, ensimmäisessä kuvassa on siivettömälläkin Saabilla päästy pilvien sekaan.
Molemmat kuvat suunnilleen samasta kohdasta Levin huipulta, ensimmäisessä kuvassa on siivettömälläkin Saabilla päästy pilvien sekaan.
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: Saabilla rinteisiin
Saabilla oltiin jouluna "rinteissä" eli pohjanmaalla Simpsiöllä, johon hankittiin 4h liput
1h jälkeen oli oikeesti jo tukalaa olla siellä, kun hissimatka kesti noin 3min, ja mäenlasku alle 1min Sinniteltiin siellä paikalla melkein 3h, josta 1 meni murkinointiin, ja varmaan 0.5h kahvinjuontiin.
Mulla ja mammalla on jotkin 90-luvun suksisetit, eli pidemmät sukset kuin mitä nykyiset perinteisen murtsikat.... ja molemmilla sukset lähes käyttämättömät, ja aikanaan kait ihan keskinkertaisetkin.
Meneeköhän wanhanajan sukset totaalisen pilalle jos niitä lyhentää jotain 30-40cm, ja siirtää siteet eteenpäin, eli jos vetäisee rälläkällä vaan suksien päistä pätkät hittoon, ja liimaa päät umpeen jollain epoksilla, tai jollain muulla kestävämmällä aineella?
Entäs suksien jäykkyys sitten, melkoisen lötröjähän sellaiset parimetriset sukset toki on jo valmiiksikin, mutta onkohan suksen muoto muka tehty niin, että paino tulisi siihen keskelle missä on alkuperäinen siteiden paikka?
1h jälkeen oli oikeesti jo tukalaa olla siellä, kun hissimatka kesti noin 3min, ja mäenlasku alle 1min Sinniteltiin siellä paikalla melkein 3h, josta 1 meni murkinointiin, ja varmaan 0.5h kahvinjuontiin.
Mulla ja mammalla on jotkin 90-luvun suksisetit, eli pidemmät sukset kuin mitä nykyiset perinteisen murtsikat.... ja molemmilla sukset lähes käyttämättömät, ja aikanaan kait ihan keskinkertaisetkin.
Meneeköhän wanhanajan sukset totaalisen pilalle jos niitä lyhentää jotain 30-40cm, ja siirtää siteet eteenpäin, eli jos vetäisee rälläkällä vaan suksien päistä pätkät hittoon, ja liimaa päät umpeen jollain epoksilla, tai jollain muulla kestävämmällä aineella?
Entäs suksien jäykkyys sitten, melkoisen lötröjähän sellaiset parimetriset sukset toki on jo valmiiksikin, mutta onkohan suksen muoto muka tehty niin, että paino tulisi siihen keskelle missä on alkuperäinen siteiden paikka?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Tammi 05, 2010 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabilla rinteisiin
Olen joskus penskana laskenut temppusuksiksi perästä lyhennetyillä suksilla. Ei lusita mihinkään kun ei jousta perä Upouudet carverit maksaa näin alennusmyynnin aikaan TopSportissa 199€ siteineen tehdasvoiteilla.ng900aero kirjoitti:Saabilla oltiin jouluna "rinteissä" eli pohjanmaalla Simpsiöllä, johon hankittiin 4h liput
1h jälkeen oli oikeesti jo tukalaa olla siellä, kun hissimatka kesti noin 3min, ja mäenlasku alle 1min Sinniteltiin siellä paikalla melkein 3h, josta 1 meni murkinointiin, ja varmaan 0.5h kahvinjuontiin.
Mulla ja mammalla on jotkin 90-luvun suksisetit, eli pidemmät sukset kuin mitä nykyiset perinteisen murtsikat.... ja molemmilla sukset lähes käyttämättömät, ja aikanaan kait ihan keskinkertaisetkin.
Meneeköhän wanhanajan sukset totaalisen pilalle jos niitä lyhentää jotain 30-40cm, ja siirtää siteet eteenpäin, eli jos vetäisee rälläkällä vaan suksien päistä pätkät hittoon, ja liimaa päät umpeen jollain epoksilla, tai jollain muulla kestävämmällä aineella?
Entäs suksien jäykkyys sitten, melkoisen lötröjähän sellaiset parimetriset sukset toki on jo valmiiksikin, mutta onkohan suksen muoto muka tehty niin, että paino tulisi siihen keskelle missä on alkuperäinen siteiden paikka?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saabilla rinteisiin
Joo arvelin kanssa että menee jousto ihan keturalleen jos lyhentää... uusia suksia ei kyllä viitsi hankkia, kun ei suksittelu pahemmin enää kiinnosta.peinu kirjoitti:
Olen joskus penskana laskenut temppusuksiksi perästä lyhennetyillä suksilla. Ei lusita mihinkään kun ei jousta perä Upouudet carverit maksaa näin alennusmyynnin aikaan TopSportissa 199€ siteineen tehdasvoiteilla.
Kävin välipäivinä kanssa TopSportissa katsomassa lautoja, mutta eihän niistä maallikko mitään tajunnut, ja myyjäkin oli niin pro että rupes esitteleen jotain hifivehkeitä, vaikka sanoin haluavani ostaa kohtalaisen huonot ja halvat lautarensselit
Olisko vinkkiä jostain alottelijalle sopivasta setistä, siis lauta, siteet ja monot (vai kengiksikö niitä kutsutaan)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabilla rinteisiin
ng900aero kirjoitti:Meneeköhän wanhanajan sukset totaalisen pilalle jos niitä lyhentää jotain 30-40cm, ja siirtää siteet eteenpäin, eli jos vetäisee rälläkällä vaan suksien päistä pätkät hittoon, ja liimaa päät umpeen jollain epoksilla, tai jollain muulla kestävämmällä aineella?
No etkö halvimmalla pääsisi kun liimaisit ne sun sukset kyljistä kiinni toisiinsa epoksilla, ja asettaisit siteet poikittain niihin. Sitten rälläkällä pyöristäisit molemmista päistä?ng900aero kirjoitti:Olisko vinkkiä jostain alottelijalle sopivasta setistä, siis lauta, siteet ja monot (vai kengiksikö niitä kutsutaan)?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)