Autontunnistusta
Re: Autontunnistusta
Onkos tämä tuttu?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Autontunnistusta
Volvo LCP 2000 -83
Laitampa taas tämmösen vähän "tavallisemman" vehkeen
Laitampa taas tämmösen vähän "tavallisemman" vehkeen
Re: Autontunnistusta
Tää olikin vähän hankala! Huomasin tuossa että autoa myydään Japanissa kolmella eri merkillä, kaksi niistä on tuttuja täälläkin mutta yksi ei
Re: Autontunnistusta
Kaiketi tuo on yleisimmin tunnettu nimellä Mazda AZ-1. Autoa on myyty myös Suzuki Carolina ja Autozam AZ-1:nä. Itse muistin ensimmäisenä Suzukin jostain syystä...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Autontunnistusta
Näinhän se menee Paitsi että Suzukin malli on Cara
Re: Autontunnistusta
Mistähän ton Carol'in keksin..?CDTA kirjoitti:Näinhän se menee Paitsi että Suzukin malli on Cara
Tässä kuitenkin seuraava:
Positin kuvasta kaikki logot yms. mutta tarkka silmä tunnistaa varmasti vanteet, ellei auto muuten ole tuttu.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Autontunnistusta
Vanteita läksin etsimään itäblokin autoista ja Tatrassa samantyyliset olis ollu mutta kun tuon näköistä autoa ei siellä ole tehty
Sitten se löytyi, eli Pininfarinan piirtämä proto NSU Ro 80 2 porte + 2.
Sitten se löytyi, eli Pininfarinan piirtämä proto NSU Ro 80 2 porte + 2.
Re: Autontunnistusta
Lloyd Alexander Frua. Toi sattu olemaan mulla seuraavana listalla, mitä olisin tänne laittanut...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Autontunnistusta
70-luvun muhkeita super-muotoja:
Mikä valmistaja mahtaa olla tämän proton takana?
Mikä valmistaja mahtaa olla tämän proton takana?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Autontunnistusta
...Mazda RX-500
Re: Autontunnistusta
Tämä sattuu olemaan yksi lempiautoistani! Taidanpa jättää kuitenkin arvailut tästä takatuupparista muilleCDTA kirjoitti:
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Autontunnistusta
Lahti411 kirjoitti:Mikä valmistaja mahtaa olla tämän proton takana?
Väitän, että valmistaja oli kuitenkin Toyo Kogyo Co., Ltd.CDTA kirjoitti: ...Mazda RX-500
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: La Loka 27, 2007 02:15
Re: Autontunnistusta
väitä mitäs väität, ilimi selevästi postiauto, rattikin just sopivasti
Re: Autontunnistusta
Auton tarina alkaa -69 jolloin porukka entisiä Lotuslaisia suunnitteli ja aloitti tuotannon, ei USA:n vaan Englannin Washingtonissa.
Ja niin kuin moni muukin Brittisportti tuohon aikaan, sai tämäkin tekniikkansa Hillman Impistä. Reilu 300 autoa ja 4-vuotta myöhemmin laitettiin tehtaan oveen lappu "suletu ei kanata".
Auto jatkoi kuitenkin elämäänsä enemmän tai vähemmän epävirallisesti eri teknikoita lainaillen, siinä on ollut mm. Minin moottori ja etuveto.
Vielä nykyisinkin harrastajien käsiin päätyneillä muoteilla tehdään varaosia ja tarvittaessa jopa koko lasikuituinen kori.
Viime vuonna eräs Brittiläinen urheiluautojen valmistaja alkoi herättämään merkkiä henkiin, protomallikin on jo julkaistu.
Ja niin kuin moni muukin Brittisportti tuohon aikaan, sai tämäkin tekniikkansa Hillman Impistä. Reilu 300 autoa ja 4-vuotta myöhemmin laitettiin tehtaan oveen lappu "suletu ei kanata".
Auto jatkoi kuitenkin elämäänsä enemmän tai vähemmän epävirallisesti eri teknikoita lainaillen, siinä on ollut mm. Minin moottori ja etuveto.
Vielä nykyisinkin harrastajien käsiin päätyneillä muoteilla tehdään varaosia ja tarvittaessa jopa koko lasikuituinen kori.
Viime vuonna eräs Brittiläinen urheiluautojen valmistaja alkoi herättämään merkkiä henkiin, protomallikin on jo julkaistu.
Re: Autontunnistusta
Pakko vähän nörtteillä ja lisätä nippelitietoa, kun kyseessä on niin mielenkiintoinen auto
Autossa on täys lasikuituinen itsekantava kori, mikä oli vielä auton julkaisuaikana jotain todella erikoista. Muotoilussa oli otettava huomioon mm. se, että tuulilasia lukuunottamatta, kaikkien lasien tuli olla suoria kustannussyistä. Tämän vuoksi esim. takaosaan laitetittiin selkeästi omaan korimuotoon kolme ikkunaa, joilla luotiin illuusio suuresta takalasista. Huolellisella suunnittelulla korista saatiin todella jäykkä ja se läpäisikin hienosti tuon aikaiset törmäystestit. Tanakan korin ja helposti viritettävän moottorin ansiosta auto menestyi kivasti myös rallissa.
Autossa on täys lasikuituinen itsekantava kori, mikä oli vielä auton julkaisuaikana jotain todella erikoista. Muotoilussa oli otettava huomioon mm. se, että tuulilasia lukuunottamatta, kaikkien lasien tuli olla suoria kustannussyistä. Tämän vuoksi esim. takaosaan laitetittiin selkeästi omaan korimuotoon kolme ikkunaa, joilla luotiin illuusio suuresta takalasista. Huolellisella suunnittelulla korista saatiin todella jäykkä ja se läpäisikin hienosti tuon aikaiset törmäystestit. Tanakan korin ja helposti viritettävän moottorin ansiosta auto menestyi kivasti myös rallissa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71