Autontunnistusta

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Onkos tämä tuttu?
Kuva
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Volvo LCP 2000 -83

Laitampa taas tämmösen vähän "tavallisemman" vehkeen :P
Kuva
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Tää olikin vähän hankala! Huomasin tuossa että autoa myydään Japanissa kolmella eri merkillä, kaksi niistä on tuttuja täälläkin mutta yksi ei :wink:

Kuva
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kaiketi tuo on yleisimmin tunnettu nimellä Mazda AZ-1. Autoa on myyty myös Suzuki Carolina ja Autozam AZ-1:nä. Itse muistin ensimmäisenä Suzukin jostain syystä...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Näinhän se menee :D Paitsi että Suzukin malli on Cara :wink:
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

CDTA kirjoitti:Näinhän se menee :D Paitsi että Suzukin malli on Cara :wink:
Mistähän ton Carol'in keksin..?

Tässä kuitenkin seuraava:
Kuva

Positin kuvasta kaikki logot yms. mutta tarkka silmä tunnistaa varmasti vanteet, ellei auto muuten ole tuttu.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Vanteita läksin etsimään itäblokin autoista ja Tatrassa samantyyliset olis ollu mutta kun tuon näköistä autoa ei siellä ole tehty :evil:
Sitten se löytyi, eli Pininfarinan piirtämä proto NSU Ro 80 2 porte + 2.

:arrow:
Kuva
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Lloyd Alexander Frua. Toi sattu olemaan mulla seuraavana listalla, mitä olisin tänne laittanut...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

70-luvun muhkeita super-muotoja:
Kuva
Mikä valmistaja mahtaa olla tämän proton takana?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja CDTA »

:lol: ...Mazda RX-500

:arrow:
Kuva
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

CDTA kirjoitti:
Kuva
Tämä sattuu olemaan yksi lempiautoistani! Taidanpa jättää kuitenkin arvailut tästä takatuupparista muille :wink:
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Risto »

Lahti411 kirjoitti:Mikä valmistaja mahtaa olla tämän proton takana?
CDTA kirjoitti::lol: ...Mazda RX-500
Väitän, että valmistaja oli kuitenkin Toyo Kogyo Co., Ltd. :mrgreen:
touhottaja1
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: La Loka 27, 2007 02:15

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja touhottaja1 »

väitä mitäs väität, ilimi selevästi postiauto, rattikin just sopivasti :twisted:
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Auton tarina alkaa -69 jolloin porukka entisiä Lotuslaisia suunnitteli ja aloitti tuotannon, ei USA:n vaan Englannin Washingtonissa.
Ja niin kuin moni muukin Brittisportti tuohon aikaan, sai tämäkin tekniikkansa Hillman Impistä. Reilu 300 autoa ja 4-vuotta myöhemmin laitettiin tehtaan oveen lappu "suletu ei kanata".

Auto jatkoi kuitenkin elämäänsä enemmän tai vähemmän epävirallisesti eri teknikoita lainaillen, siinä on ollut mm. Minin moottori ja etuveto.
Vielä nykyisinkin harrastajien käsiin päätyneillä muoteilla tehdään varaosia ja tarvittaessa jopa koko lasikuituinen kori.

Viime vuonna eräs Brittiläinen urheiluautojen valmistaja alkoi herättämään merkkiä henkiin, protomallikin on jo julkaistu.
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Pakko vähän nörtteillä ja lisätä nippelitietoa, kun kyseessä on niin mielenkiintoinen auto :lol:
Autossa on täys lasikuituinen itsekantava kori, mikä oli vielä auton julkaisuaikana jotain todella erikoista. Muotoilussa oli otettava huomioon mm. se, että tuulilasia lukuunottamatta, kaikkien lasien tuli olla suoria kustannussyistä. Tämän vuoksi esim. takaosaan laitetittiin selkeästi omaan korimuotoon kolme ikkunaa, joilla luotiin illuusio suuresta takalasista. Huolellisella suunnittelulla korista saatiin todella jäykkä ja se läpäisikin hienosti tuon aikaiset törmäystestit. Tanakan korin ja helposti viritettävän moottorin ansiosta auto menestyi kivasti myös rallissa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Lukittu