Ford on näemmä yhä = ruosteenmerkki

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Firon
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2003 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Ford on näemmä yhä = ruosteenmerkki

Viesti Kirjoittaja Firon »

Kävin äsken katsomassa kaverin uutta "työsuhdeautoa" Focus jolla on rullattu kaikki 29km. Ovien reunat olivat jo ruosteessa. Pitääkö sitä tehdä ovi siten että on teräviä kulmia ja vesikuppeja. Kyllä oli uskomaton näky!

EDIT: korjataan sen verran että olikin FUSION-malli....eihän noita Voorteja tartte sillai tunteakkaan.

Firon
Viimeksi muokannut Firon, Ma Syys 20, 2004 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1899
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jees, huomasin itse myös jokunen aika sitten saman edellistä korimallia olevan Voort Vokuksen kohdalla, kun ajoin kyseisen laitteen perässä. Silmään pistävää oli se, että takakontin alareunasta oli semmoinen n. tuuman korkuinen ja puolisen metriä leveä alue menettänyt kokonaan maalinsa, ja se oli siis TÄYSIN ruosteen peitossa. Oikeasti, ei varmaan ollut kuin max. 4vuotta vanha auto...Emäntäkin jopa huomasi tuon, kun Voortin perässä ajeltiin...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Isällä on 2003 vuosimallin Fiesta ja siinä ei näy ruostetta missään. Siis, niin kuin uudessa/vähän ajetussa autossa pitäis olla. Niin, ja eteen siihen laitettiin heti uutena roiskeläpät, ettei helmat hiekkapuhallusta, ainakaan kovin paljoa.

Ja on kyllä ihme, että ovat menneet noin ruosteeseen ja en usko noin uudessa, että syynä vois olla etelän suolaiset tiet. Noup sanon minä. Joku menny maalauksessa vikaan, tartunta ollu todella huono pohjamaalissa tms.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Hienosti näyttää maahantuoja hoitavan tuosteisten ovien korjauksen... maalataan reunat uusiksi.

Vajaaälyinenkin tietää jos on joskus ruosteen kanssa tapellut, että tuollainen on vain vuoden parin tekohengitys ennen lopullista katastrofia ja kun loppu tulee niin maahantuoja ja tehdas pesee kätensä hommasta. Ruostunutta oven tai takaluukun reunaa ei ikinä eikä millään konstilla saa niin puhtaaksi etteikö se kohta olisi uudelleen ruosteessa entistä pahemmin.

On näitä ollut muillakin merkeillä... Kaikki metalliväriset -87 nelivetohiacet maalattiin uusiksi alle vuoden ikäisenä kun alkoi ruoste pukkamaan maalin läpi tasaisilla kylkipinnoilla.

Isäukolla maalattiin juuri parivuotta vanhan Pösö kuorma-auton koko katto uusiksi kun ei tehtaalla ilmeisesti oltu viitsitty tehdä pohjatöitä niin korkean auton kattoon (korotettu Boxer). Kilometrejä oli ehtinyt tulla kokonaista 30 000 ja auto on suurimman osan vuotta katoksessa seisomassa... ei silti kestänyt patongin purijan selkärepulla ja haalarinhihalla sutima katto.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Hieman asian vierestä, mutta eipä näytä olevan se konepellin etulaidan mummotähtäinkään ruosteettomuuden merkki. Tuttu osti alle 150ktm ajetun "väyrys-mersun" vuosimallia -95 ja kaikki neljä ovea puhkiruostuneet.. unohtamatta niitä kymmeniä "paiseita" ympäri autoa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Myrkky kirjoitti:Hieman asian vierestä, mutta eipä näytä olevan se konepellin etulaidan mummotähtäinkään ruosteettomuuden merkki. Tuttu osti alle 150ktm ajetun "väyrys-mersun" vuosimallia -95 ja kaikki neljä ovea puhkiruostuneet.. unohtamatta niitä kymmeniä "paiseita" ympäri autoa.
Mun mielestä silloin -94 & -95 olisi tullut käyttöön joku ekomaali, en ole satavarma. Mutta juttua olen kuullut monelta taholta
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

SledgeHammer kirjoitti:Mun mielestä silloin -94 & -95 olisi tullut käyttöön joku ekomaali, en ole satavarma. Mutta juttua olen kuullut monelta taholta
Voi olla, en tiedä.. mut sen tiedän että kotelosuojaukset puuttuivat lähes täysin ja sielläkin minne ne oli tehty, ne olivat aineen vähyyden takia puutteelliset.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Meillä on kaksi Focusta -00 ja -03. Toisessa on pieni ruostetäplä takaluukun alareunassa, mutta sekin johtuu siitä kun siihen tuli pieni kolhu (lähti maalia) ja sitä ei heti korjattu. :roll:

Uudempi on ainakin toistaiseksi ruosteeton. :lol:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Työkaveri osti uuden karhean ford focuksen ja vei sen ensimmäiseen huoltoon, huollossa pojat ilmoittivat että kaikki ovet ruosteessa sisäpinnasta.
Ford vaihtaa ko..autoon uudet ovet takuuseen.
ei taida olla kovin vakuuttavaa laatua uusissa foordeissa..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
BAASI
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja BAASI »

Kyllähän noi voortit ruostuu joo.
Olin ennen stokka-autolla duunissa ja voin sanoa että on enemmän sääntö kuin poikkeus että pari vuotta vanha pikkuvoorti on jo alkanut kukkimaan muutamasta paikasta..
Mondeoissa ei pahemmin ruostetta näkyny.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4073
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

JESCH! Kyseessä on ns. Focus-syndrooma. Luukkujen saumoissa on käytetty väärän tyyppistä koriikittiä joka halkeaa ja murtuu käytössä, näin vesi (etenkin suolavesi) pääsee saumaan sisälle. Ainoa korjausmenetelmä on luukkujen vaihto uusiin. Niitä ei voi korjata maalaamalla koska ruoste tulee sisältäpäin, tai voi mutta korjaus ei ole pitkä-ikäinen. Jos jaksaa vinkua riittävästi niin maahantuoja vaihtaa takuuna autoon uudet luukut, tosin sen eteen saa puhua kuin apostoli. Omaan Focukseeni oli VEHO juuri vaihdattanut kaikki luukut takuuna ennen kuin ostin sen. Tämä koritakuu koskee kyllä kaikkia autoja mutta harva kuluttaja saa asianmukaisen korjauksen, usenmiten luukut vain maalataan uudestaan.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Myrkky kirjoitti:Hieman asian vierestä, mutta eipä näytä olevan se konepellin etulaidan mummotähtäinkään ruosteettomuuden merkki.
Juu meidänkin perheessä noita mersuja on tullu kateltua. Niistä vanhin kokelas, Vito vuosimallia 2002 sai tänä kesänä uuden perä- ja apukuskinoven ku ne rupes ruostuun n.6kk sen jälkeen ku auto ostettiin. Sitten tapeltiin vehon kanssa vuos, että korvaako ne ne ruosteet.. No kesäkuussa tuli päätös ja uudet ovet on nyt paikallaan..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Vastaa Viestiin