ng900aero kirjoitti:Weskun kanssa hyvinkin samaa mieltä, itse ajan about 10-15 -vuotiailla ruppanoilla joiden yksikköarvo ei saa olla juuri mitäänwesku kirjoitti: Jos nyt autoilussa säästää vaikka 400 eur/kk verrattuna uudemmalla ajaviin jää lomabudjettiin vajaat viisi tonnia vuodessa.
Itseänikin on kanssa välillä ihmetyttänyt kun jonkin karseen lähiökerrostalon pihassa makaa lähes uusi laatuauto, aika hölmö täytyy olla jos investoi isoja summia autoon mieluummin kuin kämppään tai vaikkapa matkusteluunkin
Uusi auto Suomessa on ehkä järjettömin sijoitus ikinä. Tok onhan se uusi aina uusi, mutta itsekin tässä 2 vuotta vanhaa moottoripyörää myydessä laskin että 5000km ajokilometrille on tullut hintaa melkein 10000e. Siis lähes 2e/km, huoltoineen, arvon aleneminen ja vakuutus...

10 vuotta vanhan Saabin 100000km:lle kolmessa vuodessa on tullut hintaa pakolliset varaosat (renkaat, jarrut, bensapumppu) + vakuutukset = n. 2500e... suht. edullisia kilometrejä.
Jos alle viidellä tonnilla saa auton jossa on kaikki tarvittava, se on suhteellisen mukava ja luotettava, sulla on oma autotalli tai taito korjata autosi itse, niin miksi pitäisi maksaa autosta 30-80tonnia? Mielummin rakennan tuolla rahalla itselleni vaikka autotallin jossa voin kiillottaa näitä romujani.
Ja tuo sekin pientä turvallisuuden tunnetta, että jos tuo Saabin romu kokonaan porsii, voi seuraavasta tilistä ostaa uuden
