kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

aero kirjoitti:etenkin TurboX olisi hyötynyt manuaalista reilusti
Niinkuse ajoneuvoksenäijä sano..

Itse en (ikävä kyllä) TurboX:ää( :lol: ) oo käyny koitaa, eikä oo kinnostanu automaatti (joka olis löytynyt paikallisesta).. Kyllä pitää päästä pykältämään :lol: :lol:

Mut, kallista on... Siks käytän vanhan kolkkini ihan jossain muualla kuin merkkihuollossa...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kokemuksia Kouvolan Laakkosesta:

Varaosissa hinnat pilvissä, palvelu oikein hyvää.

Korjaamon puolelta on kokemuksia vain yhden asentajan toimista ja sitä ei voi kuin kehua. Hieman takapakkia mentiin kun pikahuolto loppui (vaikkei se loppuaikoina pikahuolto ollutkaan - viikon verran jonoa jatkuvasti). Hinnat kohdallaan siihen nähden, että ne hommat jonka takia autoni menee sinne korjaukseen vaatii erikoistyökaluja (esim. pyöränkulmien säätö, pakokaasumittaus). Huoltojen hinnat on lähinnä törkeitä (kysyin kerran tarjouksen ja päätin tehdä itse huollot jatkossakin).

Peltikorjaamon puolelta ei ole omia kokemuksia, mutta porukoiden autot ovat vierailleet siellä muutamaan otteeseen ja jälki on huomaamatonta. Korjatun kohdan löytää kalvonpaksuusmittarilla, jos silläkään. Hinnoita ei ole tietoa, maksajana joka kerta vakuutusyhtiö.

Automyynnistä en osaa sanoa oikein mitään. Todella harvoin sillä puolen liikun. Auton olen ko. liikkeestä ostanut viimeksi reilut kymmenen vuotta sitten. Nykyään myyjät tietävät, että olen vain potkimassa renkaita, mutta silti kyselevät mitä saisi olla ;)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kuopion Delta:

Pikahuolto: SRS-valon nollaus +50€(2min), lisäksi tähän ns. pikahuoltoon ei taida päästä kun tuurilla

Huolto: kaverille tekivät valohoitoja 200€ edestä kun ei pyörinyt kunnolla kylmänä -> vaihdettiin sitten itse ns. huollon jälkeen suuttimet joissa vika oli.

Sama kaveri kysyi myös jotain puslaremonttia, ei ruvenneet tekemään kun kuulemma kettumainen homma (oisko ollu momenttituen puslat)...

Varaosat: pienet muovi ja liitin osat uskomattomissa hinnoissa, esim. joku perus muutama napainen liitin +20€ ja siihen pinnit +10€ (onhan ne muutkin osat uskomattomissa hinnoissa mutta noissa oikeasti alle euron osissa tuota katetta tuntuu olevan tuhansia prosentteja)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja mursu »

Eräästä PK-seudun Metro-Autosta ei niin hyviä kokemuksia:

-Auto pitää käyttää huollossa kolme kertaa ennenkuin varsinainen vika tulee OIKEASTI kuntoon.

-Tiedottaminen asiakkaalle pätkii, voi olla että vika on omassakin päässä. Kerran keskeytin työmatkani kun luulin että autoni oli valmis. Sain puhelun huollosta jossa kysyttiin jotain onnetonta pientä osaa että korjataanko tuokin, varaosaa kun ei löytynyt hyllystä? Sanoin ettei tarvitse, että katsotaan sitten seuraavalla kerralla. Siirryin seuraavaksi aamuksi PK-seudulle hakemaan autoani huollosta, niin karu totuus kassalla pärähti päin naamaa, auto oli edelleen atomeina. Kysyivät että "kuka sulle on ilmoittanut että auto on valmis?" johon vastasin että ei kukaan, mutta oletin auton olevan 8h perushuollon jälkeen valmis ja kun vielä edellisenä päivänä soitettiin että korjataanko joku bensatankin luukku ja sovittiin että jätetään se seuraavaan kertaan. Kukaan ei muistanut mainita että auto jää jokatapauksessa pukille odottamaan uusia alatukivarsia ja vetareita. Muista käyttämistäni huolloista on tullut ilmoitus selkeästi kirjallisena sähköpostitse tai SMS:nä kun auto on oikeasti valmis, Metrosta ei ikinä? No, ihan inhimillinen erehdys molemmilta puolilta, mutta kyllä vitutti :)

-Mitään varaosia ei ole ikinä löytynyt hyllystä, kaikki perusnippelitkin menee aina tilaukseen.


Kyllä pääsääntöisesti merkkiliikkeistä saa perushuollon paikasta kuin paikasta, mutta aina sitä valittamista keksii kun jotain on aina jäänyt tekemättä. Toisaalta mekaanikko joka mahdollisesti ei aja edes autolla metriäkään, ei pysty kaikkia vikoja autosta korjaamaan. Parhaan saa kun tekee itse, tai seisoo itse huollon ajan itse vieressä vahtimassa.
Mysiini
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 13:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Mysiini »

mursu kirjoitti: -Mitään varaosia ei ole ikinä löytynyt hyllystä, kaikki perusnippelitkin menee aina tilaukseen.
Tuossa on kyllä varastojen minimointi saavuttanut käsittämättömät mittasuhteet. Viime kesänä ei Viikin Metro-Autosta löytynyt hyllystä tavallista mustaa "kynsilakkaa" eli paikkamaalia.

Vaihdelaatikkoöljyn kanssa sai taas arpoa jonkin aikaa, ei niitä eri vaihtoehtoja Saabin manuaalilootaan kovin montaa luulisi olevan. Ihme kyllä öljyä kuitenkin oli varastossa ja antoivat vielä neljän litran ostajalle reippaasti alennusta listahinnasta.
9-3 SC 2.0t -07
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

käväsinpä tänään tossa meijän paikallisella marmorilla kyselemässä sitä o-rengasta
kaveri nappas jakajan käteen ja palasi hetken päästä takaisin kyseinen rengas mukanaan (kerrankin nopeaa toimintaa)
oli muuten pienoinen ylläri kun marmorilla rengas makso 0.60€
ja motonetista haettu 0.80€

renkaan hakuun muuten meni aikaa varmaan kaikki 1 munuutti että niin suuri homma oli kyseessä ja pikahuollon kaverille sekin oli ihan liikaa lauantaina :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja 900i »

Saattaa johtua siitä että varaosat eivät olleet auki silloin. Nimikkeitä on niin paljon että siihen kyllä tänäpäivänä tarvii myyjän ja ohjelmat.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja karg »

Hämeenlinnan Länsiautosta on olen saanut hyvää palvelua. Pistäisin ne jampat kylläkin TECH2-kurssille, mutta muissa asioissa hommat on hoitunu tarvittaessa esimerkillisesti.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

900i kirjoitti:Saattaa johtua siitä että varaosat eivät olleet auki silloin. Nimikkeitä on niin paljon että siihen kyllä tänäpäivänä tarvii myyjän ja ohjelmat.
eipä myyjä ees koneeseensa koskenut otti virrankajajan käteensä kipitti varastoon ja toi o-renkaan
samoin oli mukana osa lauantaina kun kävin
mitenköhän huolto mies löytää vaikka oikeat tulpat jos myyjää ei näy mailla ei halmeilla kun noitakin on aika monenlaisia :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Laakkosen homma Kouvolassa toimii
työt tehdään mitä sovitaan ja yllättävän nopeaan laittoivat tammikuun alussa kytkimenkin kuntoon, mie ko en saanut ystäviä kasaan miuta auttamaan ja yksin en ala vaihelootaa ottamaan alas eli merkkiliike hommiksi meni sitten
tosin ko vein auton, niin kuulin taas sen perinteisen sanottuani, että painelaakeri siellä menny, niin; "odota nyt hetki, miehet kuuntelevat mikä siellä on". Ja avaimet tuodessaan kuulin taas sen perinteisen; "Olit aivan oikeassa, painelaakerihan siellä ääntä pitää". :mrgreen: Että toisissa paikoissa kiva huudattaa miehiä :lol:
nyt ko pieni ääni kuuluu ja soitin ett mitens, niin saan mennä samantien vaikka näyttämään, mutta voin seuratakin sitä, ja kuten korjaamopäällikkö muistutti; "osilla kahden vuoden takuu, työllä vuoden, ettei hätää, ajele rauhassa ja tarkkaile"
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Spyker
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 13:11
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Spyker »

Tuossa viime vuoden marraskuussa tuli GM:ltä kirje jostain tuoteturvallisuuskampanjasta, että vaihtavat 9-3 SS autoihin etuturvavyöt. Älkää nyt hätääntykö, ilmeisesti melko vanha kampanja, omaan autooni ei vain jostain syystä edellinen omistaja ole käynyt vaihdattamassa aikanaan. Ja itse tämän vaihto-operaation loppuunsaatettuani (HUOM 4kk meni) en ehkä olisi vaihdattanut minäkään.

Kaikki alkoi tietenkin puhelulla paikalliseen merkkiliikkeeseen http://www.autoeekoo.net/

Sain ensimmäisen vöiden vaihtoajan varattua joskus joulukuun alkupuolelle, vein auton aamulla sinne ja töistä tullessa hakemaan. No olikin käynyt niin, että olivat tilanneet vahingossa kaksi samanpuoleista turvavyötä, joten eivät saaneet vaihdettua kuin kuskinpuoleisen. No ei siinä mitään näitähän sattuu, odottelemaan apukuskin puoleista vyötä.

Pari viikkoa meni ja vähän ennen joulua kaikkien muiden kiireiden keskellä auto taas päiväksi sinne, iltapäivästä hakemaan. Nyt oli apukuskinpuoleinenkin vyö saatu vaihdettua, samalla oli tosin rikottu vyön korkeudensäätö ja pari sisustamuovia pilarista. Uusi aikahan se oli taas varattava, että saavat jälkensä korjattua, huollosta lupasi soittaa, kun sisustan osat saapuu.

No menee reilu kuukausi eikä kuulu mitään, niin otin itse yhteyttä, että mikä kestää, selitystä en saanut huoltoajan sain. Osat olivat heillä hyllyssä odottamassa. Taas auto päiväksi sinne, kun ei kuulemma odottaessa ehdi vaihtaa niitä paria muovia, iltapäivällä autoa hakemaan. Nyt oli kaikki sisustamuovit ehjät ja kaikki näytti olevan kunnossa ei muuta kuin hyvää matkaa.
Kului 15min ja ensimmäinen kyytiläinen etupenkillä toteaa, että vyö ei toimi.

Soitto eekoolle ja auto seuraavana päivänä sinne, oli jostain väärästä välistä pujotettu vyö, niin jumitti sekä korkeussäätö että vyön rulla, no se sentään korjattiin odottaessa.

Pidän itseäni melko hyvähermoisena ihmisenä, mutta kuitenkin..

Annoin pariin otteeseen huollon vastaanotossa aika pitkälle menevän verbaalisen selkäsaunan, ei se tietenkään mitään auta, että heille sitä reklamoi. Otan kyllä myös yhteyttä maahantuojaan.

Loppuyhteenvetona voisin silti todeta että kyseiseen liiteriin en enää astu, muuten kuin vaihdin sarjatulella.
Saab 9-3 SS
Yamaha R1
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Spyker kirjoitti: Kaikki alkoi tietenkin puhelulla paikalliseen merkkiliikkeeseen http://www.autoeekoo.net/
Kyseinen firma ei ollut koskaan kuullut / nytkään löytänyt koneelta lämmön vaihtimen solenoidia !
Kyseinen firma tarjoaa tosissaan lyhyttä käyttöhihnaa 9-5.seen eikä ole kuullut uudesta hihna suosituksesta !
Ja kermana kakun päällä olisivat tutkineet ja " ohjelmoineet " tekillä gsm ohjainyksikön sim kortin ja itse laitteen toimimaan !

Onneksi ratkaisu löytyi kaikkiin asioihin tämän foorumin ja Vantaan gurunkin ansiosta.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: kokemuksia saabin merkkiliikeiden toiminnasta

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Kuinka moni muuten törmännyt asiaan, ettei kytkinrempasta kuulu merkintää huoltokirjaan merkkiliikkeen mukaan?
Itse marssin asiaa kysymään, kun huomasin ettei huoltokirjassa ole asiasta mitään ja kuulin, ettei sellaisesta tule merkintää yleensä, mutta koska haluan, niin kyllä laittavat.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Vastaa Viestiin