Poliisin tarkkaavaisuus

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Poliisin tarkkaavaisuus

Viesti Kirjoittaja vfr »

Eilen ajelin 6-tietä hesasta itään mittarinopeutta 110km/h,saavutin panda-auton vähän ennen Lapinjärveä.Pandalla nopeus 90-95km/h eli ohi on päästävä.Lapinjärven teboilin kohdalla kasikympin rajoitus ja puotettiin kumpikin nopeus lainmääräämään vauhtiin.Sitten tulee risteys oikealle ja poliisit jarruttavat samalla siirtyen oikealle pientareelle,no meitsi lähemmäs keskiviivaa aatellen et poliisit kääntyy risteyksestä oikealle.Mutta yllätys yllätys yhtä-äkkiä syttyvät panda-auton katolla siniset valot ja se perk#le rupee tekee u-käännöstä.Onneksi huomaavat takana tulevat ja panda-auto pysähtyy kaistalle poikittain.Sitten reilu jarrutus ja väistö vastaan tulevien kaistan kautta.Onneks ei tullut autoja vastaan,muuten olis pitänyt ajaa poliisien kylkeen .Eli mitä tästä opimme,poliisit seuraavat tutkan näyttöä ja muu liikenne unohtuu kokonaan.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Poliisin tarkkaavaisuus

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

A: Juttusi ontuu. Vastaan ei tullut autoja joten mistäs se tutkan näytön seuraamisen tarve johtuisi?
B: Turvaväli tuskin oli riittävä jos edessä olevan jarrutuksen vuoksi joutuu vastaantulevan kaistalle menemään :wink:
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Poliisin tarkkaavaisuus

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Jep, ite oon myös aikoinaan meinannut ajaa poliisiauton kylkeen vastaavassa tilanteessa. Oli tosin siviiliauto. Ajoi ensin tien sivuun pysähdyksiin ja kun tulin kohdalle, päättikin lähteä tekemään uukkaria.

Asiaan liittyen voidaan todeta että olen yksi harvoista (ehkä ainoa?) joka on ajanut takaa poliisiautoa 80kmh alueella 180kmh mittarissa, ilman että edes pysäyttivät. Rikkeisiin kuului myös ko. auton rinnalla ajaminen risteysalueella ja tuplakeltaisilla, etumatkustajan paikalla ollut kaveri vielä heilutti nyrkkiä avonaisesta ikkunasta :lol:

Rikos on jo vanhentunut.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Poliisin tarkkaavaisuus

Viesti Kirjoittaja vfr »

rälläkkä kirjoitti:A: Juttusi ontuu. Vastaan ei tullut autoja joten mistäs se tutkan näytön seuraamisen tarve johtuisi?
B: Turvaväli tuskin oli riittävä jos edessä olevan jarrutuksen vuoksi joutuu vastaantulevan kaistalle menemään :wink:
Vastaan tuli kaksi autoa ennen poliisien pöllöilyä eli tutkasivat ne autot.Turvaväliä ei oikein osaa pitää jos toinen vetää risteysalueella oikealle aivankuin aikoisi kääntyä TÄSTÄ KYSEISESTÄ RISTEYKSESTÄ JA VIELÄPÄ OIKEALLE.Muuten aina kun jollain on aikomus sinun edestä kääntyä niin vedätkö ite aina varmuuden vuoksi parkkiin odottamaan mitä tapahtuu.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Poliisin tarkkaavaisuus

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ajelin eilen kotiin vuokatista. 8-tiellä Kokkolan jälkeen kun on 80 yleisrajoitus minä painoin menenään 85-89kmh gps nopeutta.

Vastaani tuli letka, nutaaja jonka takana taksi koska majakka katolla.

Minä sitten sopivalla suoralla molemmista ohi (ohituksessa varmaan jtn 90+kmh nopeutta) ja takaisin cruisen marssivauhtiin.

Vaasan pysähtyessä ekoihin likennevaloihin huomasin että tuo "taksi" olikin lentävä poliisi... Ei pysäyttänyt kuitenkaan missään vaiheessa.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Poliisin tarkkaavaisuus

Viesti Kirjoittaja wesku »

DIggItaLLr kirjoitti:Ajelin eilen kotiin vuokatista. 8-tiellä Kokkolan jälkeen kun on 80 yleisrajoitus minä painoin menenään 85-89kmh gps nopeutta.

Vastaani tuli letka, nutaaja jonka takana taksi koska majakka katolla.

Minä sitten sopivalla suoralla molemmista ohi (ohituksessa varmaan jtn 90+kmh nopeutta) ja takaisin cruisen marssivauhtiin.

Vaasan pysähtyessä ekoihin likennevaloihin huomasin että tuo "taksi" olikin lentävä poliisi... Ei pysäyttänyt kuitenkaan missään vaiheessa.
Melko useinhan maantiellä näkee vastaavia letkoja joissa toisena poliisi ja edellä oleva ajaa varmuuden vuoksi rajoitus -10..15.

Aika outoja poliiseja, tuossa tilanteessahan olisi pitänyt rynnätä ohittajan takapuskuriin kirittämään ja katsomaan lähteekö kiihtymään.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Poliisin tarkkaavaisuus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No minkä vuoksi "wesku" ei sitten hae ja pääse poliisikouluun hakeutumaan ammattiin jossa pääsisi "muuttamaan systeemiä sisältäpäin"?

Sinne kun nykyään ei enää vaadita asevelvollisuuden suorittamista, ei lukiota tai lokiota vai mikä se oli, ei ole enää kaksikielisyysvaatimusta, ei pituusrajaa, sukupuolista nyt puhumattakaan. Pikemminkin nykyisen politiikan mukaisesti tarvittaisiin kipeästi trans-sukupuolisiakin esiintymään sinisissä teryleenihaalareissa esivallan uskottavuutta lisäämässä. Eritoten kuulemma tahdotaan ruskeata henkilökuntaa muistuttamaan siitä ettemme me Suomalaiset ole ainutlaatuisia maailmassa tai edes Omassa Maassamme.

Itse mitä katselin mukamuka huippusalaisen Poliisikoulun touhuja sisältäkäsin aikanani muissa hommissa, ei se kiroilu ja syljeskely sekä teinihippa välitunneilla juuri eronnut sanotaanko nyt vaikkapa tavanomaisesta ammattikoulutouhusta.

Joitakin pieniä jäyniäkin tein, kerron siitä sitten myöhemmin kun rikos on jo vanhentunut, mutta täytyy sanoa että erään haastemiehen ilme oli vähintäänkin yllättynyt siinä vaiheessä kun minun "kriminaalin" täytyi päästää Kihlakunnan Haastemies Hervannan Poliisikoulun elektronisten porttien läpi omalla elektronisella avaimellani niin että tämä haastemies sai minulle toimitettua joutavan haasteensa. :lol:
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Poliisin tarkkaavaisuus

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

Mimmi kirjoitti:OT: Olen aikoinaan useita kertoja ohittanut liikenevaloissa seisovan polisiauton ajessani punaisia päin, eikä kertaakaan ole lähteneet perään syynä voi tietenkin olla se, että olen silloin ajanut ambulanssia hälytysajossa.
Aivan samaa tullut tehtyä erinäisiä kertoja... :P
Vastaa Viestiin