Mistä sopiva puhelinmalli?
Mistä sopiva puhelinmalli?
En ole löytänyt hakukonetta joka osaisi hakea minulle soveltuvinta puhelinmallia joten turvaudun foorumilaisten kokemuksiin.
Johdanto:
Nykyinen luurini on 5230 jonka ominaisuuksista ei minun makuuni puutu mitään muuta kuin kameran autofocus. Käytettävyydeltään tuo on minulle kuitenkin erittäin epämieluisa kahdesta syystä: 1) näppäimistö: yläreunassa liikaa painikkeita liian lähellä, ja navinäppäimen painallus menee aina väärin . 2) näyttö on mustalla pohjalla valkeilla fonteilla. Minun silmilleni erittäin vaikealukuinen, plus aurinkoisessa säässä ruudulta mahdoton nähdä mitään.
Etsin siis puhelinta jossa on modernit multimediaominaisuudet ja 6233:n käytettävyys:
6233:ssa on aivan loistava näppäimistö ja navinappäin, virhepainalluksen mahdollisuus olematon. Lisäksi käyttöliittymä on vaalealla pohjalla tummat fontit, todella mukava minun silmälle. Tekniikka vaan on jo "vanhanaikaista", joten mistä modernimpi versio jossa edellämainitsemani käyttömukavuus? Pitääkö vaihtaa merkkiä vai tyydynkö 6233:een?
Johdanto:
Nykyinen luurini on 5230 jonka ominaisuuksista ei minun makuuni puutu mitään muuta kuin kameran autofocus. Käytettävyydeltään tuo on minulle kuitenkin erittäin epämieluisa kahdesta syystä: 1) näppäimistö: yläreunassa liikaa painikkeita liian lähellä, ja navinäppäimen painallus menee aina väärin . 2) näyttö on mustalla pohjalla valkeilla fonteilla. Minun silmilleni erittäin vaikealukuinen, plus aurinkoisessa säässä ruudulta mahdoton nähdä mitään.
Etsin siis puhelinta jossa on modernit multimediaominaisuudet ja 6233:n käytettävyys:
6233:ssa on aivan loistava näppäimistö ja navinappäin, virhepainalluksen mahdollisuus olematon. Lisäksi käyttöliittymä on vaalealla pohjalla tummat fontit, todella mukava minun silmälle. Tekniikka vaan on jo "vanhanaikaista", joten mistä modernimpi versio jossa edellämainitsemani käyttömukavuus? Pitääkö vaihtaa merkkiä vai tyydynkö 6233:een?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Mistä sopiva puhelinmalli?
1) En tarkalleen tiedä, mitä kaikkea puhelimeltasi vaadit, mutta Nokia 3720 classic voisi näppäimistön osalta olla hyvä vaihtoehto. Kuvantallennin ei ole aivan tämän hetken huippuluokkaa, mutta sitä vartenhan on sitten ne oikeat kamerat
2) Veikkaampa, että helpotus näyttöongelmiin löytyy monille ihmisille niin vastenmielisestä paikasta kuin Asetukset-valikko. Taustan voi varmasti valita valkoiseksi ja merkit mustiksi sekä valikoihin löytynee varmasti luettavuutta parantava värimaailma.

2) Veikkaampa, että helpotus näyttöongelmiin löytyy monille ihmisille niin vastenmielisestä paikasta kuin Asetukset-valikko. Taustan voi varmasti valita valkoiseksi ja merkit mustiksi sekä valikoihin löytynee varmasti luettavuutta parantava värimaailma.
Kiitos vastauksesta, tuo näyttöasetus ei valitettavasti pidä paikkansa, mikä on kieltämättä käsittämätöntä. Näyttöasetuksia löytyy vain kirkkaus ja fonttikoko. Teemat valikosta löytyvät teemat ovat kaikki mustapohjaisia, ja "Hae teemoja" toiminto tarjoaa ainoastaan viestiä "laitteeseesi ei ole saatavilla Ovi kauppa -sovellusta".Mikko83 kirjoitti: 2) Veikkaampa, että helpotus näyttöongelmiin löytyy monille ihmisille niin vastenmielisestä paikasta kuin Asetukset-valikko. Taustan voi varmasti valita valkoiseksi ja merkit mustiksi sekä valikoihin löytynee varmasti luettavuutta parantava värimaailma.
Pelkään pahoin että tuo mustapohjainen näyttö on jotenkin sidoksissa S60 käyttöjärjestelmään, toivon toki olevani väärässä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Se on sidoksissa teemaan. Laita joku toinen teema, niitä löytyy pitkin internetiä.
Itse tykkäsin aikanani paljon tuosta S60 3.1 turkoosista teemasta.
http://www.sharemobile.ro/file.php?id=124643
Nykyään saattaa vaatia self signauksen.. https://www.symbiansigned.com/app/page/ ... dOnline.do jos täytyy kysyä, niin unohda. :-)
Itse tykkäsin aikanani paljon tuosta S60 3.1 turkoosista teemasta.
http://www.sharemobile.ro/file.php?id=124643
Nykyään saattaa vaatia self signauksen.. https://www.symbiansigned.com/app/page/ ... dOnline.do jos täytyy kysyä, niin unohda. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Se taisi olla sitten S40 puhelin, mistä olen joskus noita asetuksia säätänyt. Omasta S60:stä löytyi teema "Dots White", jossa tausta valkoinen ja tekstit mustia. Ovi-kaupan internet veriosta löytyy esimerkiksi "Premium White"-teema, joka on varmaankin vastaava.lucaf kirjoitti:Kiitos vastauksesta, tuo näyttöasetus ei valitettavasti pidä paikkansa, mikä on kieltämättä käsittämätöntä. Näyttöasetuksia löytyy vain kirkkaus ja fonttikoko. Teemat valikosta löytyvät teemat ovat kaikki mustapohjaisia, ja "Hae teemoja" toiminto tarjoaa ainoastaan viestiä "laitteeseesi ei ole saatavilla Ovi kauppa -sovellusta".
Pelkään pahoin että tuo mustapohjainen näyttö on jotenkin sidoksissa S60 käyttöjärjestelmään, toivon toki olevani väärässä.
Mahtavaa, löysin teeman mustilla fonteilla!
Latasin koneelle ja PC suitella "asenna sovellus". Sitä ennen piti vaan käydä puhelimesta asetukset->puhelinasetukset->sovellukset->sovell. hallinta ->ohjelmien asennus->salli kaikki
edit: täytyy kyl sanoa että toi näyttö on edelleen ihan karsea silmille. vaalea tausta hohkaa silmiin ihan yhtä epämiellyttävästi kuin nykypäivän litteistä TFT näytöistä vaikka kirkkaus on himmein mahdollinen.
edit: tälle teemalle pisteet, tähän asti mieluisin nörtin vanhoille silmille
http://www.zedge.net/themes/683071/ultra-effect-theme/

Latasin koneelle ja PC suitella "asenna sovellus". Sitä ennen piti vaan käydä puhelimesta asetukset->puhelinasetukset->sovellukset->sovell. hallinta ->ohjelmien asennus->salli kaikki
edit: täytyy kyl sanoa että toi näyttö on edelleen ihan karsea silmille. vaalea tausta hohkaa silmiin ihan yhtä epämiellyttävästi kuin nykypäivän litteistä TFT näytöistä vaikka kirkkaus on himmein mahdollinen.
edit: tälle teemalle pisteet, tähän asti mieluisin nörtin vanhoille silmille

http://www.zedge.net/themes/683071/ultra-effect-theme/
-
- "Hirsch"
Aiheeseen liittyvä kysymys?
Tarvitsen Ouman 203:n ohjaamiseen puhelimen, jossa on
s60:n 2nd generation ohjelma.
Missähän kalikassa olisi sellainen....
Vai onko kaikki väh. 3rd sukupolvea...
Jurppii vaan, kun tuli hankittua n. 500€ laite kauko-ohjausta varten ja
nyt sillä ei ole mitään virkaa
Tarvitsen Ouman 203:n ohjaamiseen puhelimen, jossa on
Missähän kalikassa olisi sellainen....
Vai onko kaikki väh. 3rd sukupolvea...
Jurppii vaan, kun tuli hankittua n. 500€ laite kauko-ohjausta varten ja
nyt sillä ei ole mitään virkaa
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Red Dragon kirjoitti:Tarvitsen Ouman 203:n ohjaamiseen puhelimen, jossa on
http://www.ouman.fi/Suomi/pdf/EH-203%25 ... 4b_net.pdfOuman EH203 sivu 19 kirjoitti:Jos käytössäsi on toisen sukupolven (2nd edition) graafisella käyttöliittymällä varustettu Symbian S60 puhelin (esim. Nokia N70, N72, N90, 6680, 6682, 3230) tai S80 kommunikaattori, voit asentaa siihen mobiilisovelluksen. Sovelluksen käyttö tapahtuu puhelimen navigointinäppäimien avulla. Tarvittava ohjelma on vapaasti ladattavissa Oumanin kotisivuilta
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Oon ollu tyytyväinen N95:n autofocukseen, vaikka välillä sen kans joutuu tuskailla kun pitäs saada kuvaa mahd. läheltä..