Parempi selain?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
fd9401
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 23:28
Paikkakunta: Lempäälä

Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja fd9401 »

Jostain bittiavaruudesta ilmestyi mainos/esittelysivu eri selain vaihtoehdoksi eli ovat:Coogle chrome, Safari, Opera browser, Internet Explorer 8, mozilla Firefox. Itse kun en heidän eroistaan tiedä mitään, nyt on käytössä Internet Explorer, onko joku noista selvästi parempi, jotta pitäisi vaihtaa vai voiko niitä olla enempikin käytössä yhtäaikaa...
nimim. ``tietsikka ei ollut mun unilelu´´
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kuukle Chrome on hjuvaksi havaittu. Tulikettu (firefox) on ainakin meitin aataminaikasilla koneilla "liian raskas", IE:tä pitää sorsia ihan vaan sen takia että se on Microsoftia (ja sen sorsiminen on siis trendikästä). Muista mainitsemistasi ei ole kokemuksia, mutta appiukko kehuu suu vaahdossa Operaa jokaisessa mahdollisessa käänteessä... :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

fd9401 kirjoitti:Jostain bittiavaruudesta ilmestyi mainos/esittelysivu eri selain vaihtoehdoksi
Tuo tulee ihan windows updatesta.

Eri selaimia on melko turha ruveta täällä(kään) vertailemaan, parempi kun kokeilee ja etsii itselleen sopivimman. Työni (webiorja) vuoksi joudun käyttämään monia eri selaimia (ie6-7-8, opera, ff, chrome, safari jne), eikä yksikään ole niin hyvä, että ylitse muiden nostaisin. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jka
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:32
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja jka »

No omasta koneella on chrome, firefox ja ie. Ja niistä yleensä eli aina aukeaa ie hyvän suosikkivalikon takia. Töissä taas yleensä on auki firefox, en tiedä miks mutta se sopii sinne. Chrome taas on ihan toimiva myös, mutta en sitä silti juurikaan käytä. Peruskäyttöön kyllä omasta mielestä firefox tai ie.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Itse olen tykästynyt Operan "pikanäppäimiiin". Itku tulee jossei palveluun pysty kirjautumaan sisälle painamalla vain CTRL+ENTER :)
Avatar
Schippy
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 20:49
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja Schippy »

Ite en oo IEtä käyttäny, kun ei toimi maceissä. Firefoxia ja joillain sivustolla Safaria tuleekäytettyä. keksin listan sivuja, joilla jompi kumpi ei toimi. Monempi parempi.
Jostain luin vinkin, että verkkopankkiin jne voisi käyttää eri selainta, jotta arkaluonoisempi tieto olis vähän kauempana normisurffailun varrella sattuvista tietojenkalasteluyrityksistä..
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

IE, Firefox ja chrome on koneella tällä hetkellä ja kyllä ensin mainittu on jäänyt unholaan. Muitakin on tullut kokeiltua ja jokaisessa on ne hyvät ja huonot puolensa.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja jariha »

Winkkarilla käytän IE:tä, Linuxilla Cromea. Firefoxia vain, kun tarvitsen (työssäni) firebugia. Kännykällä joskus Mini Operaa, jos puhelimen oma selain ei riitä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja AC »

mursu kirjoitti:Itse olen tykästynyt Operan "pikanäppäimiiin". Itku tulee jossei palveluun pysty kirjautumaan sisälle painamalla vain CTRL+ENTER :)
Olin samaa mieltä kunnes viritin sormenjälkilukijan tätäkin varten. Sittemmin käytössä on ollu FF, mikä kyllä tuntuu paisuvan kuten Operakin joka päivityksessä.
BMW 320dA Coupe LCI
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Itse olen käyttänyt viimepäivitykseen asti Operaa, mutta version 10 myötä vaihdoin Chromeen.
Tuo Operan 10-versio laskettiin jakeluun nähtävästi liian aikaisin, koska tuntuu kaatuilevan todella herkästi.
Ennenkuin siihen saadaan päivityksiä, en minä ainakaan suosittele Operaa enää kenellekkään.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Parempi selain?

Viesti Kirjoittaja Poy »

Kotona käytän Safaria, koska tukee html5:sta ja ei sisällä turhia kikkailuja.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin