Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

AC kirjoitti:Riippuu toki mitä tarkoitat vanhalla koulukunnalla...
... Liekö muuten BMW/MB suosion syynä vain ja ainoastaan takaveto talven leikkejä varten, ysärillä takavetovalikoima oli jo aika suppea? ....
Lähinnä täälläpäin (köyhä maalaiskaupunki) näkyy / arvostetaan juuri E30 ja siitä seuraavaa koppaa. Noita E46:ia ei pahemmin liiku varsinaisesti nuorison käytössä. Vanhempain autot ovat sitten tietenkin eri asia.

Veikkaan että takavetoa ja "tehoa" näillä merkeillä haetaan että kylillä sutimaan päästään. Nättejäkin varmaan suurimman osan mielestä ovat (olivat kuin kurassa sisältä ja ulkoa).
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Veikkaan että takavetoa ja "tehoa" näillä merkeillä haetaan että kylillä sutimaan päästään.
Ainoa OIKEA vehje tähän hommaan......
Kuva

Kyllä puimuri jää statuksessa hopealle... :lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Termos kirjoitti: Eikö italian aurinko pehmittänytkään päätäsi tarpeeksi, nyt se sitten pääsi lopullisesti pehmenemään paippisissa :roll:
Todennäköisesti juuri näin :D Sitäpaitsi Paippisissa on aurinkokin ollu kuumempi ku Italiassa :lol:
Termos kirjoitti: Kyllähän OG 9-3 ja OG 9-5 -saabien sisustat ovat naurettavan rumia, toimivia toki, mutta rumia.
-73 Ford Escort Sport mustalla vinyylisisustalla on nätimpi.

Juuri näin, mutta ei se poista sitä faktaa, että bemarinkin sisusta on ruma, kaikenlisäksi se ei ole edes niin toimiva :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nättejäkin varmaan suurimman osan mielestä ovat
Joo....tosi nättejä :lol:
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Toi ei oo reilua pilata toisen päivää^^

Nätein sisusta on OG900.. Ei hansikaslokeron kansi tipaha polville niinkun kaikissa muissa...Muutenkin on ajateltu käyttömukavuutta..
Tunnustetaan myös, että en oikeastaan pidä yhtään saabeista mitkä on GM tuotantoa.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Könsikäs kirjoitti:Toi ei oo reilua pilata toisen päivää^^
Ei ainakaan mun päivää pilannut. Päinvastoin. :lol:
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Sopiiko tähän sitten itteäni kovastikin ärsyttänyt juttu - kun oltiin vaihtamassa autoa, ajattelin käydä näkökulmaa laajentaakseni hakemassa pari kilpailijaa kunnon koeajoon. Siispä A4 ja 320d vuorollaan ajoon.
Audi ei tuntunut millekään ja oli vähän ruma perästä => pois vaikka muutoin hyvä olikin. Sitten Bemari - sisusta kohtuullisen tylsä vaikka materiaalit ja viimeistely olikin hyvää. Mustana ja reilunkokoisilla renkailla mukiinmenevän näköinen. Mutta talviajettavuus!!!
Voiko olla niin että minä olen vaan niin saakelin huono kuski vai tottumaton vai mitä mutta minua suorastaan vitutti ajella sillä autolla. Kadunkulmat vielä meni nikotellessa kun luistonesto katkoi menoa mutta ohitukset eritoten lumipolanteen yli - ei perhana tuollaista pitäisi antaa ainakaan tuoreelle kuskille alle. Just kun eturengas on ylittämäisillään polannetta, auto on sitä mieltä että eiköhän me panna tehot pois. Perhana!!
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Omakohtasia kokemuksia ei kummastakaan ajaen ole, mutta samankaltaisia turinoita olen noiden bemarien talviajettavuudesta kuullut...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sen enempää muuhun jallatukseen kantaa ottamatta niin vetoluistonestohan painetaan napista pois heti käynnistyksen jälkeen ainakin itsellä.
Mitään muuta kuin harmia en ole niistä vielä kokenut. ESP:stä en sano mitään kun ei sellaisesta kokemuksia ole.

Talvikäytöksen osalta kyllästyin totaalisesti lukottomaan etuvetoon ja siitä syystä talviajo hoituu nelivedolla. Takaveto lukolla voi olla joskus ihan hauska jos on ennalta varautunut sen tyypilliseen käytökseen, lukoton on niissäkin surkea.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

ESP:stä en sano mitään kun ei sellaisesta kokemuksia ole
Täällä on kokemusta ESP:stä.....
Ja mitään pahaa sanottavaa ei ole, päinvastoin .
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja aero »

9000CD23T kirjoitti:Täällä on kokemusta ESP:stä.....
Ja mitään pahaa sanottavaa ei ole, päinvastoin .
Audin ESP:t (B7 MY06 ja B8 MY08) oli hiukka ikäviä (silti ihan hyviä), reagoivat myöhään ja ruksuttivat auton suoraan hirvittävällä väkipakolla. 9-3SC:n (MY09) ESP on ihan eri planeetalta, toimii huomattavasti mukavammin ja järkevämmän oloisesti reagoidessaan aiemmin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

V.J.S kirjoitti: Sitten kun oikein ajatuksella luet tuon NG9-5 keskustelun, niin en missään vaiheessa edes väittänyt sitä linkkaamaani E46 M3 CSL sisustaa uudeksi F10 malliksi, se oli vaan esimerkinomaisesti laitettu korostamaan sitä, että ei ne kaikki BMW-sisustatkaan ole mitään maailman preemiuimpia, kun en kerran silkkaa taitamattomuuttani ja "rajoittuneelta näkökannaltani" löytänyt tuoreen 5-sarjan karvalakkimallista kuvia netistä siihen hätään. :mrgreen:
Siellä kuitenkin "Komppaaja" oli saanut negatiivisia fiilareita Saabin karvalakkimallista, joten kerroin vain oman mielipiteen mukamas yleisesti hyväksytyn "premiumin" karvalakkimallin herättämistä fiiliksistä, jotka omalla kohdallani on ainakin kaukana siitä. Siis premiumista. :)

Puhumattakaan siitä, että auton (siis BMW 5-sarjan malli F10 <-- menikö oikein?) ulkomuoto ei miellytä omaa silmää millään tavalla. Bemarin mallistossa 6 sarjan coupet (uusikin menisi, mutta mielummin joku 635 80-luvulta) linjakkuudellaan tai E39 700 sarja kliinisellä muodollaan miellyttää omaa silmää.
Huomasit varmasti myös, etten ole maininnut 9-5:n laatuvaikutelmasta mitään ennen antamaani esimerkkiä. Muut kirjoittajat ovat siis tuoneet julki mielipiteensä asiasta. En ole niistä millään tavalla vastuussa, tai vaikuttanut niiden syntyyn.

Se miksi puutuin karvalakki-ilmaukseesi tuli jo aiemmin ilmi. Samalla tavalla voisi valittaa vaikkapa Ford Focuksen ohjaamon karua yleisilmettä ja osoittaa tämä todeksi kuvalla Focus 09 WRC:stä. Minua ei siis haittaa se, ettet pidä e46:sen tai jonkun pemarin sisustasta tai muotoilusta(en minäkään niistä kaikista pidä, esimerkkinä X3), vaan kyse oli siitä että perustelit mielipiteesi väärällä mallilla syyttäessäsi track day-versiota karusta sisustasta ja huonoista materiaaleista. Olisit pastennut ennemmin kuvan vaikkapa 300-sarjan perusmallista kangaspenkkineen ja muovilistoineen. Silloin asiassa ei olisi ollut mitään huomautettavaa.

Itsekin pidän enemmän 80-luvun 600-sarjasta enemmän kuin nykyisestä. Siinä oli sopivaa ärhäkkyyttä ja asennetta mikä nykyisestä puuttuu.

Sen verran voin vielä nipottaa mallivirheestäsi, että E39 1996-2003 valmistetun 500-sarjan tyyppikoodi :wink:

E38 on taas 1994-2001 valmistetun 700-sarjan koodi, ja se auto näyttää vieläkin hyvälle. Etenkin kun sitä vertaa seuraajaansa, joka näytti silloin ja vielä nytkin vähän muotopuolelle.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Teme100 kirjoitti:
V.J.S kirjoitti: Sitten kun oikein ajatuksella luet tuon NG9-5 keskustelun, niin en missään vaiheessa edes väittänyt sitä linkkaamaani E46 M3 CSL sisustaa uudeksi F10 malliksi, se oli vaan esimerkinomaisesti laitettu korostamaan sitä, että ei ne kaikki BMW-sisustatkaan ole mitään maailman preemiuimpia, kun en kerran silkkaa taitamattomuuttani ja "rajoittuneelta näkökannaltani" löytänyt tuoreen 5-sarjan karvalakkimallista kuvia netistä siihen hätään. :mrgreen:
Siellä kuitenkin "Komppaaja" oli saanut negatiivisia fiilareita Saabin karvalakkimallista, joten kerroin vain oman mielipiteen mukamas yleisesti hyväksytyn "premiumin" karvalakkimallin herättämistä fiiliksistä, jotka omalla kohdallani on ainakin kaukana siitä. Siis premiumista. :)

Puhumattakaan siitä, että auton (siis BMW 5-sarjan malli F10 <-- menikö oikein?) ulkomuoto ei miellytä omaa silmää millään tavalla. Bemarin mallistossa 6 sarjan coupet (uusikin menisi, mutta mielummin joku 635 80-luvulta) linjakkuudellaan tai E39 700 sarja kliinisellä muodollaan miellyttää omaa silmää.
Huomasit varmasti myös, etten ole maininnut 9-5:n laatuvaikutelmasta mitään...
Ja juuri siksi saitkin haasteen tänne offtopic-puolelle. :mrgreen:
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

V.J.S kirjoitti:
Hyvä! En siis vaan osannut. En tosin osaa vieläkään, koska ainakaan googlen kuvahaku sanoilla "BMW F10 interior" tai "BMW F10 sisusta" ei noita linkkaamiasi kuvia löydä :D
Kerro nyt maagiset sanat, niin ensi kerralla osaan sitten minäkin :D
Voidaan vaikka palata sitten asiaan kun uusi 9-3 esitellään ja se pyyhkii Penarin silloisella 3-sarjalla lattioita mitä premium-fiilikseen tulee :wink: Tai no, oikeestaan jo nykyinen 9-3 tekee sen kaikilla osa-alueilla, kun jätetään se M3 huomioimatta, sillä Saabilla ei ole sille vastaavaa mallia.

Muutenkin, koska tässä topikissa suorastaan aiheen KUULUU rönsyillä, niin olen huomannut hassun ilmiön. Suuri osa fanaattisista BMW-juipeista, siis ne 316i:llä talvisin sladittelijat, tai ne joitten iskällä on se karvalakki 5 sarjan leasing-bemari (karmaisevalla kangassisutalla), pitävät JOKAISTA BMW-merkin omaavaa autoa yhdistelmänä M5:ttä ja 750 Limoa. Eli se vm. 1985 mikanfaijanbeeämvee 518i on ainakin puheissa kylän nopein, urheilullisin, paras ajaa, hienostunut, herraskainen ja ylipäänsä paras kaikin tavoin :lol: Ja ne jotka koittaa sanoa jotain vastaan, haudataan suohon latelemalla ulkomuistista jotain 0-100km/h faktoja sekä jotain "viddu M5 bemu jättäis sun saappis satanolla nyyrpuurkringillä" tyylisiä heittoja 8O :lol:
Valitettavasti vanhemmillani ei ikinä ole ollut bemaria. Lähimmäksi bemarin ostoa he pääsivät 80-luvun puolessa välissä, kun 320 oli lähellä tulla talouteen, mutta he päätyivät tilavampaan 740 Volvoon, koska päättelivät että kolme lasta viihtyy sen takapenkillä paremmin kuin bmw:ssä. Itse olisin ala-asteikäisen vankkumattoman perustelun mukaan ottanut bmw:n koska a) siinä oli keulassa 4 valoa, eli 2 enemmän kuin volvossa => parempi ja b) nopeusmittarissa oli suurempi huippunopeus => vielä parempi :lol:

Ei heillä ole ollut kyllä saabiakaan, vaikka sekin oli lähellä 70/80-luvun taitteessa silloisen työnantajan tarjotessa sitä työsuhdeautoksi normaalia edullisemmin. Muutaman kerran isä on asiasta kertoessaan maininnut että "se olisi ollut kova peli silloin".
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Turhat lässytykset ja väännöt -topic

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Käytännössä tänne voisi nostaa kaikki keskustelut, joissa jokainen keskustelija lähestyy asiaa omasta näkökulmastaan ja kieltäytyy hyväksymästä muita näkökohtia omansa lisäksi. Lopputuloksena on jotain tyyliin: "fiddu kun 1 eurolla ei saa 5 egen karkkia mäenosta karkkia ollenkaan ja itseasiassa ilman karkkia on parempi".

Toisaalta, täällä tulisi aika ahdasta :mrgreen:
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Vastaa Viestiin