mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Pari edelliskesää tuli käytettyä tuota siirrettävää jäähdytysmyllyä poistoputken ollessa ikkunassa. Nyt se on lojunut tuolla kamarin nurkassa koskemattomana, alkoi sen ääni kypsyttää siihen malliin :lol: Ihan on nyt nukuttua saanut kun on pitänyt ikkunaa yön yli auki. Kyllä tän helteen kestää päiväsaikaan nyt kun on toipunut alkujärkytyksestä. Töihin olen mennyt aamuyöstä, niin saa viettää kuumimman ajan siestaa :D
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Helvetin kuuma ja ilmastointi laukesi tietenkin... :twisted:
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja vfr »

Alkaa v##uttaa nää helteet.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

vfr kirjoitti:Alkaa v##uttaa nää helteet.
Vähemmästäki.
jka
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:32
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja jka »

No eilen kävimme vetämässä vesisuksia sedän moottoriveneellä.

Tänään sitten setä soitti ja kysyi onko tietoa missä vene on mökin laiturista, sanottiin vaan että ei hajuakaan. Tämän jälkeen selvisi että sedän veli, eli siis toinen setä oli vielä tänä aamuna käynyt katsomassa sillä verkkonsa ja sitonut varmasti laituriin.

No kurkkaus tarkasti veteen ja näkyy vain punaista järven pohjassa. Veneen pohjahan oli punainen eli se siis oli uponnu ja myös kääntynyt ympäri moottoreineen, akkuineen (kaiken lisäksi mun akkuni), tankkeineen päivineen.

50hp Mercury thunderbolt veneessä kiinni, täytyy vähän huomenna kuivatella ja tutkia saako kalun, kunhan on ensinnä ajanu traktorin mökille ja nostaa sillä vene kuivalle maalle.

Ilman tätäkin oltais taas tultu toimeen.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja mursu »

Tällä hetkellä vitutusta ja kummastusta herättää suomalainen sairaanhoito, valtio ja vakuutusyhtiöt.

Kaaduin tosiaan pari kuukautta sitten moottoripyöräkilpailussa menettäen välittömästi tajuntani jääden radalle makaamaan... sitten kävi vielä niin huonosti että takana tullut kaveri ehtinyt reagoimaan tilanteeseen ja veti +200kmh linssissä suoraa ylitseni. Isku oli niin kova että jopa kaverilta joka ajoi pelkästään ylitseni, pysyi kumminkin tilanteessa pystyssä, murtui osan selkä- ja niskarankaa pelkästä kovasta iskusta johtuen. Itselläni murtui kallonpohja, tuli jotain sisäistä verenvuotoa aivoihin sekä muutama luu ympäri kroppaa pirstaloitui.

Edellämainitut asiat eivät sinänsä vielä vituta millään tavalla, kyseessä kun oli normaali kilpailutilanne ja nämä jutut tavallaan ovat osa tuota harrastusta. Näitä on sattunut ennenkin ja tulee sattumaaan, ei siinä siis mitään.

Mutta kaikki toiminta tuon lipan jälkeen on kyllä ollut itselleni täysin uutta ja ihmeellistä, ennenkokematonta. Ensinnäkin ensihoitoyksikon leikkelemät tuliterä ajopukuni ja kypäräni (3500e) eivät kuulu muka minkään vakuutuksen piiriin, normaalisti ovat menneet kotivakuutuksesta mutta nyt siihen on tehty joku muutos. Noiden varusteiden ansiosta olen ylipäätänsä hengissä ja näinkin hyvässä kunnossa tällä hetkellä... mutta se ei kiinnosta vakuutusyhtiöitä.

Mulla siis on tuhansilla euroilla vakuutuksia, kilpailulisenssit ja kaiken piti olla kunnossa näitä varten.

Lääkärit ovat määränneet mulle sairasloman ja AJOKIELLON tämän vuoden loppuun kyselemättä multa edes mitä teen töikseni. Itse tunnen olevani nyt jo niin hyvässä kunnossa että voisin tehdä töitä kevennetysti vaikka edes kotona... mutta se ei tule kuulemma kuuloonkaan. Vuoden vaihteessa sitten katsotaan kuinka pitkälle sairaslomaani mahdollisesti jatketaan... ei helvetti soikoon. Kaikenlisäksi asun Vihdissä haja-asutusalueella, lähimpään kauppaan on yli 6km matka ja niin en pääse liikkumaan muuta kuin taksilla? MITÄ HELVETTIÄ? :)

Seuraava asia joka nyt on tullut vastaan, on että työnantajan vakuutus ei korvaa tuloistani kuin 40%... koska olen muka niin hyvätuloinen ja tapaturma ei ole työtapaturma + liuta muita selityksiä... niin 40% tuloistani riittää elämiseen sairasloman ajan. Aivan älytöntä, tuntuu kivalta maksaa vuosittain yli 30tuhannella eurolla vakuutuksia ja veroja palkasta, kun ne eivät loppujenlopuksi sitten tositilanteessa korvaakaan mitään. No pitää harkita asunnon myyntiin laittamista... tai ainakin soitella pankkiin ja kysellä voinko jättää lainan lyhentämisen väliin sairaslomani ajalta? KELAlta voin kuulemma anoa tukea, mutta vakuutusyhtiöstä saamien tietojen mukaan se on turhaa, koska vakuutusyhtiökin katsoo minun hyvätuloisena pärjäävän 40% palkalla, niin KELA ei tule asiassa vastaan.

Ja sitten tämä sairaanhoito? Tämä on neljäs sairaala jossa mua on pyöritetty onnettomuuden jälkeen, mainittakoon että yhdessäkään sairaalassa ei ole toiminut ilmastointi ja tälläkin hetkelllä täällä on lähes 30astetta lämmintä. Olen hikoillut niin rajusti että ihoni on kuoriutunut ja rikkoutunut kyljistä ja kainaloista, ja tarvitsen erikseen hoitoa myös näihin syntyneisiin makuuhaavoihin. Olen jo niin hyvässä kunnossa että pärjäisin jo kotihoidossa, pystyn toimimaan jo täysin itsenäisesti mutta kotihoito ei tule jostain syystä kuuloonkaan. Kotona olisi ilmastointi ja paljon enemmän tekemistä kuin täällä. Sairaalassa kun en saa poistua edes osastolta mihinkään, ja täällä ei tosiaan ole mitään, ei edes yhtä tietokonetta jolla pääsisi nettipankkiin edes maksamaan laskuja. Aika käy todella pitkäksi kun ei ole muuta tekemistä kuin maata sängyssä... ei saunaa, ei mahdollisuutta harrastaa minkäänlaista liiikuntaa, ei siis yhtään mitään. Kahviokin on näin viikonloppuisin kiinni ettei edes kahville pääse. Muija salakuljetti mulle onneksi nyt tämän tietokoneen tänne, tosin en saisi tätäkään käyttää ettei vain herkät aivoni vaurioidu.

Ensimmäinen hoitoviikko muhun pumpattiin morfiinia, tästä syystä en muista alusta yhtään mitään enkä vieläkään tiedä millaista hoito-ohjelmaa mulle on silloin suunniteltu. Tuon morfiinin lopettamisen jälkeen mulla oli aivan älyttömät vieroitusoireet ja luulin oikeasti kuolevani.

Varsinaisia kipuja mulle ei ole, mutta mulle syötetään nytkin 8-10kpl isoja Panacodeja päivässä... kysyin tästä lääkäriltä ja aluksi lääkäri oli sitä mieltä että mun pitää syödä ne lääkkeet jotka hoito-ohjelmassa on mulle määrätty. Pienen väittelyn jälkeen lääkärikin onneksi ymmärsi että tuollainen kasa lääkkeitä on aivan älytön määrä siihen nähden että millä ei ole varsinaisesti mitään kipuja. Panacodit otettiin pois mutta välittömästi tämän jälkeen mulla alkoi niistäkin vieroitusoireet ja Panacodit otettiin takaisin :)

Suihkussa käyntiä multa ei ole kielletty, ei mulla ole kiinni edes mitään letkuja tai muita mitä pitäisi suihkun vuoksi varoa, mutta silti hoitajat eivät suostu päästämään mua edes suihkuun. Eilen hoitaja takavarikoi multa pyyhkeen yrittäen sillä estää suihkuun menemiseni. Totesin että voin käydä suihkussa ilman pyyhettäkin, johon hoitaja vastasi että voi tuoda mulle sinne suihkuun uuden pyyhkeen. Yritin kysyä että enkö voisi ottaa puhdasta pyyhettä mukaan vieressäni olleesta telineestä, johon hoitaja vastasi että tuo mulle sen pyyhkeen sinne suihkuun. Ja näin sitten taas kävi... menin suihkuun ja parin minuutin kuluttua hoitaja tuli sinne pyyhkeen kanssa vahtimaan mua. Tää oli jo kolmas kerta tällä viikolla kun tekevät noin. Ei se mun elämää millään tavalla hetkauta, mutta ei voi kuin ihmetellä mitä noilla liikkuu päässä? Muuten sitten laahustavat täällä miten sattuu ja mikään asia ei tunnu heitäkään kiinnostavan.

Koska olen suorapuheinen enkä pahemmin kaunistele, olen tuonut mielipiteeni tästä sairaanhoidosta ja koko laitoksesta julki kirjallisesti ja suullisesti. Tein asiasta kirjallisen reklamaation HUSille omalla nimelläni. Ilmeisesti tästä johtuen psykologit tulivat alkuviikosta juttusilleni, selitin heille tilanteeni ja lopulta oltiin palavereissa lähiomaisteni ja psykologien kanssa. Käytökseni on kuulemma agressiivista, olen joku "rajatilapotilas" ja mulla merkkejä bibolaarisesta mielialahäiriöstä. Kaikkeen on kuulemma lääkkeet joilla ongelmani saadaan hallittua? Ei saatana että nyt alkaa loppumaan multakin huumori. Ehdotin että mulle hommattaisiin huoneeseeni nyrkkeilysäkki ja saisin käydä kerran päivässä juoksemassa 15km lenkin niin suurin osa näistä "mielenterveysongelmistani" häipyisi samantien... Eivät uskoneet ja pelkäävät tosiaan että alkoholisoidun ja tapan itseni sairaslomani aikana, johon esitin vastakysymykseksi sitten että minkä takia mut ylipäätänsä sitten pistetään noin pitkäksi aikaa sairaslomalle jos tälläiset riskit ovat olemassa?

Oli miten oli, taas on helvetin pitkä viikonloppu edessä, eikä edes kahvia saa. Kaikki muut osastolla olevat potilaat ovat alkoholisteja jotka ovat ryyppäämisellä itsensä saaneet huonoon kuntoon tai liikuntakyvyttömiksi, ettei oikein edes juttuseuraa ole. Mikäs sen hienompaa kuin maata tässä sängyssä syöden pinaattikeittoa, samalla kuin naapurisängyssä vammainen juoppo paskaa astiaan kylkiasennossa... parasta näissä juopoissa on se että ne valittavat joka asiasta vielä enemmän kuin minä. Eilenkin naapurisängyn herra epäili että iltapala on hänelle liian "raskas" ettei voi syödä sitä... sitten kolme hoitajaa tuli ja syötti tälle laktoositonta maustamatonta jugurttia varovasti, ettei ukko vain rasitu liikaa. Äijä on ryyppäämällä aiheuttanut itselleen aivoveritulpan tms. ja puoliksi halvaantunut siitä syystä... ja nyt leivän syöminenkin on niin raskasta.

Täällä oikeasti hajoaa pää katsoessa tuota valitusta ja vaikerrusta, tietäen että omasta palkasta menee yli 30% noiden apinoiden elättämiseen. Multa ei heru minkäänlaista sääliä noiden paskiaisten hyysäämiseen normaalissakaan arjessa, ja nyt joudun seuraamaan sitä puolen metrin päästä 24/7.

PERKELE! Onhan tässä nyt sitten vuositolkulla aikaa keksiä itselleen joku harrastus/projekti... kunhan nyt vain pääsisi ensiksi pois.
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja muppelo »

mursu kirjoitti: Varsinaisia kipuja mulle ei ole, mutta mulle syötetään nytkin 8-10kpl isoja Panacodeja päivässä... kysyin tästä lääkäriltä ja aluksi lääkäri oli sitä mieltä että mun pitää syödä ne lääkkeet jotka hoito-ohjelmassa on mulle määrätty. Pienen väittelyn jälkeen lääkärikin onneksi ymmärsi että tuollainen kasa lääkkeitä on aivan älytön määrä siihen nähden että millä ei ole varsinaisesti mitään kipuja. Panacodit otettiin pois mutta välittömästi tämän jälkeen mulla alkoi niistäkin vieroitusoireet ja Panacodit otettiin takaisin :)
Se on muuten semmoinen juttu ettei sun ole mikään pakko imuttaa niitä särkkäreitä kilotolkulla jos et halua. Itsemääräämisoikeus nääs pukkaa tohon. Niitä ei ole pakko syödä dementoituneen vanhuksenkaan joka harhoissaan tuumailee ettei noi oo mun lääkkeet eikä ne oo hyväks mulle.

Älä ny hajoa kokokaan vaikka aihetta vitutukseen on urakalla.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Nuo päähän kohdistuneet vammat ovat ilmeisesti aika tarkan seulan alla.
Et ole ensimmäinen joka on asiasta super tarkkailussa.

Jossain päin pistetään aivovamman saaneet kuntoutukseen mielenterveys potilaiden sekaan.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itikat.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja mursu »

Sain pienen tappelun jälkeen taottua lääkäreiden päähän että mulla tosissaan ei ole kipuja ja osaan itse syödä/pyytää särkylääkkeitä jos mulle tulee kipuja... lääkärit ymmärsivät ja lupasivat vähentää lääkemäärää.

Ja tosiaan, olen tällä osastolla ainoa alle 50-vuotias ja ainoa joka ei ole hoidossa alkoholin seurauksena. Suurin osa muista potilaista on alkoholisteja jotka ovat katkaisuhoidon jälkeen pistetty tänne jatkohoitoon... suurin osa on ryyppäämisellään aiheuttanut itselleen aivoveritulppia tai kaatunut esim. fillarilla kännissä. Neljä viikkoa kun on maannut tässä samassa sängyssä samalla osastolla ja kuunnellut noiden juoppojen valitusta milloin mistäkin syystä, niin alkaa vaan yksinkertaisesti huumori loppumaan ja lähes kaikki asiat vituttaa.

Eilis iltana kesken jalkapallomatsin, 23 minuuttia pelattu, Saksa siirtynyt juuri 1-0 johtoon, naapurisängyn ukko sammutti television eikä suostunut antamaan kaukosäädintä kenellekään. Häntä vitutti suuresti se ettei saanut iltapalaan iltateehensä TARPEEKSI HUNAJAA, ja alkoi tästä syystä kiukuttelemaan. Tähän totesin että heti kun lapaluuni ja kyynärpääni on vähän enemmän luutuneet, niin hakkaan kaikki siniseksi hoitajia myöden. Hoitajat eivät enää uskaltaneet tulla loppupäivänä huoneeseen, ja tänä aamuna sitten tuli sairaalan psykologi ja sairaalapastori sängyn viereen ja varaili mulle aikoja ensiviikolle mielenterveysongelmieni vuoksi :)

Tää on kyllä jotenkin koomista, että onnettoman lipan takia omissa harrastuksissa, mut pakotetaan kuukausiksi sänkyyn makaamaan ja pidetään sitten täysin hulluna jos välillä vähän vituttaa? Vaikkakin olen täysin liikuntakykyinen ja suurinpiirtein yhtä sekaisin kuin aina ennenkin, niin nyt suurimmiksi ongelmiksi näyttää nousevan mielenterveysongelmani :)
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

9-5T kirjoitti:
mursu kirjoitti:totesin että heti kun lapaluuni ja kyynärpääni on vähän enemmän luutuneet, niin hakkaan kaikki siniseksi hoitajia myöden. Hoitajat eivät enää uskaltaneet tulla loppupäivänä huoneeseen, ja tänä aamuna sitten tuli sairaalan psykologi ja sairaalapastori sängyn viereen ja varaili mulle aikoja ensiviikolle mielenterveysongelmieni vuoksi :)
Tuollaiseen tulisi työntekijöijen ja potilaiden turvallisuuden takia puuttua järeämmin keinoin ja heti.
Höpö höpö. Menee hieman yli jos taksisuharit alkavat ohjeistamaan terveydenhuollon henkilöstöä. Toisaalta jos taksareita ylipäätänsä kuuntelee, niin ainakin pk-seudulla yllättävän moni omaa ratkaisut talouden hoitamiseen, valtion johtoon, puolustusvoimien nykytilanteeseen yms.

Kannattaa mursun etsiä itselleen käsiinsä lääkäri joka ymmärtää puhetta ja tilannettasi. Jos nyt olet osallistunut näihin keskusteluihin "mielenterveyden" lue vitutuksen osalta niin aloita vaikka asioiden selvittely siten että sanot haluavasi lukea potilaspapereitasi ajankuluksi. Jos eivät anna niin sitten on syytä huolestua:) Jos antavat niin voit sitten sieltä katsoa hieman strategiaasi miten toimia jatkossa.
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Onhan se näinkin mutta yleisellä tasolla kovin tuimassa lääkityksessä olevan juttuja ei suuremmin kuunnella eikä vakavasti oteta.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ajattelin vähän fixsailla peräkärryä.
Aloin vaihtamaan uusia takavaloja ja johtojen vedon helpottamiseksi irroitn pohjavanerin.

Voi halvattu missä kunossa on tukirakenteet eipä taida kannattaa enää kärryä tehdä :?

On vaan niin tasaisesti menevä ei pompota eikä täristä nyyh
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

9-5T kirjoitti:
mursu kirjoitti:totesin että heti kun lapaluuni ja kyynärpääni on vähän enemmän luutuneet, niin hakkaan kaikki siniseksi hoitajia myöden. Hoitajat eivät enää uskaltaneet tulla loppupäivänä huoneeseen, ja tänä aamuna sitten tuli sairaalan psykologi ja sairaalapastori sängyn viereen ja varaili mulle aikoja ensiviikolle mielenterveysongelmieni vuoksi :)
Tuollaiseen tulisi työntekijöijen ja potilaiden turvallisuuden takia puuttua järeämmin keinoin ja heti.

höpön höpön, vähemmästäkin ihminen sekoaa kuukausia ilman minkään näköistä yhteyttä ulkomaailmaan ja sitten jotain juppoja inisemässä korvan juuressa :evil:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
TaHa
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 17:15

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja TaHa »

.
Viimeksi muokannut TaHa, Ke Heinä 14, 2010 04:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
Lukittu