Hyvä fiilis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

rälläkkä kirjoitti:
dimebak kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Kertooko joku mihin ihmeeseen tarvitaan noita maksullisia ohjelmia? 8O Lisäks aivan älyttömiä resurssisyöppöjä. Ei näin :x .
Ainakaan F-Securen softaa ei edes huomaa normikäytössä kotikoneilla (pöytäkone ja lepparen). Että sen verran asiallisesti toimii ottaen huomioon, kun se pitää yllä sekä antivirusta että palomuuria. Luokkaa 45000kt vie kaikki F-Securen prosessit tällä hetkellä läppärillä, Google Chrome vie enemmän ja mulla on sentään vain klubin foorumi auki (sisältää vissiin painavaa asiaa) :lol:
Aviran Antivir vie alle 2 MB. Tuota ja wintoosan oman palomuuria on tullu käytettyä jo vuosia eikä paljon pöpöt oo koneella juhlinu. Välillä kun vielä ajaa Spybotin niin hyvä on. Ja on myös kokeiltu Nortonit ja F-Securet. Niille voidaan myöntää:
Kuva

Älä viitsi uhota :?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Hitto, että on hyvä fiilis ku selvisi syy miksi tonnari veti vasemmalle ja tärisi ku hullu. Talvikitkat asennettu ja auto menee suoraan ku juna. Taas sen näkee, renkaissa ei kannata säästää. Hitto noi 15" 65 profiiliset kiinakumithan oli ihan paskana. Varmaan runko renkaissa pettänyt.. Melkein käyttämättömät!
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja dimebak »

rälläkkä kirjoitti:
dimebak kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Kertooko joku mihin ihmeeseen tarvitaan noita maksullisia ohjelmia? 8O Lisäks aivan älyttömiä resurssisyöppöjä. Ei näin :x .
Ainakaan F-Securen softaa ei edes huomaa normikäytössä kotikoneilla (pöytäkone ja lepparen). Että sen verran asiallisesti toimii ottaen huomioon, kun se pitää yllä sekä antivirusta että palomuuria. Luokkaa 45000kt vie kaikki F-Securen prosessit tällä hetkellä läppärillä, Google Chrome vie enemmän ja mulla on sentään vain klubin foorumi auki (sisältää vissiin painavaa asiaa) :lol:
Aviran Antivir vie alle 2 MB. Tuota ja wintoosan oman palomuuria on tullu käytettyä jo vuosia eikä paljon pöpöt oo koneella juhlinu. Välillä kun vielä ajaa Spybotin niin hyvä on. Ja on myös kokeiltu Nortonit ja F-Securet. Niille voidaan myöntää:
Kuva
Noh, thanks that f*cking Avira sun muut AVX:ät olen kolme kertaa joutunut laittamaan koneen ojennukseen, kerran oli hilkulla ettei mennyt läjäpäin tärkeää dataa hukkaan ja sen jälkeen en ole koskenut pitkällä tikullakaan ilmaisiin ohjelmiin. Kokemuksia on monia ja mun ovat olleet vähän huonommat. Hyvillä mielin olen maksanut tästäkin "palvelusta".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Sain lopultakin aikaiseksi liittyä klubiin. MAHTAVA FIILIS :D
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

dimebak kirjoitti: Noh, thanks that f*cking Avira sun muut AVX:ät olen kolme kertaa joutunut laittamaan koneen ojennukseen, kerran oli hilkulla ettei mennyt läjäpäin tärkeää dataa hukkaan ja sen jälkeen en ole koskenut pitkällä tikullakaan ilmaisiin ohjelmiin. Kokemuksia on monia ja mun ovat olleet vähän huonommat. Hyvillä mielin olen maksanut tästäkin "palvelusta".
Aina ei voi tietysti voittaa mutta eikö olisi syytä se tärkeä data säilöä jossain ihan muualla kuin koneen kovalevyllä?
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Uitukki kirjoitti:Sain lopultakin aikaiseksi liittyä klubiin. MAHTAVA FIILIS :D
Muistan tunteen. Onneksi olkoon :!: :D
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Kiitoskia :D :D
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja dimebak »

rälläkkä kirjoitti:
dimebak kirjoitti: Noh, thanks that f*cking Avira sun muut AVX:ät olen kolme kertaa joutunut laittamaan koneen ojennukseen, kerran oli hilkulla ettei mennyt läjäpäin tärkeää dataa hukkaan ja sen jälkeen en ole koskenut pitkällä tikullakaan ilmaisiin ohjelmiin. Kokemuksia on monia ja mun ovat olleet vähän huonommat. Hyvillä mielin olen maksanut tästäkin "palvelusta".
Aina ei voi tietysti voittaa mutta eikö olisi syytä se tärkeä data säilöä jossain ihan muualla kuin koneen kovalevyllä?
Ei tule päivittäin otettua backuppia koneesta :wink:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

dimebak kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:
dimebak kirjoitti: Noh, thanks that f*cking Avira sun muut AVX:ät olen kolme kertaa joutunut laittamaan koneen ojennukseen, kerran oli hilkulla ettei mennyt läjäpäin tärkeää dataa hukkaan ja sen jälkeen en ole koskenut pitkällä tikullakaan ilmaisiin ohjelmiin. Kokemuksia on monia ja mun ovat olleet vähän huonommat. Hyvillä mielin olen maksanut tästäkin "palvelusta".
Aina ei voi tietysti voittaa mutta eikö olisi syytä se tärkeä data säilöä jossain ihan muualla kuin koneen kovalevyllä?
Ei tule päivittäin otettua backuppia koneesta :wink:
Mä olen järjestänyt nuo varmuuskopiointi asiat lähes vainoharhaisuus asteeseen :D

Tärkeimmät tiedot on ulkoisella verkkolevyllä, kahdella eri pc:llä, irallisella kovalevyllä ja dvd levyillä.

Myös osa dvd levyistä on kopioitu ja säilytän niitä mökillä :lol:
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja dimebak »

kalle37 kirjoitti:Mä olen järjestänyt nuo varmuuskopiointi asiat lähes vainoharhaisuus asteeseen :D

Tärkeimmät tiedot on ulkoisella verkkolevyllä, kahdella eri pc:llä, irallisella kovalevyllä ja dvd levyillä.

Myös osa dvd levyistä on kopioitu ja säilytän niitä mökillä :lol:
Toi on jo... ...menin sanattomaksi. Mulla on aiemminkin mainitun takia d-osiassa kaikki tärkeä ja siitä on kopio ulkoisella kovalevyllä.

---

Ja itse aiheeseen, mukava istuskella koneella ja kuunnella chill/loungemusaa. Welcome to the jazzclub, mmm, nice...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Varmistu pienen pieni Roadtrip ensikesäksi. Pyrähdys Riikaan, hengailua ja sieltä kierrellen takaisinpäin Pärnyyn ja loppuviimeksi Tallinnaan.

Ja matka taitetaan vm. 1972 Saab 99:llä :D Pitää tehdä kosla hyvin, että kestää. Joku 1400 kilsaa tuosta mittariin tupsahtaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja core2 »

dimebak kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Mä olen järjestänyt nuo varmuuskopiointi asiat lähes vainoharhaisuus asteeseen :D

Myös osa dvd levyistä on kopioitu ja säilytän niitä mökillä :lol:
Toi on jo... ...menin sanattomaksi. Mulla on aiemminkin mainitun takia d-osiassa kaikki tärkeä ja siitä on kopio ulkoisella kovalevyllä.
@ "dimebak" Hyvä, että sulla on tupla turva, mutta jos esimerkiksi "juuriosio'sta" eli C/:stä katoaa starttisektori niin ei pääse edes näkemään D:osiota, nythän ei kyllä ole hätää koska sulla on externi kovo.
Tarkoitan vain et on hyvä ottaa backup ainakin kerran viikossa jos työskentelee paljon on koneella. No ainakin kerran kuussa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja saapasi »

core2 kirjoitti:
dimebak kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Mä olen järjestänyt nuo varmuuskopiointi asiat lähes vainoharhaisuus asteeseen :D

Myös osa dvd levyistä on kopioitu ja säilytän niitä mökillä :lol:
Toi on jo... ...menin sanattomaksi. Mulla on aiemminkin mainitun takia d-osiassa kaikki tärkeä ja siitä on kopio ulkoisella kovalevyllä.
@ "dimebak" Hyvä, että sulla on tupla turva, mutta jos esimerkiksi "juuriosio'sta" eli C/:stä katoaa starttisektori niin ei pääse edes näkemään D:osiota, nythän ei kyllä ole hätää koska sulla on externi kovo.
Tarkoitan vain et on hyvä ottaa backup ainakin kerran viikossa jos työskentelee paljon on koneella. No ainakin kerran kuussa.
Pääsee.
Kai nyt tuollaista varten pitää joku vanha boottidiski olla 8O . Tai nykyisemmin, boottitikku. Ehkä siinä joutuu vähän vanhaa dossia tms. käyttämään ja jokusen hakemistopuun sitä kautta muualle siirtämään, mutta ei kai se nyt kenellekään vaikeata ole. Eihän. :wink:

Tuosta kovolla säilömisestä. Juu ei sitä viisainta, mutta mitä ihme levyjä teillä oikein on jos joku on sellaisen rikki koneessaan saanut? 15 vuoteen ei ole kovo hajonnut.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja saapasi »

rälläkkä kirjoitti:
dimebak kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Kertooko joku mihin ihmeeseen tarvitaan noita maksullisia ohjelmia? 8O Lisäks aivan älyttömiä resurssisyöppöjä. Ei näin :x .
Ainakaan F-Securen softaa ei edes huomaa normikäytössä kotikoneilla (pöytäkone ja lepparen). Että sen verran asiallisesti toimii ottaen huomioon, kun se pitää yllä sekä antivirusta että palomuuria. Luokkaa 45000kt vie kaikki F-Securen prosessit tällä hetkellä läppärillä, Google Chrome vie enemmän ja mulla on sentään vain klubin foorumi auki (sisältää vissiin painavaa asiaa) :lol:
Aviran Antivir vie alle 2 MB. Tuota ja wintoosan oman palomuuria on tullu käytettyä jo vuosia eikä paljon pöpöt oo koneella juhlinu. Välillä kun vielä ajaa Spybotin niin hyvä on. Ja on myös kokeiltu Nortonit ja F-Securet. Niille voidaan myöntää:
Kuva
Ja se on JUST näin! Et ois parempaa medalia voinu löytää :lol: .
Samoin. Ja miniläppärin kaltaisilla vehkeillä ei vois muuta kuvitellakaan.

15 vuotta käyttänyt maksullisia paskoja. Osa vuosista ilmaiseksi. Useita ilmaisia lisenssejä (virus+palomuuri) on yhdestä vanhasta duunista päällä ollu monta vuotta ja TASAN käyttämättöminä. Olen repinyt ne sukulaisiltakin pois. Mutta ostakaa hei pois joka tykkää! Testivoittaja 2010 :lol: . Saat yli puoleen hintaan = 3€ :D . Sauniksen Turvapaketti Plus 7€/kk. (ihan sama F-securen skeida, ku kaikilla muillakin operaattoreilla, ainakin ollu).

Ne, ketkä joutuu laittamaan Aviran kanssa koneensa "ojennukseen", ei vaan osaa :wink: . Ja siitä juuri usein joutuukin maksamaan. Pitääkin :D .
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Hyvä fiilis topic

Viesti Kirjoittaja core2 »

saapasi kirjoitti: Pääsee.
Kai nyt tuollaista varten pitää joku vanha boottidiski olla 8O . Tai nykyisemmin, boottitikku. Ehkä siinä joutuu vähän vanhaa dossia tms. käyttämään ja jokusen hakemistopuun sitä kautta muualle siirtämään, mutta ei kai se nyt kenellekään vaikeata ole. Eihän. :wink:

Tuosta kovolla säilömisestä. Juu ei sitä viisainta, mutta mitä ihme levyjä teillä oikein on jos joku on sellaisen rikki koneessaan saanut? 15 vuoteen ei ole kovo hajonnut.
Hmmmmhh, et ole tainnut paljoa nähdä etkä releiden kanssa leikkiä ellet ole nähnyt PC:tä josta C/: levyn käynnistys-sektori on kadonnut, on meinaan tapahtunut aivan tuliterissäkin masiinoissa. Ja sanon, että olethan tavallinen taikuri jos kovon käynnistät C:n starttisektorin katoamisen jälkeen. Siinä ei auta mitkään bootdisck'it enään ku se on finito, mikä on.

Ja tuo jos kovo on jaettu useampaan osioon ja se partitiointi tehty oikein ja alustettu sen jälkeen on se toinen osio yhtä turvallinen kuin mikä muu tallennustapa hyvänsä, olettaen ettei se pahin tapahdu, siis tuo jonka mainitsin kovo vain nakuttaa muttei starttaa odota siinä vaikka vuosi. (eikä se saatanan kovo osaa lukea mitään boottiakaan enään)

Tämän takia onkin vaikka näitä CD/DVD-levyjä vuosien mittaan kertyykin melko monta niin tallenna niille silti ja merkkaa mitä ne levyt sisältää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Lukittu