Digikamerat
Re: Digikamerat
Itse päädyin Duracelleihin, koska AA-akut piti ladata ja se oli turhaa touhottamista ja tuhraamista, mutta AA-paristoilla asia korjautuu heti. Toisaalta myös akku ja laturi maksavat jonkin verran, mutta toki tulee kalliimmaksi vaihtaa 5-6 kertaa vuodessa paristot jos vuosiakin kertyy.
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hyvät akut ja hyvä laturi eivät montaa kymppiä kustanna. Toki se muutama kymppikin tarkoittaa lisäkustannuksia, mutta valintakysymyksiähän nämä ovat.juhokare kirjoitti:Itse päädyin Duracelleihin, koska AA-akut piti ladata ja se oli turhaa touhottamista ja tuhraamista, mutta AA-paristoilla asia korjautuu heti. Toisaalta myös akku ja laturi maksavat jonkin verran, mutta toki tulee kalliimmaksi vaihtaa 5-6 kertaa vuodessa paristot jos vuosiakin kertyy.
Muistaakseni jossain paristotestissä parhaiten pärjäsivät Pirkka AA-paristot? Niihin olen ainakin itse ollut tyytyväinen, ainakin niissä muutamassa laitteessa, joissa paristoja käytän.
Kameroita aikanaan myydessäni totesin akku-/paristo-vertailussa usein, että on oikeastaan vain käyttäjästä kiinni, kumpaa kameraa kannattaa miettiä: akku mahdollistaa pikkupokkareissa vieläkin pienemmän koon, isommissa paksumpi akku tarkoittaa lähes poikkeuksetta pidempää käyttöaikaa. Paristojen hyvät puolet sen sijaan ovat mielettömän hyvä saatavuus oikeastaan missä hyvänsä, ja ladattavilla akkuparistoilla päästään myös hyvään käyttöaikaan; kokoa se tuo useimmiten kameraan lisää, mutta hyvin suunnitellussa kamerassa paristot tulevat kädensijaan, jolloin myös ote paranee. Ei ikinä yksiselitteistä, ja usein lopullinen valinta tulikin aivan muiden syiden osalta: muistikortti (tosin nykyään jo lähes kaikki Sonya myöten käyttävät SD-kortteja), lisävarusteet, hinta...
Juhokare: Onnittelut hyvästä kameravalinnasta! Tuolla kun kuvaat, niin huonot kuvat johtuvat vain kameran toisella puolella touhuavasta henkilöstä.

Ei vaan, erittäin hyvä kamera omassa hintaluokassaan ja ajaa varmasti asiansa. Tarpeeksi kun jaksat opetella kaikkia kikkailuja sun muita, niin saat vielä enemmän laitteesta irti; automatiikka on helppoa, mutta ei läheskään aina paras vaihtoehto. Kompaktikameran huono puoli on se, että se onnistuu helposti kasvattamaan nälkää myös järkkäripuolelle.

Kiitän! Canonista olen tykännyt, joten pysyttelen siinä. Tuon hinta oli järkevällä tasolla, niin päädyin siihen. Olisi siellä ollut myös sx30, eli hieman isompi, mutta myös kalliimpi. Ja tuohon pakettiin otin Kingstonin 8Gt -muistikortin ja Katan laukun.
Kamera on varmasti niin hyvä, että minussa tulee olemaan vikaa, jos kuvaa ei tahdo tulla. 

Komppaan. Ostin itse myös tuossa syksyllä SX20 IS:n, kun en viitsinyt tässä kohtaa laittaa tarpeeksi rahaa kiinni järkkäriin- vaikka kyllä kovasti houkuttelikin. Hyvin on pelittänyt, ja ollut hetkittäin jopa positiivinen yllätys. Itselle ainakin isohkona plussana tuossa on myös HD-videokuvaus (tosin vain 720p), mitä ei noissa halvimmissa järkkäreissä ole.
All and all varsin jees pokkari.
All and all varsin jees pokkari.
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson