No en omaan taaskaan mutta työkaverin Saabiin: Sisälämppärin haaroittimen pistelin tänään, todennäköisesti perjantaina vaihtuu lämppärinkenno ja ehkä myös hana. Ja sitten käppärin vaijerit.
kymppi kirjoitti:Kuukauden kerkesi Viggenin kytkin olemaan hyllyssä odottamassa, ja tänään viimeinkin sen sai vaihdettua! Ei siinä montaa tuntia mennyt. Samalla piti vetarin holkkikin vaihtaa, mutta oli jonkinsortin yllätys, että vanha holkki oli kolme satkua tiukempi kuin pussista otettu, eli turhaahan sitä sinne vaihtamaan.
Mistä noin niinkun sait ajatuksen, että se holkki pitää vaihtaa? Mikä on sen pussista otetun holkin sisämitta?
Vähän on joskus jarrutuksessa täristänyt, ja kuskin vetarin alle oli valunut tippa laatikkoöljyä. Tämän kun huomasin niin tilasin etukäteen jo tuon holkin. Uuden holkin halkaisija oli 27,3mm. Päädyin sitten vaihtamaan vain stefan.
Ex Og 9-3 2.3 Aero 2000
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
#4911
Musta sai pesun, vahauksen ja boksin päälle. Istuu tontun musta boxi mustaan satkuun ku nakutettu. Meni vielä Finlandian vanhoille kattokaiteille, jotka löytyivät porukoiden tallin nurkasta. Olleet siellä ainakin 10 vuotta .
Eilen käytin kolkin nelipyöräsuuntauksessa ja tänään kiristin ko. säädön jäljiltä raidetangon päiden kiristysmutterit. Huomenna onkin sitten vuorossa toisen raidetangon pään vaihto. V##tu sentään, hukkaan meni sekin säätö.
suorsa kirjoitti:Eilen käytin kolkin nelipyöräsuuntauksessa ja tänään kiristin ko. säädön jäljiltä raidetangon päiden kiristysmutterit. Huomenna onkin sitten vuorossa toisen raidetangon pään vaihto. V##tu sentään, hukkaan meni sekin säätö.
Eikö auta jos työntömitalla mittaat sen jenga osan pituuden ja kierrät sen uuden samaan mittaan?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
mjs kirjoitti:No en omaan taaskaan mutta työkaverin Saabiin: todennäköisesti perjantaina vaihtuu lämppärinkenno ja ehkä myös hana.
Vaihdoinkin jo tänään ja hanan totesin hyväksi joten se sai vielä jäädä. Hirvee paska se entinen kenno. Vaijerit vaihetaan ensviikolla. Ei tuo nyt loppuseltaan niin paha ollu vaihtaa mitä oon keskusteluja täältä lukenu.
Piti silti ison miehen olla monella mutkalla ja uusissa asennoissa että onnistu
Koska lamppu oli pimentynyt, ostin mainoksen uhrina herra Osramin suosittelemat NightBreaker -polttimot. Testataan huomenna, kun tuli otettua kaksi asennuskaljaa Sitten olikin hävinnyt valoista pitkät. Vanhassa autossa kaikki niin pienestä kiinni, että sulaketta renkuttamalla nekin löytyi taas.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
suorsa kirjoitti:Eilen käytin kolkin nelipyöräsuuntauksessa ja tänään kiristin ko. säädön jäljiltä raidetangon päiden kiristysmutterit. Huomenna onkin sitten vuorossa toisen raidetangon pään vaihto. V##tu sentään, hukkaan meni sekin säätö.
Eikö auta jos työntömitalla mittaat sen jenga osan pituuden ja kierrät sen uuden samaan mittaan?
Tuolla systeemillä laitoin uuden paikoilleen. Mittailin vielä vanhaa ja uutta raidetangon päätä ja näytti olevan samanmittaisia nekin.
suorsa kirjoitti: Tuolla systeemillä laitoin uuden paikoilleen. Mittailin vielä vanhaa ja uutta raidetangon päätä ja näytti olevan samanmittaisia nekin.
Tällätavoin se ei voi kovin pielessä olla kunhan vaan seuraat hiukan sen puolen rengasta. Kun löytyyhän niistä toleranssiakin hiukan. (säädöistä meinaan.)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
hz81 kirjoitti:Ihmettelin miten voi auto olla paskainen! Nollakelejä odotellessa että pääsis pesemään...
Kävin viime viikolla eräänä iltana pesulla TI-hallissa, pihalla silloin pakkasta -22c ja auto yöksi pihalle. Hieman jännitti pääsenkö aamulla autoon sisälle, mutta kotipihassa oli jo sekin huoli poissa kun ovet oli jäätyneet jo kotimatkalla kiinni. Onneksi sisäpuolelta oli helppo tuupata ovi auki.