Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Muistanpa itsekkin nähneeni foorumilla jossain ketjussa tilanteen, että joku on linkittänyt kuvan ja kertonut jotain siitä. Seuraava kaveri on lainannut kuvan + tekstin ja heittänyt vitsin siihen liittyen. Kolmas kaveri lainannut jälleen kuvan + kuvatekstin + vitsin ja ainut mitä itse lisännyt on ollut hymiö. Eikö tuollaiseen järettömyyteen ole aihetta puuttua?
#3834
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

tturku kirjoitti:Ongelma lienee siinä, että tätä älytöntä käytöstä oli sallittu jo liian pitkään...
Sanoisin kylläkin että ongelma on siinä että aikuiset ihmiset yritetään saada leikkimään lasten säännöillä. Täällä ei ollut mitään ongelmaa ennen kuin foorumille pesiytyi muutaman krooninen mielensäpahoittaja ja heidän mielenpahoittamistaan estämään asetettiin kukkasinpuhumiskomissio, jonka sivutehtähtävänä on myös valvoa kirjoitusten muotosääntöjä, jotka on ilmeisesti kopioitu joltakin 7-15 vuotiaden animemangustifoorumilta ja ovat kaikki tietävien, jo kypsään 19v ikään ehtineiden, h4x0reiden n00bien opiksi ja ojennukseksi kirjoittamia.

<3 <3 <3 Ku ollaa kaikki niinq positiivisii nii mikää ei oo negatiivista vaa kaikki o sillee niinq ihqdaa <3 <3 <3

... ja korjataan nyt samalla Pekka V:n väännös lainaussäännöistä ja kerhosta eroamisesta... lainaussääntö on sivuseikka... ja säännöt yleensäkin... oleellista on se että toimiva ja pirun hyvä nettiyhteisö rikotaan tahallaan vain koska jotkut onnettomat vatipäät pahoittavat mielensä normaalista aikuisten sanailusta ja toiset medialukutaidottomat ääliöt eivät ymmärrä keskustelulaudan ja wikin eroa.

... ja into maksaa meni jo paljon ennen näitä viimeisiä typerehtimisiä aika pitkällehän tämä lauta monimuotoisena ja mielenkiintoisena keskustelupaikkana kuoli jo joitakin vuosia sitten kun jostakin kumman syystä joidenkin täytyi alkaa vaatimaan off-topicin ja yleisen keskustelun rajoittamista totuuskomission hyväksymiin iloisiin, pirteisiin, tervehenkisiin ja mahdollisimman vähän keskustelua herättäviin aiheisiin... ikään kuin saabismi olisi todellakin jokin aivosähköinen sairaus, joka estää normaaliin elämään liittyvistä aiheista keskustelun tai pakottaa liittämään niihinkin saabin jotenkin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miten klubin jäsenmaksu riippuu foorumilla olemiseen???

tunnustan maksoin maksun päivän myöhässä... onko mulla lupaa olla täällä :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Täällä näköjään eivät toimi, koska jotkut haluavat tahallaan vääntää, vittuilla, provoisoida toisia, provosoitua, n*ssia pillkua ja peeloilla.
Niin totta, niin totta.. Ja mielestäni hieno asia että tähän on nyt kiinnitetty huomiota ja asiaan on puututtu. Plussat ylläpidolle siitä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Risto »

Nyt, kun olen Mimmin ja 9-5T:n antanut kertoa banniensa syyt, en enää ihmettele, että ylläpito ei halua totuutta julki. Miten voi olla, että yksi mies saa näin paljon vahinkoa aikaan? Kuka valvoo modeja? Tuolla toisaalla puhuttiin asioiden kasvokkain ratkaisemisesta, mutta minulle foorumipilaajan ei kannata esittäytyä kerhon tapaamisissa. Eikä varmasti monelle muullekaan. "Helpoin tapa päästä ongelmasta eroon olisi poistaa sinut" klubin toiminnasta kokonaan.

Eiköhän asia vielä tule esille jollakin tasolla tässä kerhossa, minä tulen tänne foorumille enää viestejäni poistaakseni.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kuten aiemmin totesin, plussaa vain siitä, että puututaan turhanpäiväiseen vääntämiseen ja pottuiluun.
"Helpoin tapa päästä ongelmasta eroon olisi poistaa sinut klubin toiminnasta kokonaan."
Mistä tuo lainattu lause on peräisin? Eikai kukaan ylläpidon puolelta ole mennyt noin sanomaan? Tänään lueskentelin helpdesk:in puolelta tilannetta.. moni ketju on kyllä lievästi sanottuna sekaisin ja pilalla vastausten puuttumisen vuoksi.

Risto, mikäli sinulla on totuus asiasta, valaise toki meitä, vai onko se tieto tuossa lainauksessa? Miten YP vastaa tähän? Voiko modaraattori, tai kuka hyvänsä käyttäytyä noin? Mielestäni kyseinen fraasi rikkoo klubin sääntöjä, niin vanhoja kuin uusia.. joten eiköhän vaadita tekijää vastuuseen ja vetämään omat johtopäätökset asiasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Pakari kirjoitti:Kuten aiemmin totesin, plussaa vain siitä, että puututaan turhanpäiväiseen vääntämiseen ja pottuiluun.
"Helpoin tapa päästä ongelmasta eroon olisi poistaa sinut klubin toiminnasta kokonaan."
Mistä tuo lainattu lause on peräisin? Eikai kukaan ylläpidon puolelta ole mennyt noin sanomaan? Tänään lueskentelin helpdesk:in puolelta tilannetta.. moni ketju on kyllä lievästi sanottuna sekaisin ja pilalla vastausten puuttumisen vuoksi.

Risto, mikäli sinulla on totuus asiasta, valaise toki meitä, vai onko se tieto tuossa lainauksessa? Miten YP vastaa tähän? Voiko modaraattori, tai kuka hyvänsä käyttäytyä noin? Mielestäni kyseinen fraasi rikkoo klubin sääntöjä, niin vanhoja kuin uusia.. joten eiköhän vaadita tekijää vastuuseen ja vetämään omat johtopäätökset asiasta.

näin on minun käsityksen mukaan tämä eräs mode sanonut, samainen joka antoi minulle bannia muttei kertonut tarkemmin syytä kun kysyin Jokainen päätelkööt itte kenestä on kyse
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Voisiko joku tuoda tuon koko totuuden kaikkien nähtäväksi, loppuisi tämä arvailu ja sormella osoittelu satunnaisiin kohteisiin.
#3834
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

niinpä... ... rene-rane vois antaa palaa ..kerta banni kokemus otetu ni ei se toinen kerta niin pahalta enään tunnu :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ääni siiselin kommentille. Sääntörikkomuksestahan on kyse myös siihen liittyen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja tommij »

Sekä tämä
Risto kirjoitti:"Helpoin tapa päästä ongelmasta eroon olisi poistaa sinut" klubin toiminnasta kokonaan.
että tämä
Pakari kirjoitti:"Helpoin tapa päästä ongelmasta eroon olisi poistaa sinut klubin toiminnasta kokonaan."
lainaus ovat virheellisiä.

Olen nähnyt kyseisen viestin, eikä siinä ole puhuttu mitään klubista poistamisesta. Itse asiassa tämähän ei ole edes moderaattorille mahdollista. Moderaattori ei myöskään voi poistaa ketään lopullisesti foorumilta.

Olen myös saanut 9-5T:ltä sähköpostin, jossa hän itse kertoo tarkoituksella hommanneensa itselleen bannin. Kertoi erikseen lähettäneensä kolme sellaista viestiä, joista banni irtoaisi. Mielestäni ei siis olisi pitänyt olla suuri yllätys, että tällä perustella viikon mittainen banni sitten annettiin.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Onko kyseessä sitten "jostakin itse vedetty johtopäätös"? Sen takia kyselin lainauksen alkuperää. Toivoisin kuitenkin ettei tässä väännetä mistään sanamuodoista. Tarkoitan klubista poistamista vs. foorumilta poistamista... tms.

Sääntöjen rikkomisesta luonnollisesti seuraa bannia, ja thats it.. Mutta kyseessä kait on kokonaan poistuneista henkilöistä? 9-5T ilmeisesti on kuitenkin vielä käyttäjien listalla koska ko. nimimerkki löytyy. Tosin viestejä ei enää ole kuin 555.. Sekä kyseinen lainaus allekirjoituksessa.

EDIT: Kuitenkin kun painaa "näytä viestit" tulos on "Ei löytynyt".
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Risto »

tommij kirjoitti:Sekä tämä
Risto kirjoitti:"Helpoin tapa päästä ongelmasta eroon olisi poistaa sinut" klubin toiminnasta kokonaan.
että tämä
Pakari kirjoitti:"Helpoin tapa päästä ongelmasta eroon olisi poistaa sinut klubin toiminnasta kokonaan."
lainaus ovat virheellisiä.

Olen nähnyt kyseisen viestin, eikä siinä ole puhuttu mitään klubista poistamisesta. Itse asiassa tämähän ei ole edes moderaattorille mahdollista. Moderaattori ei myöskään voi poistaa ketään lopullisesti foorumilta.

Olen myös saanut 9-5T:ltä sähköpostin, jossa hän itse kertoo tarkoituksella hommanneensa itselleen bannin. Kertoi erikseen lähettäneensä kolme sellaista viestiä, joista banni irtoaisi. Mielestäni ei siis olisi pitänyt olla suuri yllätys, että tällä perustella viikon mittainen banni sitten annettiin.
Tässä viestien poistelun välissä vielä sen verran, että 9-5T:n bannit on saatu puhelinkeskustelussa, oletko senkin nähnyt? Kyseiset kolme viestiä olivat ketjuihin, jotka oli (totuudenvastaisesti, missä bannit lupaajalle?) luvattu kokonaan poistaa, jos niihin pitää ylläpidon vielä puuttua. Tuo "helpoin tapa" -lainaus on siis osa omaa kehoitustani eräälle modelle, joka ei varmaan itse edes ymmärrä, mitä on uuden vallan huumassaan tullut tehneeksi.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

toisaalta ei paljon kannata enään ihmetellä tämän foorumin toimintaa kun serverikin on tälläinen Kuva

ei ole ihme että admineilta ja muilta johtoporattan herroilta ei tule vastauksia puhumatta muistakaan
kaikki aika menee riidellessä siitä kuka pitää foorumin pystyssä :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Ittellä tuli jo tenniskyynärpää veivaamisesta piti lopettaa sillä modehommat. :lol: Ja muitten fysiikkalla ei pyöritetä niin tasaisesti ettei tökkisi foorumin toiminta pahemmin. Ja asiaan: Ihmettelen miksi pitää vihjailla jos pystyy faktat lyömään pöytään.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vastaa Viestiin