Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Ei kovin paljoa ihmettelyä aiheuta tuokaan tieto juuri ammattikoulusta valmistuneen asentajan "ammattitaidosta".
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ihmettelyketju
Eikö tuo ajane saman asian kunhan kerrot meille että monestiko olet tuupannut ug-foorumin täyteen kännipostauksia?georgahti kirjoitti: voisit mennä omin silmin toteamaan mitä siellä maan alla oikein puuhastellaan.
Re: Ihmettelyketju
millos cdta kirjoittaa jotain lukemisen arvoista ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Ihmettelyketju
Kävelin vanhempieni auton luokse (9-5, -01) ja kaukarilla yritin avata ovia. Mitään ei tapahtunut vaikka yritin useamman kerran. Hämmästyksissäni avasin ovet perinteisesti avain-oveen -systeemillä. Istuin autoon, mutta avain ei sopinut virtalukkoon. Ihmetys vain kasvoi, kunnes huomasin menneeni autoon oman autoni (9-5, -99) avaimilla.
Saab lienee murtautujan unelma, kun yksi avain sopii jokaiseen oveen.
Saab lienee murtautujan unelma, kun yksi avain sopii jokaiseen oveen.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Ihmettelyketju
Tuohon auton katsastustarkastukseen ja näyttöön liittyen.
Ilman muuta saa korjata auton kuntoon, se on aivan oikein jo ihan oppimisenkin kannalta. Jos näyttö on vastaanotettu ja arvioitu, se on sitten niin. Näytöstä ei voi antaa hylättyä, mutta sen voi keskeyttää. Tarkempaa tietoa ko. tapauksesta ei tietenkään ole, että oliko näyttö hyväksytty ja arvioitu (asteikolla 1-3). Arviointiin osallistuu aina näytön vastaanottaja (työpaikkaohjaaja), opettaja ja opiskelija. Opetajalla on aina vastuu viime kädessä arvioinnista. Arviointiin vaikuttaa hyvin moni seikka, eikä "pelkkä lopputulos" ole yksinomaan arvioinnin perusta. Selvästi pieleen mennyt näyttö olisi pitänyt keskeyttää työpaikkaohjaajan ja/tai opettajan toimesta. Näin ei oltu nyt tehty, joko siitä syystä, että näyttö oli katsottu hyväksytyksi tai oli oltu huolimattomia näyttöä vastaanotettaessa. Jokaisesta näytöstä tehdään ns. näyttö- ja arviointisuunnitelma erikseen. Yleiset perusteet ovat kunkin tutkinnon osalta julkisesti kaikkien nähtävillä mm. opetushallituksen sivuilla.
Ilman muuta saa korjata auton kuntoon, se on aivan oikein jo ihan oppimisenkin kannalta. Jos näyttö on vastaanotettu ja arvioitu, se on sitten niin. Näytöstä ei voi antaa hylättyä, mutta sen voi keskeyttää. Tarkempaa tietoa ko. tapauksesta ei tietenkään ole, että oliko näyttö hyväksytty ja arvioitu (asteikolla 1-3). Arviointiin osallistuu aina näytön vastaanottaja (työpaikkaohjaaja), opettaja ja opiskelija. Opetajalla on aina vastuu viime kädessä arvioinnista. Arviointiin vaikuttaa hyvin moni seikka, eikä "pelkkä lopputulos" ole yksinomaan arvioinnin perusta. Selvästi pieleen mennyt näyttö olisi pitänyt keskeyttää työpaikkaohjaajan ja/tai opettajan toimesta. Näin ei oltu nyt tehty, joko siitä syystä, että näyttö oli katsottu hyväksytyksi tai oli oltu huolimattomia näyttöä vastaanotettaessa. Jokaisesta näytöstä tehdään ns. näyttö- ja arviointisuunnitelma erikseen. Yleiset perusteet ovat kunkin tutkinnon osalta julkisesti kaikkien nähtävillä mm. opetushallituksen sivuilla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ihmettelyketju
Vaihdettiinko tuossa käsijarruvaijeria? Nimimerkillä "vastaavia kokemuksia tarvikevaijerista".suopitar kirjoitti:Käsijarru, toiselta puolen ei tulosta, toinen puoli laahaa.
Toinen etujousi poikki. Edessä jarrupalat liian ohuet.
Töiden vastaanottaja siellä hieman kirosi. Kyseinen jarruremppa/katsastustarkastus perjantaina valmistuvan tekosia nimittäin ja tehnyt nuo näytöiksi. Kuulemma asiasta puhutaan. Sälli laitetaan työ korjaamaan ennen koulun loppumista ja todistuksen saamista.
Tulipa hänen oppirahat sitten maksettua juuri viime metreillä.
Re: Ihmettelyketju
Eivät vaihtaneet vaijeria vaikka sanoin, että senkin saa vaihtaa. Aamusta vien takaisin, niin sitten saa sen kuntoon.
Ja mie tiedän tuon näyttösysteemin tuolla. Onhan se oma vanha kouluni ja samat näytöt saanut itsekin tehdä aikoinaan.
Nyt vain vein ensin peltipuolelle puskurihuoltoon ja samalla sitten jäi asentajille. Tuolla työnhinnalla siellä autoaan käyttää hyvin mielellään. Nyttenkin menee työ takuuseen.
Ja mie tiedän tuon näyttösysteemin tuolla. Onhan se oma vanha kouluni ja samat näytöt saanut itsekin tehdä aikoinaan.
Nyt vain vein ensin peltipuolelle puskurihuoltoon ja samalla sitten jäi asentajille. Tuolla työnhinnalla siellä autoaan käyttää hyvin mielellään. Nyttenkin menee työ takuuseen.
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelen syvästi miksi tuo näyttö on hyväksytty???
Asettaa näytön vastaanottajan ammattitaidon pahasti kyseenalaiseksi, vai liekö näyttö annettu kahvipöydässä???
Nimim. myös näyttöjä vastaanottanut.
Asettaa näytön vastaanottajan ammattitaidon pahasti kyseenalaiseksi, vai liekö näyttö annettu kahvipöydässä???
Nimim. myös näyttöjä vastaanottanut.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Ihmettelyketju
Miten noi kolme jaksaa, jaksaa ja taas jaksaa ja vieläkin jaksaa???
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Hane_81 kirjoitti:Joo stcf:n perustaminen oli aikanaan kova pala kuuppafoorumin väelle. Itkupillitystä ku onki toinen saappifoorumi ja sinne ei ees noin vaa päässy...ugsaabistien foorumille taas pääsee kaikki ja silti itketää. Kummallista.
Ihmettelen koskakohan ko. "yhdistys" aikoo virallistaa toimintansa vai pysyyköhän underground-meininkinä? Onhan tuosta jo aikaa, kun se on "perustettu"Azanovix kirjoitti:...Saman ilmiön huomaan tapahtuneen vuonna 2005, kun STCF perustettiin: jengi ihan sekaisin, kun luulee maailmanlopun tulevan moisen salaseuran myötä...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://yhdistysrekisteri.prh.fi/ryhaku. ... b_haku=Hae
http://yhdistysrekisteri.prh.fi/ryhaku. ... b_haku=Hae
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ihmettelyketju
Foorumin tai pienen porukan kerhonhan voi perustaa perustamatta rekisteröityä yhdistystä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ihmettelyketju
Viilataan pilkkua sen verran että yhdistyksen ei ole mikään pakko olla rekisteröity oli se kooltaan millainen hyvänsä, mutta rekisteröiminen antaa sille juridisen aseman, jota ei rekisteröimättömällä yhdistyksellä voi olla. Rekisteröityminen takaa myös (periaatteessa) sen että yhdistys toimii lainmukaisesti ja jäsenet ovat tasa-arvoisia.jcarlson kirjoitti:Foorumin tai pienen porukan kerhonhan voi perustaa perustamatta rekisteröityä yhdistystä..
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Ihmettelyketju
Jep, tälle taas ei käytännössä aina ole pienessä porukassa tarvetta ja ry:n rasitteet toisaalta ei ole sen hyödyn arvoisia.Jussi kirjoitti:Rekisteröityminen takaa myös (periaatteessa) sen että yhdistys toimii lainmukaisesti ja jäsenet ovat tasa-arvoisia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ihmettelyketju
Ei siinä välttämättä ole ihmettelemistä, vaikka näyttö olisi hyväksyttykin. Ei ole tarkempia tietoja asiasta, joten ei siihen voi sanoa onko tehty oikein vai väärin. Tärkeää on muistaa, että ammattiosaamisen näytössä ei pidä rinnastaa opiskelijaa jo alalla työskentelevään ammattihenkilöön. Tämän asian saattavat monet "ei opetusalan" henkilöt unohtaa. Siksi olisikin tärkeää, että työpaikalla olevat työpaikkaohjaajat olisivat käyneet koulutuksen. Opettajat kyllä osaavat hommansa, näin on pakko uskoa
.
Nimimerkillä, kokemusta näistä asioista liki 20 vuotta. Onpahan tällä hetkellä voimassa olevan uuden ops:n eräs 10 ov:n opintojakso täysin allekirjoittaneen käsialaa (sanasta sanaan). Ei autoalalta, mutta tekniikan ja liikeenteen alalta kuitenkin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nimimerkillä, kokemusta näistä asioista liki 20 vuotta. Onpahan tällä hetkellä voimassa olevan uuden ops:n eräs 10 ov:n opintojakso täysin allekirjoittaneen käsialaa (sanasta sanaan). Ei autoalalta, mutta tekniikan ja liikeenteen alalta kuitenkin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ihmettelyketju
Ongelmat jatkuvat sivujen toiminnan suhteen. Oli taas varmaan "kellon ympäryksen" tavoittamattomissa
. Kummallinen sattuma, kun kaikenlaista on tapahtunut palstan suhteen juuri viime aikoina
.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)