Finnairin vika-ilmoituksia
Finnairin vika-ilmoituksia
Perjantain kunniaksi, Overdriven palstalta kopioituna:
Jokaisen Finnairin lennon jälkeen koneen kapteeni
kirjoittaa virheraportin, jos lentokoneessa on ollut
jotain vikaa. Virheraportti annetaan mekaanikoille,
jotka huoltavat koneen kuntoon. Kun vika on korjattu,
mekaanikot kirjoittavat raportin kääntöpuolelle, mitä
he ovat tehneet, ja lentäjät lukevat merkinnät ennen
seuraavaa lentoa. Kukaan ei voi väittää, että
huoltohenkilökunnalta puuttuisi huumorintajua.
Lukekaa vaikka nämä aidot merkinnät, jotka Finnairin
lentäjät ovat tehneet vioista ja mekaanikot niiden
korjauksista. Uskokaa tai älkää, kyseisen yhtiön
koneet eivät ole kuitenkaan koskaan joutuneet vakavaan
lento-onnettomuuteen.
Selvennykseksi, että
K: Kapteenin ilmoittama ongelma.
M: Mekaanikon vastaus.
Ja tästä alkaa:
K: Vasen sisäpyörä pitäisi melkeinpä vaihtaa.
M: Vasen sisäpyörä melkeinpä vaihdettu.
K: Koelento sujui muuten hyvin, mutta automaattinen
laskeutuminen oli melko raju.
M: Tähän koneeseen ei ole asennettu automaattista
laskeutumisjärjestelmää.
K: Potkurin numero 2 voitelujärjestelmä on
epäkunnossa.
M: Potkurin numero 2 voitelu toimii. Potkurien 1, 3 ja
4 sen sijaan ei.
K: Jokin ohjaamossa on irti.
M: Jokin ohjaamossa kiinnitetty paikalleen.
K: Tuulilasissa on kuolleita hyönteisiä.
M: Elävät hyönteiset olivat päässeet loppumaan.
K: Automaattiohjaus laskee lentokorkeutta 200 jalkaa,kun korkeuden pitäisi lukittua.
M: Minkäs minä sille täältä maasta käsin voin.
K: Vuodon merkkejä oikeassa laskeutumistelineessä.
M: Merkit poistettu.
K: Radiolaitteistossa uskomattoman kova ääni.
M: Ääni laskettu uskottavalle tasolle.
K: Kitkalukko lukitsee kaasukahvan paikalleen.
M: Ehkäpä lukko on olemassa juuri siksi...
K: Arvelen, että tuulilasissa on särö.
M: Arvelen, että saatat olla oikeassa.
K: Moottori numero 3 puuttuu.
M: Moottori löydetty oikeasta siivestä lyhyen etsinnän
jälkeen...
K: Lentokone käyttäytyy hassusti.
M: Lentokonetta käsketty ryhdistäytymään, lentämään
kunnolla ja olemaan vähän vakavamielisempi.
K: Tutka mörisee.
M: Tutka ohjelmoitu puhumaan selvästi.
K: Hiiri ohjaamossa.
M: Kissa asennettu.
Jokaisen Finnairin lennon jälkeen koneen kapteeni
kirjoittaa virheraportin, jos lentokoneessa on ollut
jotain vikaa. Virheraportti annetaan mekaanikoille,
jotka huoltavat koneen kuntoon. Kun vika on korjattu,
mekaanikot kirjoittavat raportin kääntöpuolelle, mitä
he ovat tehneet, ja lentäjät lukevat merkinnät ennen
seuraavaa lentoa. Kukaan ei voi väittää, että
huoltohenkilökunnalta puuttuisi huumorintajua.
Lukekaa vaikka nämä aidot merkinnät, jotka Finnairin
lentäjät ovat tehneet vioista ja mekaanikot niiden
korjauksista. Uskokaa tai älkää, kyseisen yhtiön
koneet eivät ole kuitenkaan koskaan joutuneet vakavaan
lento-onnettomuuteen.
Selvennykseksi, että
K: Kapteenin ilmoittama ongelma.
M: Mekaanikon vastaus.
Ja tästä alkaa:
K: Vasen sisäpyörä pitäisi melkeinpä vaihtaa.
M: Vasen sisäpyörä melkeinpä vaihdettu.
K: Koelento sujui muuten hyvin, mutta automaattinen
laskeutuminen oli melko raju.
M: Tähän koneeseen ei ole asennettu automaattista
laskeutumisjärjestelmää.
K: Potkurin numero 2 voitelujärjestelmä on
epäkunnossa.
M: Potkurin numero 2 voitelu toimii. Potkurien 1, 3 ja
4 sen sijaan ei.
K: Jokin ohjaamossa on irti.
M: Jokin ohjaamossa kiinnitetty paikalleen.
K: Tuulilasissa on kuolleita hyönteisiä.
M: Elävät hyönteiset olivat päässeet loppumaan.
K: Automaattiohjaus laskee lentokorkeutta 200 jalkaa,kun korkeuden pitäisi lukittua.
M: Minkäs minä sille täältä maasta käsin voin.
K: Vuodon merkkejä oikeassa laskeutumistelineessä.
M: Merkit poistettu.
K: Radiolaitteistossa uskomattoman kova ääni.
M: Ääni laskettu uskottavalle tasolle.
K: Kitkalukko lukitsee kaasukahvan paikalleen.
M: Ehkäpä lukko on olemassa juuri siksi...
K: Arvelen, että tuulilasissa on särö.
M: Arvelen, että saatat olla oikeassa.
K: Moottori numero 3 puuttuu.
M: Moottori löydetty oikeasta siivestä lyhyen etsinnän
jälkeen...
K: Lentokone käyttäytyy hassusti.
M: Lentokonetta käsketty ryhdistäytymään, lentämään
kunnolla ja olemaan vähän vakavamielisempi.
K: Tutka mörisee.
M: Tutka ohjelmoitu puhumaan selvästi.
K: Hiiri ohjaamossa.
M: Kissa asennettu.
Nämä olivat loistavia! Hekotuttaa vieläkin...
Silti oikeasti tämä kertoo kai enemmän mekaanikkojen huumorintajusta kuin hommien hoitamisen tasosta - "Kissa asennettu" !!!

Silti oikeasti tämä kertoo kai enemmän mekaanikkojen huumorintajusta kuin hommien hoitamisen tasosta - "Kissa asennettu" !!!



Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Hävettää aika paljon nyt!!Nauran aivan naama punasena työpaikalla.Saattaa työkaverit ihmetellä mitä hekotan yksikseen omassa huoneessa...kun pitäs tehdä duuniakin...tod.hauskat
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Re: Finnairin vika-ilmoituksia
OT:Uskokaa tai älkää, kyseisen yhtiön
koneet eivät ole kuitenkaan koskaan joutuneet vakavaan
lento-onnettomuuteen.
3.1.1961, Finnair, DC3, Koivulahti, mukana 25, menehtyi 25
8.11.1963, Finnair, DC3, Maarianhamina, mukana 24, menehtyi 22
Pari pienempää kylläkin...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:



Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Finnairin vika-ilmoituksia
Joku tuttu tuosta heittikin, että Finnairin onnettomuudesta on niin kauan aikaa, että kannattaa mennä jollain halpisyhtiön koneellaSaabi C900 kirjoitti:OT:
3.1.1961, Finnair, DC3, Koivulahti, mukana 25, menehtyi 25
8.11.1963, Finnair, DC3, Maarianhamina, mukana 24, menehtyi 22
Pari pienempää kylläkin...

BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
ruah hah haa!!!!!!! Kyllä ehdottomasti messeviä, voin vain kuvitella, nimittäin tunnen yhden finnairin lentomekaanikon aika hyvin,asuu siskon naapurissa....... 

Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....