Sisältöhän tuossa on muuten sama kuin sinunkin viesteissäsi, mutta asia on ytimekkäämmin ilmaistu. Siis mikäli uskomme tuota virallista "viestien sisällön arvo on pyöreähkö nolla" -lausuntoa ja miksi emme uskoisi?
core2 kirjoitti:Saksaan viedyistä saabeista voi puuttua paljon muutakin jotka taas löytyvät näistä pohjoismaisista pirsseistä esimerkkinä penkin lämmittimet!
Niin ja kilometrejä mittarista.
Onko noin?
Muistan jonkun sanoneen aiemmin, että niissä on elementit paikoillaan vaikka ne olisi viety Saudi-Arabiaan, mutta kytkimet saattaa puuttua.
Sensijaan Amerikkamalleista näyttää puuttuvan ajovalojen korkeussäätö (myös piuhat puuttuu) ainakin 90-lukuisista.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
En usko että autotehtailla on varaa lahjoittaa varustuksia.
On ollut aika tarkkaa mitä autoihin laitetaan, koska jos esim. valmistetaan 200000 autoa ja joka autoon laitettas 200kr edestä turhaa kamaa ei lyö leiville.
Autonvalmistuksessa lasketaan joka prikka, mutteri ja ruuvi mikä voidaan säästää, vaikka hinta olis 20öre/kpl se säästetään heti jos on mahdollista.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
viggen kirjoitti:En usko että autotehtailla on varaa lahjoittaa varustuksia.
On ollut aika tarkkaa mitä autoihin laitetaan, koska jos esim. valmistetaan 200000 autoa ja joka autoon laitettas 200kr edestä turhaa kamaa ei lyö leiville.
Autonvalmistuksessa lasketaan joka prikka, mutteri ja ruuvi mikä voidaan säästää, vaikka hinta olis 20öre/kpl se säästetään heti jos on mahdollista.
Ainakin 80-luvun autoissa oli usein esim johtosarjat valmiina lähes mihin tahansa versioon. Niinpä löytyi esim cruisettomasta tonnarista johdotukset cruiselle valmiina. Jossain 90-00 luvun autossa olen jopa kuullut että koko cruise on olemassa kaikissa autoissa ja lähtee toimimaan vain viiksen vaihtamalla ilman edess softamuutosta. Oliskohan uudemmissa kuviot jotenkin muuttuneet ?
core2 kirjoitti:Saksaan viedyistä saabeista voi puuttua paljon muutakin jotka taas löytyvät näistä pohjoismaisista pirsseistä esimerkkinä penkin lämmittimet!
Niin ja kilometrejä mittarista.
Joo ja kaikissa "Suomi-autoissa" on tietty ihan oikea lukema mittarissa. Etenkin NG900/OG9-3 malleissa ihan varmana
MacTurbo kirjoitti: Muistan jonkun sanoneen aiemmin, että niissä on elementit paikoillaan vaikka ne olisi viety Saudi-Arabiaan, mutta kytkimet saattaa puuttua.
Se kuka noin on sanonut on joko hourinut tai ollut muuten nukuksissa. Saudin vienti autosta ei löydy lämmittiä, ellei niitä ole erikseen tilattu, niitä ei meinaan asenneta ilman pyyntöä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2 kirjoitti:...Saudin vienti autosta ei löydy lämmittiä.....
Käytännön tasolla tuntuisi väite pitävän paikkansa. Minulla on ollut entisessä elämässä ajossa 9-5 Aero -03, joka oli ostettu uutena Saudeista. Siinä ei ollut lämmitinelementtejä penkeissä, eikä niille olisi siellä ollut kovin suurta tarvettakaan .
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
muppelo kirjoitti:Öljyn hinta laskenut ainakin vähäsen. Milloin tämä näkyy suomessa mittarihinnoissa?
Nousuhan näkyy heti.
Ei ikinä.. Eikös tuo öljyn hinta ole käyny parhaimmillaan jossakin 150 dollarissa?
Silti soppa on samanhintasta ku nyt
Kuitenkin, jos esim. Teboilin Suomen korruptiovastaavaa (vaimikäseoli) on uskominen, niin olette totaalisen väärässä. Hinta nousee mittareissa hitaasti, koska markkinatilanne sanelee näin. Lasku sen sijaan tapahtuu välittömästi, koska kilpailu on mitä on.
Käytännön kokemukset voivat toki osoittaa muuta, mutta uskottava se on, kun herra Isoherra näin sanoo.
Ei voi kun ihmetellä kämppien hintoja tänäpäivänä. Alkaa olla sellasissa hinnoissa, ettei normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä ole varaa maksaa jos korot nousee pari prosenttia. No kai se jostain sopiva löytyy järki hintaan kun kokeilee...
siiseli kirjoitti:Ei voi kun ihmetellä kämppien hintoja tänäpäivänä. Alkaa olla sellasissa hinnoissa, ettei normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä ole varaa maksaa jos korot nousee pari prosenttia. No kai se jostain sopiva löytyy järki hintaan kun kokeilee...
Korot nousee niin hinnat laskee, ei kannata hätäillä.
Jos korot nousee radikaalisti niin hinnat laskee, nousee pikkuhiljaa niin pysyvät ennallaan/nousevat pikkuhiljaa. Tarviis tähän jonkun 90-luvun lamaa vastaavan systeemin...