ensimmäinen auto

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Saab 9000 T16 CC -89
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

91vuoden vw golf
BMW 525iA Touring Executive
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Nissan Sunny 1.7D -88, joka on edelleen käytössä ja hyvässä iskussa.
Ollut kyllä äärimmäisen luotettava vehje. Ja pieniruokainen, 4.5l/100 km.
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Nissan Sunny coupe SGX -87.. en pitänyt autosta ollenkaan.. sen jälkeen ostin Honda Accordin.. meni siihenkin hermo ja olin ilman autoa about 4v..

tänä kesänä tuli tehtyä unelmista totta ja hommattua 96 :) Sen jälkeen on Saabismi sairaus puraissut oikein kunnolla.. luultavasti koko iäksi ;)
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

Volvo 360GLi 4D

Mielenkiintonen laitos, tämä sentään oli volvon koneella. Muuten ihan jees peli, kulkikin ihan kelvollisesti 110heppasella ruiskupadalla joka kyllä oli volvoksi kumman ylävireinen... Kone ja laatikko (taka-akselilla!!) olivat uudenveroisessa kunnossa vielä 300tkm jälkeen kun edellinen omistaja oli mm. vaihtanut öljyt viiden tonnin välein ja aina RF:ää. Vielä kun olisi pitänyt korista yhtä hyvää huolta niin olisikin ollut tosi jees peli. Myin sitte pois kun korissa oli vähän alkavaa hapanta ja kyllästyin kulahtaneeseen alustaan, leikkiautokokoa oleviin pyöriin ja auton muihin omituisuuksiin. Silti niin hyvä että päätin olla hankkimatta ainakaan käyttöpeliksi muita kuin ruotsalaisia autoja. (Lämpeni nopeammin kuin saba).

-Ville
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ilmaiseksi saatu VW Passat '82..

Edellinen omistaja oli lähinnä korjannut sitä silloin, kun se hajosi, joten vehje oli todella paskassa kunnossa ja hengenvaarallinen..

Silti sillä tuli vedettyä pitkin suomea 1000km reissuja lähes joka viikonloppu..

Lopulta jokin repesi pelkääjän puolen etupyörän tienoilla parkkipaikalla pyöritellessäni, jonka tuloksena eturenkaat sojottivat eri suuntiin. Siihen jäi, tuttu korjaaja haki pois ja fiksasi ja möi omakustannehintaan.

Suunnilleen samoihin aikoihin olin muutenkin katsomassa uutta autoa, tämä vain nopeutti päätöstä..

Isäni edellisessä työpaikassaan käyttämä työsuhdeauto oli myynnissä, joten auton historia oli selvillä ja hintakin oli kohdallaan.. Niinpä minusta tuli ensimmäisen Saab 9000:ni omistaja ja sisällä kytenyt Saabismi roihahti uuteen liekkiin..

Kai isäni oli tietämättään aivopessyt minua, kun pienenä OG-satkussa kuljetteli. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eka oli sellainen poljettava mosse jossa oli ihan ajovalotkin 8) (Tais olla v. -70:tä) Ihan oikee kulkine oli Fiat 124 Special T -72 (1600 twincam ~110hp) Levyt joka nurkassa ja lukkoperä :wink: (Tämä siis v.-81)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

V-M kirjoitti:Eka oli sellainen poljettava mosse jossa oli ihan ajovalotkin 8) (Tais olla v. -70:tä)
Mulla taisi olla samanlainen 70-luvun alussa. Ryssän sinininen, tosi komea ja kokonaan pellistä tehty, ei mikään muovirimpula.

Venäläiseen tyyliin tosin, vaikka polkuauto olikin, niin sitä oli mahdoton polkea... koneisto oli selainen hassu vipu-veivikoneisto, jolla ei kovin pienillä jalkavoimilla ainakaan soratiellä Mosse liikahtanut.

Velipoika pisti Mossen uuteen uskoon timpurin vasaralla kun en päästänyt sitä ajamaan... onneksi tragediaa ei ole tarvinnut toistaa oikeiden autojen kanssa :D
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jussi kirjoitti:
V-M kirjoitti:Eka oli sellainen poljettava mosse jossa oli ihan ajovalotkin 8) (Tais olla v. -70:tä)
Mulla taisi olla samanlainen 70-luvun alussa. Ryssän sinininen, tosi komea ja kokonaan pellistä tehty, ei mikään muovirimpula.

Venäläiseen tyyliin tosin, vaikka polkuauto olikin, niin sitä oli mahdoton polkea... koneisto oli selainen hassu vipu-veivikoneisto, jolla ei kovin pienillä jalkavoimilla ainakaan soratiellä Mosse liikahtanut.

Velipoika pisti Mossen uuteen uskoon timpurin vasaralla kun en päästänyt sitä ajamaan... onneksi tragediaa ei ole tarvinnut toistaa oikeiden autojen kanssa :D
Jep juuri saman moinen ku mulla :D Mä taasen pistin sen osiin talon pihalla eikä kaikkia osia enään löytynyt nurmikolta. Lamput meni sitten sisällä ajaessa kun meni ovenpieliä kolistellessa :wink:

Mukavasti se meni lommolle ku oikee kulkine kun oli kunnon pellistä tehty. Oon koittanut metästää tommosta pojalle mutta heikosti on tarjontaa ollut. Kerran olen bongannut Huuto.net:stä tommosen mutta kerkes mennä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mitsubishi galant 2.0 GLX vm-85 oli viimeisiä takaveto galantteja. Auto oli tosi surkea. sain sen vanhemmilta, ja siihen oli jo ennenkuin kortin sain, tehty lattia kokonaan uusiksi kardaanitunnelia lukuunottamatta. No olipa siinä autossa peltiä jossain :lol: sitten mun aikana siitä halkesi kansi, laatikosta meni synkat, ja perän laakerit petti. no lopulta se pistettiin eteenpäin, ja alkoin mun amerikan autojen vaihe siitä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Milläs saabisti voi muulla merkillä aloittaa kuin saabilla :lol:
Ensimmäinen auto kerkisi olemaan minulla ~9kk kun ostin nykyisen turbon.
Auto onneksi pysyi suvussa, saabin osti suvun toiseksi viimeinen saabisti eli pappani.

Voin sanoa, että mikään ei voittanut sitä tunnetta kun ajoimme peräkanaa metsätietä aamunkoitassa kun vanha ruiskuni meni edellä ja minä kiltisti turbolla tulin perässä. Muistot tuli mieleen vaikka vastahan se pari viikko sitten vaihto omistajaa :cry:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

16-vuotiaana tuli hommattua eka oma auto, -72 Carina. Siihen sitten ajan kuluksi rakentelin tekniikkaa uusiksi: 18-RG (alunperin 2.0 TC)poruutettuna 2.2 litraiseksi, korkeapuristeiset HKS:n männät, punametallilaakerit, kevennetty + tasapainotettu alakerta, hiotut nokat, putkistoa isommaksi, 40mm tuplat ja jotain muuta pientä. Niillä eväillä koppi alkoi liikkumaan ihan kiitettävä tahtia :lol:. Tekniikka kesti, mutta kori lahosi :( . Nykyinen tonnarikaan ei lähde yhtä kiivaasti, mitä tuo vanha Japanin ihme. 8O
Foxbody turbo
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Nykynen on ensimäinen autoni.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
pkoisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 20:52
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pkoisti »

Eka auto oli Saab 96 -78. Ostettaessa katsastuskuntoinen auto, mutta vuosien cruisailu pelloilla teki tehtävänsä. Ostin auton 14 vuotiaana.

http://cc.joensuu.fi/%7Eorava/9678.htm

Ensimmäinen autoni täysi-ikäisenä oli vuonna -96 ostamani Saab 96 :) Tämä on vuosimallia -77. Olen auton kolmas omistaja ja ostohetkellä mittarissa oli 147 tkm. Tästä uskollisesta ratsusta en ole pystynyt luopumaan ja se odottaa vajassa aikaa parempaa.

http://cc.joensuu.fi/%7Eorava/kbx.htm

Tätä autoa kutsuttiin ihon väriseksi :)
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

ihka ensimmäiseni, jonka sain ilmaiseksi joltain papan tutulta, oli tipparellu. Vuosimallia en muista, mutta se oli hieno tumman punainen.
Peltoautonahan se kesti aikansa, kunnes ajoin kiveen ja tukivarsi katkesi edestä.
Täysi-ikäisenä ensimmäiseni oli 900i vm. 85.
Tällä autolla sairastuin.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Vastaa Viestiin