sori maalaisuuteni... mikä tuossa nyt on väärin???
kahta kaistaa saa ajaa suoraan .. täh.
Nykyisin, keskimmäinen joka menee suoraan, haarautuu Y:ksi, jotka menee keskustaan, oikean puolimmainen kaista on "uusittu" ja sen "pää-väylä" johtaa turkkuseen. Tuon risteyksen jälkeen on 3 kaistaa nykyisin
Kuva on vanha ja ei toimi enää, nuo ylä-opasteet on siellä vieläkin, oikeat on katutasossa
-pete kirjoitti:
Täsmennyksenä sen verran, että kotitalousvähennys edellyttää, että työn tekijä kuuluu ennakkoperintärekisteriin.
Ei itseasiassa edellytä; vähennysperusteet vain ovat hieman erilaiset. Yksinkertaisempaa teettäjän kannalta toki on, kun tekijä on ennakkoperintärekisteriin merkitty, koska tällöin ei tarvitse huolehtia pakollisista työeläke- yms. maksuista. Myös vähennyksen määrä on suurempi EPR:ään merkittyjen kohdalla.
vitikka kirjoitti:Paha mennä sanomaan, kun en tunne ko. kuskin ajotaitoja sen tarkemmin.
Paha tosiaan kommentoida ja on sitä sattunut etuvetoisellakin. Kerran tuli kaahotettua töihin kotiseudulla sellaista kyytiä 99:llä, että parkkiin tällätessä jouduin tekemään lukkojarrutuksen (paniikissa) ja just jäi takarenkaat asfaltille. Muuten hyvä mutta asfaltin reunasta lähti melko jyrkkä nurmikko. Piti sitten ajaa koko talo ympäri, kun ei enään peruuttamalla kiikkunut.
Samalla pihalla mutta toiseen suuntaan pomppari pakki pois päältä ja 99 huilasi alamäkeen ja onneksi osui hiekoitusastiaan eikä mennyt nurmirinnettä alas betonimuuriin Siitä on muistona pieni lommo konepellissä ja sen jälkeen olen joka himputin kinnerin käsijarrun laittanut päälle.
-pete kirjoitti:
Täsmennyksenä sen verran, että kotitalousvähennys edellyttää, että työn tekijä kuuluu ennakkoperintärekisteriin.
Ei itseasiassa edellytä; vähennysperusteet vain ovat hieman erilaiset. Yksinkertaisempaa teettäjän kannalta toki on, kun tekijä on ennakkoperintärekisteriin merkitty, koska tällöin ei tarvitse huolehtia pakollisista työeläke- yms. maksuista. Myös vähennyksen määrä on suurempi EPR:ään merkittyjen kohdalla.
Kiitokset vastauksista. Soitin vielä Verohallintoon varmistaakseni asian ja kyllä se tosiaan kuuluu kotitalousvähennyksen piiriin. Tuli sitten tehtyä kattoremonttisopimus talon ja autotallin katosta puolentoista kuukauden vatkaamisen ja kilpailutuksen jälkeen. Halpaa kun saippua!
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Mihinkäs kohtaan raati asettaisi combicoupe 900:n perässä lainmukaisen valkoisen opetuskolmion? Rekisterikilven jommallekummalle sivulle (tulee vähän ahdasta, jää osittain takavalon/rekisterikilven taakse) vaiko takalasin alapuolelle vinoon pintaan (ei näy yhtä hyvin)
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rattivaihde kirjoitti:Mihinkäs kohtaan raati asettaisi combicoupe 900:n perässä lainmukaisen valkoisen opetuskolmion?
Jos on vetokoukku, niin raiskaa joku halpa fillariteline, hyödynnä siitä siis se kiinnitysosa ja asenna siihen se kolmio. Nähnyt pari tuolla liikenteessä, eikä mielestäni lainkaan hullumpi vaihtoehto.
Tobbana kirjoitti:Jos on vetokoukku, niin raiskaa joku halpa fillariteline, hyödynnä siitä siis se kiinnitysosa ja asenna siihen se kolmio. Nähnyt pari tuolla liikenteessä, eikä mielestäni lainkaan hullumpi vaihtoehto.
-Sami
Itsekin olen nähnyt noita ja olisikin se luontevin vaihtoehto, mutta vetokoukkua ei valitettavasti(/onneksi) ole...
Edit: tuli juuri mieleen että jos en saa sitä luontevasti sopimaan muualle niin köytän kiinni puskuriin niille tienoille mihin se vetokoukun kanssa tulisi. On hiukkasen puutetta riittävän suuresta ja pystysuorasta peltipinnasta tuossa combi-og900:ssa.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Nippareilla tms puskuriin, mutta ei keskelle vetokoukun paikalle (missä joutuisi vissiin roikkumaan melko alhaalla, ettei peitä rekkaria) vaan hitusen ylemmäksi ja sivummaksi, että yläosa nousee puskurin yläpuolelle siihen rekkarikilven ja valojen väliin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Jees jees, kiitokset vinkeistä, kattelen sille parhaan paikan samalla kun laitetaan poljinkin. Enää kaksi viikkoa liikenteeseen lähtöön
Niin ja lopputuloksen laitan tänne kuvan muodossa kunhan se on saatu aikaan.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22