Kuuluu. Tavanomaiseksi perusparannukseksi tai kunnossapidoksi sen näkisin. Puhelulla verotoimistoon saa vielä lopullisen varmuuden, jos haluaa.hz81 kirjoitti:Täällä kun tiedetään kaikesta kaikki, niin kysymys:
Kuuluuko autotallin kattoremontti kotitalousvähennyksen piiriin?
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Ihmettelyketju
Nykyisin, keskimmäinen joka menee suoraan, haarautuu Y:ksi, jotka menee keskustaan, oikean puolimmainen kaista on "uusittu" ja sen "pää-väylä" johtaa turkkuseen. Tuon risteyksen jälkeen on 3 kaistaa nykyisinsori maalaisuuteni... mikä tuossa nyt on väärin???
kahta kaistaa saa ajaa suoraan .. täh.
Kuva on vanha ja ei toimi enää, nuo ylä-opasteet on siellä vieläkin, oikeat on katutasossa
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ihmettelyketju
Turbolag vastasikin jo, että kuuluu. Täsmennyksenä sen verran, että kotitalousvähennys edellyttää, että työn tekijä kuuluu ennakkoperintärekisteriin.hz81 kirjoitti:Täällä kun tiedetään kaikesta kaikki, niin kysymys:
Kuuluuko autotallin kattoremontti kotitalousvähennyksen piiriin?
Veli verottaja kertoo asisasta tarkemmin täällä
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Ihmettelyketju
Ei itseasiassa edellytä; vähennysperusteet vain ovat hieman erilaiset. Yksinkertaisempaa teettäjän kannalta toki on, kun tekijä on ennakkoperintärekisteriin merkitty, koska tällöin ei tarvitse huolehtia pakollisista työeläke- yms. maksuista. Myös vähennyksen määrä on suurempi EPR:ään merkittyjen kohdalla.-pete kirjoitti: Täsmennyksenä sen verran, että kotitalousvähennys edellyttää, että työn tekijä kuuluu ennakkoperintärekisteriin.
Ks. tuloverolain 127 a-c §
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Ihmettelyketju
http://foorumi.saabclub.fi/index.php?style=4
Ja onnistuu selaaminen kännykällä näppärästi.
Mutta miksu tämä piti kokeilemalla löytää? Jengi ulisee kun foorumi ei mahdu wanhan commarin näyttöön ja foorumisoftassa onkin tämmönen fiitseri.
protip: kokeile jotain muutakin numeroa 0-4.
Ja onnistuu selaaminen kännykällä näppärästi.
Mutta miksu tämä piti kokeilemalla löytää? Jengi ulisee kun foorumi ei mahdu wanhan commarin näyttöön ja foorumisoftassa onkin tämmönen fiitseri.
protip: kokeile jotain muutakin numeroa 0-4.
Re: Ihmettelyketju
Paha tosiaan kommentoida ja on sitä sattunut etuvetoisellakin. Kerran tuli kaahotettua töihin kotiseudulla sellaista kyytiä 99:llä, että parkkiin tällätessä jouduin tekemään lukkojarrutuksen (paniikissa) ja just jäi takarenkaat asfaltille. Muuten hyvä mutta asfaltin reunasta lähti melko jyrkkä nurmikko. Piti sitten ajaa koko talo ympäri, kun ei enään peruuttamalla kiikkunut.vitikka kirjoitti:Paha mennä sanomaan, kun en tunne ko. kuskin ajotaitoja sen tarkemmin.
Samalla pihalla mutta toiseen suuntaan pomppari pakki pois päältä ja 99 huilasi alamäkeen ja onneksi osui hiekoitusastiaan eikä mennyt nurmirinnettä alas betonimuuriin Siitä on muistona pieni lommo konepellissä ja sen jälkeen olen joka himputin kinnerin käsijarrun laittanut päälle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ihmettelyketju
Kukin varmaankin valitsee oman tapansa löytää sen. Tuolla oli aiheesta ilmoitus ja keskustelua: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9&start=45DIggItaLLr kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/index.php?style=4 Ja onnistuu selaaminen kännykällä näppärästi.
Mutta miksu tämä piti kokeilemalla löytää?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ihmettelyketju
Kiitokset vastauksista. Soitin vielä Verohallintoon varmistaakseni asian ja kyllä se tosiaan kuuluu kotitalousvähennyksen piiriin. Tuli sitten tehtyä kattoremonttisopimus talon ja autotallin katosta puolentoista kuukauden vatkaamisen ja kilpailutuksen jälkeen. Halpaa kun saippua!Turbolag kirjoitti:Ei itseasiassa edellytä; vähennysperusteet vain ovat hieman erilaiset. Yksinkertaisempaa teettäjän kannalta toki on, kun tekijä on ennakkoperintärekisteriin merkitty, koska tällöin ei tarvitse huolehtia pakollisista työeläke- yms. maksuista. Myös vähennyksen määrä on suurempi EPR:ään merkittyjen kohdalla.-pete kirjoitti: Täsmennyksenä sen verran, että kotitalousvähennys edellyttää, että työn tekijä kuuluu ennakkoperintärekisteriin.
Ks. tuloverolain 127 a-c §
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Mihinkäs kohtaan raati asettaisi combicoupe 900:n perässä lainmukaisen valkoisen opetuskolmion? Rekisterikilven jommallekummalle sivulle (tulee vähän ahdasta, jää osittain takavalon/rekisterikilven taakse) vaiko takalasin alapuolelle vinoon pintaan (ei näy yhtä hyvin)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Mistäs nyt tuulee, kun hetki sitten Foorumilla oli lähes 50 läsnäolijaa? Aika hienoa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Ihmettelyketju
Jos on vetokoukku, niin raiskaa joku halpa fillariteline, hyödynnä siitä siis se kiinnitysosa ja asenna siihen se kolmio. Nähnyt pari tuolla liikenteessä, eikä mielestäni lainkaan hullumpi vaihtoehto.Rattivaihde kirjoitti:Mihinkäs kohtaan raati asettaisi combicoupe 900:n perässä lainmukaisen valkoisen opetuskolmion?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Itsekin olen nähnyt noita ja olisikin se luontevin vaihtoehto, mutta vetokoukkua ei valitettavasti(/onneksi) ole...Tobbana kirjoitti:Jos on vetokoukku, niin raiskaa joku halpa fillariteline, hyödynnä siitä siis se kiinnitysosa ja asenna siihen se kolmio. Nähnyt pari tuolla liikenteessä, eikä mielestäni lainkaan hullumpi vaihtoehto.
-Sami
Edit: tuli juuri mieleen että jos en saa sitä luontevasti sopimaan muualle niin köytän kiinni puskuriin niille tienoille mihin se vetokoukun kanssa tulisi. On hiukkasen puutetta riittävän suuresta ja pystysuorasta peltipinnasta tuossa combi-og900:ssa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Nippareilla tms puskuriin, mutta ei keskelle vetokoukun paikalle (missä joutuisi vissiin roikkumaan melko alhaalla, ettei peitä rekkaria) vaan hitusen ylemmäksi ja sivummaksi, että yläosa nousee puskurin yläpuolelle siihen rekkarikilven ja valojen väliin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Kiinnitys vahvalla ja kumisuojatulla magneetilla (vai onko niissä jo nykyään?) voisi olla tarpeen mukaan kätevästi muunneltavissa ja tuomaroitavissa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Jees jees, kiitokset vinkeistä, kattelen sille parhaan paikan samalla kun laitetaan poljinkin. Enää kaksi viikkoa liikenteeseen lähtöön
Niin ja lopputuloksen laitan tänne kuvan muodossa kunhan se on saatu aikaan.
Niin ja lopputuloksen laitan tänne kuvan muodossa kunhan se on saatu aikaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22