Mersu 220d väyrynen
Mersu 220d väyrynen
Eli tiukka baarissa heitetty kysymys.
Auto olisi MB 220d (ei vielä CDI-koneella) Onko autossa turboa vakiona vai ei? Suurinpiirtein ekoja 124 jälkeläisiä, n. 97 vuosimallia.
Auto olisi MB 220d (ei vielä CDI-koneella) Onko autossa turboa vakiona vai ei? Suurinpiirtein ekoja 124 jälkeläisiä, n. 97 vuosimallia.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Mersu 220d väyrynen
Vapaasti hengittävä 95hp 16v esikammiotiisseli niissä on ollu 95-98.
Re: Mersu 220d väyrynen
Ei ole turboa, vapari 16v 2,2 diesel. Melkein kuukauden taannoin jouduin moisella ajamaan ja ei mene YHTÄÄN mihinkään eikä edes yritä vääntääkkään. Todella onneton kapistus, ei kannata sen porsivan Lucaksen syöttöpumpunkaan takia ikinä sekaantua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mersu 220d väyrynen
Näimpä minäkin ajattelin, kun kaveri väitti ettei diisseliväyrystä ole saanu ilman turboa.
CDI-koneiset on sitten kaikki turboja vai?
Ja kyllä muuten on voimaa, siitä on ihan valtion järjestämä kirjallinen todistus pääsiäiseltä: 164km/h poliisia vastaan, kun kaverin mersulla käytiin Helsingissä.
CDI-koneiset on sitten kaikki turboja vai?
Ja kyllä muuten on voimaa, siitä on ihan valtion järjestämä kirjallinen todistus pääsiäiseltä: 164km/h poliisia vastaan, kun kaverin mersulla käytiin Helsingissä.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Mersu 220d väyrynen
Google auttaa jos ei tiedä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W210
http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W210
Re: Mersu 220d väyrynen
CDI-koneiset on turboja ja polttoainejärjestelmänä commonrail.
Näihin saa oikealla lastulla mukavasti potkua lisää, kun vakiona ovat melko onnettomia, etenkin 200CDI. Ruostevaurioita näissä kyllä sitten riittää. Kannattaa siltä osin tutkia tarkkaan.
CDI-järjestelmässäkin on paljon pikkumurheita, mutta ei yleensä mitään pahempaa.
Tyypillisiä: polttoainejärjestelmän ilmavuotoja, suutinvikoja, ahtopaineanturi, ilmamassamittari, railpaineanturi, imusarjan läppävikoja, egr-venttiilivikoja jne. Suutinviat ehkä niistä ne kalleimmat. Imusarjaläpät sekä egr:n voi poistaa käytöstä.
Näihin saa oikealla lastulla mukavasti potkua lisää, kun vakiona ovat melko onnettomia, etenkin 200CDI. Ruostevaurioita näissä kyllä sitten riittää. Kannattaa siltä osin tutkia tarkkaan.
CDI-järjestelmässäkin on paljon pikkumurheita, mutta ei yleensä mitään pahempaa.
Tyypillisiä: polttoainejärjestelmän ilmavuotoja, suutinvikoja, ahtopaineanturi, ilmamassamittari, railpaineanturi, imusarjan läppävikoja, egr-venttiilivikoja jne. Suutinviat ehkä niistä ne kalleimmat. Imusarjaläpät sekä egr:n voi poistaa käytöstä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Mersu 220d väyrynen
Ei tarvi olla CDI jos potkua haluaa mutta turbo pitää olla ja mielellään iso.
Re: Mersu 220d väyrynen
Ohjelmoimalla saa myös tehoja lisättyä, suht vaivattomasti.petrisa kirjoitti:CDI-koneiset on turboja ja polttoainejärjestelmänä commonrail.
Näihin saa oikealla lastulla mukavasti potkua lisää, kun vakiona ovat melko onnettomia, etenkin 200CDI.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Mersu 220d väyrynen
Sitäpä ongelmointia juuri tällä lastutuksella tarkoitan.
Samassa rytäkässä egr pois toiminnasta ongelmallisesti.
Samassa rytäkässä egr pois toiminnasta ongelmallisesti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Mersu 220d väyrynen
Ahtamaton Diesel on juu. Mutta on melkonen tykki silti tuo väyrysmersu tuohon omaan käyttikseen verrattuna.. (MB w123 200D 60hv 2 litranen ahtamaton esikammiodiesel)
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Mersu 220d väyrynen
Älä masennu. Piristä sitä heiman.Lossi kirjoitti:Ahtamaton Diesel on juu. Mutta on melkonen tykki silti tuo väyrysmersu tuohon omaan käyttikseen verrattuna.. (MB w123 200D 60hv 2 litranen ahtamaton esikammiodiesel)
http://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw
Tuuris vaiko Kemoralla toi olis nähtävana tänä viikonloppuna.
Re: Mersu 220d väyrynen
Äärimmäisen kiihottava video!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Mersu 220d väyrynen
Hyihyi ei tuollaista Ei mulla ole tarvesta tuota piristää, riittää mulle kun ei ole kiirettä veressä eikä muutenkaan niin hoppua etten tuolla ehtisi. Hyvä näinet kirjoitti:Älä masennu. Piristä sitä heiman.Lossi kirjoitti:Ahtamaton Diesel on juu. Mutta on melkonen tykki silti tuo väyrysmersu tuohon omaan käyttikseen verrattuna.. (MB w123 200D 60hv 2 litranen ahtamaton esikammiodiesel)
http://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw
Tuuris vaiko Kemoralla toi olis nähtävana tänä viikonloppuna.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98