Ihmettelyketju
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
^ Ihmettelin jo eilen illalla mistä lähtien päätoimittaja on ruvennut käyttämään tuollaista nimimerkkiä ja kritisoimaan klubia noin ankarasti, mutta asia olikin niin kuin arvelin eli kyseessä oli writer/reporter/journalist eikä editor
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Siis ihan aikuisten oikeesti, kenellä on pokkaa esittää noin julkisesti olevansa joku joka hän ei ole ???tommij kirjoitti:"Sensonic" näyttää mielestään olevan Saabistin päätoimittaja...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Mahtaisiko olla mennyt englannin kieliset termit sekaisin?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Ihmettelyketju
Tehdäänkö muuten moottoripyörien/mopojen peilejä vasenkätisillä kierteillä?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ihmettelyketju
ainakin motonetis myydään sovittimii missä vääränkätiset kierteet99 GL kirjoitti:Tehdäänkö muuten moottoripyörien/mopojen peilejä vasenkätisillä kierteillä?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ihmettelyketju
Okei, jäin vaan miettimään kun tänään tuli asiakas sanomaan että hänen skootterissa on oikeanpuoleisessa peilissä vasenkätiset kierteet, että löytyisikö sopivaa peiliä mutta meidän (Bilteman) valikoiman peilit on kaikki oikeakätisiä.
En vaan ymmärrä mikä hyöty saavutetaan peilissä väärinpäin kierteillä
En vaan ymmärrä mikä hyöty saavutetaan peilissä väärinpäin kierteillä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ihmettelyketju
Ei lähden aukeamaan ajoviiman vaikutuksesta.99 GL kirjoitti:En vaan ymmärrä mikä hyöty saavutetaan peilissä väärinpäin kierteillä :D
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Ihmettelyketju
Eikös siinä siksi ole kontramutteri?
Re: Ihmettelyketju
Kun nyt tuntuu että jokapaikassa on aina vähän väliä vääntöä siitä mikä rengas on paras ja mikä on ihan paska niin mihin lähteisiin tuossa nyt oikeesti vois luottaa jos eri testaajat saa ihan eri tuloksia (kyynisempi sanois et parhaiten maksanu saa parhaat tulokset).
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Osta Achillekset niin ei tarvitse murehtia, alla on varmaszti hyvät renkaat. Testituloksiakaan ei tarvitse lukea, kun ei nuo isot kusettaj...rengasvalmistajat uskalla Achilleksien kanssa samalle viivalle kuitenkaanmuppelo kirjoitti:Kun nyt tuntuu että jokapaikassa on aina vähän väliä vääntöä siitä mikä rengas on paras ja mikä on ihan paska niin mihin lähteisiin tuossa nyt oikeesti vois luottaa jos eri testaajat saa ihan eri tuloksia (kyynisempi sanois et parhaiten maksanu saa parhaat tulokset).
Rengaskoko, nopeusluokka yms. vaikuttaa, sekä tietty testiosioiden eri painotukset. Eli jos jossain koossa on Conti voittaja, niin toisessa koossa ja nopeusluokassa hiukan eri painotuksilla voi voittaja ollakin joku höpöhöpö Nokialainen tms
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
Rengas online ei tunteny Achilleksia kottikärrykoossa 195/65R15. Nyt on alla hengenvaaralliset Goodridet ja kummallista kyllä noi on tossa mun cd-pommissa toiminu. Ainoo kysymysmerkki on nyt sitten et paljonko noilla rullataan kilsoja ennenkuin menevät vaihtoon. Mistäs noita nyt pitäs tilailla? (joopasen joo, en nyt ala etsinnällä kokeileen) Kyl tuol siu myyntipuheella uskaltais kokeilla jahka joskus taas tartten uusia (kesä)gummeja.V.J.S kirjoitti:Osta Achillekset niin ei tarvitse murehtia, alla on varmaszti hyvät renkaat. Testituloksiakaan ei tarvitse lukea, kun ei nuo isot kusettaj...rengasvalmistajat uskalla Achilleksien kanssa samalle viivalle kuitenkaanmuppelo kirjoitti:Kun nyt tuntuu että jokapaikassa on aina vähän väliä vääntöä siitä mikä rengas on paras ja mikä on ihan paska niin mihin lähteisiin tuossa nyt oikeesti vois luottaa jos eri testaajat saa ihan eri tuloksia (kyynisempi sanois et parhaiten maksanu saa parhaat tulokset).
Rengaskoko, nopeusluokka yms. vaikuttaa, sekä tietty testiosioiden eri painotukset. Eli jos jossain koossa on Conti voittaja, niin toisessa koossa ja nopeusluokassa hiukan eri painotuksilla voi voittaja ollakin joku höpöhöpö Nokialainen tms
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Ihmettelyketju
Hankookin kumit ovat äärimmäisen hiljaisia jos puhutaan malleista K415 tai K425 "Kinergy eco", sekä myös erittäin kevyesti rullaavia ja polttoainepihejä, jopa vanhalla 2,3T- tonnarilla on maantiellä mahdollista tavoittaa 6,8l/100Km. Noita ominaisuuksia ei kuitenkaan ole tehty ajettavuuden tai turvallisuuden kustannuksella, ohjaustuntuma ja suuntavakavuus sekä keskittävyys on niin maantiellä kuin mutkateilläkin OK, ei "kaadu alle" edes papparaiskoossa 195/65-15 ja märkäpitokin OK.
Ikävä kyllä eivät enää ole halvimmasta päästä mutta jos tarkoituksena on uusia kesärengasarsenaalia talven aikana niin mitä tuossa vuosien varrella on tullut seurattua, niin jossakin joulu-helmikuussa Onlinen hinnat ovat kesärenkailla alimmillaan.
Ikävä kyllä eivät enää ole halvimmasta päästä mutta jos tarkoituksena on uusia kesärengasarsenaalia talven aikana niin mitä tuossa vuosien varrella on tullut seurattua, niin jossakin joulu-helmikuussa Onlinen hinnat ovat kesärenkailla alimmillaan.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Meinasi jäädä vanha tonttu tämän takia katsastamatta....
Inssi kyttäsi kauan renkaita, ja juputti nopeusluokasta, mutta antoi leiman kuitenkin.
Euroopan yhteisön direktiivi 92/83 määrää, että autoon on asennettava sen huippunopeutta vastaavat renkaat. Tähän on kuitenkin Suomen lainsäädännössä annettu poikkeus kesärenkaiden osalta.
Liikenneministeriön päätöksen nro 779 auton rakenteiden muuttamisesta 10. pykälän 5. momentissa sallitaan autoon asennettavaksi sen rakenteellisesti sallittua suurinta nopeutta alemman nopeusluokan renkaat. Vaihtaminen on sallittu silloin, kun autoon asennettavat renkaat ovat vähintään Q-nopeusluokkaa ja auton ohjaamoon on kuljettajalle helposti näkyvään paikkaan pysyvästi kiinnitetty kilpi tai tarra, josta käy selvästi ilmi suurin sallittu renkaiden rajoittama nopeus.
Eli edellä sanottu lain määräus lyhykäisyydessään rautalangasta väännettynä tarkoittaa Suomessa: autoon saa asentaa vähintään Q-nopeusluokan renkaat, kunhan merkintä tästä löytyy ohjaamosta. Merkinnäksi ei kelpaa teipillä kiinnitetty paperilappu. Lain täyttäviä tarroja saa mm. rengasliikkeistä. Tarra tarvitsee näkyvän paikan.
Toinen hyvä kysymys eri nopeusluokkien välisessä luokkataistelussa koskee sitä, mikä on auton virallisissa papereissa oleva renkaiden nopeusluokitus ja onko se missään suhteessa auton huippunopeuteen. Kuluttajalle asialla on merkitystä paitsi renkaan ominaisuuksissa myös siinä, että alemman nopeusluokan renkaat ovat edullisemmat ostaa.
Inssi kyttäsi kauan renkaita, ja juputti nopeusluokasta, mutta antoi leiman kuitenkin.
Euroopan yhteisön direktiivi 92/83 määrää, että autoon on asennettava sen huippunopeutta vastaavat renkaat. Tähän on kuitenkin Suomen lainsäädännössä annettu poikkeus kesärenkaiden osalta.
Liikenneministeriön päätöksen nro 779 auton rakenteiden muuttamisesta 10. pykälän 5. momentissa sallitaan autoon asennettavaksi sen rakenteellisesti sallittua suurinta nopeutta alemman nopeusluokan renkaat. Vaihtaminen on sallittu silloin, kun autoon asennettavat renkaat ovat vähintään Q-nopeusluokkaa ja auton ohjaamoon on kuljettajalle helposti näkyvään paikkaan pysyvästi kiinnitetty kilpi tai tarra, josta käy selvästi ilmi suurin sallittu renkaiden rajoittama nopeus.
Eli edellä sanottu lain määräus lyhykäisyydessään rautalangasta väännettynä tarkoittaa Suomessa: autoon saa asentaa vähintään Q-nopeusluokan renkaat, kunhan merkintä tästä löytyy ohjaamosta. Merkinnäksi ei kelpaa teipillä kiinnitetty paperilappu. Lain täyttäviä tarroja saa mm. rengasliikkeistä. Tarra tarvitsee näkyvän paikan.
Toinen hyvä kysymys eri nopeusluokkien välisessä luokkataistelussa koskee sitä, mikä on auton virallisissa papereissa oleva renkaiden nopeusluokitus ja onko se missään suhteessa auton huippunopeuteen. Kuluttajalle asialla on merkitystä paitsi renkaan ominaisuuksissa myös siinä, että alemman nopeusluokan renkaat ovat edullisemmat ostaa.
Yleisimmät autonrenkaissa olevat ECE-sääntöjen mukaiset nopeussymbolit ja niitä vastaavat suurimmat sallitut nopeudet Kirjain suurin sallittu nopeus km/h Q 160 T 190 H 210 V 240 W 270 Y 300 Z >240
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
Öööö ... kesärenkaat saa olla alempaa nopeusluokkaa, kunhan ohjaamossa on tarra, mutta talvirenkaiden kohdalla tarraa ei vaadita?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Ihmettelyketju
Nuo ovat käytännössä kuolleita pykäliä (kuten useimmat "direktiivit" muualla kuin meillä) joita kukaan ei valvo ja juuri kukaan ei asiaan puutu, nyt kerrottu inssi on aikamoinen poikkeus.