Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Nyt ihmettelen että onkohan vm. 91-93 3d satkuissa samat penkintaitto hantaakit kuin vastaavissa NG satkuissakin?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Ihmetyttää, että miten jossain pystyynkuolevassa Keski-Suomalaisessa korpikylässä toimii 3G verkko ku junan vessa, kun taas Paippisten kaltaisessa metropolissa mennään vissiin jollain NMT900-ajan infrastruktuurilla ja mobiilidatan siirtonopeudet on jotain nollan ja olemattoman väliltä? Taitaa Soneran verkkovastaavilla olla kesämökit jossain Luhangan suunnalla...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
vaihda saunalahteen... toimii korvessa lue lemillä (kin)....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Juu vaihda ihmeessä saunasolmuun, jonka toimivuus esim. tässä Tikkurilan kupeessa riippuu ilmeisesti mm. Bolivian sisäpoliittisesta tilanteesta, Venuksen asemasta Jupiteriin nähden sekä raitojen määrästä omissa ja naapurin kissan sukissa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
betonihelvetin käyttökokemuksia ei oo
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
korpikokemus täälläkin saunalahden puolella, DNA ja Sonera on ollu tuol jumalanseläntakana ihan maailmanlopun vehkeitä
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ihmettelyketju
Eikös 3G ole sitä hitaampi, mitä enemmän käyttäjiä on alueella? Itsellä ei myöskään kaupungissa tee mitään, mutta maalla toimii.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Ihmettelyketju
Näinhän sen pitäisi olla, mutta en oikein jaksa uskoa mihinkään räjähdysmäiseen kasvuun viimeksi kuluneen viikon osalta, jolloin käytettävyys samoin kuin nopeus ovat laskeneet aivan ala-arvoiselle tasolle.
Re: Ihmettelyketju
Kyllä se juuri näin on, että yksittäisen käyttäjän saama nopeus riippuu muista yhtäaikaisten käyttäjien määrästä.
Yhdellä solulla eli sektorilla on rajallinen kapasiteetti. Kyseisen solun yhtäaikaiset käyttäjät jakavat tämän kapasiteetin. 3G-verkon sektorissa on tyypillisesti (poikkeuksena dual-carrier) vain yksi TRX (lähetin-vastaanotin = yksi kanava), joka toimii CDMA-tekniikka (koodijako) käyttäen. Yhden koodikanavan hyötynopeus tippuu, mitä useampia koodikanavia on käytössä samanaikaisesti.
Tukiasemassa on tyypillisesti kolme sektoria. Kun tukiaseman kaikkia kolmea sektoria kuormitetaan käyttäjien toimesta yhtäaikaa suurella käyttäjämäärällä, alkaa tukiaseman siirtoyhteyskin olla koetuksella. Tukiasemalle ei välttämättä tule kuituyhteyttä, vaan se voi olla parikaapeliverkossa tai radiolinkissä (näin usein maaseudulla).
Yksittäisen käyttäjän nopeuteen vaikuttaa myös radiotien ominaisuudet. Hyvä signaalin voimakkuus ei ole tae nopealle yhteydelle. Radiotiellä voi olla häiriöitä, jolloin modulaatiota ja/tai virheenkorjausta joudutaan muuttamaan. Kun modulaatiota kevennetään (yksinkertaistetaan) ja virheenkorjausta lisätään, hyötydatanopeus tippuu. Näin on tehtävä, jotta signaalin siirto ylipäätänsä onnistuu. 3G-verkossa kaikki käyttäjät (saman operaattorin) ovat samalla taajuudella, koko verkossa. Täten muut käyttäjät lähistöllä, vaikka olisivat eri tukiasemassa, ovat häiriötä yksittäisen yhteyden kannalta. 3G-verkko on kaiken lisäksi siis vielä häiriörajoitteinen. Ainakin yksi operaattori on markkinoinut ottaneensa käytöön ns. dual-carrier-ominaisuuden. Siinä operaattori on ottanut käyttöön toisen 5 MHz:n taajuuskaistan. Näin osa käyttäjistä voidaan siirtää toiselle taajuudelle, joten radiokapasiteetti lisääntyy ja käyttäjien väliset keskinäishäiriöt vähenevät (häiriörajoitteisuus).
Yksiselitteisesti nopeutta ei voi sanoa. Siihen vaikuttaa niin monta seikkaa. Operaattorit markkinoivatkin mielellään huippunopeudella, mutta sen saavuttaminen käytännössä voi olla lähes mahdotonta. Tekniikka on kehittynyt ja kehittyy koko ajan, mutta niin on myös mobiilidata käyttäjien ja käytön määräkin kasvanut huimaa vauhtia. Äkilliseen nopeuden tippumiseen voi olla useita syitä, mutta esim. yhden sektorin tai koko tukiaseman vikaantuminen aiheuttaa tätä. Kaupungissa ko. vika ei näy käyttäjälle välttämättä mitenkään muuten kuin juuri tuossa datansiirtonopeudessa, joka alenee, kun operaattorin radiokapasiteetti vähenee tukiasemavian vuoksi tietyllä alueella.
Yhdellä solulla eli sektorilla on rajallinen kapasiteetti. Kyseisen solun yhtäaikaiset käyttäjät jakavat tämän kapasiteetin. 3G-verkon sektorissa on tyypillisesti (poikkeuksena dual-carrier) vain yksi TRX (lähetin-vastaanotin = yksi kanava), joka toimii CDMA-tekniikka (koodijako) käyttäen. Yhden koodikanavan hyötynopeus tippuu, mitä useampia koodikanavia on käytössä samanaikaisesti.
Tukiasemassa on tyypillisesti kolme sektoria. Kun tukiaseman kaikkia kolmea sektoria kuormitetaan käyttäjien toimesta yhtäaikaa suurella käyttäjämäärällä, alkaa tukiaseman siirtoyhteyskin olla koetuksella. Tukiasemalle ei välttämättä tule kuituyhteyttä, vaan se voi olla parikaapeliverkossa tai radiolinkissä (näin usein maaseudulla).
Yksittäisen käyttäjän nopeuteen vaikuttaa myös radiotien ominaisuudet. Hyvä signaalin voimakkuus ei ole tae nopealle yhteydelle. Radiotiellä voi olla häiriöitä, jolloin modulaatiota ja/tai virheenkorjausta joudutaan muuttamaan. Kun modulaatiota kevennetään (yksinkertaistetaan) ja virheenkorjausta lisätään, hyötydatanopeus tippuu. Näin on tehtävä, jotta signaalin siirto ylipäätänsä onnistuu. 3G-verkossa kaikki käyttäjät (saman operaattorin) ovat samalla taajuudella, koko verkossa. Täten muut käyttäjät lähistöllä, vaikka olisivat eri tukiasemassa, ovat häiriötä yksittäisen yhteyden kannalta. 3G-verkko on kaiken lisäksi siis vielä häiriörajoitteinen. Ainakin yksi operaattori on markkinoinut ottaneensa käytöön ns. dual-carrier-ominaisuuden. Siinä operaattori on ottanut käyttöön toisen 5 MHz:n taajuuskaistan. Näin osa käyttäjistä voidaan siirtää toiselle taajuudelle, joten radiokapasiteetti lisääntyy ja käyttäjien väliset keskinäishäiriöt vähenevät (häiriörajoitteisuus).
Yksiselitteisesti nopeutta ei voi sanoa. Siihen vaikuttaa niin monta seikkaa. Operaattorit markkinoivatkin mielellään huippunopeudella, mutta sen saavuttaminen käytännössä voi olla lähes mahdotonta. Tekniikka on kehittynyt ja kehittyy koko ajan, mutta niin on myös mobiilidata käyttäjien ja käytön määräkin kasvanut huimaa vauhtia. Äkilliseen nopeuden tippumiseen voi olla useita syitä, mutta esim. yhden sektorin tai koko tukiaseman vikaantuminen aiheuttaa tätä. Kaupungissa ko. vika ei näy käyttäjälle välttämättä mitenkään muuten kuin juuri tuossa datansiirtonopeudessa, joka alenee, kun operaattorin radiokapasiteetti vähenee tukiasemavian vuoksi tietyllä alueella.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ihmettelyketju
Eri operaattorien välillä vaikuttaa se, että missäpäin liikkuu. Ite roikun Soneran verkossa juuri siksi, että sillä on vähiten katveita ja ongelmia niillä seuduilla ja alueilla, missä yleensä liikun. Tiettävästi on myös paikkoja, joissa Elisa kuuluu ja Sonera ei. Suurimmassa osassa alueista ilmeisesti kuuluu jompikumpi näistä valtaoperaattoreista jos mikään, eli käsittääkseni DNA pääsee äärimmäisen harvassa paikassa ainoan kuuluvan operaattorin statukseen kiinni (vaan ei kai sekään mahdotonta liene).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
kuinka lujaa kulkee hitachi kaivuri..... ke iltapäivällä ajoin sellaisen perässä raumalla... 45km/h ja se jätti mua koko ajan
pari tiukkaa kurviakin ni näytti et se kaatuu , mut ööööö
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Ehkä se oli turbotettu ja kulki rähinän voimalla. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Ihmettelyketju
Raumalla kaikki toimii rähinän voimalla. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Ihmettelyketju
Ainakin Mika Noronen.t.t.j kirjoitti:Raumalla kaikki toimii rähinän voimalla.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: Ihmettelyketju
Miten voi jäädä avaimet autoon ja auton ovet olla lukossa?
Aikanaan OG9-3:ssa se onnistui pudottamalla avaimet käsistään takaluukkuun jotain roinaa sieltä etsiessä. Nyt se onnistui tonnarissa jättämällä avaimet virtalukkoon. Näppärää.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Aikanaan OG9-3:ssa se onnistui pudottamalla avaimet käsistään takaluukkuun jotain roinaa sieltä etsiessä. Nyt se onnistui tonnarissa jättämällä avaimet virtalukkoon. Näppärää.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)