LOPPU BENSA

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
kaihola
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2011 16:00

Re: LOPPU BENSA

Viesti Kirjoittaja kaihola »

Taannoin Englannissa olin liikkeellä vuokra-Kia Carensilla ja palailemassa Gatwickin lentokentälle, kun bensatankin keltainen valo alkoi välkkymään. Tässä vaiheessa olin runsaan 250 kilometrin päässä kentältä, mutta en tohtinut käydä tankkaamassa silloin tällöin ohittamissani bensiksillä vaan painelin eteenpäin.
Mittarin neula alkoi painua alle viivoituksen ollessani vielä 40 kilometrin päässä kentältä, joten piti hieman höllentää kaasujalkaa ja körötellä loppumatka semmoista 55 mailia tunnissa. Ihmeen kaupalla pääsin kuitenkin perille, vaikka pahalta se näytti.

Ainoastaan kerran olen kokenut polttoaineen loppumisen ja auton sammumisen. Tämä tapahtui toissa vuonna ollessani matkalla Loviisaan Volkkarin Transportilla. Oli helmikuu, lämpötila huiteli jossain -20 -asteen hujakoilla, kun auto jymähti runsaan 15 kilometrin päähän lähimmästä huoltiksesta. Lämmityslaite kyseisessä autossa ei toiminut alkuunkaan ja tilannetta hieman pahensi runsaan 39 asteen kuume, joka oli alkanut edellisenä iltana. Transporterissa ei ollut mukana varoituskolmiota, joten ainoastaan vilkut näkyivät.
Odotettuani tienposkessa liki pari tuntia sain lopulta apua sattumalta ohitse ajaneelta Toyota-kuskilta, joka hinasi auton ja väsyneen kuskin edessäpäin siintävälle pelastuksen saarekkeelle.
Vastaa Viestiin