v4super kirjoitti:ikävimmän kuuloisen kytkimenluistatuksen pitkiin aikoihin... joku pappa lähti parkkiruudusta 2,2tid ss:llä, pakilla ihan normi liikaa kierroksia ja sopivaa liiallista luistatusta ja sitte eteenpäin lähdettiin varmaan kakkosella... samaan tyyliin, jotenki aina raastaa korvia tuommonen
Voi auto parkaa
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
v4super kirjoitti:joku pappa lähti parkkiruudusta 2,2tid ss:llä, pakilla ihan normi liikaa kierroksia ja sopivaa liiallista luistatusta ja sitte eteenpäin lähdettiin varmaan kakkosella.
Ukkivainaalla meni 3 kytkintä 30tkm matkalle. Lämä tiskiin, liikkeelle kakkosella, sit kaavio läpi mahdollisimman pikaisesti ja kytkimellä stemmataan vauhti kohdalleen. :)
Ei tuo luistattaminen kyllä kovin paha asia ole kaikkiaan, kytkinlevyn vaihto hiukan useammin riittää korjaukseksi. Vaikutus auton kokonaiskuntoon pahimmillaankin melko pientä. Jos ei sitten niin pitkälle mene että kytkinlevy hajoaa palasiksi ajossa tmv.
Pyöräilijän, jolle oma henki ei vissiin oo kovin tärkee kun pitää kymmenen aikaan illalla ajella mustissa vaatteissa ilman valoja tai heijastimia yhtään hidastamatta suoraan kadun yli. Suojatiellähän tuo tosin ajoi, että minunhan sitä piti väistää, mutta pääs kyllä pahasti yllättämään, vaikka itse ajoin noin 20 km/h kun olin kääntymässä heti suojatien jälkeen. Oli kuitenkii misukoissa vielä pitoo sen verran että jäi vielä 1,5 metriä väliä, mut taispa tyttö säikähtää vähäsen. Säikähdyksellä selvittiin siis molemmat
Suojatie ei muuten automaattisesti speksaa pyöräilijälle ekaa ajovuoroa. Käytännössä autoilijan tarttee olla kääntymässä (kääntyvä auto väistää rinnakkaista pyörätietä suoraan jatkavaa pyöräilijää) tai tulla kolmion takaa, ettei fillaristi ole väistämisvelvollinen. Saa paikata jos tietää kolmannen vaihtoehdon. Tietenkään päälle ei saa ajaa jos vaan törmäyksen pystyy välttämään, mutta paljon olisi väistämissäännöissä opiskeltavaa monillakin pyöräilijöillä (toki autoilijoillakin, että ei siinä). Liikenne on yhteispeliä, mutta harva se päivä tulee mieleen, että ajokorttivaatimus fillarille ei välttämättä olisi huono idea.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
aero kirjoitti:Suojatie ei muuten automaattisesti speksaa pyöräilijälle ekaa ajovuoroa. Käytännössä autoilijan tarttee olla kääntymässä (kääntyvä auto väistää rinnakkaista pyörätietä suoraan jatkavaa pyöräilijää) tai tulla kolmion takaa, ettei fillaristi ole väistämisvelvollinen. Saa paikata jos tietää kolmannen vaihtoehdon. Tietenkään päälle ei saa ajaa jos vaan törmäyksen pystyy välttämään, mutta paljon olisi väistämissäännöissä opiskeltavaa monillakin pyöräilijöillä (toki autoilijoillakin, että ei siinä). Liikenne on yhteispeliä, mutta harva se päivä tulee mieleen, että ajokorttivaatimus fillarille ei välttämättä olisi huono idea.
Juu niinhän ne säännöt menee. Mutta tosiaan tilanteessa mulla oli kolmio ja suojatie oli pyörätien jatkeena, eli kyllähän sillä oli käsittääkseni oikeus polkea sieltä ensimmäisenä. Vasta jälkeenpäin tuli mieleen että ois pitäny avata ikkuna ja ystävällisesti ohjeistaa häntä käyttämään valoja pyörässä. Voip käydä jossain vaiheessa terveydelle haitalliseks tuo pimeenä pyöräileminen...
Ja jottei menis ihan off-topiciksi, niin Bentley Continental GT oli parkissa tuossa ikkunan alla. On se niin hieno että piti ihan ulos asti vaivautua kattomaan
Eilen illalla Halikon Shellin pihalla ajeli oranssi Porsche Cayenne. Kivat saundit oli kieltämättä, mutta itse valitsisin ehkä jonkin muun värin kyseiseen kulkineeseen. Tais olla joku huoneistokeskuksen entinen työväline.
^mä voisin valita siihen military-tyyppisen kuvioinnin, ihan vaan huomion viemiseksi pois vekottimen muusta ulkonäöstä. On se vaan niin kamalan näköinen vehje
Aamulla ajoin tietä, jossa kaksi kaistaa menosuuntaan ja suojatie risteyksen kohdalla. Itse olin siis vasemmalla kaistalla kääntymässä vasemmalle ja edessäni yksi auto, joka pysähtyi päästämään jalankulkijaa ylittämään tietä.
Oikeaa kaistaa vierellämme tulee kuorma-auto lukkojarrutuksella jäistä tietä pitkin ja kääntyy hieman jo sivuttainkin, renkaiden osuessa samalla jalkakäytävän reunukseen, mutta saa juuri auton pysäytettyä ennen suojatietä.
Tämän lisäksi kuorma-auton takana tulee vielä joku pikkuauto jarrut pohjassa ja ohjaamo täynnä käsiä tämän meidän edessä olevan auton ja kuorma-auton väliin. Kolme autoa oli siinä sitten aivan rinnakkain, mutta ihmeellisesti ei pelti rytissyt ja jalankulkijakin pääsi ylittämään suojatien.
Jalankulkijoita ja pyöräilijöitä jotka saavat katettua leveän pyörätien laidasta laitaan vaikka ovat menossa samaan suuntaan, Lahden moottoritiellä Almeran vakaalla kaasujalalla (vauhti vaihteli 85-110), Audihiillostajia, kaksi traktoria jotka vetivät vuorollaan parinkymmenen auton jonoa Vanhalla Lahdentiellä mutteivät nähneet tarpeelliseksi vetää sivuun bussipysäkille, sekä Focuksen joka ajoi samalla tiellä 80:n alueella keskimäärin 70 km/h, ja kuten odottaa saattaa vauhti jatkui samana myös kuudenkympin alueella. Eli siis kaikin puolin hyvin tyypillinen päivä liikenteessä Keski-Uudellamaalla.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Raumalla eilen iltapäivällä musta NG95 Aero, Biopower-tekstillä. Seuraava musta NG tuli vastaan reilu tunti myöhemmin Merikarvian pohjoispuolella.
Ja v40 tulppaanipuimuri, johon oli asennettu Audi-wannabe-lediumpiot. Ledien sävy lähempänä liilaa, erittäin himmeät, sama kuin olisi ajanut ilman valoja. Mahtoiko olla nähnytkään E-hyväksyntää? (näytti kuitenkin että koko umpio oli mallia tuning, ei vain tee-se-itse ledit orkkisumpiossa)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Linnankadulla sossun vieressä ei onnistunut vaihtamaan kaistaa eteen valoista lähtiessä => Denniksen kulmassa kääntymiskaistaa läpi risteyksen.
Kirjaston kohdalla toinen taksi lähes perään pariin kertaan suojateiden edessä => ohi uuden ja vanhan kirjastotalon välisellä pätkällä vaikka minulla nopeus noin 40.
Kyllähän lähes vastaavia päivittäin näkee mutta kaksi supertaksia parin minuutin sisään on kuitenkin melko harvinaista.