mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
joo harmittaa minuakin defan piuhojen laatu. Alle vuodan vanha piuha "käryää" tai ainakin haisee kärynneeltä.
Pitää kuulemma vaihtaa taas sekä pistoke, että piuha. Jos pistokkeessa on vika, niin johtokin menee rikki.
Kuulemma saanut joskus kosteutta. No mikäs semmonen lämmityspiuha on kun ei vähän lunta ja kosteutta kestä.
Joos kaipa ne muunkinmerkkiset samallalailla hajoilee, mutta miten noi voi olla noin huonoja ettei kestä ulko-olosuhteissa. Piuhakin (5 metrinen) on niin jäykkää pakkasella ettei meinaa takakonttiin sopia
Pitää kuulemma vaihtaa taas sekä pistoke, että piuha. Jos pistokkeessa on vika, niin johtokin menee rikki.
Kuulemma saanut joskus kosteutta. No mikäs semmonen lämmityspiuha on kun ei vähän lunta ja kosteutta kestä.
Joos kaipa ne muunkinmerkkiset samallalailla hajoilee, mutta miten noi voi olla noin huonoja ettei kestä ulko-olosuhteissa. Piuhakin (5 metrinen) on niin jäykkää pakkasella ettei meinaa takakonttiin sopia
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Defalla muistaakseni jossain välissä oli joku ongelmallinen piuhasarja, tuo käryäminen ja tönkköys kuulostaa aiheena tutulta.
Google löysi aika vikkelästi tuollaisen ketjun volkkarivoorumilta (ffp), samaa kankeutta "kehuttu" jo vuonna 2006 ja ainakin vielä 2008 kerrottu kuinka johto lämpiää merkittävästi ~3kW kuormalla:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52030
Google löysi aika vikkelästi tuollaisen ketjun volkkarivoorumilta (ffp), samaa kankeutta "kehuttu" jo vuonna 2006 ja ainakin vielä 2008 kerrottu kuinka johto lämpiää merkittävästi ~3kW kuormalla:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52030
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mulla toi viismetrinen vihreä defa miniplugilla pysyy kyllä alusta loppuun koppurana näillä keleillä. Autonpuoleinen liitin kyllä lämpeää, vaan ei erityisen kuumaksi. Kuormaa yhden sisätilalämppärin (2300W) ja lohkolämmittimen (?W) verran.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Lohkolämppäri ei pelaa ja kaiken lisäksi akkuki tais sanoo sopimuksen irti Saas ny nähä jos siihe sais sen verta ampeereja että lähtis käymää kummiski.. Ja eihän tuolla ollut aamusella kahdeksan maissa ku -28°C...
Edit: Ei vituta enään. Lähti kahen sekunnin starttauksella käymään ku piti akkua laturissa sen puolisen tuntia
Edit: Ei vituta enään. Lähti kahen sekunnin starttauksella käymään ku piti akkua laturissa sen puolisen tuntia
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Auto ei lähtenyt aamulla käyntiin. Nyt sitten tuli postista ilmoitus että vastaanottaja ei ole lunastanut lähettämääni pakettia ja se palautetaan. Taitaa ollakin sitten viimeinen kerta vähään aikaan kun lähetän postiennakolla yhtään mitään.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
minua pikkasen vituttaa edelleen nää uudet mallijaottelut foorumille.. joka päivä eksyy väärälle osiolle kyselyjä auton toimimattomuudesta jne jne.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Toinen etupyörän kumi hajosi ja ihan riekaleiksi. Arvoitukseksi jää oliko rakenteellinen vika vai oliko jotain terävää tippunut tien päälle. Kumit on kuitenkin 1 v. vanhat testivoittaja-Continentalit herra M:n renkaasta.
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Justiin mietin olisiko tuohon ratkaisuna vuosimallit siinä alueen nimen perässä tai alla... Yleensähän vastaus 9-3-kysymyksiin kuuppaosiossa on "täällä käsitellään noita 70-luvun ja vanhempia...".nalleolut kirjoitti:minua pikkasen vituttaa edelleen nää uudet mallijaottelut foorumille.. joka päivä eksyy väärälle osiolle kyselyjä auton toimimattomuudesta jne jne.....
"Saab siirtyi GM aikaan 1993 ja siitä alkoi uusi aika." ei hirveästi kerro ihmiselle joka ei ikinä ole kuullut OG/NG-jaottelusta tai siitä että se oma auto ei olekaan 93 vaan 9-3...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Olisko parempi, jos siellä sanottais vaan: "Vanhat romut" ja "Opelit"?nalleolut kirjoitti:minua pikkasen vituttaa edelleen nää uudet mallijaottelut foorumille.. joka päivä eksyy väärälle osiolle kyselyjä auton toimimattomuudesta jne jne.....
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Väärän merkkinen kiisseli päätti sitten jatkaa lepoa pihalla. Noh en näin helpolla luovuta, kävin tilaamassa Defan säteilylämmittimen, kun autossa on jo valmiina Defan akkulaturi ja sisähaara lämppärillä. Katotaan kumpi määrää lauantaina Defa vai auto
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
En tiedä onko nämä nykyiset defankin vihreät piuhat sitten jotain "eko"piuhoja, mutta ei niillä ainakaan Suomen talvessa tee hevon vittua. Ei ole ongelmia itse töpselissä, vaan juuri siinä että ne on aivan onnettomia tönkköjä pakkasessa. Ei luulisi olevan vaikeaa tehdä kunnon kumikaapeli joka pelittää pakkasessakin. Ja kun harvemmin näitä lohkolämmittimiä niissä maissa käytetään joissa ei talvea ja pakkasta olekaan.....
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
V****ttaa kun Saab ei voinu jo aikoinaan tehdä nelivetoja. OG satku Audin nelivedolla olis yliveto Talviauto. Nyt joutuu kärsimään palelevista varpaista ja kikkailusta ilmanjaon kanssa. Ei viitsi kuitenkaan kahta auto käytössä pitää joten etenemiskyvystä ja hauskuudesta joutuu pitkillä matkoilla ja pakkasilla kärsimään.
Viittaan siis allekirjoituksen autoihin.
Defoista sen verran, että nuo vanhat nyrkin kokoiset liittimet on ihan ylivetoja noihin nykyisiin mineihin verrattuna. Puhtaus on puoli ruokaa niiden kanssa. Ei kannata johtojen päitä hangessa uittaa. Joku vuosi sitten omasta suli liitin ihan sököksi ja kuumeni aivan pirusti. Vähän säikäytti, että olisko pian koko auto palanu...
Viittaan siis allekirjoituksen autoihin.
Defoista sen verran, että nuo vanhat nyrkin kokoiset liittimet on ihan ylivetoja noihin nykyisiin mineihin verrattuna. Puhtaus on puoli ruokaa niiden kanssa. Ei kannata johtojen päitä hangessa uittaa. Joku vuosi sitten omasta suli liitin ihan sököksi ja kuumeni aivan pirusti. Vähän säikäytti, että olisko pian koko auto palanu...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Aloitettiin tekemään jo 1989, mutta sitten GM kielsi sanomalla saab ei ole nelivetoinen, mutta Opel on ja niillä mentiin, olin itse mukana kun aloitimme autonäyttelyyn valmistamaan kahta nelivedon alustaa kun kielto tuli, se homma jäi siihen.JuHem kirjoitti:V****ttaa kun Saab ei voinu jo aikoinaan tehdä nelivetoja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
"Kulkee ku juna, mut älä vertaa VR:n juniin!!"nix0n kirjoitti:Väärän merkkinen kiisseli päätti sitten jatkaa lepoa pihalla. Noh en näin helpolla luovuta, kävin tilaamassa Defan säteilylämmittimen, kun autossa on jo valmiina Defan akkulaturi ja sisähaara lämppärillä. Katotaan kumpi määrää lauantaina Defa vai auto
Eiks nyt just sopis niihin verrata?
Sori, oli ihan pakko
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tää on jotenki vielä koomista, kun isäni on vielä VR:llä töissä
Noh lauantaina toimii viimeistään kun saa ton Defan asenneltua paikoilleen : )
Noh lauantaina toimii viimeistään kun saa ton Defan asenneltua paikoilleen : )
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910