Ihmettelyketju
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Mitenköhän lähtee oma satku käyntiin, ulkolämpötila mittarista riippuen -21,6 tai -23 astetta... Tämä ihan puhtaasti ihmettelyketjussa, en ole kertaakaan tainnut koittaakaan käyntiin näin kylmästä ilman lohkolämmitintä
Taidanpa kerjätä oikein kunnolla verta nenästäni ja videoida käynnistyksen jos puhelin ei jäädy ennen sitä.
Taidanpa kerjätä oikein kunnolla verta nenästäni ja videoida käynnistyksen jos puhelin ei jäädy ennen sitä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Viime talvena tuplis lähti -27 asteessa parin viikon seisonnasta ilman lohkolämmitintä. Vähän kuulosti aamu-uniselta, mutta kyllähän se käynnissä pysyi, kun kaasulla avitti.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Kyllähän se käyntiin lähti, ei nyt aivan ensimmäisellä mutta melkein kuitenkin. Jos tuo puhelin ei syväjäätynyt matkalla laitan videon parin tunnin päästä
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Että minkätähe on 9-5 saabin pakkivaihteeseen on pitänä laittoo semmone välitys jolla piässöö satasta... vähä liia iso vaihe toisinsanoen pakitella, 900:ssa paljo keppeempi välitys pakille, tosin muutenki lyhkäsemmät välit. Tätä vua ihmettelen, jotta ihan turha, joissakin paikoissa on vaan haittaa semmosesta kun ei meinaa jaksaa ilman luistatusta perruuttoo.
ps. onha se sama homma myös 9-3:ssa.
ps. onha se sama homma myös 9-3:ssa.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Ihmettelyketju
Kyllä noi omat saapikkaat on aina käyntiin lähteneet kunhan vaan akku on ollu sen verran hengissä että jaksaa kone pyörähtää.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ihmettelyketju
Tankkasin Linnatuulessa "kiisseliä", jonka pakkasenkestävyys (jähmettymisaste taimikäsenytoli) on -29°C. Sen jälkeen ei ole onneksi tarvinnut vetäistä autoa kylmänä käyntiin kuin -19°C lämpötilassa. Kyllä se hehkuttaa muutaman sekunnin, mutta lähtee sitten käyntiin.9000CD23T kirjoitti:Mutta mites on nyt tällä hetkellä, kun on rapiat -30°CMulla on nyt kokemuksia Skodalla ajamisesta -15 asteen pakkasessa,
Ihmettelen vaan.....
Penkinlämmitin on tehokas ja lämpenee nopeasti. Vaikkakin auto lämpenee sähkövastuksilla, niin lämpeneminen ei ole aivan niin nopeaa kuin NG900:ssa, mutta kun se on noin 15-20 minuutin päästä lämmennyt, niin ei siellä tarvitse palella.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ihmettelyketju
Kannattaa muuten varautua, että akun saa helposti tyhjäksi näillä sähkövastuslämmittimillä. Ainakin jossain volkkarissa on 1kW vastus ja sehän haukkaa laturista vain 100A. Tuon lisäksi kun on kaikilla penkeillä persgrillit ja takalasin lämppärit punaisena ja 15 kaiuttimen 1000W audiojärjestelmä dvd-näyttöineen ja subbareineen soittaa ganstaräppiä täysillä, niin voipi olla laturi kovilla
Kaveri kertoi, jotta uudehkosta penarin X3:sta kuoli akku. Syykin selvisi (tai ainakin näin merkkihuollossa väitettiin); polttoaineen säästön vuoksi laturi lataa vain moottorijarrutuksen yhteydessä ja näin ollen akku ei ehdi latautua lyhyillä ajomatkoilla ollenkaan. Kaikkea se saksalainen keksii
Eski
Kaveri kertoi, jotta uudehkosta penarin X3:sta kuoli akku. Syykin selvisi (tai ainakin näin merkkihuollossa väitettiin); polttoaineen säästön vuoksi laturi lataa vain moottorijarrutuksen yhteydessä ja näin ollen akku ei ehdi latautua lyhyillä ajomatkoilla ollenkaan. Kaikkea se saksalainen keksii
Eski
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Eski, tuosta listasta puuttuu vielä sivupeilien lämmitys.
( se kun tuppaa jäämään päälle, oli kesä tai talvi )
Niin ja lisävarusteena valittu inventteri.
Viime talvena lähti vaggine pyörimään -36°C ( ilman lämmitystä, kun sitä ei ole )
Tänä talvena ei ole päästy kuin -28°C, ja ilman lämmitystä ( edelleenkään sitä ei ole )
Ja kabiini lämpesi about tunti ajoonlähdön jälkeen, lämä tiskissä moottoritiellä.
Ja sivulasit sulana takana...???
Ja katin kontit, tuo on urbaani legenda että vaggineessa pysyisi ikkunat auki
talvella.
Ihmettelen vaan miten kauan mahtaa lähteä käyntiin.
No onneksi on liikkumisturva.
( se kun tuppaa jäämään päälle, oli kesä tai talvi )
Niin ja lisävarusteena valittu inventteri.
Viime talvena lähti vaggine pyörimään -36°C ( ilman lämmitystä, kun sitä ei ole )
Tänä talvena ei ole päästy kuin -28°C, ja ilman lämmitystä ( edelleenkään sitä ei ole )
Ja kabiini lämpesi about tunti ajoonlähdön jälkeen, lämä tiskissä moottoritiellä.
Ja sivulasit sulana takana...???
Ja katin kontit, tuo on urbaani legenda että vaggineessa pysyisi ikkunat auki
talvella.
Ihmettelen vaan miten kauan mahtaa lähteä käyntiin.
No onneksi on liikkumisturva.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
Kattelin äsken samaa että on aikamoinen ajosuoritus siinä saatu aikaiseksi. Ihme kun eivät ole vielä saaneet sitä vietyä pois siitä.nix0n kirjoitti:Tänään aamulla herätessäni, oli joku Gardemaister taidokkaasti saanut ajettua kerrostalon takapihalle auton lunastuskuntoon, oli painunu aika pitkälle penkkaan. Ihmetyttää kun alueella on 40km/h rajoitus ja tie on päästä päähän ihan suora.
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Re: Ihmettelyketju
Taitaa kohta jo viikon päivät olla rutussa. Tiedä mikä siinä maksaa, ettei viedä pois.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Ihmettelyketju
On muuten suomen talvessa aika "helmi" tuo ominaisuus varsinkin kun normi akku on muutenkin niin hyvä ottamaan virtaa vastaan heti kylmänä.Eski kirjoitti:Kaveri kertoi, jotta uudehkosta penarin X3:sta kuoli akku. Syykin selvisi (tai ainakin näin merkkihuollossa väitettiin); polttoaineen säästön vuoksi laturi lataa vain moottorijarrutuksen yhteydessä ja näin ollen akku ei ehdi latautua lyhyillä ajomatkoilla ollenkaan. Kaikkea se saksalainen keksii
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Älä muuta sano, vaggineessakin herkeää tuulilasin pyyhkijät pyyhkimästäKaikkea se saksalainen keksii
kun pysähdyt risteykseen.
Vähän aina jännittää mitä siellä edessä on, kun lähdetään valoista tms...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/silmi ... 33703.html
Lumisade ja jäinen tie aiheutti taas kolareita.. vai oisko ollu sittenkin joku muu syy?
Lumisade ja jäinen tie aiheutti taas kolareita.. vai oisko ollu sittenkin joku muu syy?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ihmettelyketju
Jo oli kurjat olosuhteet Hesan kehäteillä, kun lyhtypylväät irtoilivat liukkaalla ja hyppivät ikäänkuin keskelle ajorataa
Sitten vielä noi keskelle tietä jonossa pysähtyneet ajoneuvot aiheuttivat kiireiselle autoilijoille yllätyksen.
Tuiskuavan lumen seasta tulivat niin äkkiä näkyviin etteihän siinä kerinnyt jarruttamaan.
Sitten vielä noi keskelle tietä jonossa pysähtyneet ajoneuvot aiheuttivat kiireiselle autoilijoille yllätyksen.
Tuiskuavan lumen seasta tulivat niin äkkiä näkyviin etteihän siinä kerinnyt jarruttamaan.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Ihmettelyketju
Täytyy tavoista poiketen nostaa hattua VR:lle, jota hyväksikäytin kotimatkaani tänään. 16:41 lähtenyt Z-juna oli Helsingin ja Tikkurilan välillä vain 3 minuuttia myöhässä aikataulusta. Siitä sitten kävellen pelastamaan emäntä pulasta, kun oli raukka jäänyt jäiseen ja lumiseen ylämäkeen autolla jumiin.