Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mitenköhän lähtee oma satku käyntiin, ulkolämpötila mittarista riippuen -21,6 tai -23 astetta... Tämä ihan puhtaasti ihmettelyketjussa, en ole kertaakaan tainnut koittaakaan käyntiin näin kylmästä ilman lohkolämmitintä :?

Taidanpa kerjätä oikein kunnolla verta nenästäni ja videoida käynnistyksen jos puhelin ei jäädy ennen sitä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Viime talvena tuplis lähti -27 asteessa parin viikon seisonnasta ilman lohkolämmitintä. Vähän kuulosti aamu-uniselta, mutta kyllähän se käynnissä pysyi, kun kaasulla avitti.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kyllähän se käyntiin lähti, ei nyt aivan ensimmäisellä mutta melkein kuitenkin. :D Jos tuo puhelin ei syväjäätynyt matkalla laitan videon parin tunnin päästä
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Että minkätähe on 9-5 saabin pakkivaihteeseen on pitänä laittoo semmone välitys jolla piässöö satasta... :roll: vähä liia iso vaihe toisinsanoen pakitella, 900:ssa paljo keppeempi välitys pakille, tosin muutenki lyhkäsemmät välit. Tätä vua ihmettelen, jotta ihan turha, joissakin paikoissa on vaan haittaa semmosesta kun ei meinaa jaksaa ilman luistatusta perruuttoo. :roll:

ps. onha se sama homma myös 9-3:ssa.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Kyllä noi omat saapikkaat on aina käyntiin lähteneet kunhan vaan akku on ollu sen verran hengissä että jaksaa kone pyörähtää.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9000CD23T kirjoitti:
Mulla on nyt kokemuksia Skodalla ajamisesta -15 asteen pakkasessa,
Mutta mites on nyt tällä hetkellä, kun on rapiat -30°C
Ihmettelen vaan.....
Tankkasin Linnatuulessa "kiisseliä", jonka pakkasenkestävyys (jähmettymisaste taimikäsenytoli) on -29°C. Sen jälkeen ei ole onneksi tarvinnut vetäistä autoa kylmänä käyntiin kuin -19°C lämpötilassa. Kyllä se hehkuttaa muutaman sekunnin, mutta lähtee sitten käyntiin.

Penkinlämmitin on tehokas ja lämpenee nopeasti. Vaikkakin auto lämpenee sähkövastuksilla, niin lämpeneminen ei ole aivan niin nopeaa kuin NG900:ssa, mutta kun se on noin 15-20 minuutin päästä lämmennyt, niin ei siellä tarvitse palella.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kannattaa muuten varautua, että akun saa helposti tyhjäksi näillä sähkövastuslämmittimillä. Ainakin jossain volkkarissa on 1kW vastus ja sehän haukkaa laturista vain 100A. Tuon lisäksi kun on kaikilla penkeillä persgrillit ja takalasin lämppärit punaisena ja 15 kaiuttimen 1000W audiojärjestelmä dvd-näyttöineen ja subbareineen soittaa ganstaräppiä täysillä, niin voipi olla laturi kovilla :D

Kaveri kertoi, jotta uudehkosta penarin X3:sta kuoli akku. Syykin selvisi (tai ainakin näin merkkihuollossa väitettiin); polttoaineen säästön vuoksi laturi lataa vain moottorijarrutuksen yhteydessä ja näin ollen akku ei ehdi latautua lyhyillä ajomatkoilla ollenkaan. Kaikkea se saksalainen keksii :lol:

Eski
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eski, tuosta listasta puuttuu vielä sivupeilien lämmitys.
( se kun tuppaa jäämään päälle, oli kesä tai talvi )
Niin ja lisävarusteena valittu inventteri.

Viime talvena lähti vaggine pyörimään -36°C ( ilman lämmitystä, kun sitä ei ole )
Tänä talvena ei ole päästy kuin -28°C, ja ilman lämmitystä ( edelleenkään sitä ei ole )
Ja kabiini lämpesi about tunti ajoonlähdön jälkeen, lämä tiskissä moottoritiellä.

Ja sivulasit sulana takana...???
Ja katin kontit, tuo on urbaani legenda että vaggineessa pysyisi ikkunat auki
talvella.

Ihmettelen vaan miten kauan mahtaa lähteä käyntiin.
No onneksi on liikkumisturva.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

nix0n kirjoitti:Tänään aamulla herätessäni, oli joku Gardemaister taidokkaasti saanut ajettua kerrostalon takapihalle auton lunastuskuntoon, oli painunu aika pitkälle penkkaan. Ihmetyttää kun alueella on 40km/h rajoitus ja tie on päästä päähän ihan suora.
Kattelin äsken samaa että on aikamoinen ajosuoritus siinä saatu aikaiseksi. Ihme kun eivät ole vielä saaneet sitä vietyä pois siitä.
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Taitaa kohta jo viikon päivät olla rutussa. Tiedä mikä siinä maksaa, ettei viedä pois.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Eski kirjoitti:Kaveri kertoi, jotta uudehkosta penarin X3:sta kuoli akku. Syykin selvisi (tai ainakin näin merkkihuollossa väitettiin); polttoaineen säästön vuoksi laturi lataa vain moottorijarrutuksen yhteydessä ja näin ollen akku ei ehdi latautua lyhyillä ajomatkoilla ollenkaan. Kaikkea se saksalainen keksii :lol:
On muuten suomen talvessa aika "helmi" tuo ominaisuus varsinkin kun normi akku on muutenkin niin hyvä ottamaan virtaa vastaan heti kylmänä.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kaikkea se saksalainen keksii
Älä muuta sano, vaggineessakin herkeää tuulilasin pyyhkijät pyyhkimästä
kun pysähdyt risteykseen.
Vähän aina jännittää mitä siellä edessä on, kun lähdetään valoista tms...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja karg »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/silmi ... 33703.html

Lumisade ja jäinen tie aiheutti taas kolareita.. vai oisko ollu sittenkin joku muu syy? :roll:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jo oli kurjat olosuhteet Hesan kehäteillä, kun lyhtypylväät irtoilivat liukkaalla ja hyppivät ikäänkuin keskelle ajorataa 8O

Sitten vielä noi keskelle tietä jonossa pysähtyneet ajoneuvot aiheuttivat kiireiselle autoilijoille yllätyksen.
Tuiskuavan lumen seasta tulivat niin äkkiä näkyviin etteihän siinä kerinnyt jarruttamaan. :D :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Täytyy tavoista poiketen nostaa hattua VR:lle, jota hyväksikäytin kotimatkaani tänään. 16:41 lähtenyt Z-juna oli Helsingin ja Tikkurilan välillä vain 3 minuuttia myöhässä aikataulusta. Siitä sitten kävellen pelastamaan emäntä pulasta, kun oli raukka jäänyt jäiseen ja lumiseen ylämäkeen autolla jumiin.
Vastaa Viestiin