Mun tummansininen viisovinen 900 Gls veti aina, pesun jälkeen, satojen metrien jonoa perässään.
Oikea salapoliisiauto mulla oli antenneja ja peilejä riittävästi.
että meillä oli siinä monasti Jaapen kanssa hauskaa
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Poliisisaabista tulee aina mieleen toi Outokummun ysisatku. Sitä kun näkee tien päällä harva se päivä. Oon miettiny et jos nään parkissa sitä niin käväsen kysymässä et saako saabisti kuvata klassikkoa. Kuinkahan pitkään meinaavat pitää tuon ajossa? (toivottavasti pitkään)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
^Tuo OKUn poliisisatku on ollut mulla jo pidempään mielessä, että siitä olisi kiva lukea juttu Saabistista. Itsekin olen sellaisen jutun meinannut tehdä, mutta kun kotoa on auton luo 450 km, niin meinaamiseksi on jäänyt.
Ottaisiko joku hieman lähempänä asuva ideasta kopin?
Tarvittaessa autan toki jutun kirjoittamisessa.
nalleolut kirjoitti:en tiedä kuuluuko tänne vai mikä naurattaa osioon.. heh..
kotimatkalla välillä pieksamäki-mikkeli 3 eri audia .... ajelin rauhallisesti 85-90km/h , kunnes perään ilmestyi kauheella vauhdilla audi tää kävi siis 3x n.30km matkalla ..arvio.. noh audi:t ei vissiin heti uskaltaneet tehdä ohitusta... oisko johtunu saabin katolla olevasta antenni arsenaalista.... hhaa hhaha
Olemme poliisien silmätikkuina
Pitää olla varovainen.
I'm your turbo lover! Ex: Ng 900SE Turbo '95 Audi Ur-S6 2,2t
^Tuulilasin lämmittimiä näkyy olevan ainakii 9-5:ssa ja sit 9-3 Aerojen myynti-ilmotuksista oon kanssa kyseisen mukavuusvarusteen bongannu. Sääli ettei oo kaikissa Saabeissa
Ihmettelenpä sitten satkun öljynpaineen merkkivaloa. Tänään tullut ajettua yli 300 km ja noin puoli kilometriä ennen kotia pääsyä alkoi öp-valo himmeästi kiilumaan. Kierroksilla ei mitään muuta vaikutusta kuin että värpätti hieman lataus/kierrostaajuuden mukaan. Ajoin auton rapun eteen parkkiin, vein laukut sisälle ja kolasin parkkiruutuni ja rapun oven edustan. Tarkistin sitten öljyt. Öljyä max-merkissä. Käynnistin auton ja samanlailla kiilu himmeästi. Ajoin sievästi parkkiruutuun ja kävin parin tunnin päästä käynnistämässä. Valo sammui heti. Noh kait sillä uskaltaa töihin aamulla mennä. Autoon vaihdettu uusi öljykello pari viikkoa sitten koska vanha vuoti. Nyt sitten ihmettelen pitäisikö varalta käydä öljynpaineet mittaamassa? Oiskohan tuo uus öljykello maanantaikappale?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Kaikille varmaan tuttua talvella nämä lumipolanteet ja niistä joidenkin "itkeminen". Haukutaan vajavaista aurusta tms. Jospa seuraavan kerran tämä "palutteen" antajat näyttäsi itse esimerkkiä ajamalla siellä polanteiden päällä ja näin ollen olisi mukana "talkoissa" polanteita vastaan. Itse ajan polanteiden päällä aina kun se on mahdollista, kenties hieman epämukavaa välillä mut ainakin minun Saab ei niitä pelkää! pelkääkö sinun, oletko "uraohjus"?
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
JaHu kirjoitti:Kaikille varmaan tuttua talvella nämä lumipolanteet ja niistä joidenkin "itkeminen". Haukutaan vajavaista aurusta tms. Jospa seuraavan kerran tämä "palutteen" antajat näyttäsi itse esimerkkiä ajamalla siellä polanteiden päällä ja näin ollen olisi mukana "talkoissa" polanteita vastaan. Itse ajan polanteiden päällä aina kun se on mahdollista, kenties hieman epämukavaa välillä mut ainakin minun Saab ei niitä pelkää! pelkääkö sinun, oletko "uraohjus"?
Itse olin juuri pari tuntia sitten tällaisissa talkoissa ajamassa "parkkikaistaa" suoraan kun vasemmalta "ajokaistalta" kääntyi vartioliikkeen auto oikealle eteen. Varsin vaarallista toisinaan tällaiset esimerkilliset ajolinjat. Kyseessä toki samainen Sirkkalankatu jossa kesälläkin käännytään oikealle 2-kaistaisen vasemmalta kaistalta keskiviivan vierestä.
JaHu kirjoitti:Normaalit väistämissäännöt ovat kuitenkin kyseessä, mikä ongelma?
Kyseessähän ei ole väistämissääntö vaan vasemmalta kaistalta oikealle kääntyminen ennalta-arvaamattomasti. Tätähän toki tehdään joka puolella jatkuvasti mutta ehkä tässä tilanteessa kääntyjälle ei tullut edes mieleen varmistaa tuleeko sieltä lumiselta "parkkikaistalta" joku vai ei. Kyseessä siis kuitenkin ihan normaali oikeanpuoleinen ajokaista jossa on yleensä päivät autoja parkissa mutta iltaisin tyhjää. Seuraavassa google mapsin kuvassa kohta jossa 5 autoa parkissa bussipysäkin ja pysäköntikiellon päättymisen jälkeen.
Uitukki kirjoitti:Ihmettelenpä sitten satkun öljynpaineen merkkivaloa. Tänään tullut ajettua yli 300 km ja noin puoli kilometriä ennen kotia pääsyä alkoi öp-valo himmeästi kiilumaan. Kierroksilla ei mitään muuta vaikutusta kuin että värpätti hieman lataus/kierrostaajuuden mukaan. Ajoin auton rapun eteen parkkiin, vein laukut sisälle ja kolasin parkkiruutuni ja rapun oven edustan. Tarkistin sitten öljyt. Öljyä max-merkissä. Käynnistin auton ja samanlailla kiilu himmeästi. Ajoin sievästi parkkiruutuun ja kävin parin tunnin päästä käynnistämässä. Valo sammui heti. Noh kait sillä uskaltaa töihin aamulla mennä. Autoon vaihdettu uusi öljykello pari viikkoa sitten koska vanha vuoti. Nyt sitten ihmettelen pitäisikö varalta käydä öljynpaineet mittaamassa? Oiskohan tuo uus öljykello maanantaikappale?
Huh. Helpotus. Tänään öp-valo ei sitten syttynyt ollenkaa. Eli todennäköisesti johtovika. Nyt täytyy vaan toivoa ettei öljynpaineet katoa oikeasti kun mikään ei ole sitä ilmaisemassa. Täytyy koittaa keritä saada tuo mahdollisimman pian kuntoon.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
JaHu kirjoitti:Kaikille varmaan tuttua talvella nämä lumipolanteet ja niistä joidenkin "itkeminen". Haukutaan vajavaista aurusta tms. Jospa seuraavan kerran tämä "palutteen" antajat näyttäsi itse esimerkkiä ajamalla siellä polanteiden päällä ja näin ollen olisi mukana "talkoissa" polanteita vastaan. Itse ajan polanteiden päällä aina kun se on mahdollista, kenties hieman epämukavaa välillä mut ainakin minun Saab ei niitä pelkää! pelkääkö sinun, oletko "uraohjus"?
'
Itsekin poljen polanteita aina kun mahdollista. Säästäähän tuo tietä ja renkaitakin jos urat ovat sulat. Ainoastaan jos polanne on kovin koloinen ajan sileää uraa pitkin. Sikäli jännää että monilla keskustelupalstoilla tästä puhutaan mutta harvoin olen nähnyt muita autoilijoita ajamassa uran vieressä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
muppelo kirjoitti:Poliisisaabista tulee aina mieleen toi Outokummun ysisatku. Sitä kun näkee tien päällä harva se päivä. Oon miettiny et jos nään parkissa sitä niin käväsen kysymässä et saako saabisti kuvata klassikkoa. Kuinkahan pitkään meinaavat pitää tuon ajossa? (toivottavasti pitkään)
Eipä tuota kysellä tartte, sen kun kuvaat vaan. Olettaen että ovat paikalla, johon yleisöllä on vapaa pääsy. Julkisella paikalla kuvaaminen on kuitenkin edelleen Suomessa laillista, vaikka joissain paikoissa esim. vartijat ja palopäälliköt muuta kuvittelevatkin.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2