Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kotitalli kirjoitti:Ihmetyttää tuo että missä ne Ruotsin 900 on :?: . Kahtelin tuolta Ruottin maaalta noita OG 900: sia useammasta paikasta, vaan yllättävän vähän tuolla noita näyttäisi olevan tai sitten olen katsonut vika paikasta. Joko ne on Ruotsissa paalattu vai tuotu Suomeen? Saksassa näyttää sitten olevan jonkun verran enempi valinnanvaraa. Ihan vaan vasta kuolausasteella tuo etsiskely eli ei vielä kovin vakavaa, entiset pitäs ekaks saaha kuntoon.
Olen ihmetellyt ihan samaa noiden OG900:sten osalta, ainakaan Blocketista ei meinaa millään löytyä kuin 90-luvun puolen ruiskumalleja, turbot, karvalakit ja 80-luvun (varsinkin lopun) mallit loistaa poissaolollaan...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
heksi
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 14:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja heksi »

Ihan parin vuoden aikana supistunut niin Ruotsissa kuin Suomessakin. Muutama vuosi sitten Nettiautossakin oli useampi sivullinen og900:sta kun nyt lähestyy kokoajan sitä yhtä sivullista. Keräilystatus ainakin kasvanee tässä. Onhan siitä jo 20v kun viimeisimpiä kovakattoisia vuosikertoja ajettiin ulos tehtaalta.
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Julle »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=24&t=82594

Noh, tällähän sitten alkaa arvo nousta.
9-5 Aero - 00
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja karg »

aero kirjoitti:Khyl, kiintiöt nimenomaan ajaa epätasa-arvoa, kun ihmiset pääsevät positioihin ko. positioissa täysin toissijaisten ominaisuuksien perusteella.
Kiteytys:

http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisu ... elut-osa-2
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Täällä Saabistien joukossa on varmaan runsaasti, myös perheellisiä, niin kysynpä täältä että mahtaako farkku 9-5:seen mahtua takapenkille kaksi lastenistuinta ja aikuinen yhtäaikaa?

Pitäisi sukulaisia hakea juna-asemalta ensi kuussa ja kyytiin pitäisi mahtua, itseni lisäksi kaksi aikuista ja kaksi reilun vuoden ikäistä taskurakettia, lastenistuinten kanssa +matkatavarat, (mutta niistä ei ole ongelmaa. :lol: )

Toinen vaihtoehto on siskon appiukon hyundain maasturi, mutta mielummin tarjoaisin kyydin laatuvaunulla, kuin Korean ihmeellä. :oops: :wink:
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja karg »

Juhaska kirjoitti:Täällä Saabistien joukossa on varmaan runsaasti, myös perheellisiä, niin kysynpä täältä että mahtaako farkku 9-5:seen mahtua takapenkille kaksi lastenistuinta ja aikuinen yhtäaikaa?
Kyllä mahtuu, jos aikuinen on suht hoikka istumavarustukseltaan. Testattu takavuosina. Ex-vaimon anoppi mahtui, mut meikän ex-anoppi ei olis mahtunu :P
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

http://www.stara.fi/2012/02/27/tallaisi ... me_oneline
No on kyllä nykynaiset pikkusieluisia jos noista raivostuisivat!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

karg kirjoitti:
Juhaska kirjoitti:Täällä Saabistien joukossa on varmaan runsaasti, myös perheellisiä, niin kysynpä täältä että mahtaako farkku 9-5:seen mahtua takapenkille kaksi lastenistuinta ja aikuinen yhtäaikaa?
Kyllä mahtuu, jos aikuinen on suht hoikka istumavarustukseltaan. Testattu takavuosina. Ex-vaimon anoppi mahtui, mut meikän ex-anoppi ei olis mahtunu :P
No hyvä tietää...
Täytyy vielä varalta mittailla vähän jakkaroita, niin ei tule ongelmia paikanpäällä. :)

Jos itsellä olisi anopista kyse, niin se saisi kävellä... :lol:
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ippe »

Mä olen pitkään ihmetellyt kuorma-auton kuljettajien tapaa laittaa nelivilkut päälle ennen peruuttamista, mikä ihme siinä on vaikeaa ymmärtää että nelivilkut laitetaan päälle vain kun auto pysyy paikallaan...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Miettinyt kuinka tämä eläkkeelle siirtyminen onkaan näin vaikeaa. Lääkäri kehoitti hakemaan vielä vammaistukeakin eläkkeen lisäksi. 8O
Sairashan sitä ollaan monella eri tavalla, mutta kaikkea sitä sitten tarjotaankin.
Päivä vielä ja sitten ollaan eläkeläinen. Oppisiikohan tämän kanssa elämään?
Opiskellessa ja työssä ollessa en ihan ajatellut, että 34-vuotiaana sitten eläkkeelle, mutta tää on nyt miun arkea. Jos vain saisi nuo ajatukset päässä järjestykseen...
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Rupesi yhtäkkiä ihmetyttämään miten on päästy siihen pisteeseen että kelissä, joka on ihmiselle jos ei haitallinen niin sietämätön, auto liikkuu, toimii ja lämpiää täysin moitteetta lähes kuin kesällä, eikä tähän edes tarvita mitään uutta maasturia vaan riittää yksitoista vuotta vanha 9-3, jonka tapauksessa vieläpä päästään liikkumaan pääasiassa jätteistä tehdyllä etanolilla... Melkoisen edistyksellistä.
[/pohdintahetki]
Edit: Ja tuolla se joutuu seisomaan lumipyryssä kylmissään kun sitä ei joku suhteessa varsin hyödytön ja avuton ihminen tarvitse...pitää pestä ja vahata se oikein huolella kunhan keli yhtään sallii. Ja sama tietenkin ysisataselle kunhan siihen on vaihdettu bensapumppu ja saatettu takaisin täyteen toimintakuntoon. 8)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

ippe kirjoitti:Mä olen pitkään ihmetellyt kuorma-auton kuljettajien tapaa laittaa nelivilkut päälle ennen peruuttamista, mikä ihme siinä on vaikeaa ymmärtää että nelivilkut laitetaan päälle vain kun auto pysyy paikallaan...
Itse ajan jakeluautoa ja hätävilkkuja joutuu käyttämään jos joutuu ajamaan liikennesäännöistä poikkeavasti kun ei ole majakoita katolla. Eipä oikein ole autossa muuta varustetta jolla varottaisi kanssaliikkujille että nyt joudutaan käyttäytymään poikkeavasti.


Itse ihmettelen että miksi pitää jostain nurkan takaa luikkia sinne kuorma-auton perän taakse kun pakkipiippari alkaa piippaamaan.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
toyman
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: To Helmi 04, 2010 11:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja toyman »

Mitenhän tuommoinen äänieristäminen onnistuisi kädettömältä. Haaveilin tässä että kesälomalla voisi purkaa koko sisustan irti autosta ja eristää koko kabiinin kerralla. Samalla vähän parempaa äänentoistoa. Saisikohan sitä enää sisustaa takaisin paikoilleen :D
9-3 SS -03
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ippe »

Uitukki kirjoitti:
ippe kirjoitti:Mä olen pitkään ihmetellyt kuorma-auton kuljettajien tapaa laittaa nelivilkut päälle ennen peruuttamista, mikä ihme siinä on vaikeaa ymmärtää että nelivilkut laitetaan päälle vain kun auto pysyy paikallaan...
Itse ajan jakeluautoa ja hätävilkkuja joutuu käyttämään jos joutuu ajamaan liikennesäännöistä poikkeavasti kun ei ole majakoita katolla. Eipä oikein ole autossa muuta varustetta jolla varottaisi kanssaliikkujille että nyt joudutaan käyttäytymään poikkeavasti.


Itse ihmettelen että miksi pitää jostain nurkan takaa luikkia sinne kuorma-auton perän taakse kun pakkipiippari alkaa piippaamaan.

Ongelmahan on juuri siinä että hätävilkuilla kerrotaan ettei olla liikkumassa mihinkään suuntaan, kun laitat hätävilkut päälle ja alat liikuttamaan autoa, niin kerrot muille että olet paikallasi ja kuitenkin liikut...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja core2 »

Nyt tuli eteen sellanen asia jonka näen ekaa kertaa.
9-3 aero myynnissä linkki.
Se mikä ihmetyttää on tää joka on vikana tossa turvallisuus listassa eli Mäkilähtöavustin??.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin