Tämähän on oiva topikki. Totta munassa, jos joku "nuoruuden unelma-auto" alkaa nykyään olla saavutettavissa, niin ei muuta kun go-for it.
Oma lista:
1. Saavuttamaton unelma: Aston Martin V12 Vantage.
2. Ehkä joskus eläkepäivinä muutto italiaan ja tämmönen: http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=208838946
Eli Fefe Testarossa ja ehdottomasti valkoisena. Tuon kuva paloi teini-ikäisen pojanklopin verkkokalvolle Miami Vicestä eikä se lähde kulumallakaan
3. Tässä on monia tyrkyllä. 928 Possu, V12 koneinen Jagge, Range Rover Sport Supercharged jneetcyms.
Jos noiden tilalle joku ihan tosissaan käy mulle jotain Saabia tyrkyttämään, niin saa lättyynsä heti ja välittömästi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Oma "mersukuume" on sillä mallilla, että tekis mieli hankkia kesä(käyttö)autoksi tämän tyylinen Jagge.
Mielestäni ihan kohtalaisen mukava laite Corollan hinnalla.
Ja jos ei muuta niin saahan tuollakin jo naapurit lopettamaan morjestelun täällä meilläpäin...
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Jasse-setä kirjoitti:Oma "mersukuume" on sillä mallilla, että tekis mieli hankkia kesä(käyttö)autoksi tämän tyylinen Jagge.
Mielestäni ihan kohtalaisen mukava laite Corollan hinnalla.
Ja jos ei muuta niin saahan tuollakin jo naapurit lopettamaan morjestelun täällä meilläpäin...
No siis ihmettelen mikäli ET ole jo tuota käynyt ostamassa. Itse ainakin tykkään tuon korimallen Jaggesta ku hullu puurosta, vaikka ei tuo olekaan top3 unelmautojeni joukossa. Rusinana kakussa tietty olisi XKR eli superchargdr V8, mutta kait tommonen 4,0 V8 vaparikin menisi Corollan korvikkeena Eleganssia noissa on enemmän kuin brittien kuningashuoneessa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ei ei ei, Jaguar kuutosella tai kasilla on kuin kissa ilman häntää ja puoltatoista jalkaa. Ainoa oikea valinta on luonnollisesti V12, ja mieluiten sellainen jossa keulan kulkukissa on korvattu tällaisella:
Paha muutaman päivän kestävä Daimler-kuume iskee aina kun tuollaisen kyydissä pääsee istumaan, ja kuten voi jotenkuten päätellä, tänään oli yksi noista päivistä. Plussana tuon mallin Jaguareissa on odottamattoman hyvä luotettavuus, edelliset sukupolvethan löivät rikkoutumisherkkyydessään laudalta kaikki British Leylandin muut tuotteet...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Tuon ikäisten kalleimpien XJ-mallien ja vastaavien Daimlereiden erona ovat pääasiassa Daimler-merkit ja etupenkkien selkänojiin kiinnitetyt jalopuiset piknikpöydät takapenkkiläisille. Daimler on parempi vaihtoehto koska sitä ei kukaan sotke mihinkään Mondeo-typeen. Vastaavasti suora kuutonen on vain suht ripeä, V12 menee niin lujaa kuin sivistyneesti on mahdollista pistäen samalla ilmoille automaailman parhaat äänet (heti kakstahtikoneiden jälkeen).
Tämä siis ohittaen kokonaan XJR:n joka on eri tyylin edustaja, omasta mielestä tuon kokoinen auto on parhaimmillaan kun ahdetaan moottorin sijaan sisusta täyteen vaaleaa nahkaa ja jalopuuta huolehtien samalla riittävän ripeästä maisemien vaihtumisesta ja oopperatason ääniraidasta, antaa pikkukinnereiden kisailla kun ne ovat liian epämukavia johtoluokan lipumiseen
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Minusta nuo Jagulaarit on enemmän tätä samaa vuorineuvososastoa kuin Lexus, S Mersu ja A8 Audi. Voiko niillä edes ajaa farkut jalassa? Pitääkö kuulua paikalliseen Lions Clubiin?
Englanti auton valmistusmaana jo itsessään herättää epäilyksiä ja pelkoa.
Jasse-setä kirjoitti:Oma "mersukuume" on sillä mallilla, että tekis mieli hankkia kesä(käyttö)autoksi tämän tyylinen Jagge.
Mielestäni ihan kohtalaisen mukava laite Corollan hinnalla.
Ja jos ei muuta niin saahan tuollakin jo naapurit lopettamaan morjestelun täällä meilläpäin...
Tuo korimalli on myös ajattoman tyylikäs.
Muutaman vuoden uudempaa XJR:ää (oma salainen haave) saisi jo melko kohtuulliseen hintaan, mutta ylläpito kustannukset ja tuontiverot on varmaan jotain ihmeellistä.
Poitsun luokkakaverin isällä on/oli vuosi sitten joku sellainen 2 ovinen Jaguar josta katsoin joskus netistä että maksaa jotain +1800000. Kattelin vaan aamuisin että kelpaa sillä ekaluokkalaisen tulla kouluun.
edit: tuo XKR ilmeisesti oli. Ja ihan uusi. Taisinpa vielä kyylätä netistä että tykeimmällä koneella mitä saa.
Jotenkin mun mielestä tuo ahdetulla V6:sella oleva XJ220 on magein Jaguaari D-Typen ohella, ilmeisesti XJ220 on myös kokolailla nopea auto, myös nykyautoihin verrattuna.
V12-koneisista XJS on hienoimpia, HE-moottorilla.
Mersuista en jostain syystä kauheasti perusta, vaikka hienoja autoja ovatkin, ainoa itseä erityisesti miellyttävä malli on G ja niistäkin enemmän työkaluksi tehdyt mallit.
Mersujen hyvänä puolena voi pitää varsin hyvää osien saatavuutta ja sitä että konsernin eri malleissa käytetään aika paljon samoja komponentteja.