Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Viikonloppuna vaihtelin aeron ahtimen entisen tilalle(9-5:n).. vielä ku kehtois aeron ohjainboksin lähettee piuhan nokkaan niin suap ajonestokoodin vaihattoo ja jotki muuta lisäks ohjelmoida nii sitte ois aeron tasolla vedot.
Kivasti työllisti kun alunperin oli turbolla(gt17) 14mm banjoliittimet vesille je öljylle, tässä aeron turbossa oli 12mm nii piti viritellä helemiliitokset välliin. Ahtaat paikat ja rystyset verillä, mutta eipähän vuoda putket.
Kivasti työllisti kun alunperin oli turbolla(gt17) 14mm banjoliittimet vesille je öljylle, tässä aeron turbossa oli 12mm nii piti viritellä helemiliitokset välliin. Ahtaat paikat ja rystyset verillä, mutta eipähän vuoda putket.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
OG900 T16:n bensansuodatin vaihdettu. Taas tulee soppaa koneelle ja upeesti käynnistyy kun on tuore akkukin! Keulan maadoituspiste käyty läpi ja plussajohdon akunkenkä uusittu.
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Löysin avosta uuden varusteen, siinä on renkaanpaineen valvontajärjestelmä.
Kätevää, vielä parempi olis jos olisin tiennyt tästä ennen kun laitatin uudet renkaat vanteille jolloin olisin voinut asentaa myös näihin vanteisiin anturit. Nythän tuosta on vallan sairaasti iloa kun anturit on jossain kämäsissä 17" kiekoissa jotka eivät koskaan näe päivänvaloa...
Kätevää, vielä parempi olis jos olisin tiennyt tästä ennen kun laitatin uudet renkaat vanteille jolloin olisin voinut asentaa myös näihin vanteisiin anturit. Nythän tuosta on vallan sairaasti iloa kun anturit on jossain kämäsissä 17" kiekoissa jotka eivät koskaan näe päivänvaloa...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kävin läpi femman huohotussysteemin letkut ja tarkistin venttiilikopan sisällä olevat pillit.
Venttiilikopan ja läppäkotelon välissä oleva pieni takaiskuventtiili oli taas rikki, pillit olivat sentään auki
Miltä näyttää -98 mallisen potentiaalisen huohotusvammaisen T7 -smetanavatkaimen yläkerta.
No esmes tuollaiselta, kun on ajeltu bensalla 268 000 kilometriä:
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Saabi/Venakoneisto.JPG
Säläloodasta löytyi uusi kuvassa näkyvä alumiininen takaiskuventtiili, onko syytä vaihtaa tuo alkuperäiseen muoviseen rimpulaan?
Venttiilikopan ja läppäkotelon välissä oleva pieni takaiskuventtiili oli taas rikki, pillit olivat sentään auki
Miltä näyttää -98 mallisen potentiaalisen huohotusvammaisen T7 -smetanavatkaimen yläkerta.
No esmes tuollaiselta, kun on ajeltu bensalla 268 000 kilometriä:
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Saabi/Venakoneisto.JPG
Säläloodasta löytyi uusi kuvassa näkyvä alumiininen takaiskuventtiili, onko syytä vaihtaa tuo alkuperäiseen muoviseen rimpulaan?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Veljen kanssa aherrettiin allekirjoituksen yksilöön näytöllinen soitin ja samalla vaihdettiin mittariston ja radion kiertävä paneeli, kun vanha oli kärsinyt.
Melko tyytyväinen olen tuohon merkittömään kinukkisoittimeenkin, mukisematta pyörii mp3:set tikulta ja navigaattorikin opastus toimii hienosti.
Alkaa olemaan auto sisältä ja ulkoa siinä kunnossa, et voi kohta keskittyä ajamiseen vaan.
Melko tyytyväinen olen tuohon merkittömään kinukkisoittimeenkin, mukisematta pyörii mp3:set tikulta ja navigaattorikin opastus toimii hienosti.
Alkaa olemaan auto sisältä ja ulkoa siinä kunnossa, et voi kohta keskittyä ajamiseen vaan.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Laitoin alkuperäisen keskuslukon kauko-ohjausboksin paikoilleen ja totesin että hyvin pelaa. Kyllä CDE:ssä pitää olla kauko-ohjattava keskuslukko...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Käytin kulmat säädettävänä, edessä camber olikin tuurilla riittävän kohdallaan, aurausta oli uusilla navoilla 2,5ast/puoli
Pikkusen muuttui ajettavuus, nyt kehtaa laittaa varsinaiset kesärenkaat paikalle kun kulmat on kunnossa.
Työn teki Vianor Herttoniemessä, varsin miellyttävä kokemus kaikenkaikkiaan ja avo meni nosturille heittämällä eli suosittelen matalien autojen omistajille
Pikkusen muuttui ajettavuus, nyt kehtaa laittaa varsinaiset kesärenkaat paikalle kun kulmat on kunnossa.
Työn teki Vianor Herttoniemessä, varsin miellyttävä kokemus kaikenkaikkiaan ja avo meni nosturille heittämällä eli suosittelen matalien autojen omistajille
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tämä sopisi ehkä paremmin tuonne v...tus-topicin puolelle, mutta käytin koko päivän etsien melun lähdettä 9-5 moniurahihnan tienoilta. Ensin kompressorin laakeri irti (helpommin sanottu kuin tehty, todellakin) ja se oli aivan priima. Sitten vesipumpun kimppuun, ja sehän se syypää taitaa ollakin! Motonetin kautta jatkamaan aherrusta. Melko paskaan paikkaan on tuokin saatu, ollakseen sentään normaali nelipyttyinen henkilöauto. Hirveän väänön jälkeen auto pakettiin ja vedet koneeseen.... Vesipumpun tienoilta tulee vettä norona! Olisiko tullut laitettua niistä kahdesta paketissa olleesta o-renkaasta juuri se väärä? Olkoon nyt, motivaatiota tarvitaan rutkasti lisää jostain että jaksaa repiä sen uudestaan auki.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Napen puuhasteluista tuli mieleen, että perjantaina kävi 9-5 -08 pyöränkulmien säädössä ja toinen takapyörä haritti 8mm eli kymmenkunta milliä oli pielessä. Muuttui ajettavuus kummasteen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Ajoin koululle ja takaisin aamulla...pitäisi taas vaihteeksi ottaa itseä niskasta kiinni ja aloittaa esim. pesulla kun kattokin alkaa olemaan keltaharmaa...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tarviis kans pestä toi Saabi.. katto on lähinnä keltavihreä tällä hetkellä.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tänään jäähdytysnesteen vaihto ja tuli todettua että jousijalat remonttiin ennen katsastusta . Eilen konehuoneen "siivousta" ja osien puunausta. Tuli todettua turbiini hieman väljäksi, uuden osto tai vanhan haalaus edessä.
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Ranetin femman uudelle langattomalle soittimelle tuollaisen "pikairroitustelineen"
Bluetooth-vastaanottimelle johtoineen pitää vielä kehitellä sopiva paikka käden ulottuville, sillä on näpäkämpää selata soivaa musiikkia, kuin tökkiä tuota tabin kosketusnäyttöä.
Voluumin säätö onnistuu edelleen rattinapeista, basson, diskantin ja faderin säätö taas alkuperäisen soittimen säätimistä.
Nyt on Wlan, 3G ja puhelinkin tuossa riippumassa
Bluetooth-vastaanottimelle johtoineen pitää vielä kehitellä sopiva paikka käden ulottuville, sillä on näpäkämpää selata soivaa musiikkia, kuin tökkiä tuota tabin kosketusnäyttöä.
Voluumin säätö onnistuu edelleen rattinapeista, basson, diskantin ja faderin säätö taas alkuperäisen soittimen säätimistä.
Nyt on Wlan, 3G ja puhelinkin tuossa riippumassa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eilen ja tänään tutkiskeltiin Lahdessa päin, että kuinkahan mätä tuo tuplis nyt sitten onkaan. Kolme reikää piti olla, mutta paikattiin viisi.
Ja eikös se niin ole, että kun itse tekee niin saa juuri sellaista kuin sattuu tulemaan. On meinaan niin tyylikästä saumaa että! Mutta syytän välineitä ja säätä (on se kumma kun ei vettäkään voi sataa migileikkien aikana) ja oikeastaan kaikkea / kaikkia muita kuin itseäni. Ja vaikka en jäljestä vastuuta otakaan, niin puolustaudun silläkin, että edellisestä hitsauskerrasta on sen verran aikaa, ettei paljon muistikuvia toimituksesta ollut. Otaksun myös tuolloin toimitun kivasti pöydän ääressä hyvässä ja ergonomisessa asennossa toisin kuin tuolla mullassa niska mutkalla pyörien.
Jätin auton vielä jollekin paikalliselle nyrkkipajalle takaiskarien ja -jousien sekä raidetangon päiden vaihtoon, näytti nimittäin pultit hivenen jumiutuneilta. Vaihtakoot ne, joilla välineet siihen riittää. Samalla tuplaantuu tupliksen arvokin, kun Lesjöforssia ja Kybiä tungetaan perä täyteen.
Ja eikös se niin ole, että kun itse tekee niin saa juuri sellaista kuin sattuu tulemaan. On meinaan niin tyylikästä saumaa että! Mutta syytän välineitä ja säätä (on se kumma kun ei vettäkään voi sataa migileikkien aikana) ja oikeastaan kaikkea / kaikkia muita kuin itseäni. Ja vaikka en jäljestä vastuuta otakaan, niin puolustaudun silläkin, että edellisestä hitsauskerrasta on sen verran aikaa, ettei paljon muistikuvia toimituksesta ollut. Otaksun myös tuolloin toimitun kivasti pöydän ääressä hyvässä ja ergonomisessa asennossa toisin kuin tuolla mullassa niska mutkalla pyörien.
Jätin auton vielä jollekin paikalliselle nyrkkipajalle takaiskarien ja -jousien sekä raidetangon päiden vaihtoon, näytti nimittäin pultit hivenen jumiutuneilta. Vaihtakoot ne, joilla välineet siihen riittää. Samalla tuplaantuu tupliksen arvokin, kun Lesjöforssia ja Kybiä tungetaan perä täyteen.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Pesin molemmat autot.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04