Joo kyllä se tauti on minnuuki purassu.. pentuna isällä oli saabi, OG 900i combi, sen jälkee oli NG900 Coupe, vapari. Sitte tuli vm. -02 OG9-5 2.0t, mutta huohotin rupes oireilemaan (enkä itekkää tuolloin ollut vielä perillä moisesta viasta) ja ei se rupenut talavella pelaamaan (savutti hitosti yms.) ja eivät paikallisessa korjaamossa osanneet sitä korjailla niin meni ja vaihto pois. Homas sitte S60 vollen, sitte se kävi ahtaaks ja sen jälkeen V70 2,5T. Nykysi ajelloo tdi passatilla
Äiteellä sitte hänen ensimmäisenä omana autonaan oli OG900 T16 combi (se sama mikä mullaki nykysin) Siitä kipinä suureni edelleen, kun en tuolloin ollut vielä kortti-ikäinen. Sitte kortin saatuani tuli huristeltua turbosatkulla ihan kivasti. Tosin kortin saatuani en saabia ostanutkaan, vaan tuli hommattua Sierra jolla tuliki temppuiltua ihan kiitettävästi.

Sen jälkee tuli rimera ja toinen sierra. Sitte jossai vaiheessa tuli tilaisuus ostaa äiteeltä se satku pois, se kun hommas itelleen OG9-3:sen 2.0t ja ehdottomasti painotin vielä, että sitä satkua et pois vaiha, koska ite otan sen käyttöön. Eikä tämmöstä "harvinaisuutta" toinna liikkeeseen viiä kun eivät anna siitä paljon mittään vaihossa ja itelläänhä se tommone pitäs pittee. Kun vielä ilimastoinnit, sähköpeilit, sähköikkunat eessä ja takana, sitte myös toimiva vakkari.
Sillä tul ajeltua sitte toista vuotta ja sitte pikkuvikoja rupes tulemaan, että piti saaha toimivampi ja "luotettavampi" auto alle niin ostin kaverilta edullisesti yhen sierran lissee kokoelmaan ja sillä tuli ajeltua sitte taas jonkin aikkoo, ennenku tuli hommattuu tää nykyne käyttis OG 9-5 2.3t.
Sitte sain myytyy sierranki pois(1,6i), joka tuntu olevan mahdottomuus niinkin hyväkuntoselle autolle kuin se oli, mutta puskaradio taas pelasti tilanteen ja kaupat synty.
Sitten tuli myös hommattuu konevikane 900i kyliltä, kun myyjän piti saada talliin tilaa ja edullisesti sen sainkin, mutta seki pitäs käydä läpi ennenku saa ajjoon.
Että kyllä näköjään osaan näitä rojekteja haalia pihamaalle, nyttenkin on 4autoa, mitkä pitäs laittaa ajokuntoon ja leimalle. Tuohon 0g900 t16:seen tulee vähä isompi remppa, kun uusittava vähä enempi osia sun muita inkkeitä.

Nytten työnalla tuo rimera. Kone levällään ja kansiremppa tekkeillä nytten. Pohjjoo pitäs korista vähä myös hitssailla ja vettee uutta jarruputkee niin sitte vois koittaa leimalle.
ps. meinasin tässä kesällä ostaa yhen saabin lisää, 90 Saabi oli se ja meleko vähä ajettukin. Mutta kerkis mennä. Varmaan parempi kun ei haali lisää ennenku laittaa muita ensin parempaan kuntoon. Jos ei satu semmosta yksilöä etteen, joka on pakko ostaa.

11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07