Veneilyihmettelyä...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Veneilyihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja patu »

V.J.S kirjoitti:
ippe kirjoitti:Tuollainen 20hp Autolube Yamaha on aika arvokas kone käytettyjen markkinoilla, varmatoimisina ja puhdikkaina noita yleensä pidetään, vielä kun poraat pakoputken isommaksi, niin sitten se on samanlainen kuin 25:nen...
Hoo, tuuninkia! Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta :)
Juu minä ainakin suosittelen porauttamista. Eikä ole edes paha homma 8)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Veneilyihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000 automaatilla kirjoitti:Toi, että paatti kampeaa voi johtua myös väärästä rikikulmasta. Koita nostaa kulmaa pykälä ylemmäksi ja kokeile helpottaako. .... Ainakaan mun vanha tuulilasivene ei kammennut, kun nosti rikikulman kohdilleen.
Oltiin äiteen, rouvan, penskan ja meikäläisen toimesta liikenteessä. Vedin rikin ylimpään mahdolliseen pykälään. Parani kyllä hiukan, koska menomatkalla propulsio painoi selvästi nokkaa veteen ja aallot oli "karut", mutta heti kun hölläsi ratista, niin kampeaminen alkoi välittömästi. Lisäksi käännöksissä saa koko ajan koittaa auttaa ruumiin painolla, muuten tuntuu että haukkaa vettä htkenä minä hyvänsä...Lisäksi toukokuun kokemuksesta tiedän, että seuraavalla ajolla "oikea" riki on taas jotain muuta...Eniveis, vedestä turvonnut paatti oli jo tuolla kuormalla liian raskas, hikiseen nosti semi-plaaniin kolme aikuista ja 2V penskan. Ei tuota millään rikin hienosäädöllä tai ohjausnivelen tiukkuudella enään fiksata :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Veneilyihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja ippe »

Tuli mieleen Yamahan ja Saabin yhteinen piirre, NGK:n tulpat toimivat parhaiten.

Eikös tuossakin ole perässä potkurin yläpuolella sellainen anodi, joka toimii myös evänä, sitä kääntämällä saa kampeamista vähennettyä, toinen mitä voi koittaa on ohjauksen "jarrun" säätäminen, sitä säätämällä ohjaus muuttuu samalla jäykemmäksi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Veneilyihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ippe kirjoitti:Tuli mieleen Yamahan ja Saabin yhteinen piirre, NGK:n tulpat toimivat parhaiten.
NGK:t sielllä olikin, ainakin tuttu "R" näkyi siitä hatun alta. Koneen kopassa oli vielä tarrakin kertomassa suositustulpan tyypin ja kärkivälin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Veneilyihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja masas »

"Satunnainen ilmavuoto bensalinjastossa tai venunut bensapumpun kalvo? Ensin kannattaa oireen ilmaantuessa aloittaa raivoisa pumppaus pässinkiveksellä, jos lääkitsee ni vika bensalinjassa/pumpussa."
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin