Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Beluski kiristeli käsijarrun kelvolliseks. Kyllä pitää!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
vaihdoin femmaan pakosarjan tiivisteen, siistin muutenkin konehuonetta. säädin käsijarrun, otin ledit pois sumareista, vaihdoin yhden ballastin lisävaloille ja johan kirkastui toinenkin lisävalo. nyt ois enään pakokaasutesti ja uudet eturenkaat niin leimalle sitten ois tonnarin vuoro..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Öljyt vaihdoin femmaan ja suodattimen. Pistin Valvoline 10-40 MaxLifea, kun sain halvalla ja ajattelin että vois vähän hiljentää tuota naputtelua joka kuuluu kylmänä. Saattoi se vähän auttaakin.
Ja loin autotallin ovelta katseen satkua kohti. (Pitäis fiksailla tuota venttiilijousen puristinta, että yltäis ottaan loputkin venat irti kannesta...)
Ja loin autotallin ovelta katseen satkua kohti. (Pitäis fiksailla tuota venttiilijousen puristinta, että yltäis ottaan loputkin venat irti kannesta...)
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Ajoin Helsinkiin ja takaisin ja ihailin mitä kaikkea yksi suhteellisen yksinkertainen auto keksii sähkölaitteillaan tehdä. Eilisen jäljiltä toinen mittarivalo oli vielä käynnistäessä päällä. Noh, ajoin sitten tuohon puolen kilsan päähän, sammutin ja menin tutkimaan tavaratilan valoa, jossa ei ollut ei sitten niin minkäänlaista eloa, tämän jälkeen mittaristo olikin sitten taas kokonaan pimeänä. Laitoin sitten taas molemmat kohdalleen parhaani mukaan, ja molemmat antoivat ymmärtää ovansa tiukasti kiinni ja palamassa. Lähdettiin siitä sitten Helsinkiin päin moottoritietä pitkin, pari hassua kertaa toinen heikommin kiinni oleva polttimo välkähti mutta muutoin ei mitään ongelmaa.
Helsingissä ehkä kymmenen minuuttia sammuksissa, ja taas oli kovasti pimeää. Polttimonkantojen uudelleenkohdistus, nyt molemmat tuntuivat täysin löysiltä ja hädin tuskin sain molemmat samanaikaisesti palamaan. Lähtö takaisin Järvenpäätä kohti, toinen valo sammui jossain moottoritien alkuvaiheilla ja toinen häipyili kunnes sammui ennen Korson liittymää. Myös tievalaistus loppui Keravan jälkeen joten piti etsiä hetkellisesti pitkiä valoja, no eihän siitä viiksestä vetämällä mitään tapahtunut, paitsi sitten taas tapahtuikin ja valot vaihtuivat esimerkillisesti.
Koko matkan ajan radio ja sisävalaistus olivat pimeänä, ja moottori ynnä muut mekaaniset osat käsijarrun palautusta myöten (!) toimivat täysin moitteettomasti.
Helsingissä ehkä kymmenen minuuttia sammuksissa, ja taas oli kovasti pimeää. Polttimonkantojen uudelleenkohdistus, nyt molemmat tuntuivat täysin löysiltä ja hädin tuskin sain molemmat samanaikaisesti palamaan. Lähtö takaisin Järvenpäätä kohti, toinen valo sammui jossain moottoritien alkuvaiheilla ja toinen häipyili kunnes sammui ennen Korson liittymää. Myös tievalaistus loppui Keravan jälkeen joten piti etsiä hetkellisesti pitkiä valoja, no eihän siitä viiksestä vetämällä mitään tapahtunut, paitsi sitten taas tapahtuikin ja valot vaihtuivat esimerkillisesti.
Koko matkan ajan radio ja sisävalaistus olivat pimeänä, ja moottori ynnä muut mekaaniset osat käsijarrun palautusta myöten (!) toimivat täysin moitteettomasti.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Satku tuli pestyä tänään. Ei ois kyllä pitänyt, alkaa vaan vituttaa kun näkee kaikki ne ruosteet ja muut kulumat kyljissä sieltä ravan alta
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Laitoin klubikilventaustat sekä tarran takaovenlasiin.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
vaihdoin uudet tarrakilvet, josko ne peltiset versiot joskus saisi.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin tonniseen bensansuodattimen.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin satkuun pakoputken katilta taaksepäin. Hieman ihmetytti kun kesken ajon tasaisella tiellä alkoi kuulu kolinaa auton alta. Pakoputkihan siellä roikkui taka-akselin päällä... Oli mennyt vaimentajan takaa nätisti poikki ja puskurin takaa kumiripustuksesta irronnut. Uutta vaihtaessa katkesi myös vaimentimen toisesta päästä. Oli helppo irroittaa.. Asennuksen helpottamiseksi ostin myös uuden väliputken, eli katilta taaksepäin kaikki uusiksi. Olikin Kuopion Motonetin og 900 katillisen turbon viimeiset kappaleet eikä muissakaan motoissa paljon tarjontaa ollut. Taitaa ruveta nämä romut olemaan jo niin vanhoja, että osatarjonta hiipuu...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
vaihdoin lämppärin kennon ja termostaatin. taas puskoo kuumaa sisälle.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Käytin Aeron katsastuksessa, hylky tuli! Toinen takaiskari täysin kuollut ja samasta nurkasta takaylätukivarren ulompi hela (ilmeisesti 4567244?) väljä. Onko paha rasti vaihtaa?
Lisäksi rekisterikilvenvalot ei pala edes uusilla polttimoilla, näytti joku ranettaneen teipillä johtosarjaa kasaan kontin nivelen kulmilta.
Lisäksi rekisterikilvenvalot ei pala edes uusilla polttimoilla, näytti joku ranettaneen teipillä johtosarjaa kasaan kontin nivelen kulmilta.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tähän liittyen purin pöydälle kontin johtosarjan ja korjasin sen. Löytyi varsin mielenkiintoisia teippi ryöstöjä...hz81 kirjoitti:Käytin Aeron katsastuksessa, hylky tuli! Toinen takaiskari täysin kuollut ja samasta nurkasta takaylätukivarren ulompi hela (ilmeisesti 4567244?) väljä. Onko paha rasti vaihtaa?
Lisäksi rekisterikilvenvalot ei pala edes uusilla polttimoilla, näytti joku ranettaneen teipillä johtosarjaa kasaan kontin nivelen kulmilta.
Tuohon puslaan liittyen löysin, että on paha rasti vaihtaa ja taidanpa jättää vaihtamatta toistaiseksi... nimittäin katsastusmies ei yksin pystynyt toteamaan väljyyttä vaan tarvitsi toisen yli-insinöörin todetakseen tämän. Tämäkään toinen yli-insinööri ei nähnyt väljyyttä toisen kammetessa pyörää, vaan totesi, että "kyllä sen sormella EHKÄ tuntee.
Että sillälailla!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kohtuullisen huollon.
-Moottoriöljy + suodatin
-Ilmansuodatin
-Tulpat
-Laatikko öljyt
-Bensasuodatin
Laatikosta pihalle tullu öljy oli yhtä mustaa kuin moottoriöljy. Koskakohan viimeks vaihdettu
Bensasuodattimesta olis pitäny ottaa kuva. Tuon kuntoista ikinä nähny
-Moottoriöljy + suodatin
-Ilmansuodatin
-Tulpat
-Laatikko öljyt
-Bensasuodatin
Laatikosta pihalle tullu öljy oli yhtä mustaa kuin moottoriöljy. Koskakohan viimeks vaihdettu
Bensasuodattimesta olis pitäny ottaa kuva. Tuon kuntoista ikinä nähny
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Softasin parit purkit tonnariin, toisen T5 venttiilille ja toisen T7 venttiilille. Saa nähä mitä nakuadaptaatio alkaa nyt sanoa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Moottoriöljy ja suodatin vaihtu Aeroon.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.