Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
siili69
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 12:08
Paikkakunta: Pori

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja siili69 »

Pitäis laittaa talon lattiaan eristeitä ja meinaa järki lähteä eri vaihtoehtojen kanssa. On Fuktisolia ja Finnfoamia ja vaikka mitä.

Finnfoamista on tarjouksia ja olen jo siihen päätynyt kun huomasin valmistajan maininnan: pitää säilyttää sisällä kun ei kestä valoa. Ne halvimmat levyt joita ajattelin ottaa on kuulemma keväistä erää ja ollut pihalla siitä saakka.

Koitin soittaa valmistajalle mutta puoli tuntia liian myöhään. No sitten naapurikauppaan kun olivat mukana tarjouskilvassa. Sama tilanne, siellä ne levyt on keskellä kenttää päivänpaisteessa.

Pitänee kaivella niitä takimmaisia ja alimmaisia nippuja jos vaikka olisivat kunnollista tavaraa.
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

siili69 kirjoitti:...valmistajan maininnan: pitää säilyttää sisällä kun ei kestä valoa...
Outo juttu... en löytänyt mitään mainintoja tuosta asiasta nettistä 8O Olen minäkin tuota levyä käyttänyt vaikka missä, ja en ole koskaan tuohon asiaan törmännyt. "Pihalta" olen kaikki levyni hankkinut.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
siili69
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 12:08
Paikkakunta: Pori

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja siili69 »

ZeiPii kirjoitti:Outo juttu... en löytänyt mitään mainintoja tuosta asiasta nettistä 8O Olen minäkin tuota levyä käyttänyt vaikka missä, ja en ole koskaan tuohon asiaan törmännyt. "Pihalta" olen kaikki levyni hankkinut.
Aika hyvin se on piilotettu, mutta tuolta löytyy:

http://www.finnfoam.fi/index.php?page=8 ... 23c2dcaafc

"Finnfoam-levyjä ei tarvitse työmaalla tai kuljetuksessa suojata erikseen kosteutta ja pakkasta vastaan. Finnfoamit eivät kuitenkaan kestä pitkäaikaista UV-säteilyä, joten loppukäytössä ne tulee suojata suoralta UV-säteilyltä."

Nyt pitäisi vain tietää mitä pitkäaikainen on käytännössä ja miltä levy näyttää/tuntuu kun se ei ole enää kunnossa. Voihan olla että normaalilla kierrolla ne eivät liian kauaa aurinkoa saa, mutta tästä nimenomaisesta erästä myyjä sanoi että ne on keväällä tulleet ja olleet samassa paikassa koko ajan.

Hmm... no jos tuota tarkemmin lukee niin sanotaan "loppukäytössä" eli se voisi vaikka tarkoittaa että ei saa asentaa niin että jää alttiiksi valolle; ehkäpä ne sitten kestävät sen ajan mitä odottavat myyntiä. Taisinpa hätäillä ihan turhaan joten rankaisen itseäni alkoholijuomalla.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

UV- säteily tai oikeammin koko sen kirjo aiheuttaa uretaaneissa sekä polystyreeneissä hajoamista mutta verraten vaatimattomasta tunkeutuvuudestaan johtuen ei juurikaan "pintaa syvemmältä" mikäli ei anneta edellytyksiä etenevään kehitykseen kuorimalla esille uutta pintaa tai että esim. luonnossa lojuva kappale paljastaa uutta kuluttavista luonnonvoimista johtuen. Puheenaolleiden rakennuslevyjen osalta se osa mikä on varastoinnin aikana muuttunut pinnasta tomumaiseksi tai kappaleen perusväriin verraten vaaleaksi on se siltä osin luvatuilta ominaisuuksiltaan menetetty mutta ei todellakaan koko levy paksuudeltaan.
siili69
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 12:08
Paikkakunta: Pori

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja siili69 »

Kävin 24 pakettia hakemassa, en ainakaan vielä törmännyt murenneisiin pintoihin ja myyjän totesi ettei ainakaan hänellä ole tiedossa erityisiä varastointivaatimuksia eli luin tosiaan perjantaina huolimattomasti sen tekstin ja hätäilin ihan turhaan.

Hiukan värieroja oli mutta mitäpä noista, ensimmäinen levy on lattiassa.
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Mokkulan hetkittäistä nopeutta ihmettelen. Paras inline-nopeus on ollut 32351580,0 kbps. eihän se kauaa kestänyt, mutta nopealta näyttää tilaston mukaan ;)
Ahdonvoimaa
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Pakari »

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288502607559.html

Ihmetellään tätä nyt vaikak sitten, NG9-3 kahdeksanneksi eniten vikaantuvin.:lol:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Onpa harvinaisen sekalaisen näköinen lista... Kymmenen parhaan joukossa Merc E ( :lol: ), Renault Scenic, Peugeot 207 ja Citroen C3 Pluriel (heikko muistikuva kuin tuo olisi joskus ollut Top Gear Surveyn kymmenen huonoimman joukossa...), ja vastapuolella Espace ja Grand Scenic (miten nämä ovat täällä jos Scenic on toisessa päässä?), 7-sarja (hankala uskoa) ja 9-3 joka on muualla ollut aina parhaiden joukossa :?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

:saab:
Viimeksi muokannut Johtaja_Turhapuro, To Kesä 03, 2021 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja tturku »

taisi olla tuon linkin tutkimuksen salaisuus juuri siinä, että on tutkittu vakuutusyhtiöille tehtyjä ilmoituksia hajoamisista. Eihän se kenellekkään tule yllätykseksi että ranskis hajoaa ja silloin siitä edes jakseta ilmoittaa vakuutusyhtiöön :mrgreen: Itse en anna mitään arvoa koko tutkimukselle koska vain ilmoitetuista on kerätty materiaali, sehän ei anna mitään todellista kuvaa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Johtaja_Turhapuro kirjoitti:Ei kai kukaan voi selvinpäin sanoa että ranskalaiset autot tai Seatit ovat luotettavia? :mrgreen:
Noh, miten sen nyt ottaa... Kun katson asiaa ilman Saab-silmälaseja, niin voin sanoa, että menneisyydessä käytössä olleet 5 ranskista peräjälkeen eivät olleet sen huonompia kuin muunkaan merkkiset autot. Nyt toisena käyttöautona seatti, ja ottaisin koska tahansa toisen, toki hieman terhakkaammalla motilla. Sen sijaan laatuvankkurina pitämäni V70 on ollut meidän "huonoin" auto koskaan. Ehdottomasti paras taasen 2001 mallinen Dodge Durango kunnon V8 myllyllä. Saabista en osaa vielä sanoa, kun se on ollut käytössä vasta 1v 8kk:tta ja kilometrejä on alla vasta 85tkm ... aika näyttää. Nämä nyt ovat mulle vain kulkupelejä... niitä tulee ja menee :wink:
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja karg »

karg kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Liittimet luistaa liitinkotelosta ulospäin?
Joo, yhdestä kolkista napattiin OBD-liitin irti, niin tuon näki selvästi. Lukitushakaset on jotain kuttaperkaa, mitkä antaa periks liian helposti.
Taas havainto tästä huonosta laadusta.. eilen oli 2006-mallin Opel Vectra tossa säädeltävänä. Kaikenlaiset vaihtelevat yhteyshäiriöt ja ihmeelliset Techin kaatumiset loppuivat, kun kaivettiin OBD-liitin konsolista käteen ja pitelin etusormella tiukasti Opelin johtosarjan CAN-piuhoja puristuksessa liitintä vasten samalla kun operoin toisella kädellä Techiä.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kävin erään saabistin luona raumalla joka lehdessä ilmoitteli kesällä saab osista.. olin kuulemma eka joka kävi paikalla. osat menossa romukuormaan ellei kukaan halua niitä.. mie lupasin joulukuussa tulla paikalle peräkärryllä.. siellä oli mm. 1.85 osaa ja paljon 99 pisteosia.. itse pelastin muovikassillisen pillerikapseleita ja 1.85:Sen venakopan talteen..röyhkeään 2euron hintaan. ihmettelen ettei kukaan muu oo siellä käyny.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
t-t
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 04:02

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja t-t »

Miten veneen akku voi toimia vedenalla?? Tuo meikän terhi nimittäin ei ole sadevesityhjentyvä ja tänään menin kattomaan tilannetta, no vettä vene puolillaan ja akku ja bensatankki veden alla. Napista pilssipumppu käyntiin ja äyskäriä heiluttelemaan, vene tyhjäksi ja taas avaimesta käyntiin 8O
Ex: Saab 9-3 2,0t -07

Eikä vieläkään terve.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ippe »

Ei vesi niin paljoa johda sähköä ettei akku toimisi, lisäksi veneen akut ovat varsin tiiviitä, eli vesi sinne hyökkä sisälle kovin nopeasti.

Kyllähän auton valotkin palavat hyvän tovin jos auton ajaa valot päällä mereen :lol:
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin