Mihinkä tuo tieto perustuu? Oletko omistanut kyseisen aikakauden Jaggeja? Minä olen ja ihmetyttää suuresti tuollaiset kirjoitukset.Rattivaihde kirjoitti: varsinkin vanhempien mallien osalta (70-luvulta 80-luvun alkuun) varsin epäluotettavia.
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
En ole omistanut mitään muuta merkkiä kuin Saabia, ja sitäkin vain yhden auton tähän mennessä, sen sijaan on tullut luettua lehtiä ja nettiä sekä katsottua tv-ohjelmia automaailmasta ihan riittämiin. Nimenomaan Jaggen laadusta 70-80-luvulla on tullut luettua eri lähteistä ja lisäksi tietysti katsottua Top Gearin British-Leyland-aiheiset jaksot sekä 90-luvun Top Gearin "kuukauden käytetty"-osuus 70-luvun Jaguareista.et kirjoitti:Mihinkä tuo tieto perustuu? Oletko omistanut kyseisen aikakauden Jaggeja?
Eräässä jaksossa uudempaa TG:tä näytettiin erityisesti miten XJ-S:ssä käytettiin esimerkiksi erilaisia sähköosia jotka olivat tuomittuja hajoamaan yleensä ennemmin kuin myöhemmin. Tähän sitten yhdistettiin BL:n autotehtaiden työnlaatu 70-luvulla (josta esimerkkinä Mobilistissa mainittu Morris Marina joka tuli uutena Suomeen ilman vasenta etuovea, mutta takapenkillään ylimääräinen oikea etuovi).
Ei sillä että kaikki tämä minua estäisi ostamasta XJ-S:ää jos olisi varaa ja joku yksilö tulisi vastaan, ei tosiaankaan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Marina oli aikoinaan halvempi kuin Lada, eikä niissä BLMC-vekottimissa mitä lähipiirissä on ollut ole mitään ihmeempiä ongelmia ollut, toki vanhuksissa on aina joitain ongelmia, paljon haukuttujen sähköjen kanssa viat saa yleensä korjattua poistamalla edellisten omistajien viritykset ja palauttamalla kytkennät alkuperäisiksi.
Jaggen kohdalla nuo 80-luvulla tulleet ns. digitaaliset mittaristot ovat vanhemmiten reistailleet, en tosin ole kuullut että vastaavat kapistukset olisivat olleet muilla merkeillä yhtään parempi.
Ruostetta on osassa brittivehkeitä ja osassa hyvin vähän, BLMC Princess on esimerkiksi ollut varsin vähäruosteinen malli, ainakin meillä olleiden neljän yksilön perusteella, Allegrotkaan eivät ole olleet pahasti mätiä, mutta niitä ei ole ollut kuin kolme.
Mitkä auton sähköosat ovat muuten ikuisia, mulle on ainakin jäänyt sellainen käsitys omista autoista että yleensä helpoimmin hajoavat sähköosat tunnistaa merkinnöistä "Bosch" ja "Germany"...
Jaggen kohdalla nuo 80-luvulla tulleet ns. digitaaliset mittaristot ovat vanhemmiten reistailleet, en tosin ole kuullut että vastaavat kapistukset olisivat olleet muilla merkeillä yhtään parempi.
Ruostetta on osassa brittivehkeitä ja osassa hyvin vähän, BLMC Princess on esimerkiksi ollut varsin vähäruosteinen malli, ainakin meillä olleiden neljän yksilön perusteella, Allegrotkaan eivät ole olleet pahasti mätiä, mutta niitä ei ole ollut kuin kolme.
Mitkä auton sähköosat ovat muuten ikuisia, mulle on ainakin jäänyt sellainen käsitys omista autoista että yleensä helpoimmin hajoavat sähköosat tunnistaa merkinnöistä "Bosch" ja "Germany"...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Ihmettelyketju
Lähteenä jonkin automallin hyvyydestä tai huonoudesta tuo Top Gear lienee vielä siitä huonoimmasta päästä.
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Ihmettelyketju
Mikä lie loppukiri rakennuspuolella menossa ennen talvea, kun saa ajaa hiekkaa ja mursketta yhtenä norsun k.rpänä
Ei kerkeä ajaa Kaniaa tallin montulle, että sais pudonneen pakoputken tilalle uuden. Melkoista bassojumputusta se vinkkelikasi pitää hytissä, vaikka päävaimentaja on viellä paikalla. Saa kyllä unohtaa haaveilemani suorat putket suosiolla ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Ihmettelyketju
En jaksa perustaa uutta topicia, joten kysynpä täällä.
Pitäisi valaa pihasaunan perustuksista pilariharkkojen reiät umpeen. Tallista löytyy kolme säkkiä S-100 valmis betonia. Säkin kyljessä lukee, että säilyy 12kk päivämäärästä, joka lukee kyljessä. Ja päivämäärä on vuodelta 2006. Säkki ei ole isommin kovettunut, joten kysymys kuuluu: Onko tuote roskis kamaa vai käyttökelpoinen?
Kuluerä ei missään nimessä ole iso, jos ostan uudet, mutta toisaalta noukin joutais käyttää.
Pitäisi valaa pihasaunan perustuksista pilariharkkojen reiät umpeen. Tallista löytyy kolme säkkiä S-100 valmis betonia. Säkin kyljessä lukee, että säilyy 12kk päivämäärästä, joka lukee kyljessä. Ja päivämäärä on vuodelta 2006. Säkki ei ole isommin kovettunut, joten kysymys kuuluu: Onko tuote roskis kamaa vai käyttökelpoinen?
Kuluerä ei missään nimessä ole iso, jos ostan uudet, mutta toisaalta noukin joutais käyttää.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Ihmettelyketju
Ajoin tuossa eilen Pieksämäeltä keskiviikkona Joutsaan. Oli tosiaan liukas keli ja mutkissa sai olla tosi tarkkana. Melkeinpä kaikki vastaantulijat ajoivat keskellä tietä tai jopa oman kaistani puolella. (Kapea tie Kangasniemi-Joutsa väli talviaikaan) Sai hidastaa ja väistää. Hyvä, että ei ojaan joutunut kun jotkut luulivat olevansa teiden kuninkaita tai eivät tajunneet, että vastaan ajavakin tarvitee tilaa. ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
Iso kasa Husqvarnoja
Re: Ihmettelyketju
Kyllä ne voivat olla ihan käyttökelpoisia, jos vaan eivät ole välillä yhtään kastuneet; silloin rupeaa säkin sisältö paakkuuntumaan. Kokeile pieni erä johonkin, niin näät, että ovatko kunnossa. Mutta jos ihan varma haluat olla, niin osta uudet.hz81 kirjoitti:En jaksa perustaa uutta topicia, joten kysynpä täällä.
Pitäisi valaa pihasaunan perustuksista pilariharkkojen reiät umpeen. Tallista löytyy kolme säkkiä S-100 valmis betonia. Säkin kyljessä lukee, että säilyy 12kk päivämäärästä, joka lukee kyljessä. Ja päivämäärä on vuodelta 2006. Säkki ei ole isommin kovettunut, joten kysymys kuuluu: Onko tuote roskis kamaa vai käyttökelpoinen?
Kuluerä ei missään nimessä ole iso, jos ostan uudet, mutta toisaalta noukin joutais käyttää.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Ihmettelyketju
Joo kävin varmuudeksi hakemassa uudet aamulla. Ei viiti toista kertaa valaa vain huomatakseen että vituiksi meni, kun loppuu nämäkin kelit kohta.baasenar kirjoitti:Kyllä ne voivat olla ihan käyttökelpoisia, jos vaan eivät ole välillä yhtään kastuneet; silloin rupeaa säkin sisältö paakkuuntumaan. Kokeile pieni erä johonkin, niin näät, että ovatko kunnossa. Mutta jos ihan varma haluat olla, niin osta uudet.hz81 kirjoitti:En jaksa perustaa uutta topicia, joten kysynpä täällä.
Pitäisi valaa pihasaunan perustuksista pilariharkkojen reiät umpeen. Tallista löytyy kolme säkkiä S-100 valmis betonia. Säkin kyljessä lukee, että säilyy 12kk päivämäärästä, joka lukee kyljessä. Ja päivämäärä on vuodelta 2006. Säkki ei ole isommin kovettunut, joten kysymys kuuluu: Onko tuote roskis kamaa vai käyttökelpoinen?
Kuluerä ei missään nimessä ole iso, jos ostan uudet, mutta toisaalta noukin joutais käyttää.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Ihmettelyketju
Ihmiset, pyhäpäivät ja kauppojen aukiolo. Tai -olemattomuus siis. Koko Pori ja varmaan puoli Ulvilaa oli päättänyt lähteä yhtä aikaa kauppaan ja ostaa koko kaupan tyhjäksi. Ikään kuin olisi odotettavissa jokin viikkoja kestävä kriisitilanne kun kauppa on yhden päivän kiinni.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Tuo vanhimpien femmojen ja uusimpien tonnareiden hintakehityksen täydellinen erilaisuus kyllä jaksaa ihmetyttää. Uusimpien, varsinkin turbokoneisten ja paremminvarusteltujen tonnareiden hinnat tuntuvat jääräpäisesti pysyttelevän siellä kahden tai kolmen tonnin paremmalla puolella, ja jollain aerolla on 350tkm ajettuna edelleen arvoa lähemmäs viisi tonnia. Femmojen hinnat puolestaan ovat kovassa pudotuksessa, alle kolmen tonnin pyynthinnalla on tälläkin hetkellä nettiautossa lähemmäs kymmenen autoa ja kohta alkaa varmaan katsastettuja saamaan alle kahdella.
Tiedän että viimeiset tonnarit ovat vähiten ruostuvia ja parhaiten teknisesti kestäviä, ja vanhimmissa femmoissa on herkästi ongelmia moottorin huohotusten kanssa ja ilmastoinnin läpät pistävät hanttiin jne., mutta kun uudemman vuosimallin ja sukupolven selvästi kehittyneempi ja modernimpi auto on halvempi kuin 80-luvulta periytyneen tonnarin viimeiset vuosimallit niin tilanne on mun mielestä melko outo. Uskaltaisin (tutkimatta) väittää että muilta merkeiltä ei ihan herkästi löydy vastaavaa tilannetta (ehkä W124/W210-Mersuja lukuunottamatta, mutta siihen onkin selvä syy).
Tiedän että viimeiset tonnarit ovat vähiten ruostuvia ja parhaiten teknisesti kestäviä, ja vanhimmissa femmoissa on herkästi ongelmia moottorin huohotusten kanssa ja ilmastoinnin läpät pistävät hanttiin jne., mutta kun uudemman vuosimallin ja sukupolven selvästi kehittyneempi ja modernimpi auto on halvempi kuin 80-luvulta periytyneen tonnarin viimeiset vuosimallit niin tilanne on mun mielestä melko outo. Uskaltaisin (tutkimatta) väittää että muilta merkeiltä ei ihan herkästi löydy vastaavaa tilannetta (ehkä W124/W210-Mersuja lukuunottamatta, mutta siihen onkin selvä syy).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Yllättävän pirteenä pystyy töissä olemaan, vaikka useampana päivänä unet jäänyt 3-4 tuntisiksi.
Yövuorossa kun ei malta nukkua päivällä kun kerkee touhuta vaikka mitä ja käymään asioilla millon missäkin. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saa nähä mite pitkään nukuttaa.. viikko sitte nukutti 17h työviikon päätteeksi.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saa nähä mite pitkään nukuttaa.. viikko sitte nukutti 17h työviikon päätteeksi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Tismalleen sama tilanne eilen Järvenpäässä. Shittymarketissa ole ikinä ollu vastaavaa ryysistä, sisäänajoväylät tukossa, kaikki kassat auki (ihme sinänsä), hyvä kun mahtui käytävillä kärryjen kanssa etenemään jne.vmt kirjoitti:Ihmiset, pyhäpäivät ja kauppojen aukiolo. Tai -olemattomuus siis. Koko Pori ja varmaan puoli Ulvilaa oli päättänyt lähteä yhtä aikaa kauppaan ja ostaa koko kaupan tyhjäksi. Ikään kuin olisi odotettavissa jokin viikkoja kestävä kriisitilanne kun kauppa on yhden päivän kiinni.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
Eihän se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaaRattivaihde kirjoitti:jollain aerolla on 350tkm ajettuna edelleen arvoa lähemmäs viisi tonnia.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Se on kyllä epäkohta, että tolla viidellä tonnilla saa ulkomailta paljon uudemman, paljon vähemmän ajetun ja paljon paremmin varustellun Aero Saabin. Tosin Suomi rankaisee kyllä sen hakijaa, mutta kuitenkin...
Re: Ihmettelyketju
Totta turisette.
Mut toi melkeen 350 tkm ajettu ja melkeen 5000 € maksava Aero on minun mielestä pirun siisti ja melkeen Originaali. Joku voisi sitä helmeksikin mainostaa. Totta on että Mobile:sta Saksasta löytyy "helmempiä" mutta saattaa tollekin kysyntää täällä koti-Suomessa olla.
Voisin hyvin ostaa harrasteautoksi, ongelma on vaan lämpimän säilytystilan puute. Ei nääs oo kun yksi lämmin talli ja kaksi kylmää![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Mut toi melkeen 350 tkm ajettu ja melkeen 5000 € maksava Aero on minun mielestä pirun siisti ja melkeen Originaali. Joku voisi sitä helmeksikin mainostaa. Totta on että Mobile:sta Saksasta löytyy "helmempiä" mutta saattaa tollekin kysyntää täällä koti-Suomessa olla.
Voisin hyvin ostaa harrasteautoksi, ongelma on vaan lämpimän säilytystilan puute. Ei nääs oo kun yksi lämmin talli ja kaksi kylmää
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Sininen Saab 9-3, '99