Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Käytin päästömittauksessa (eka kerta etanolikäyttöisenä) ja jäännöshappi aavistuksen liian korkealla. Arvo pyöri 1,1% paikkeilla kun pitäis saada alle yhden. Kai siellä joku snadi reikä putkistossa on...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Alluit
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Touko 17, 2012 20:50
Paikkakunta: Rauma

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Alluit »

Pesin auton ulkokuoren.
ex. 9-3SS 2.0t Vector MY03
ex. 9-3 2.0T Aero MY01
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja karg »

Alatukivarret vaihdettu kolkkiin, että saa kulmat säädettyä kuntoon.
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja JaHu »

Päivitin usb-tikun musa sisällön "Mustin" uuteen soittimeen.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Pasistentti
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
Paikkakunta: Skavaböle

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Pasistentti »

ysivitoseen vaihdettu laatikkoöljyt (manuaali). Motonetistä GM mtf0063, suoritettu välihuuhtelu. Viikko sitten meni ilmanputsari ja uudet GM Dexos II koneeseen suodattimen kera. Jarrunesteet pitäs saada vielä vaihettua
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja kalle »

vaihdoin pyyhkijänsulat
9-3 ss -03
Sotkamo
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Pesin eilen. Ei olis pitäny. Nyt näkee maalipinnan todellisen kunnon, harmittaa.

Sivuvilkut irroitin ja liimasin kuivauksen jälkeen kasaan. Enää ei niin paljoa niissä vettä sisällä. Etuvilkut käytin kanssa irti ja kosteus poistettu. Uusiahan nuo huutaa tilalle ku ovat niin sumeat.
Ahdonvoimaa
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 965
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja duuduu »

tetammi kirjoitti:
duuduu kirjoitti:Tänään kansiremontti edistyi jo siihen vaiheeseen, että kannenpultit irtosivat. Mutta kansi on yhä paikallaan. Vielä jostakin pikkupultilla kiinni.
jos allekirjoituksen ässä niin siellä tulipellin puolel on altapäin pari pientä pulttii.
Siellähän ne oli pitelemässä jakopäänkoppaa paikallaan. Vaikka toinen niistä ei ollu enes loppuun asti kiristetty.

Joka tapauksessa tänään lähti siis kansi irti, venttiilinvarrenkumet vaihtuivat uusiin ja venttiilit hioin hienolla tahnalla. Uskallan väittää että viimeisin työ tuo jopa muutamia karanneita hevosvoimia takaisin moottoriin. Mittasin venttiilien tiiviyden ennen hiontaa venttiilinjouset paikallaan ja hionnan jälkeen ilman jousia ja tiiviys parantui huomattavasti. Etenkin pakoventtiilit olivat yhtä sylinteriä lukuunottamatta kehnoja ja imuventtiileistä yhdessä sylinterissä oli huonompi tiiviys kuin muissa. Nyt kaikki pitävät tasaisesti ja hyvin :)
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Noudin matkahuollosta Ferritan putkiston ja kuriiri toi töihin paketin, jossa oli mm: wössnerin männät. :)
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja haffu »

Pitkästä aikaa ajoin sillä. Pienen lenkin kävin heittämässä ja totesin, että tuo 3" ränni saattais vaatia toisen vaimentimen. :lol:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja karg »

Vaihdoin kolkkiin hanskalokeron yläpuolisen listan. Nyt on taas avausnapissakin ehjä pinta ja lista on naarmuton.
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 965
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Venttiilinjouset paikalleen, kannen tasohöyläys ja paikalleen sovittelua. On muuten melko vaikeassa paikassa ne kaksi pientä pulttia sieltä jakopäänkopalta. Huomenna taas yrittämään, josko ne menisivät paikalleen.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Varasin päästömittauksen ma aamuksi.
Kopaja
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 09:17
Paikkakunta: Joutsa

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Kopaja »

Tulipa pujoteltua uusi käsijarruvaijeri vanhan katkenneen tilalle kolkkiin ja säädettyä se. Eihän siinä mitää mutta ku ei oo lämmintä hallia. :D
9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
mjs
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: To Marras 05, 2009 21:20
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja mjs »

Tutun og 900 etujarrulevyjen ja raidetangon sisempien nivelien vaihto. Nivelistä kahtelin ja meinasin ensin että taitaapa olla vittumainen homma. Mutta hetken ku tutki niin ei se niin paha ollukkaan.
Ja sitten vielä koitin herkistellä oikean puolen käsijarrua. Näyttäisi siltä että pitäisi vaijerit laittaa uusiksi.
Kopaja kirjoitti:Eihän siinä mitää mutta ku ei oo lämmintä hallia. :D
Sama täällä, olis se vaan yhtä juhlaa ku ois edes joku kylmä talli käytössä niin ei aina tarvis ikkunasta sateiden takia kurkkia että voisko jo jotaki tehä.
Isoratas lyöp tyhyjee nii että korvissa soe.

Saab 900 -88
Saab 900i -88
Vastaa Viestiin