Itse asensin tänään lisäpitkät Satkuun ja mulla oli kyllä kylmä tila puoliksi käytössä. Kotipaikalla on niin ahdas autotalli että sinne sopii just 1200 Lada pituussuunnassa ja eikä leveyssuunnassakaan liikaa ole tilaa. Ajoin Saabin sinne niin että ovet jäi ulkopuolelle että niitä ei tarvi aukaistessa seiniin kolhia. Keulan puolella touhutessa sai sentään olla sateelta suojassa mutta katkaisijalle johtoja vetäessä joutu olemaan lumisateessa. Autossa oli toissasyksynä lisäpitkät kun ostin sen mutta ne toimivat muutaman sekunnin ajan ja pimenivät kun niitä silloin kokeilin. Nyt ostin uudet lisäpitkät ja ajattelin tutkia vanhat kytkennät ja korjata vikapaikan mutta kytkennöistä löytyi niin ihmeellisiä virityksiä että päätinkin tehdä homman kokonaan uudestaan. Vanhasta asennuksesta huolin vain lisävaloraudat, extra-napin ja valojen maajohdot.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Oisin laitellu uuven sumarin paikalleen ja toisenkin sitten myös. No melekkein menikin mutta ei ihan alakiinnikkeet käyneet kohdalleen. Liia lyhkäset oli. Pittää maananaina soitella firmaan mistä tilasin, jotta pitäs saaha vaihettuu kun ei käy. Mistä lie virosta tullu paketti...
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vaihdatin laatikkoöljyt 202tkm ajettuun sentronicciin ja sain kuulla asiansa osaavalta Saab-huoltajalta, että epäilee vahvasti ettei öljyjä olisi koskaan vaihdettu
Vein aamulla korjaamolle ja hain äsken samasta paikasta. Kuskin puolen ulommainen vetonivel vaihdettu ja ränniä paikattu sen verran, että päästötestit menivät läpi.
Uskaltanee lähteä aamusella Lahti-Kajaani-Oulu-Lahti -turneelle.
Toissapäivänä oikeastaan, mutta vietiin Saab (kolme viikkoa sen omistettuani) talviunille lankomiehen latoon kevättä odottamaan. Eilen ilmoitin sen seisontaan. :3
En aja talvella, koska - virallinen syy: tiesuola mädättää ja haluan pitää auton hyvänä pitkään, todellinen syy: olen aika huono talvikuski, eli suojelen ajamattomuudella sekä itseäni että muita.
Quaria kirjoitti:todellinen syy: olen aika huono talvikuski, eli suojelen ajamattomuudella sekä itseäni että muita.
Eihä sitä opi ku ajamalla... eiku vaa mahollisimma paljo kilometrejä nii tulee kokemusta. Taitoki karttuu kun muutaman luisun aina saapi oikastuu ja taas homma etenee. Etuvetone helppo oikasta talvella sikäli. Eihä se oo muuta ku ennakointia ja oikea tilannenopeus.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07