Viime yön oli akku latauksessa ja tänään tuli vaihdettua ohjaustehostimeen öljyt, piti sen verta pahaa ääntä kylmänä
Saa nähä onko mitään vaikutusta ääneen, vanhat öljyt oli ruskean väriset joten kaippa ne siellä on jo hyvän tovin pyörinykki
Vielä kun joku päivä sais uuden termarin jumpattua paikalleen niin loppuis se turha lämpömittarin heiluminen, meinaa vaan olla aika vilposta tuolla pihalla jos siellä alkaa vaihtamaan
Pistin -15 kelissä kolkkiin kuskin ovipahviin pari uutta kiinnikettä ja vaihdoin uudet xenon-polttimot. Kylläpä kirkastu.. vanhat polttimot oli niiden keskipallukoiden kohdalta ihan kellertäviä, joten ei ollu vissiin ihme että oli vähän huono valoteho.
Tarkastin ettei ruiskussa ylävesiletkua paikkaava ilmastointiteippi ollut pettänyt vuorokauden seisomisen aikana. Pitänee huomenna käytellä lämpimäksi ihan akun latauksenkin kannalta, vaikkei olekaan tarkoitus ajaa ennen kuin torstaina huoltoon... Huomenna yritetään myös kaasarin akun herättelyä, että saisi edes jonkun satkun ajoon joulun ajaksi.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Asensin siitä riisumani aktiivisubbarin takaisin, jonka kävin riisumassa eilen Nääsvilleen 2,5 kuukautta sitten lauenneesta Foortistani. Kyllä on ansainnut subin ennemmin kuin focuksen romu Ei haitannut -15 asteen pakkanenkaan asennusta yhtään, kun oli autossa piuhat valmiina. Ei muuta kuin liittimet päihin ja subi perään, sulake paikoilleen ja taas jytää
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Ajelin vian ulos.. iltasilla annoin vähä happea ysivitoselle ja kierrättelin kolomosen ja nelosen loppuun (tai ainaki melkein) niin rupes pätkimään 5500rpm kohdalla kummallaki vaihteella.. sitte rupes vikavalo vilkkumaan, mutta sammu sitte rullauksen aikana. Vikakoodi P1300; torgue limitation signal low. Eli tulppien vaihtoaika vissiinki ajankohtanen.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Mr_Who kirjoitti:Ajelin vian ulos.. iltasilla annoin vähä happea ysivitoselle ja kierrättelin kolomosen ja nelosen loppuun (tai ainaki melkein) niin rupes pätkimään 5500rpm kohdalla kummallaki vaihteella.. sitte rupes vikavalo vilkkumaan, mutta sammu sitte rullauksen aikana. Vikakoodi P1300; torgue limitation signal low. Eli tulppien vaihtoaika vissiinki ajankohtanen.
P1300 on muuten sitten oikeasti multiple misfire eli katalysaattorille haitallinen virhesytytys (useita).
Yleisimmät syyt on tulpat, massamittari, di-kasetti, tukossa oleva katalysaattori..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Katoin ölpät. 8000km viime vaihdosta, jotain mujua oli vielä aistittavissa kepin alapäässä, ei huonosti T7 koneelle, menee siis melkein 10tkm vaihtovälin ilman lisäystä (pitänee vajaa puoli litraa uhrata täyttöön ennen seuraavaa vaihtoa)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vikavalo sytty ja rupes puhisemaan perkeleesti polkiessa, kaverit kyydissä ihmetteli että oonko dumpin menny laittamaan. Rintapellin venttiilistä letku irti ja imemään. Bypassihan se siellä oli antautunut, onneks oli marmorilla hyllyssä suoraan
Mr_Who kirjoitti:Ajelin vian ulos.. iltasilla annoin vähä happea ysivitoselle ja kierrättelin kolomosen ja nelosen loppuun (tai ainaki melkein) niin rupes pätkimään 5500rpm kohdalla kummallaki vaihteella.. sitte rupes vikavalo vilkkumaan, mutta sammu sitte rullauksen aikana. Vikakoodi P1300; torgue limitation signal low. Eli tulppien vaihtoaika vissiinki ajankohtanen.
P1300 on muuten sitten oikeasti multiple misfire eli katalysaattorille haitallinen virhesytytys (useita).
Yleisimmät syyt on tulpat, massamittari, di-kasetti, tukossa oleva katalysaattori..
Juuuh, tuo vikakoodinlukija mikä mulla on nii kerto tuommosen lauseen mitä kirjotinkin. mutta nehä ne syyt.. vaihtoo tulupat vkl. aikana niin jospa se siitä sitte. Pittää ajella nätisti niin ei vaivvaannu. Kait se joskus tulee se 3" dp niin sitte ei pitäs tukossa olla.
Ja nyt jos aiheeseen vastais niin laitoin satkun pörisemmään.. ihanhan tuo nytte käyntiin läks, mutta siineki pittää kokeilla normaaleja tulppia jotta toimiiko paremmin. VOi olla että ei lambda tykänny vesihoidosta, jos se siellä sitte oireilis.. pitää serurata tilannetta.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07