mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ovathan nuo Xenonpolttimot suhteessa kalliita halogeenipolttimoihin, mutta käyttöaikakin on rutkasti pidempi. Yhdessäkään laillisesti asennetuissa xenoneissa en ole nähnyt mitään häikäisyefektiä paitsi yhdessä natsipakastimen tilaversiossa, mutta tämäkin vain peilien kautta. Vähemmän nuo Xenonit lopulta häikäisevät kuin edes lähes yhtä kirkkaat halogenit.
Ja itse aiheeseen... Vit...aa olla hereillä vielä tähän aikaan. Ja 24h päästä pitäisi herätä töihin.
Ja itse aiheeseen... Vit...aa olla hereillä vielä tähän aikaan. Ja 24h päästä pitäisi herätä töihin.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Skeida oktaavia häikäisee kans aika pahasti. Muissa en ole huomannut eroa häikäisyssä xenonien ja halogeenien välillä, molemmat häikäisee jos suuntaus on pielessä.
Häikäisystä kirjoitinkin jo ylemmäs ja kuten haffu totesi, xenonien pidemmän kestoiän ansiosta hintaero ei kuitenkaan ole ihan niin valtava kuin ensiksi luulis.
Ei kaikkea uutta tekniikkaa kannata vastustaa, jotkin asiat tehdään ihan oikeasti nykyään paremmin kuin ennen . Suosittelen rohkeasti kokeilemaan xenoneita, ensiksi vaikka lisävaloihin niin pääsee suht helpolla. Itsellä kans lisäpitkissä xenonit enkä enää luopuisi, sama efekti voi käydä sullekin jos pimeällä kokeilet xenon-valoja
Juu meinaan juuri noita lexus-valoja. Tosin on muutamia auton värejä, joihin noi kirkkaat takavalot sopii, mutta ei läheskään kaikkiin. Omasta mielestä esim. mustassa tai valkeassa autossa noi kirkkaat takavalot näyttää hieman omituisilta. Noihin ovenkahvoihin en ollut edes aiemmin kiinnittänyt huomiota, enkä kyllä osaa sanoa edes että onko muutos huonompaan vai parempaan suuntaanRattivaihde kirjoitti: Meinaatko SS:n ja convertibleen ilmaantuneita lexus-valoja?... Toinen faceliftin huononnus ulkonäköön on ovenkahvojen vaihtuminen saab-mallista opeliin.
Hinnan puolesta olet oikeassa, mutta kun vaakakupin toisella laidalla on huomattavasti parempi näkyvyys ja silmälle miellyttävämpi valon sävy (=nämä yhdessä lisää turvallisuuttakin), niin kyllä minä olen sen hintaeron valmis maksamaan. En tiedä onko umpio "tyhjän" näköinen ilman valtavaa heijastinta, mutta eihän se itseäni haittaa kun en minä ratin takaa sitä näe .Rattivaihde kirjoitti:Ne ovat kalliit korjata kun jotain hajoaa (verrattuna esim. yhden halogeenipolttimon hintaan), niiden tuoman valon sävy on kylmä verrattuna halogeeneihin, ne häikäisevät vastaantulijoita (tai ainakin minua) pimeällä pahemmin kuin halogeenit, tekevät ajovaloumpiosta tyhjän ja teknisen näköisen kun koko umpion takapinta ei enää olekaan heijastinta, ja ne ovat leimallisesti 2000-lukulaista tekniikkaa jota minä yleisesti ottaen karstastan. Riittääkö nämä vai pistetäänkö vielä lisää?
Häikäisystä kirjoitinkin jo ylemmäs ja kuten haffu totesi, xenonien pidemmän kestoiän ansiosta hintaero ei kuitenkaan ole ihan niin valtava kuin ensiksi luulis.
Ei kaikkea uutta tekniikkaa kannata vastustaa, jotkin asiat tehdään ihan oikeasti nykyään paremmin kuin ennen . Suosittelen rohkeasti kokeilemaan xenoneita, ensiksi vaikka lisävaloihin niin pääsee suht helpolla. Itsellä kans lisäpitkissä xenonit enkä enää luopuisi, sama efekti voi käydä sullekin jos pimeällä kokeilet xenon-valoja
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kerrottakoon tässä vaiheessa, että kolkissa halogeeni- ja xenonumpio näyttävät ulkoisesti samalta. Siis yhtä tyhjiä tai täysiä molemmat.
Ja ettei nyt ihan off topiciksi mene niin vituttaa porsivat pommit (omat ja vieraat) ja joulu, joka sotkee harrastus aikataulun. Ei sitä kehtaa jouluna kantta repiä irti tai asentaa viripalikoita
Ja ettei nyt ihan off topiciksi mene niin vituttaa porsivat pommit (omat ja vieraat) ja joulu, joka sotkee harrastus aikataulun. Ei sitä kehtaa jouluna kantta repiä irti tai asentaa viripalikoita
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No mutta joulun seutuunhan on just rauhallista harrastaa puhdetoimintaa. ;)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuohon käyttöaika-asiaan liittyen helposti käy niin että ensimmäisen tai edes toisen omistajan ei tarvitse tehdä valoille mitään mutta kun sitten itse ostan auton kun se on tullut riittävän edullisesti, on edessä vähän kalliimpi uusintakierros, verrattuna siihen että jokainen omistaja vaihtaa ajovalopolttimot kerran vuoteen tai kahteen.haffu kirjoitti:Ovathan nuo Xenonpolttimot suhteessa kalliita halogeenipolttimoihin, mutta käyttöaikakin on rutkasti pidempi. Yhdessäkään laillisesti asennetuissa xenoneissa en ole nähnyt mitään häikäisyefektiä paitsi yhdessä natsipakastimen tilaversiossa, mutta tämäkin vain peilien kautta. Vähemmän nuo Xenonit lopulta häikäisevät kuin edes lähes yhtä kirkkaat halogenit.
Tuo häikäisy ei toki esiinny kaikissa xenoneissa, en esim. muista nähneeni yhtään BMW:tä, Volvoa tai Saabia (alkuperäisillä) xenoneilla jotka olisivat häikäisseet. Sen sijaan tätä esiintyy VAG-konsernin tuotteissa mukaanlukien VW Touran ja Skoda Octavia jotka tuli jo mainittuakin, sekä ainakin Mersun E-sarjassa (tämän huomaa kun illalla on niin paljon takseja liikkeellä).
Se on kyllä totta että varsinkin SS näyttää tietyillä väreillä hiukkasen oudolta lexusvaloilla, veikkaisin että ainakin osittain valojen muodon takia ja siksi kun on tottunut näkemään ne vanhemmissa malleissa punaisena. SC sen sijaan ei IMHO kärsi niistä yhtään, useimmissa väreissä näyttää hyvältä ja joissain hyvin vaaleanharmaissa todella hienolta. Ovenkahvoissa ärsyttää lähinnä se että Saabin oma (ja hyvin todennäköisesti pidemmälle mietitty) design vaihdetaan rahansäästön nimissä yleismalliin. Kumpikaan ei ole kovinkaan hyvä verrattuna oikeisiin kahvoihin (joita löytyy Saabin malleista vuosilta 1950-1994 tonnari poisluettuna ).Timon kirjoitti: Juu meinaan juuri noita lexus-valoja. Tosin on muutamia auton värejä, joihin noi kirkkaat takavalot sopii, mutta ei läheskään kaikkiin. Omasta mielestä esim. mustassa tai valkeassa autossa noi kirkkaat takavalot näyttää hieman omituisilta. Noihin ovenkahvoihin en ollut edes aiemmin kiinnittänyt huomiota, enkä kyllä osaa sanoa edes että onko muutos huonompaan vai parempaan suuntaan
Itse taas ajattelen turvallisuudesta että ihmiset pärjäävät jonkun Corollankin valoilla ja ovat aikanaan pärjänneet kuusvolttisen kuplan valoilla, joten satkun halogeenithan ovat melkoista luksusta Ja on sillä ulkonäöllä väliä, muutenhan voisi vaikka ajaa jollakin porrasperä-Superbilla, eihän sitäkään hirveyttä sisäänpäin näy...Timon kirjoitti: Hinnan puolesta olet oikeassa, mutta kun vaakakupin toisella laidalla on huomattavasti parempi näkyvyys ja silmälle miellyttävämpi valon sävy (=nämä yhdessä lisää turvallisuuttakin), niin kyllä minä olen sen hintaeron valmis maksamaan. En tiedä onko umpio "tyhjän" näköinen ilman valtavaa heijastinta, mutta eihän se itseäni haittaa kun en minä ratin takaa sitä näe .
Juu ei nuo mikään deal-breaker ole, kunhan vain kannatan halogeeneja jos ne voin valita.Timon kirjoitti:Ei kaikkea uutta tekniikkaa kannata vastustaa, jotkin asiat tehdään ihan oikeasti nykyään paremmin kuin ennen . Suosittelen rohkeasti kokeilemaan xenoneita, ensiksi vaikka lisävaloihin niin pääsee suht helpolla. Itsellä kans lisäpitkissä xenonit enkä enää luopuisi, sama efekti voi käydä sullekin jos pimeällä kokeilet xenon-valoja
Mitenkäs tuo on mahdollistasuorsa kirjoitti:Kerrottakoon tässä vaiheessa, että kolkissa halogeeni- ja xenonumpio näyttävät ulkoisesti samalta. Siis yhtä tyhjiä tai täysiä molemmat.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Xenon-valot (varsinkin Bi-xenon) toteutetaan lähes aina linssiprojektoreilla ja kolkissa myös halogeeni on projektori, niin pystytään käyttämään samaa umpiota (ainakin ulkonäöltään) mutta valonlähde on vain eri.Rattivaihde kirjoitti:Mitenkäs tuo on mahdollistasuorsa kirjoitti:Kerrottakoon tässä vaiheessa, että kolkissa halogeeni- ja xenonumpio näyttävät ulkoisesti samalta. Siis yhtä tyhjiä tai täysiä molemmat.
Itekin haaveilen Bi-xenon projektorien retrofitistä noihin satkun umpioihin, meinaa kun kerran on ajanut xenoneilla niin niistä ei sitten helposti luovukkaan. Ja kun on kunnon projektorit ja kunnon xenonsarja niin nuo ranetus suoraan H7-kantaan tms. xenonit tuntuu naurettavalta kun noiden projektorien valotehoon.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No kyllähän tuossa tapauksessa hirveys näkyy myös sisäänpäinRattivaihde kirjoitti:Ja on sillä ulkonäöllä väliä, muutenhan voisi vaikka ajaa jollakin porrasperä-Superbilla, eihän sitäkään hirveyttä sisäänpäin näy...
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No tämä selittää miksen millään löytänyt blocketista autoa jonka valot olisivat näyttäneet halogeeneilta, vaikkei xenoneita mainittukaan monessa ilmoituksessa... Itse asiassa nyt tuli mieleen että onhan esim. Mazda 6:ssakin halogeeni-projektorit, olen vain aina ajatellut että vain xenoneita toteutetaan siten.TTH kirjoitti:Xenon-valot (varsinkin Bi-xenon) toteutetaan lähes aina linssiprojektoreilla ja kolkissa myös halogeeni on projektori, niin pystytään käyttämään samaa umpiota (ainakin ulkonäöltään) mutta valonlähde on vain eri.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kuolevan merkin fanit horisee joutavia......Timon kirjoitti:No kyllähän tuossa tapauksessa hirveys näkyy myös sisäänpäinRattivaihde kirjoitti:Ja on sillä ulkonäöllä väliä, muutenhan voisi vaikka ajaa jollakin porrasperä-Superbilla, eihän sitäkään hirveyttä sisäänpäin näy...
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ja tuntuuTimon kirjoitti:No kyllähän tuossa tapauksessa hirveys näkyy myös sisäänpäinRattivaihde kirjoitti:Ja on sillä ulkonäöllä väliä, muutenhan voisi vaikka ajaa jollakin porrasperä-Superbilla, eihän sitäkään hirveyttä sisäänpäin näy...
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ois vaan pitäny uskoa intuitiota että tuo oli huono esimerkki No mites ois Porsche Panamera?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Parempi vaihto ehto. siintä ei kai ole foorumilla monellakaan pahaa tai hyvää sanottavaa. Mut omat kokemukset(kärsimykset) Suberbista loppuvat toivottavasti helmi-maaliskuun vaihteessa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Parempi, vaikken noiden litistettyjen kuplavolkkarien muotoiluista ole koskaan pahemmin innostunut. (henkilökohtainen mielipide: Panamera on ehdottomasti rumin porsche mitä on koskaan tehty, sääli sinällään ) Sisällä ei oo kyllä tullu istuskeltua että en osaa sitä kommentoida, mutta eiköhän tuon hintaluokan autossa ala sisätilatkin olemaan jo aika moitteettomat.Rattivaihde kirjoitti:No mites ois Porsche Panamera?
Niin ja tässä vaiheessa ottaa päähän äärimmäisen hitaasti pelaava mokkula
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No tätä ajoinkin takaa, siinä siis auto joka on ulkoa ruma muttei sitä näe sisään. Jos ajaisin maantietä 400 km päivässä ei välttämättä auton ulkonäöllä olisi niin väliä mutta kun esim. tällä hetkellä työmatka on 6 km niin autoa tulee katseltua päivän mittaan enemmän ulkoa kuin sisältä...Timon kirjoitti:Parempi, vaikken noiden litistettyjen kuplavolkkarien muotoiluista ole koskaan pahemmin innostunut. (henkilökohtainen mielipide: Panamera on ehdottomasti rumin porsche mitä on koskaan tehty, sääli sinällään ) Sisällä ei oo kyllä tullu istuskeltua että en osaa sitä kommentoida, mutta eiköhän tuon hintaluokan autossa ala sisätilatkin olemaan jo aika moitteettomat.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
kinkku jäässä ku unohtu yöksi eteisees jäähtymään..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659