Tiedä mistä tämä harhaluulo on lähtenyt liikkeelle, mutta ainakin meikäläisellä kortti meni FIAT PUNTOLLA, 1.2 litraisella vaparivoimapesällä (60km/alueella 101km/h todennettu). Tästä on kaikille halukkaille kyllä toimitettavissa todistetta, ja kortin sain takaisin kuukauden pannan jälkeen, koska täällä EI ole julkista liikennettä.
Minuteman voi mennä hitsaamaan sitä tonnarin takakaarta ja hinkkaamaan kuumavesipussia kuskin lukkoa vasten seuraavan pakkasen iskiessä, mää vaan AJAN autoillani
Hämmentävää miten suuri merkkiuskovaisten sokeuden verho täällä vallitsee. Itse OLEN ajanut MONTA talvea og-satkulla, ja omistamistani autoista se on ehkä yksi huonoimpia talviautoja, ihan siitä ajettavuudesta alkaen? Itse asiassa ei ehkä, se vaan ON huonoin omistamani/hallinnoimani talviauto.
No kun nyt kerran tuli puheeksi...en muista YHTÄÄN omistamaani autoa joka olisi kamalampi kuin satku talviautona. Olen siis omistanut useita Saabeja satkujen lisäksi(satkuja 900T8, 900c ja 900i8), yhden tonnarin (-92 CS 2.3T), femman, ja pari og-kolkkia. Lisäksi on ollut Fiat 131 MIrafiori, Fiude 100S Regata ja toi firman 2012 mallin Ford Focus. Tonnarissa jäätyy ovet jo +5asteen keleillä, valot toimi tai oli toimimatta täysin mystiikan lakien mukaan, ainut ajamistani Saabeista jossa on edes auttava talvikelpoisuus oli og-femma, ja se oli huippuluokan V6 3.0t "Opel" koneella (se oli oikeasti ainut Saab minkä voisi harkita ostavani takaisin omaan käyttöön), josta "true saabistit" näkee punaista. Oikeasti, kun ne satkua hehkuttavat jampat ajaisi esim. yhden talven 2000-luvun Puntolla, niin huomaisivat, että se on perkele soikoon kaikilta ominaisuuksiltaan (paitsi tietysti kulutukseltaan, joka on paljon pienmpää) vähintään 900 Saabin veroinen, ellei jopa hitosti paljon parempi. Ihme vänkäämistä? Kehissä oli myös Volvo V70TDi, sekin satkua parempi talvi-ajettavuudeltaan, joskin en kyseisestä vekottimesta muuten sitten pidemmän päälle kuitenkaan pitänyt.
Ajakaa. Kokeilkaa. Jos jostain löytyy tota 2012 Focusta parempi talvisaab (malleina og kolkki tai vanhempi), niin tuokaa se tänne ja kokeillaan, rinta rinnan? Tai seuraavan kerran kun "kartanon" mäki on haasteellinen, niin kaikki Saabinsa etenemismkykyyn tyytyväiset ovat tervetulleita koittamaan. Otetaan verrokiksi vaikka jostain 4WD Fiat Panda tai Subaru Justy (jos jostain moiset klassikot löytyy) ja katsotan miten se mäki taittuu