Hyvä fiilis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kaikkihan lähti siitä, että väitetään satkua og-kolkkia paremmaksi talviautoksi, mitä se ei ole. Sitten vielä kouhkataan kirkasotsaisesti että 2000-luvun quattroaudi tukki (rivien välistä luettuna) surkeamalla talviajettavuudellaan tietä og-satkulta, niin kukahan niitä satuja on lukenut liikaa? Oma pointtini oli se, että about jokainen 2010 luvun auto on hitosti parempi talviauto kun joku saakelin dinosaurusten aikainen satku, ja useampi näistä pyyhkii og-kolkillakin lattiaa. NG-kolkki ja Femma, niissä on vielä yritystä ja NG-femma lienee edelleenkin modernien autojen veroinen ja monia jopa parempi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

Rattivaihde kirjoitti:Uusi Focus maksaa alkaen-mallina vähän reilu kaksikymmentä kertaa sen mitä minä tuosta uudemmasta satkusta maksoin puolitoista kuukautta sitten
Tämä. Justiin tämä.

On varmasti olemassa OG 900:aa parempia talviautoja mutta ei montaakaan sellaista, jotka maksavat 900 euroa.

Siinä on vielä sekin kiva plussa, että oma omaisuutensa on mukava omistaa ihan itse, sen sijaan että sen omistaa työpaikka tai pankki.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

V.J.S kirjoitti:Kaikkihan lähti siitä, että väitetään satkua og-kolkkia paremmaksi talviautoksi, mitä se ei ole. Itse asiassa totesin vain että perä lähtee äkkinäisemmin alta kolkissa kuin satkussa. Sitten vielä kouhkataan kirkasotsaisesti että 2000-luvun quattroaudi tukki (rivien välistä luettuna) surkeamalla talviajettavuudellaan tietä og-satkulta, niin kukahan niitä satuja on lukenut liikaa? Ei se tukkinut tietä, tuli nimittäin vastaan :mrgreen: Oma pointtini oli se, että about jokainen 2010 luvun auto on hitosti parempi talviauto kun joku saakelin dinosaurusten aikainen satku, ja useampi näistä pyyhkii og-kolkillakin lattiaa. Ja minä olen eri mieltä. NG-kolkki ja Femma, niissä on vielä yritystä ja NG-femma lienee edelleenkin modernien autojen veroinen ja monia jopa parempi NG-femmahan on varmaankin paras, kun siinä kerran on joitakin versioita lukuunottamatta paras vetotapa, ja painonjakauma on ymmärtääkseni etupainotteisempi kuin Audeissa jotka ovat menettäneet kulkukykyään 50/50-jakoon pyrittäessä.
Täällä tosiaan ihminen joka pitää satkua erittäin hyvänä autona eikä arvosta nelivetoa muussa kuin työkäytössä. Kiitos ja käyttäkää muutkin pehmeitä kuteja :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Jos viittaat tuolla q-audilla mun postausta, niin asiayhteys oli sinansä huti, koska en ole tolla vielä yhtään metriä liikenteessä ajanut. Eli siis odotan sitä, että sillä pääsen ajamaan, noin yleensä. Ja kyseessä on kyllä ihan alkupään äsnelkku.

Ja tuli toi mun postauksen päivityskin varmaan himpun liian myöhään vrt sinun viestisi.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Itse ymmärsin V.J.S:n quattrokommentin liittyvän tähän viestiini:
Rattivaihde kirjoitti:Nyt nyt nyt tulee niin paksua soopaa että ei hyvää päivää. Justiinsa pari tuntia sitten ajoin tuolla suurelta osin 45 vuotta vanhaa suunnittelua edustavalla autolla Kaskelantietä (paippislainen kyllä tietää) ja siellä eräskin quattro-Audi meni jotain neljääkymppiä. Kyllä ei tarvinnut satkulla hidastella, seitsemääkymppiä mentiin ongelmitta vaikka on paskat Euromasterit alla.
Lährenpä tästä satkuilemaan :mrgreen: Kohta pakko siirtyä mikä naurattaa -ketjuun :lol:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5399
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

V.J.S kirjoitti:Kaikkihan lähti siitä, että...
Paljo nyt puhalsit promillei?
Sininen Saab 9-3, '99
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

VKe kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Kaikkihan lähti siitä, että...
Paljo nyt puhalsit promillei?
Ei oo mittarii mutta veikkaan että semmonen 1,5-2,0 on taulussa :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

vmt kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Uusi Focus maksaa alkaen-mallina vähän reilu kaksikymmentä kertaa sen mitä minä tuosta uudemmasta satkusta maksoin puolitoista kuukautta sitten
Tämä. Justiin tämä.

On varmasti olemassa OG 900:aa parempia talviautoja mutta ei montaakaan sellaista, jotka maksavat 900 euroa.

Siinä on vielä sekin kiva plussa, että oma omaisuutensa on mukava omistaa ihan itse, sen sijaan että sen omistaa työpaikka tai pankki.
Juu, mutta kun nämä pussihousut tässäkin topikissa väittää että og-satku ovat OMINAISUUKSILTAAN parempia kuin nämä 25kE uudet autot... Jos oikein tarkkaan luet, niin itsekin mainitsin Saabin hyvän "rahalle vastinetta" aspektin tuolla pari-kolme sivua sitten :roll:
Kolkki on oma, käteisellä maksettu. Ja fokukseen (=liisinki) verrattuna se on talvella ihan paska. Piste. Ja og-satkut taas on kolkkiin verrattuna antiikkisia romuja 8O :lol: Kesällä tietty Saappi on kiva, koska kyllä, siinä on lievä ero hauskuuskertoimessa jos about saman painoisissa autoissa on teholukemat 125 vs 240hv. Talvella ei ole mitään eroa tuossakaan. Fokkerissa vilkkuu vaan sladittavan auton kuva kojetaulussa ja kolkissa voi joko sudittaa kumit kaljuksi rajottajaa vastaan ja olla menemättä eteenpäin tai sitten koittaa pintakaasulla päästä jotenkin marssivauhtiin, absoluuttikiihtyvyys on kuitenkin pidon sanalemana sama... :roll: Nelivedot näyttää liukkailla perävaloja sitten molemmille, vaikka esim se 60hv 4WD Fiat Panda. :)
Viimeksi muokannut V.J.S, Pe Joulu 28, 2012 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Risto »

V.J.S kirjoitti:
VKe kirjoitti:Paljo nyt puhalsit promillei?
Ei oo mittarii mutta veikkaan että semmonen 1,5-2,0 on taulussa :D
Tässähän olisi tänne kännifoorumille sopiva aihe uuteen ketjuun...
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kappas, liian vähän taustatöitä. Nooh, oletin että kaikki q-vehkeet menee samaan kateoriaan, kun kuitenkin ollaan lähes vajaavetofoorumilla :wink:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

V.J.S kirjoitti:
VKe kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Kaikkihan lähti siitä, että...
Paljo nyt puhalsit promillei?
Ei oo mittarii mutta veikkaan että semmonen 1,5-2,0 on taulussa :D
Harvinaisen selkeää ja kirjoitusvirheetöntä tekstiä saat aikaiseksi noilla lukemilla, pisteet Paippisiin :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mutta täytyy todeta yksi juttu mikä tuossa TM:n -93 jutussa pitää paikkansa, A-Vectra ja ainakin kaikki vanhemmat Toyotat on oikeasti helvetin hyviä talviautoja, parempia ainakin kun tuo oma satku. Molemmat on todella lämpösiä autoja -30 asteen pakkasissa, ei tarvii pitemmällä matkalla kauaa lämppäriä pouruuttaa täysillä kun tulee hiki. Samoin molemmat lähtee raakanakin käyntiin noilla samoilla pakkasilla pakkasilla, vaikkei semmoista soisi tehdäkkään.. Ainakin kakslitrasen A-Vectran C20NE-kone menee melkein pyhällä hengellä kun vie niin vähän soppaa. Ja muutenkin tuo on omasta mielestäni Opelin paras kone, vääntää aika mukavasti, kestää kauemmin kuin auto ympärillä ja ei riko mitään jos jakoremmi sattuu katkeamaan.

Voisin sanoa että nuo vetävät vertoja vielä tämän päivän autoillekin. Commonrail-dieselit ainakin on suoraan sanottuna aika kamalia talviautoja jos vähänkin on jotain häikkää Webastossa kun sitä hukkalämpöä ei vaan koneesta yksinkertaisesti irtoa...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Diipadaapa vs. keskustelulle että mikä on parempi kuin mikäkin..

Topic on hyvä fiilis!

Tänään tuli tosi hieno fiilis, kun ajoin motaria Turusta Hkiin ja ohitin aivan samanlaisen ss:n kuin itsellä(parachee silver korin värisillä helmoilla). Auto oli täynnä porukkaa ja kun ohitin sen niin kaikki autossa hymyillen morjestivat minulle :D . Ei näkynyt klubitarraa eli ei lienyt klubilainen, mutta mieltä lämmitti että ollaan samaa "kansaa".

On se hienoa ettei auto ole mikään "massa"auto, vaan :saab:
Loppupäivän ajelut 600km menivätkin hymyssä suin riemukkaan tapaamisen johdosta.

On se hienoa omistaa persoonallinen auto, eikä mitään massaa...
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Ja sehän on päivän selvä asia, että tonnari on planeetan paras auto :!: Tulee pitkälle ja vankalle sällille ministeritason kyytiä pikkurahalla. Eikä sitä saa loppumaan ajamallakaan. Tonnari on rentun Rolls-Royce :D
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä fiilis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

^ No mutku siinä on virtalukko ihan väärässä paikassa :lol:
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Vastaa Viestiin