VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Kiitoksia kaikille vinkeistä.
Lisääkin voi laittaa ja käyttökokemuksia tietenkin..
Kävin tuolla VW.n foorumilla vilkaisemassa vastauksia niin aika hiljaista oli, kysymystäkin oli katsottu jopa 38 kertaa parin päivän aikana , joutanee siis poistaa kun täältä saa paremman infon.
Avataan sen verran että aiemmin meillä oli -96, 1.9 diisseli Saabin rinnalla kakkos autona ja itse tykittelin sillä nuo työmatkat --- etanahan se oli mutta oikeasti hyvä ajaa, vai johtuuko sitten tuosta isosta koneesta.
Tulevaisuudessa saattaisi tulla tarvetta samanlaiselle järjestelylle ja ei nuo Diesel verot innosta niin sen takia tuota bensa valikoimaa selvitellään.
Onko se niin että esim 1.0 litranen ei loppujen lopuksi vie vähempää ainetta kuin 1,6 litranen jos se ajo on " normaali kaasujalka " pelkästään moottoritietä nopeuksilla 80 - 120 km/h
Niin ja se max budjetti minkä sijoitan, jos sijoitan väärän merkkiseen autoon on max: 2000 e
Lisääkin voi laittaa ja käyttökokemuksia tietenkin..
Kävin tuolla VW.n foorumilla vilkaisemassa vastauksia niin aika hiljaista oli, kysymystäkin oli katsottu jopa 38 kertaa parin päivän aikana , joutanee siis poistaa kun täältä saa paremman infon.
Avataan sen verran että aiemmin meillä oli -96, 1.9 diisseli Saabin rinnalla kakkos autona ja itse tykittelin sillä nuo työmatkat --- etanahan se oli mutta oikeasti hyvä ajaa, vai johtuuko sitten tuosta isosta koneesta.
Tulevaisuudessa saattaisi tulla tarvetta samanlaiselle järjestelylle ja ei nuo Diesel verot innosta niin sen takia tuota bensa valikoimaa selvitellään.
Onko se niin että esim 1.0 litranen ei loppujen lopuksi vie vähempää ainetta kuin 1,6 litranen jos se ajo on " normaali kaasujalka " pelkästään moottoritietä nopeuksilla 80 - 120 km/h
Niin ja se max budjetti minkä sijoitan, jos sijoitan väärän merkkiseen autoon on max: 2000 e
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Epäilenpä että tuo tonninen vie enemmän ainetta kuin 1.6 litranen.Onko se niin että esim 1.0 litranen ei loppujen lopuksi vie vähempää ainetta kuin 1,6 litranen jos se ajo on " normaali kaasujalka " pelkästään moottoritietä nopeuksilla 80 - 120 km/h
Ja tämä aivan siitä syystä että joutuu ajelemaa melkolailla läpät selällään.
Ja takuulla haistaa mäet melkolailla tarkkaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Toi muuten on syytä ottaa huomioon. Itse sen verran fiksu ollut, että ajossa on pelkkiä turbomoottorillisia autoja. Vaikka niissä, etenkin tossa rrraktorissa, on välillä hermot tiukalla olemattoman alaväännön kanssa, niin onhan sekin nyt sentään ihan eri peli menemään maantiellä kun joku onneton vapari. On hyvä aina välillä "kalibroida" fiilikset esim. appiukon 1,4litrasella Almeralla, joka kyykkää jo pelkän ylämäen nähdessään. Sitäpaitsi tuo paljon parjaamani traktorikin omaa kuitenkin jotain vetoja turbon ollessa alueella, mutta noissa vapareissa se turbolag ei lopu koskaan, eli sitä väännön ja vedon tuntua saa odottaa vaikka maailman tappiin, eikä sitä vaan tule. Marssivauhdin jos haluaa pitää ylämäessäkin, niin se on poikkeuksetta lämä tiskissä ja usein pienempääkin heitettävä kehiin kun tommosella (pikkukoneisella) vaparilla ajelee noita ~100km/h nopeuksia.9000CD23T kirjoitti: Ja takuulla haistaa mäet melkolailla tarkkaan.
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Janne_: japanilainen ei voi olla vaihtoehto..ellei halua autoa jolla ajaminen on ku sateisen harmaa arkipäivä
Japanilaiset tekee kuitenkin mailman parhaat moottori pyörät ( on pari hondaa tallissa)
Japanilaiset tekee kuitenkin mailman parhaat moottori pyörät ( on pari hondaa tallissa)
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Kyllä mä ennemmin harkittisin vielä ennenkuin volkkariin sekaantuisin..makeh kirjoitti:Janne_: japanilainen ei voi olla vaihtoehto..ellei halua autoa jolla ajaminen on ku sateisen harmaa arkipäivä
Japanilaiset tekee kuitenkin mailman parhaat moottori pyörät ( on pari hondaa tallissa)
Saab NG900 96' 2.0t
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
On ruotsalainen saabi ruotsin/suomalainen muija saksalainen wolkkari/susi koira ja 2 kpl hondia japanilaisia pyöriä aika sekalainen seura kunta meikäläisen kotona ja kaikki on kyllä super hyviä.....!!!!!Janne_ kirjoitti:Kyllä mä ennemmin harkittisin vielä ennenkuin volkkariin sekaantuisin..makeh kirjoitti:Janne_: japanilainen ei voi olla vaihtoehto..ellei halua autoa jolla ajaminen on ku sateisen harmaa arkipäivä
Japanilaiset tekee kuitenkin mailman parhaat moottori pyörät ( on pari hondaa tallissa)
Viimeksi muokannut makeh, Pe Marras 05, 2010 07:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Itse ajelin 8 vuotta tollasella 8 venttiilisellä 1,4 litrasella kolopallolla. 350.000 kilometrin ajon jälkeen kone toimi kuin kello, eikä vienyt vaihtovälillä kuin desin öljyä. 65-heppanen mylly oli auttamattoman laiska, mutta kyllä silläkin oppi ajamaan ja jopa ohittamaan. (uskoo ken uskoo) Bensaa tuollainen alamittainen ompelukone tosin vie maantiellä jopa enemmän kuin 220 heppanen Saab. Golffilla en päässyt ikinä alle 7,5 litran, Saappaalla menee kuitenkin helposti alle 7 litraa / satanen.
Entiset: Saab 99 4d GLs -78, Saab 99 2d GLi 5speed -80, Saab 99 3d Lea -76, Saab 900 4d T8 -84
Ajossa: Saab 93 5d turbo -01
Ajossa: Saab 93 5d turbo -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Nykyään on toisenlainen tahti.....1,4 litrasella kolopallolla
122hp-200NM ( max vääntö alkaa jo n. 2000rpm tietämillä )
Kulutus luokkaa 6.5L/100 kaupunkiajoa, ilman hillitöntä polkemista
lukema on ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Vaikka bensakoneesta tietoa haluttiinkin, niin jaetaan nyt oma kohtalo VAG dieseleiden kanssa. Ostin omaan työmatka-ajoon (~100km/pvä) 1999 vuoden Seat Cordoba Varion, sisäänajettu ~300tkm ja moottorina 1.9 TDI (AHU) 90hp/200Nm (n. 10v sitten, ehkä?). Auto myytiin minulle urheilupakettiautona, eli kaksi paikkainen farmari -> käyttövoimavero ~50e/vuosi.
Kyllähän se hiljaiseksi vetää kun autoon aina aamuisin ja iltapäivisin istahtaa, mutta pitää vaan takoa takaraivoon että nyt on edullista ajoa. Hankintahinta oli 1500e, joka näyttäisi olevan ihan linjassa markkina"arvoon". Mutta voi sitä räminän ja natinan määrää, lukot jäässä talvella (pitäisi viritellä ylimääräinen jousi, jotta toimisi talvisin), autossa ei liene yhtään pyöreää muotoa ohjauspyörän lisäksi yms... plussana taas aivan minimaalinen kulutus, maailmanlopun moottori (+ jos viri kiinnostaa niin on helppoa ja kohtuu edukasta), puoli-ilmaiset vakuutukset ja varaosat.
Kyllähän se hiljaiseksi vetää kun autoon aina aamuisin ja iltapäivisin istahtaa, mutta pitää vaan takoa takaraivoon että nyt on edullista ajoa. Hankintahinta oli 1500e, joka näyttäisi olevan ihan linjassa markkina"arvoon". Mutta voi sitä räminän ja natinan määrää, lukot jäässä talvella (pitäisi viritellä ylimääräinen jousi, jotta toimisi talvisin), autossa ei liene yhtään pyöreää muotoa ohjauspyörän lisäksi yms... plussana taas aivan minimaalinen kulutus, maailmanlopun moottori (+ jos viri kiinnostaa niin on helppoa ja kohtuu edukasta), puoli-ilmaiset vakuutukset ja varaosat.
9³ 1,8t SC BSR
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Ahdin tekee ihmeitä pieneen bensakoneeseen. Joku pieni ruotsalaismerkki tämän hoksasi jo 70-luvulla, kun alkoi kisaamaan veekuutosten kanssa ahdetuilla nelipyttysillä...9000CD23T kirjoitti:Nykyään on toisenlainen tahti.....1,4 litrasella kolopallolla
122hp-200NM ( max vääntö alkaa jo n. 2000rpm tietämillä )
Kulutus luokkaa 6.5L/100 kaupunkiajoa, ilman hillitöntä polkemista
lukema on ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Koenigsegg?aero kirjoitti:Ahdin tekee ihmeitä pieneen bensakoneeseen. Joku pieni ruotsalaismerkki tämän hoksasi jo 70-luvulla, ....9000CD23T kirjoitti:Nykyään on toisenlainen tahti.....1,4 litrasella kolopallolla
122hp-200NM ( max vääntö alkaa jo n. 2000rpm tietämillä )
Kulutus luokkaa 6.5L/100 kaupunkiajoa, ilman hillitöntä polkemista
lukema on ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Mutta tämän saa samaan rahaan.Mutta voi sitä räminän ja natinan määrää, lukot jäässä talvella
Ja unohdit mainita sen moottorin räminän, kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Mutta se taitaakin olla bensakoneitten ongelma.
On se vaan sellainen ääni että itteänikin jo hirvittää, no takuuta on vielä jäljellä.
Ja kylmästöinnin kompuratkin tahtoo hajota, lisäksi talvella tahtoo kerätä jäätä
etuoven väliin ( johtuu sisätila lämmittimestä ) ja tämä jäämöykky rullaa etuoven
alareunan uuteen muotoon ( ovea avattaessa ).
Tosin nykyään laittavat jonkun muovinpalan siihen suojaksi.
( rullautuneet mallit korjataan tehtaan piikkiin )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Auttaako se?pebe kirjoitti: Kyllähän se hiljaiseksi vetää kun autoon aina aamuisin ja iltapäivisin istahtaa, mutta pitää vaan takoa takaraivoon että nyt on edullista ajoa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
Jatketaanhan vanhaan aiheeseen..
Kumpaa raati suosittelee :
1.6, 8 v kone vai 1.4, 8 v kone ?
Spekseinä taloudellisuus ja matkaajo.
Kumpaa raati suosittelee :
1.6, 8 v kone vai 1.4, 8 v kone ?
Spekseinä taloudellisuus ja matkaajo.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: VW Polon moottoreista / taloudellisuudesta ??
1.4. 8v on parassaabvector kirjoitti:Jatketaanhan vanhaan aiheeseen..
Kumpaa raati suosittelee :
1.6, 8 v kone vai 1.4, 8 v kone ?
Spekseinä taloudellisuus ja matkaajo.
http://www.nettiauto.com/seat/cordoba/5320468
Eli käy ostamassa tämä pois.
900C -86