Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja haffu »

Jotkut eivät vain tunnu tajuavan, että tuollaisetkin valot olisivat lailliset.

Itse huomannut tänä talvena paljon sellaista pimeällä, että ohituksen tehtyäni ohitettava jaksaa puksuttamistaan pitkillä. Viimeksi juurikin tänään. Saapahan siinä sitten sen jälkeen ihmetellä kuinka paljon punaista löytyy saappaan peräpeilisttä kun painaa vasurilla kevyesti jarrupoljinta ja tökkää sumuvalot päälle. :twisted:

Muuten tuo pitkien käyttö tuntuu poikkeavan paljon Satakunnan ja Pohjanmaan välillä. Satakunnassa vastaantulijat heittävät omat pitkänsä pois jo pitkälti, 1-2km, ennen kohtaamista. Ja jos ei itse ota pitkiä pois niin tuosta matkasta puolet vilkutellaan niitä pitkiä. Pohjanmaalla taasen päästellään siihen 300-400m etäisyydelle. Välillä jopa lähemmäs.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ambulanssin joka ohitti minut hernerokka sumussa kutostiellä ilman hälyvaloja ,mut takana khyl oli katon rajassa 2 kirkasta hajavaloa antavaa xenonia päällä.. näkyvyys oli aika kehno perässä ajaessa. :evil:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itte näin viimeviikolla ambulanssin tosi läheltä,jopa niin läheltä että lähti kuskinpeilikin vaihtoon..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

Uuden Mazda kuutosen rekan lavetillla, oli muuten hienon näköinen muotoilultaan.
Sininen Saab 9-3, '99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

Termos kirjoitti: LED-päivävalot
Pyh :x
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Aamulla ajelin töihin nelossukupolven Chevy Camaron perässä. Sen eteen tuli kolmion takaa Corolla hidastelemaan heti alkumatkasta, vastaan tuli tietysti jatkuvasti autoja.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja karg »

Iltapäivällä valoisaan aikaan lumisateessa ajellessani huomattua: HKI - HML välillä moottoritie oli ruskean puuron peitossa ja näkyi hyvin se, kuinka skeida lentää tasaisena pilvenä autojen välissä. Varmaankin oli pyyhkijöillä sekä lasinpesunesteellä käyttöä ja loskassa ajelu melko jännän oloista. Pysyin ite poissa noista kekkereistä.

Vanha kolmostie oli urien kohdalta hiukan jäinen, keskeltä luminen. Ei ollut uudehkoilla nastarenkailla ajellessa mitenkään liukas ja muutamat ohitukset onnistuivat hyvin, kun ei tullut hätäiltyä. Näkyvyys oli koko ajan todella hyvä eikä edes pyyhkijöitä tarvittu koko matkalla, kun satoi pelkkää pakkaslunta, eikä rapa lentänyt.

En vaihteeks hoksannut tossa kohtaa, että mikä hyöty siitä suolan viskomisesta moottoritielle oikein mahtoikaan olla.. tosin Lasol-myyjät ja ruostesuojaamot varmaan ainaskin kiittää.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2197
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja anv »

Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
nimismies
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Marras 22, 2009 11:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nimismies »

Nyt jo jokusen kerran olen laittanut merkille, kuinka ihmiset ajavat väärin Kuopion Päivärannassa poistuttaessa Citymarketilta moottoritielle kohti Kuopiota.

http://goo.gl/maps/se7Cc

Tuossa kuvan tilanteessa taannoin og satku-herrasmies ja tänään mersumies ajoivat vasemmanpuolimmaista kaistaa suoraan. Itse olin molemmilla kerroilla tässä oikean puolimmaisella menossa suoraan, ja vasta risteyksen jälkeen vaihdoin kaistan vasemmalle, josta pääsee moottoritielle kohti Kuopiota.

Tässä risteyksessä on tosiaan lisäksi nuolivalo vasempaan tuosta keskusta-kaistalta kääntyville. Ihmettelin, kun mersumies ei lähde liikkeelle, kun nuoli vaihtui hänelle vihreäksi. Sitten vasta kun minun valo vaihtui vihreäksi, niin lähdettiinkin vierekkäin suoraan. No eipä tuo onneksi vaarallinen tilanne ole, mutta kiinnostaisi tietää, minkälaista unta siellä ratin takana nähdään... :?
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Soppa79
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 11:42

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Soppa79 »

anv kirjoitti:"Pusun"

http://youtu.be/JkiDQ8L4THI
Milläs muuten kuvaat. Itsekkin harkinnut jonkin kamera laitteen hommaamista kun tuntuu miltein päivittäin olevan "tilanteita" liikenteessä
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
Soppa79
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 11:42

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Soppa79 »

nimismies kirjoitti:Nyt jo jokusen kerran olen laittanut merkille, kuinka ihmiset ajavat väärin Kuopion Päivärannassa poistuttaessa Citymarketilta moottoritielle kohti Kuopiota.

http://goo.gl/maps/se7Cc

Tuossa kuvan tilanteessa taannoin og satku-herrasmies ja tänään mersumies ajoivat vasemmanpuolimmaista kaistaa suoraan. Itse olin molemmilla kerroilla tässä oikean puolimmaisella menossa suoraan, ja vasta risteyksen jälkeen vaihdoin kaistan vasemmalle, josta pääsee moottoritielle kohti Kuopiota.

Tässä risteyksessä on tosiaan lisäksi nuolivalo vasempaan tuosta keskusta-kaistalta kääntyville. Ihmettelin, kun mersumies ei lähde liikkeelle, kun nuoli vaihtui hänelle vihreäksi. Sitten vasta kun minun valo vaihtui vihreäksi, niin lähdettiinkin vierekkäin suoraan. No eipä tuo onneksi vaarallinen tilanne ole, mutta kiinnostaisi tietää, minkälaista unta siellä ratin takana nähdään... :?
Onhan tuo hiukan houketteleva kohta ajaa vasenta kaistaa suoraan, varsinkin lumisella kelillä kun ei noi maalatut kaista merkinnät näy
9-5 -04 2,3T Aut STW
VW Kupla -72 38tkm
Chevrolet Corvette Convertible -87 täys projekti
ilzu
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 22:38
Paikkakunta: Hki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ilzu »

Soppa79 kirjoitti:
anv kirjoitti:"Pusun"

http://youtu.be/JkiDQ8L4THI
Milläs muuten kuvaat. Itsekkin harkinnut jonkin kamera laitteen hommaamista kun tuntuu miltein päivittäin olevan "tilanteita" liikenteessä
Mainitussa linkissä kohtuullisen laadukasta kuvaa. Kiinostaa myös laitteet. Laitahan "mainos" tänne tai vinkkiä yv:nä.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Termos »

VKe kirjoitti:
Termos kirjoitti: LED-päivävalot
Pyh :x
Läkkä ääreen :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jab85
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 22:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jab85 »

nimismies kirjoitti:Nyt jo jokusen kerran olen laittanut merkille, kuinka ihmiset ajavat väärin Kuopion Päivärannassa poistuttaessa Citymarketilta moottoritielle kohti Kuopiota.

http://goo.gl/maps/se7Cc

Tuossa kuvan tilanteessa taannoin og satku-herrasmies ja tänään mersumies ajoivat vasemmanpuolimmaista kaistaa suoraan. Itse olin molemmilla kerroilla tässä oikean puolimmaisella menossa suoraan, ja vasta risteyksen jälkeen vaihdoin kaistan vasemmalle, josta pääsee moottoritielle kohti Kuopiota.

Tässä risteyksessä on tosiaan lisäksi nuolivalo vasempaan tuosta keskusta-kaistalta kääntyville. Ihmettelin, kun mersumies ei lähde liikkeelle, kun nuoli vaihtui hänelle vihreäksi. Sitten vasta kun minun valo vaihtui vihreäksi, niin lähdettiinkin vierekkäin suoraan. No eipä tuo onneksi vaarallinen tilanne ole, mutta kiinnostaisi tietää, minkälaista unta siellä ratin takana nähdään... :?


Tuo on kyllä totta kohtuu monesti tulee nähtyä samaa ku työn puolesta tulee liikuttua pitkin kaupunkia! toinen mikä ihmetyttää niin se risteys mistä käännytään asemakadulta haapaniemenkadulle siis sieltä rautatieasemalta päin kun oikeen ja vasemman puoleiselta kaistalta saapi kaantyä vasemmalle niin jos oot oikeen puoleisella ja käännyt vasemmalle niin melko varmasti joku sieltä vasemmalta kaistalta tulee melkein kylkeen!
#5785
Volvo V70 D4 -15
Väliaikaisesti ilman saabia!
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2197
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja anv »

Soppa79 kirjoitti:
anv kirjoitti:"Pusun"

http://youtu.be/JkiDQ8L4THI
Milläs muuten kuvaat. Itsekkin harkinnut jonkin kamera laitteen hommaamista kun tuntuu miltein päivittäin olevan "tilanteita" liikenteessä
X8L Erikseen Dual Kamera Car DVR w / Sisäänrakennettu GPS Logger + G-Sensor (DC 12 ~ 24V)

http://dx.com/p/x8l-separately-dual-cam ... 24v-155173

Eli GPS-anturi ja takakamera mukana. Mulla tosin takakamera ei ole kytkettynä. Kuva on hyvä, äänet ovat hyvät. Asenna ja unohda. Virtajohto, GPS-anturin johto ja takakameran johto riittävän pitkät jnejne. Taisin maksaa jotain 67EUR ja lisäksi 32G muistikortti gigantista päälle.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin