mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tai sitten kuvausauton kuski hoksas nostaa koipee kaasulta. Kun rajottimellisen ajoneuvoluokan edustaja lähtee ohi (mulle käy näin lähes aina, kun vedän kärryä motarilla just sen sallitun 80km/h) jo 5-10km/h pudotus omaan nopeuteen lyhentää ohitusta huomattavasti parantaen sekä omaa, ohittajan että muiden tienkäyttäjien matkamukavuutta. Kaikki pääsee jatkamaan omaa matkantekoansa mahdollisimman pian oman mielensä mukaan, eikä kellekään pitäisi jäädä paha mieli.
Aiempiin termeihin mainittakoon, että en miellä tuota nopeuden laskemista tien antamiseksi, vaan miellän termin antaa tietä niin, että stopataan vaikka levähdysalueelle jotta se nopeampi pääsee ohi vaikkei ohituspaikkaa kohdalle osukaan. Jälkimmäistä en harrasta, jos ajelen suurinpiirtein rajoituksen tienoossa, mutta ohitusta voin hyvinkin helpottaa hellittämällä jalkaa kaasulta.
Aiempiin termeihin mainittakoon, että en miellä tuota nopeuden laskemista tien antamiseksi, vaan miellän termin antaa tietä niin, että stopataan vaikka levähdysalueelle jotta se nopeampi pääsee ohi vaikkei ohituspaikkaa kohdalle osukaan. Jälkimmäistä en harrasta, jos ajelen suurinpiirtein rajoituksen tienoossa, mutta ohitusta voin hyvinkin helpottaa hellittämällä jalkaa kaasulta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
olet aivan oikeassa.
samalla kun viitsii nostaa hieman omaa kaasujalkaa tekee myös samalla ohitus turvallisuuden parantamis työtä.
samalla kun viitsii nostaa hieman omaa kaasujalkaa tekee myös samalla ohitus turvallisuuden parantamis työtä.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tarkoitatko että kaikille perässä "hiitäjille" pitäisi antaa tietä..?kun viitsii nostaa hieman omaa kaasujalkaa tekee myös samalla ohitus turvallisuuden parantamis työtä
Ja varsinkin kaikille raskaille ajoneuvoyhdistelmille yms...
Täytyypä seuraavalla reissulla kokeilla, ja lähdetään tien päälle pari tuntia aikaisemmin.
Ja vielä muistutus tästä jonossa ajamisesta...
10 §
Ajoneuvojen välinen etäisyys
Etäisyys edellä kulkevaan ajoneuvoon on sovitettava sellaiseksi, ettei päälleajon vaaraa ole, vaikka tämä ajoneuvo pysäytetään.
Taajaman ulkopuolella muuta liikennettä selvästi hitaammin ajavien moottorikäyttöisten ajoneuvojen on pidettävä toisiinsa sellaiset etäisyydet, että ohittava ajoneuvo voi vaaratta ajaa niiden väliin.
Lähde.http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Motarilla vasenta kaistaa, alle rajoituksen ajavia, sais sakottaa tulojen mukaan Se, että oikellakin ajetaan 70km/h, tuo mielestäni lisää niitä hitaita sinne vasemmalle kaistalle! Ja kunnyt perkele pysyttäis edes pois motarilta kokonaan jos se nopeuden ja oman kaistan pitäminen kaarteessa ei onnistu niinkään leveellä baanalla!!!! Itte ku oli painava kärry peräs niin kattelin vaihtoehto reitin, että en "tahallani" aiheuttaisi sumppuja. Motari reitti ois oikassu 5km. Mutta niin ovat itsekkäitä suurin osa, että väkisten pitää tunkea hidastelemaan sinne motarille sen kärrin kaa.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Taajaman ulkopuolella muuta liikennettä selvästi hitaammin ajavien moottorikäyttöisten ajoneuvojen on pidettävä toisiinsa sellaiset etäisyydet, että ohittava ajoneuvo voi vaaratta ajaa niiden väliin.
Lähde.http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267[/quote]
Tuo kannattaa painaa mieleen.
Lähde.http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267[/quote]
Tuo kannattaa painaa mieleen.
9-5 Aero - 00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
http://yle.fi/uutiset/ylen_puoluemittau ... origin=rss
Nyt se on virallista: samat mammat jotka terrorisoivat Versoillaan ja Qashqaillaalllaan mua liikenteessä ovat syyllisiä myös vihreiden ja kokoomuksen asemaan eduskunnassa. Saatanan manipuloitavissa olevat tunarit...
Nyt se on virallista: samat mammat jotka terrorisoivat Versoillaan ja Qashqaillaalllaan mua liikenteessä ovat syyllisiä myös vihreiden ja kokoomuksen asemaan eduskunnassa. Saatanan manipuloitavissa olevat tunarit...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ Varsinki kun sanonta "kepu pettää aina" ei liene ihan tuulesta temmattu...
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Rattivaihteella asiallinen huomio .
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
kepuhan toimii kuinmuppelo kirjoitti:^ Varsinki kun sanonta "kepu pettää aina" ei liene ihan tuulesta temmattu...
vie kaikki rahat ja sittenkin pettää aina
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Taas BMW invapaikalla. Ei lupalappua ikkunassa tietenkään. Tarkkaan ottaen oli invapaikan ja ulko-oven välissä Ilmajoki-hallin pihassa. Lähes päivittäistä, mutta silti ottaa päähän tuo ihmisrotu.
Toivottavasti kyseinen puimuristi joskus tarvitsee noita paikkoja.
Toivottavasti kyseinen puimuristi joskus tarvitsee noita paikkoja.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ja kun kerroin tuosta että bemari meinas viedä keulan kun puski eteen kolmion takaa niin siitähän yks bemaristi mulle suuttui. Oikeesti avautui siitä kun tulen nillittämään moisesta turhasta. Pitääkö tuo oikeesti käsittää niin et liikennesääntöjen noudattaminen on turhaa ja bemaristien arvostelu niiden noudattamattajättämisestä täysin väärin?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vituttaa nuo koheltavat ja röyhkeät pennut bemareissaan. 90-luvun alussa ne bemarit olivat usein isin autoja, mutta nykyään saa kesätyörahoillakin jo kutosen murinaa.
BMW intoilu tuntuu olevan nuorten miesten yksi kasvuvaihe. Kun hiukan järki kasvaa niin huomataan, että hinta suoran kutosen murinasta on liian suuri. Vastineeksi kun ei saa kuin korkeintaan keskinkertaista suorituskykyä ja yleisen auton. Tunnen myös lukuisia laatuun pettyneitä.
Sitten on ne kalliit puimurit eli uudet. Mopon moottorisen saat 40 000€:lla ja siitä ylöspäin. Jo murto-osalla hinnat alkaen-bemarin hinnasta saa hyvän ajettavan, nopean, hyvältä näyttävän tai persoonallisen auton. Itse asiassa nuo kaikki ominaisuudet saa samassa paketissa kun ajattelee itse, eikä mene automyyjien manipuloitavaksi merkkiliikkeeseen.
Itseni sai kersana hankkimaan BMW:n se, että luulin sillä saavan pesää kun sitä niin tytötkin kuolasivat. Itse asiassa sainkin, mutta niiltä joille oli annettu vähemmän kallon täytettä. Hiukan vanhempana tajusin ettei rotukissat yleensä vain autosta piittaa. Jos piittaavaatkin niin auton siisteys ja persoonallisuus tuntuvat vetoavan enemmän kuin tietty merkki. Löytyyhän sitä persoonallisuutta M3:sta, mutta melko vähän ja isolla rahalla. Jääkö kaikilta rahaa edes muuhun kuin kaurapuuroon jos autokin pannaan seisomaan kun Premiumkiesi hajoaa tai sen huoltoväli täyttyy. Voi olla että olen törmännyt useisiin poikkeustapauksiin, mutta en usko.
Tonnarin ohi ei kaikki bemarit pääsisi, mutta ei ole järkeä provosoitua siitä että jollain on kovempi kiire. Provoilukin näyttää olevan monille bemaristeille arkipäivää.
Iän myötä vanhojen autojen arvostus on vain kasvanut kun niitä pystyy pitämään monta ihan pikkurahalla. Pikkurahalla saa luotettavaakin tekniikkaa eikä arvo laske velkaa nopeammin.
BMW intoilu tuntuu olevan nuorten miesten yksi kasvuvaihe. Kun hiukan järki kasvaa niin huomataan, että hinta suoran kutosen murinasta on liian suuri. Vastineeksi kun ei saa kuin korkeintaan keskinkertaista suorituskykyä ja yleisen auton. Tunnen myös lukuisia laatuun pettyneitä.
Sitten on ne kalliit puimurit eli uudet. Mopon moottorisen saat 40 000€:lla ja siitä ylöspäin. Jo murto-osalla hinnat alkaen-bemarin hinnasta saa hyvän ajettavan, nopean, hyvältä näyttävän tai persoonallisen auton. Itse asiassa nuo kaikki ominaisuudet saa samassa paketissa kun ajattelee itse, eikä mene automyyjien manipuloitavaksi merkkiliikkeeseen.
Itseni sai kersana hankkimaan BMW:n se, että luulin sillä saavan pesää kun sitä niin tytötkin kuolasivat. Itse asiassa sainkin, mutta niiltä joille oli annettu vähemmän kallon täytettä. Hiukan vanhempana tajusin ettei rotukissat yleensä vain autosta piittaa. Jos piittaavaatkin niin auton siisteys ja persoonallisuus tuntuvat vetoavan enemmän kuin tietty merkki. Löytyyhän sitä persoonallisuutta M3:sta, mutta melko vähän ja isolla rahalla. Jääkö kaikilta rahaa edes muuhun kuin kaurapuuroon jos autokin pannaan seisomaan kun Premiumkiesi hajoaa tai sen huoltoväli täyttyy. Voi olla että olen törmännyt useisiin poikkeustapauksiin, mutta en usko.
Tonnarin ohi ei kaikki bemarit pääsisi, mutta ei ole järkeä provosoitua siitä että jollain on kovempi kiire. Provoilukin näyttää olevan monille bemaristeille arkipäivää.
Iän myötä vanhojen autojen arvostus on vain kasvanut kun niitä pystyy pitämään monta ihan pikkurahalla. Pikkurahalla saa luotettavaakin tekniikkaa eikä arvo laske velkaa nopeammin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ties montako vuotta olen ulkomailta tilannut roinaa, ja nyt sitten jäi ekan kerran tulliin. Ja tietenkin, kun kyseessä on semiarvokas tuulisuoja avoon.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuumasta toimeen.. Yks kaunis päivä aero päästi pölläyksen kun starttasin auton, tuossa sitä sitten irrottelin imuputkia ja ajattelin tarkastaa välykset ahtimesta.
CHECK! Se mitsu ei kesää tuu näkemään, jos edes mitsu on.. Ainaista rahan pumppaamista.
CHECK! Se mitsu ei kesää tuu näkemään, jos edes mitsu on.. Ainaista rahan pumppaamista.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Osittain puhjenneen viisaudenhampaan ien päätti viikonloppuna tulehtua oikein kunnolla. Kipeä patti ikenen päällä, kaulaan asti jomottaa. Jokainen nielaisu sattuu. Pääsin onneksi heti aamusta hammaslääkärille ja sain antibioottikuurin, lähetteen leukaröntgeniin (kuulemma ei heidän pikkukoneilla saa riittävää kuvaa) ja sitten kuvien kanssa hammasta poistattamaan. Epäili, että leikkaamiseksi menee.
Ja sehän tässä eniten v..harmittaa, että en älynnyt riittävästi valittaa jomotusta lääkärille, joten en saanut mitään "räjäyttää älyn pois" -särkylääkettä. Tää perusburana ei mitään auta, mokoma.
Ja sehän tässä eniten v..harmittaa, että en älynnyt riittävästi valittaa jomotusta lääkärille, joten en saanut mitään "räjäyttää älyn pois" -särkylääkettä. Tää perusburana ei mitään auta, mokoma.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)