Heavymusiikki ei ole enää entisellään!!!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

lucaf kirjoitti:yks vaihtoehto, jos jaksaa tietokoneiden kanssa räplätä, olisi siirtää kasetit ja vinyylit tietokoneelle mp3 muotoon ja tarvittaessa polttaa cd:lle. itse en tosin jaksa tuohon rumbaan lähteä, kaapissa on edelleen toistasataa metallivinyyliä vaikka rankalla kädellä olen viime vuosina kokoelmaa harventanut.
Siis älä ihmeessä mene hukkaamaan vinyylejä! Monelta olen kuullut, että jälkeenpäin alkaa kaduttamaan, kun joutuu haalimaan samat levyt takaisin cd:nä ja parhaassa tapauksessa aivan pilalle masteroituna.
BMW 320dA Coupe LCI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AC kirjoitti:Siis älä ihmeessä mene hukkaamaan vinyylejä! Monelta olen kuullut, että jälkeenpäin alkaa kaduttamaan, kun joutuu haalimaan samat levyt takaisin cd:nä ja parhaassa tapauksessa aivan pilalle masteroituna.
No mä olen tehnyt niin. Olen "metsästänyt" "vanhat helmet" CD:nä ja myynyt/antanut pois vanhat vinyylit.

Täältä löytyy vanhoja helmiä CD -versioina:

http://www.aorheaven.com/

Sieltä olen tilannut noita CD:eitä ja luopunut vanhoista vinyyleistä. Silti mulla on jäljellä vielä 20-30 vinyyliä, joita en pysty kuuntelemaan, kun mulla ei enää ole vinyylisoitinta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saab93
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 16:25
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saab93 »

Pistetääs tänne synkän ja raskaan musiikki keskustelun keventämiseksi O-Zonen uusin video :D http://www.funpic.hu/swf/numanuma.html
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

lucaf kirjoitti:harmi vaan että antiikkisesta beomaster levysoittimesta alkaa neula ilmeisesti vetelemään viimeisiään. suhisee samalla tavalla kun olisi sentin pölykerros neulan ja vinyylin välissä, mutta neula on ihan puhdas. saakohan uutta neulaa tollaseen enää mistään?
Kysy Bang&Olufsenilta suoraan. (09 32 95 9500)
Voi hyvinkin olla että saa. Tilasin jokin aika sitten asiakkaalle (en muista beon soittimen mallia) neulan. Hintaa kyllä sillä tapauksella oli muistaakseni jotain 300 euroa. Perus neulathan ei maksa kuin jotain 15-35 euroa. Jos se neula tosiaan sitten maksaa useita satasia, niin halvemmaksi tulee vaihtaa rasia ja siihen uusi neula.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Turbo Sensonic kirjoitti:
lucaf kirjoitti:...vai heittääköhän vanhat ukot kunnon kamaa playbackina....
Vanhat ukot heittää kunnon kamaa livenä :wink: Olin viimeksi katsomassa Priestiä Hgin jäähallissa 1991.

Nykyään Halford heittää vähän muutakin, kun se on astunut "ulos kaapista" :wink:

Terveisin nimim.
"Täytyykö minun kävellä keikalle ja sieltä takaisin koko ajan selkä seinässä kiinni?" :wink:
Piti itsekin käydä ostamassa liput tuonne Judaksen keikalle. Tosin tänne Ouluun. Kävin ostamassa lämmittelyksi Priestin Electric Eye live dvd:n. 19 biisiä Dallasin keikalta vuodelta -86. Kylmää Koffia ja heviä.. Aah :D
Genelecit huutaa apua tämän illan jälkeen :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

AC kirjoitti:
lucaf kirjoitti:yks vaihtoehto, jos jaksaa tietokoneiden kanssa räplätä, olisi siirtää kasetit ja vinyylit tietokoneelle mp3 muotoon ja tarvittaessa polttaa cd:lle. itse en tosin jaksa tuohon rumbaan lähteä, kaapissa on edelleen toistasataa metallivinyyliä vaikka rankalla kädellä olen viime vuosina kokoelmaa harventanut.
Siis älä ihmeessä mene hukkaamaan vinyylejä! Monelta olen kuullut, että jälkeenpäin alkaa kaduttamaan, kun joutuu haalimaan samat levyt takaisin cd:nä ja parhaassa tapauksessa aivan pilalle masteroituna.
Ei kannata hukata vinyylejä. Kokemuksesta voin kertoa, että jonain päivänä se vi**ttaa, kun ne on mennyt myymään pilkkahinnalla pois.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Ostin lopputilistäni ammattikäyttöön tarkoitetun levarin (köyhän ei tuota huonoo kannata ostaa :oops: ) nyt on alkanut ankara LP:den metsästys ja sitä mukaa kun levy löytyy lähtee CD :!: LP:ssä kuitenkin upeita kansia...ja vieläpä jos onnistuu saamaan alkuperäisen LP.n :D ..
Oletteko huomanneet muuten levykaupoista saa taas LP:tä
Harmi kun en löydä mistään hyvää hiilikuitu-harjaa enää:( olisko kellään 8O
Saab93
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 16:25
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saab93 »

Gouldenwind kirjoitti:Ostin lopputilistäni ammattikäyttöön tarkoitetun levarin (köyhän ei tuota huonoo kannata ostaa :oops: ) nyt on alkanut ankara LP:den metsästys ja sitä mukaa kun levy löytyy lähtee CD :!: LP:ssä kuitenkin upeita kansia...ja vieläpä jos onnistuu saamaan alkuperäisen LP.n :D ..
Oletteko huomanneet muuten levykaupoista saa taas LP:tä
Harmi kun en löydä mistään hyvää hiilikuitu-harjaa enää:( olisko kellään 8O
Multa vois löytyä kunhan käyn pyörähtään tuolla pohjanmaalla. Itseasiassa voi löytyä toimiva LP soitinkin :o
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

9000CS... kirjoitti: Ei kannata hukata vinyylejä. Kokemuksesta voin kertoa, että jonain päivänä se vi**ttaa, kun ne on mennyt myymään pilkkahinnalla pois.
pilkkahinnalla...no minä lahjoitin viime kesänä ison nipun pois. siitäkin huolimatta että aikaisemmista harvennuksista oli jäänyt vähän kaivelemaan kun kaveri sanoi että infernal majestyn vinyyliä ei saa enää mistään, on keräilyarvoltaan hurjissa lukemissa.

pitäskö mun noi loput säästää vielä 20 vuotta ja sitten tahkoon kilokaupalla kultaaa......ja ostan hiänon saapin :lol:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

lucaf kirjoitti: pilkkahinnalla...no minä lahjoitin viime kesänä ison nipun pois. siitäkin huolimatta että aikaisemmista harvennuksista oli jäänyt vähän kaivelemaan kun kaveri sanoi että infernal majestyn vinyyliä ei saa enää mistään, on keräilyarvoltaan hurjissa lukemissa.

pitäskö mun noi loput säästää vielä 20 vuotta ja sitten tahkoon kilokaupalla kultaaa......ja ostan hiänon saapin :lol:
Taloudellinen menetys ei ottanut niin paljon päähän, vaan se kun näkee jonkun todella helmen hevivinyylin ja miettii, että tämänKIN menin myymään kymmenen vuotta sitten kirpputorilla kolmella markalla...

Jos olet hukkaamassa levyjä ja ne ovat soittokunnossa, niin voin lunastaa ne sopivalla summalla itselleni, jos joskus vielä saisin hommattua vinyylisoittimen jostain :)
En siis olisi myymässä niitä eteenpäin kovalla hinnalla :wink:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

f)Missä bändissä vaikutti 70-luvulla mm.Lita Ford, Joan Jett..
Runaways.

Kysytäänpä lisää:

Kuka hevihemmo tienasi neljään Ozzyn biisiin tekemillä sanoituksillaan
enemmän kuin koko omalla bändillään viidessätoista vuodessa?

Esiintyy erään oman levynsä takakannessa koskenkorvapullo kädessä.
9-3 Viggen #1487
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Oikein. Ostin tuon hepun omaelämänkerran hiljattain ja oli aika mielenkiintoista luettavaa...Tosin käännös oli aika heikko, ilmeisesti siinä oli tavoiteltu katu-uskottavaa nykynuorten slangia.

Röck ünd Röll!
9-3 Viggen #1487
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

lucaf kirjoitti: kirjoitin sanat "ozzy" ja "koskenkorva" googleen, painoin nappia "kokeilen onneani" sain vastauksen ja yllätyin. ai että ***** tienasi noista sanoituksista enemmän?
Kiitos hyvästä vihjeestä :)
En olisi kanssa muuten tiennyt. Jos olisi mainittu Jack Daniels, iso luomi ja puoli metriä liian korkealla oleva mikrofoni, niin sitten olisin jo keksinyt :)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Tulihan se Runaways sieltä kun vähän potki.
:P
Toivoin pukilta Iron maidenin "elämänkertaa" toi kissikin olisi kyllä kiinnostanut.......
Mötley Cruen kirja oli Ällöä luettavaa ja nykyään kuuntelen vanhoja heidän levyjään hieman paha maku suussa :x
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Gouldenwind kirjoitti:Tulihan se Runaways sieltä kun vähän potki.
:P
Toivoin pukilta Iron maidenin "elämänkertaa" toi kissikin olisi kyllä kiinnostanut.......
Mötley Cruen kirja oli Ällöä luettavaa ja nykyään kuuntelen vanhoja heidän levyjään hieman paha maku suussa :x
Mä sain viime vuonna joululahjaksi Mötley Crüen, Lemmyn ja Ozzy Osbournen elämänkertakirjat, ja mun mielestä ne oli kaikki ihan asiallista luettavaa hard rockin/heavy metallin ystäville.

Tänä vuonna toivon "joulupukilta" Iron Maidenin "Run To The Hills" -kirjaa ja olen itse ostanut Paul Di'Annon elämänkertakirjan ja saanut vielä herralta itseltään nimmarin sisäkanteen, sekä DVD -levyn kanteen.

Meikäläisen kirjalukemiset ovat siis melko rockpainotteisia. Muuten tuleekin sitten luettua pääosin autolehtiä ja Hesaria :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin